Maxym

Members
  • Ilość treści

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

1 Neutral

O Maxym

  • Ranga
    Nowicjusz
  1. Witam film ja robiłem przy mojej C-360 i niestety po wymianie prawie wszystkich elementów w skrzyni problem pozostał, na pocieszenie napiszę że zmniejszył się jak ciągnik trochę popracował ale dalej jest, na zmartwienie dodam że bieg lubi wyskoczyć gdy hurgocze. Mechanik stwierdził że to będzie wałek atakujący z trybem bo tylko to zostało niewymienione. Stare czy nowe tryby hurgot taki sam. Doszedłem do wniosku że to wina obudowy skrzyni. nie wiem czy to bobry wniosek ale nie ma za bardzo już innej możliwości. Ciągnik pracuje normalnie staram się nie jeździć na tych biegach przy tych obrotach gdy hurgocze.
  2. to tak w miejsce dolnego wałka wkładasz pręt gwintowany nabijasz łożysko na dolny wałek i zakładasz go również na tego pręta i podkładka większa taką żeby prętem wciągać wałek w skrzynie, a z drugiej strony ja miałem założony bęben od malucha na pręt tak żeby nakrętką na pręcie kręcąc wałek wchodził w tryby. Może być bemben od malucha lub coś innego tak żeby było dobre oparcie o obudowę skrzyni. jest to najprostszy sposób i nie trzeba używać wcale młotka i nic się nie psuje tamkim sposobem. Przed założeniem trybów na wałek sprawdzi dokładnie czy w trybie kliny nie są za ciasne lub za luźne, powinny wchodzić ciasno ale ręką powinno się je dać przesunąć.
  3. Moim zdaniem nie da się ani dolnego (pośredniego) ani górnego (głównego). każdy tryb po kolei w skrzyni trzeba zakładać na wałki. dolny wałek najlepiej pręt gwintowany m12 i bęben hamulcowy od malucha i przeciągnąć lekko przez wszystkie tryby. Górny wałek tryby po kolei i nie zapomnieć o 3 segerach i 2 podkładkach do 4 biegu. kolejność 1 dolny wałek 2 tryb od wstecznego 3 górny wałek. 4 sprawdzić luz między zębami trybów na każdym biegu minimalny luz 0,1 mm.
  4. Piotr778 miałeś rację szacunek dla ciebie zadzwoniłem do producent i pogadałem z kierownikiem hali i mechanikiem co to może być, po długiej dyskusji wywnioskowałem że jeżeli hurgocze w skrzyni a wszystko jest nowe to musi być luz na trybach lub co gorsza nie ma luzu. Więc zabrałem się za rozbiórkę swojej c360, i jakie było moje i mechanika zdziwienie że skrzynia się momentami przycina i raz jest luz na łożysku wałeczkowym a raz nie ma, okazuje się że na 2 biegu na 4 zębach dolnego tryba tam dokładnie gdzie klin, i na górnym trybie na około 8 zębach - jak te dwa momenty się schodzą razem to nie ma luzu wcale aż podnosi wałek główny do góry, to są te moje wibracje (hurgot) o dziwo dolny tryb 3 biegu chodzi dobrze a górny też ma bicie ale nic nie hurgotało bicie tego tryba nie powodowało przycinania i luz jest zawsze na tych trybach. Piotr778 miałeś racie nie ma współosiowości na trybach 2 biegu, producent zaoferował mi wymianę tych trybów na dobre jak dzwoniłem co się okazało, mało tego dzwoniłem do sklepu z pytanie o reklamację i zapytałem czy nie było wcześniej reklamacji i okazuję się że były - normalnie masakra. aż się mechanik zdenerwował kto teraz za tą całą robotę zapłaci sklep czy producent trybów ?? stwierdził że "za dokładnie było wszystko z naszej strony zrobione powiedział jakbym stare łożyska zostawił to by były luzy i by chodziło i nic by się nie działo. a że ja chciałem wszystko nowe to teraz mam." bicie górnego tryba jest około 0,5 mm a do dolnego się jeszcze nie dostałem. norma bicie trybów producent twierdzi że 0,1 mm wniosek jak idziesz po części do sklepu to suwmiarka w dłoń i wszystko dokładnie wymierzyć.
