Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Też nie jestem przekonany bo niby jak w najkrótszym miejscu w tył jest jeszcze tryb 1 biegu w przód trójka i 4.Mam dwie 360 i w obu dłubałem w skrzyniach tej zimy jednej jeszcze nie skończyłem.W obu w miejscu tych 23 igieł miałem spory luz na wałku między 2-3 mm a mimo to nic nie rzegotało.W tej pierwszej po zmianie igieł luz zmalał do około 1mm po remoncie też nic nie trzeszczy.W tej co dłubę aktualnie mam jeszcze wałek sprzęgłowy do zmiany(wyszczerbany ząb) napisałem o poradę na forum to mi wszyscy radzą żeby też dolne koło wymienić co z wałkiem zazębia bo ze starym będzie źle współpracować do tego trzeba by ciągnik dzielić na trzy więc nie skorzystam z rad pewnie będzie wyć.Jak wymienisz to co Ci mówił ten mechanik a zostawisz dolne koło to nie wykluczone że stary problem nie zniknie a dojdzie jeszcze nowy wycie wałka.

Czytałem kiedyś na elektrodzie jak ktoś pisał"uwaga na niewspółosiowość trybów 2i3 biegu" może tu jest przyczyna ale skoro na starych też było podobnie to pewnie nie.

Edytowane przez Piotr778
Opublikowano

nie wiem dlatego proszę o rady.

wałek główny dostaje wibracji tak napisałem bo tylko to było widać i czuć na drewnie w momencie tego hurgotu jak miałem zdjętą pokrywę, łożyska są wszystkie nowe i tryby od 2 i 3, nie ma na wałku głównym żadnych luzów na trybach, dolny wałek jest skręcony i tam też nie ma żadnych luzów. sprawdziłem czy czasami inny bieg nie che wtedy wskoczyć i hurgota, ale niestety nie wszystko jest w porządku. z innymi biegami tylko ta 2 przed remontem też hurgotała tylko cały czas i po chwili wyskakiwała bo były skośne zęby na trybach byłem pewien że jak tryby zmienię to będzie ok a tu moszz. Logicznie myśląc to tryby nowe wodzik nowy zaczaski nowe łożyska nowe, zostaje tylko wałek główny i ten luz na łożysku igiełkowym 1mm ale kolega Piotr788 ma 3mm i nic się nie dzieje to zostaje tylko wałek główny. czy coś jeszcze może być innego ??

 

będę go pewnie po jutrze rozbierał s powrotem mechanik powiedział że tylko od mostu rozkręcimy i wyjdzie wałek główny i wałek sprzęgłowy 1 stopnia.

na co patrzeć szczególnie co to może być ?? 

 

Opublikowano

Jak nie używasz za dużo tego 2 biegu to bym to zostawił a co do wałka sprzęgłowego też bym mu dał spokój.Założysz nowy wałek i nowy wał główny i po roku też będzie miał luz.Teraz mamy takie części.

Opublikowano (edytowane)

w jednej c 360 mam 11-56 w drugiej 12-55 drugą c-360 kupiłem jakiś rok temu i lewa zwolnica miała 11-56 prawa 12-55 ktoś wymienił zwolnice nie sprawdził że to stary typ niedawno wymieniłem trybiki i mam teraz obie stary typ około 10% większa prędkość

To żem się rozpisał a pytanie nie do mnie było...

Edytowane przez Piotr778
Opublikowano

pytanie jak pytanie każdy może napisać he

ja wiem tylko że te duże mają obie po 56 u mnie

jedna zwolnica jest lekko podejżana a że atak i skrzynia po remoncie to zostało mi tylko półośkę wymienić bo już nic innego nie ma he

Opublikowano

Mam rozkręcone obie zwolnice i po stronie której ciągnie podczas jazdy do przodu zęby są podtarte głownie na jednym dużym kole. Zamierzam zamienić tryby stronami półośki i duże koło z lewej na prawą stronę i odwrotnie żeby podczas jazdy do przodu pracowała lepsza strona ząbków.Jak myślicie ma to sens ?

Opublikowano

Raczej to nic nie pomorze ,ponieważ tylko zamienisz tryb na lepsze gładzie a luzy i tak pozostanę te same ,a wiadomo podczas jazdy nigdy równo nie ciągnie tylko jedna zwolnica tylko na przemian obie więc hałas będzie taki sam niestety.

Opublikowano

Żywotność na pewno przedłużysz jeśli nie hałasują i nie mają luzu to jak najbardziej ,tylko wymień cały komplet razem z wałem bo zamieniając same tryby może się okazać że na frezach jedna będzie ciasna a druga będzie miała większy luz .

Opublikowano

Piotr778 miałeś rację szacunek dla ciebie :) 

 

zadzwoniłem do producent i pogadałem z kierownikiem hali i mechanikiem co to może być, po długiej dyskusji wywnioskowałem że jeżeli hurgocze w skrzyni a wszystko jest nowe to musi być luz na trybach lub co gorsza nie ma luzu. Więc zabrałem się za rozbiórkę swojej c360, i jakie było moje i mechanika zdziwienie że skrzynia się momentami przycina i raz jest luz na łożysku wałeczkowym a raz nie ma, okazuje się że na 2 biegu na 4 zębach dolnego tryba tam dokładnie gdzie klin, i na górnym trybie na około 8 zębach - jak te dwa momenty się schodzą razem to nie ma luzu wcale aż podnosi wałek główny do góry, to są te moje wibracje (hurgot) o dziwo dolny tryb 3 biegu chodzi dobrze a górny też ma bicie ale nic nie hurgotało bicie tego tryba nie powodowało przycinania i luz jest zawsze na tych trybach. Piotr778 miałeś racie nie ma współosiowości na trybach 2 biegu, producent zaoferował mi wymianę tych trybów na dobre jak dzwoniłem co się okazało, mało tego dzwoniłem do sklepu z pytanie o reklamację i zapytałem czy nie było wcześniej reklamacji i okazuję się że były - normalnie masakra. aż się mechanik zdenerwował kto teraz za tą całą robotę zapłaci sklep czy producent trybów ?? stwierdził że "za dokładnie było wszystko z naszej strony zrobione powiedział jakbym stare łożyska zostawił to by były luzy i by chodziło i nic by się nie działo. a że ja chciałem wszystko nowe to teraz mam."

bicie górnego tryba jest około 0,5 mm a do dolnego się jeszcze nie dostałem. norma bicie trybów producent twierdzi że 0,1 mm

wniosek jak idziesz po części do sklepu to suwmiarka w dłoń i wszystko dokładnie wymierzyć.

Opublikowano

Pany jak mocno dokręcić nakrętkę wałka pośredniego? Gdy rozbierałem skrzynie odbezpieczyłem ją i lekko puknąłem przez śrubokręt i poszła bez oporów - trochę to dziwne dla mnie że tak lekko, ale skoro tyle lat tak było i problemu nie było to tak ma być ?
 
Pytanie drugie: Da się wyjąc/włorzyć dolny wałek w całości z wszystkimi kołami zębatymi? Jak rozbierałem skrzynie to ściągałem każde kolo zębate po kolei i na koniec wyjąłem wałek.

Opublikowano

Ja dolny wałek wkładałem z założonymi kołami, nie pamiętam tylko jak było z wałkiem biegu wstecznego ale chyba powinien być założony w następnej kolejności...( niech ktoś sprawdzi to w instrukcji napraw tam jest podana kolejność). Co do wałka dolnego to zakładałem poszczególne koła i za każdym razem sprawdzałem czy go wcisnę :D

 

Opublikowano

Moim zdaniem nie da się ani dolnego (pośredniego) ani górnego (głównego). każdy tryb po kolei w skrzyni trzeba zakładać na wałki. dolny wałek najlepiej pręt gwintowany m12 i bęben hamulcowy od malucha i przeciągnąć lekko przez wszystkie tryby. Górny wałek tryby po kolei i nie zapomnieć o 3 segerach i 2 podkładkach do 4 biegu. kolejność 1 dolny wałek 2 tryb od wstecznego 3 górny wałek. 4 sprawdzić luz między zębami trybów na każdym biegu minimalny luz 0,1 mm.

 

Opublikowano (edytowane)

to tak w miejsce dolnego wałka wkładasz pręt gwintowany nabijasz łożysko na dolny wałek i zakładasz go również na tego pręta i podkładka większa taką żeby prętem wciągać wałek w skrzynie, a z drugiej strony ja miałem założony bęben od malucha na pręt tak żeby nakrętką na pręcie kręcąc wałek wchodził w tryby. Może być bemben od malucha lub coś innego tak żeby było dobre oparcie o obudowę skrzyni. jest to najprostszy sposób i nie trzeba używać wcale młotka i nic się nie psuje tamkim sposobem. 

Przed założeniem trybów na wałek sprawdzi dokładnie czy w trybie kliny nie są za ciasne lub za luźne, powinny wchodzić ciasno ale ręką powinno się je dać przesunąć.

Edytowane przez Maxym
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v