  5. nie wiem dlatego proszę o rady. wałek główny dostaje wibracji tak napisałem bo tylko to było widać i czuć na drewnie w momencie tego hurgotu jak miałem zdjętą pokrywę, łożyska są wszystkie nowe i tryby od 2 i 3, nie ma na wałku głównym żadnych luzów na trybach, dolny wałek jest skręcony i tam też nie ma żadnych luzów. sprawdziłem czy czasami inny bieg nie che wtedy wskoczyć i hurgota, ale niestety nie wszystko jest w porządku. z innymi biegami tylko ta 2 przed remontem też hurgotała tylko cały czas i po chwili wyskakiwała bo były skośne zęby na trybach byłem pewien że jak tryby zmienię to będzie ok a tu moszz. Logicznie myśląc to tryby nowe wodzik nowy zaczaski nowe łożyska nowe, zostaje tylko wałek główny i ten luz na łożysku igiełkowym 1mm ale kolega Piotr788 ma 3mm i nic się nie dzieje to zostaje tylko wałek główny. czy coś jeszcze może być innego ?? będę go pewnie po jutrze rozbierał s powrotem mechanik powiedział że tylko od mostu rozkręcimy i wyjdzie wałek główny i wałek sprzęgłowy 1 stopnia. na co patrzeć szczególnie co to może być ??
  6. spuściłem olej w skrzyni i zdjąłem dekiel skrzyni, zablokowałem wszystkie wodziki i zostawiłem na 2 biegu, zapaliłem i jeździłem okazuje się że wałek główny dostaje wibracji właśnie przy 800 obrotów na 2 biegu tylko nie wiem dlaczego czy to wina nowych trybów skropol czy wina luzu na łożysku wałeczkowym, ciężko to stwierdzić próbowałem przytrzymać przez drewno tryba ale nic to nie dało drgania przenosiło nawet drewno. Masakra jakaś nawet zdjęcie dekla nic nie wyjaśniło. Jeden mechanik stwierdził że wałek główny na 2 biegu jest podparty trybem w najkrótszym miejscu i i luz na łożysku igiełkowym powoduje drgania przenoszone przez zęby trybów drugiego biegu, dlatego to jest tylko na 2 biegu i tylko na określonych obrotach. wydaje się to prawdopodobne ??? powiedział że wymiana wałka głównego i wałka sprzęgłowego 1 stopnia + nowe igiełki + wymiana sprzęgiełka IV i V + tryb górny od V biegu. + ewentualnie wymiana trybów od 2 i 3 biegu. ?? robocizna w ramach gwarancji bo skrzynia świeżo po remoncie - wcześniej nie było wcale 2 biegu zaraz wyskakiwał. Co doradzicie bo ja coś nie jestem przekonany ???
  7. Nagrałem filmik. http://youtu.be/b-XdUr0wRkY na początku na 3 biegu skrzynia ładnie mruczy a na 2 biegu hurgot od 55 sekundy. co to może być ??
  8. Wybierak jest dobry zaczaski nowe trzymaja ok po ustawieniu. wodzik nowy sprawdzony. Sprawdzilem luz walka glownego na lozysku tym waleczkowym chdzi gora dol okolo 1 mm a tak to bez luzu tryby maja minimalne luzy ledwo wyczowalne. Na tym lozysku by tak bilo i tylko na 2 biegu ?
  9. Witam mam pytanko mianowicie zrobiłem remont skrzyni biegów swojej c 360, przed remontem strasznie hurgotało na 2 biegu i 2 bieg wyskakiwał i przy ciągnięciu i przy trzymaniu z górki silnikiem. wymieniłem tryby góra dół od 2 i od 3 biegów. wszystkie łożyska łącznie z igiełkowym, wodzik od 2 i 3 biegu. ogólnie skrzynia wygląda jak nowa, i niestety na 2 biegu dalej hurgocze najbardziej przy 800 obrotach. a z górki jak coś trzymam to cały czas wydaje sie jakby bieg za chwile miał wyskoczyć alb rozwali skrzynię. co to może być. sprawdzałem wszystkie koła są w idealnym stanie nie maja żadnych wyszczerbień, i zazębiają się idealnie na całe zęby. i nie wiem co jest nie tak ?? wałki w skrzyni wyglądały dobrze. co jest nie tak ??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj