Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie wracam do sprawy mojego 3p.

tak jak kiedyś pisałem ciągnik zwłaszcza na 4 i 5 biegu przy przyśpieszaniu i pod obciążeniem hałasuje i drży aż.

skrzynia biegów została zrobiona nowe wałki zębatki itp części były kładzone najlepsze jakie mieli w sklepie nie chinole.

atak został założony "skośny" firmy Korurs

i ciągnik dalej tak robi.

dziś rozebraliśmy mechanizm różnicowy satelity te sprawy wszystko w idealnym stanie

no to zostały zwolnice obie przejżane wszystkie zęby bardzo ładne łożyska w porządku

już nie mam pomysłu na ten ciągnik co byście doradzili?????

Opublikowano

Trzeba by zdjąć pokrywę skrzyni i szukać luzu na wałkach raczej na górnych skoro na 5 biegu też telepie dolny wałek nie pośredniczy w tym biegu.A może jakiś defekt w sprzęgle wywołuje takie drgawki np uszkodzona tarcza lub jakiś banał typu poluzowane śruby w kołach mocujące gwiazdy do obręczy.

Opublikowano (edytowane)

No to trochę utrudnia diagnozę.Miałem kiedyś bardzo podobny objaw w aucie jak dodawałem gazu na 4 lub 5 biegu to trzęsło całą budą uszkodzony był przegub wewnętrzny półosi ale co dolega twojemu 3p nic mi nie przychodzi do głowy.Może załóż nowy temat na AF żeby więcej ludzi zobaczyło może ktoś miał taki problem.I zobacz jeszcze to o czym pisze balcerek jak masz zwolnice w częściach policz zęby ma być 11-56 lub jeśli ktoś kombinował 12-55(stary typ)

Edytowane przez Piotr778
Opublikowano

zobacze jak mi się będzie chciało to kupie jedną nową półoś i założę. bo już innej opcji nie ma. w jednej zwolnicy był na dnie taki osad jak by bardzo drobniutkie opiłki w drugiej tego nie było. ale zębatki były jak nowe he. jeździć się z tym da bez problemu tylko wpakowane w ciągnik  tyle kasy a coś jeszcze daję się we znaki

Opublikowano

Witam mam pytanko mianowicie zrobiłem remont skrzyni biegów swojej c 360, przed remontem strasznie hurgotało na 2 biegu i 2 bieg wyskakiwał i przy ciągnięciu i przy trzymaniu z górki silnikiem.

wymieniłem tryby góra dół od 2 i od 3 biegów. wszystkie łożyska łącznie z igiełkowym, wodzik od 2 i 3 biegu. ogólnie skrzynia wygląda jak nowa, i niestety na 2 biegu dalej hurgocze najbardziej przy 800 obrotach. a z górki jak coś trzymam to cały czas wydaje sie jakby bieg za chwile miał wyskoczyć alb rozwali skrzynię. co to może być. sprawdzałem wszystkie koła są w idealnym stanie nie maja żadnych wyszczerbień, i zazębiają się idealnie na całe zęby. i nie wiem co jest nie tak ?? wałki w skrzyni wyglądały dobrze. co jest nie tak ??

Opublikowano

Wybierak jest dobry zaczaski nowe trzymaja ok po ustawieniu. wodzik nowy sprawdzony. Sprawdzilem luz walka glownego na lozysku tym waleczkowym chdzi gora dol okolo 1 mm a tak to bez luzu tryby maja minimalne luzy ledwo wyczowalne. Na tym lozysku by tak bilo i tylko na 2 biegu ?

Opublikowano (edytowane)

Raczej to nie igiełki brzmi jakby inny bieg próbował wskoczyć gdy masz dwujke jakby wodzik słabo trzymał któreś koło i dlatego rzęzi bardziej na niskich obrotach,wysokie obroty bardziej dystansują od siebie stykające koła i jest ciszej.Zobacz też czy dolny wałek i tryby nie mają nadmiernego luzu wzdłużnego.Ja bym zrobił tak. Wbiłbym 2 bieg i zrzucił pokrywę powinno być widać co się z czym styka a nie powinno.

Edytowane przez Piotr778
Opublikowano

Gdyby to był ten luz przyczyną to na trójce i 4 byłoby jeszcze głośniej.Poza tym żeby wyeliminować zupełnie luz musiałby wałek główny i sprzęgłowy zmienić a nie tylko igiełki.

Opublikowano

Nagrałem filmik. 

http://youtu.be/b-XdUr0wRkY

 

na początku na 3 biegu skrzynia ładnie mruczy a na 2 biegu hurgot od 55 sekundy.

co to może być ??

Niestety mam ten sam problem rok po remoncie  wszystko w skrzyni nowe i taka żeżnia jak u kolegi na 1 i 2 biegu 

zdejmowałem w lecie przed zapieciem do prasy  dekiel skrzyni ,  zadnych luzów nie znalazłem 

ale gdy podniosłem jedno koło i nim kreciłem po wysprzegleniu to po włonczeniu 2   wyraznie koło tego biegu głosno zazebiało  to samo na 1 biegu

Opublikowano

spuściłem olej w skrzyni i zdjąłem dekiel skrzyni, zablokowałem wszystkie wodziki i zostawiłem na 2 biegu, zapaliłem i jeździłem okazuje się że wałek główny dostaje wibracji właśnie przy 800 obrotów na 2 biegu tylko nie wiem dlaczego czy to wina nowych trybów skropol czy wina luzu na łożysku wałeczkowym, ciężko to stwierdzić próbowałem przytrzymać przez drewno tryba ale nic to nie dało drgania przenosiło nawet drewno. Masakra jakaś nawet zdjęcie dekla nic nie wyjaśniło. 

 

Jeden mechanik stwierdził że wałek główny na 2 biegu jest podparty trybem w najkrótszym miejscu i i luz na łożysku igiełkowym powoduje drgania przenoszone przez zęby trybów drugiego biegu, dlatego to jest tylko na 2 biegu i tylko na określonych obrotach.

wydaje się to prawdopodobne ???

 

powiedział że wymiana wałka głównego i wałka sprzęgłowego 1 stopnia + nowe igiełki + wymiana sprzęgiełka IV i V + tryb górny od V biegu. + ewentualnie wymiana trybów od 2 i 3 biegu. ??

 

robocizna w ramach gwarancji bo skrzynia świeżo po remoncie - wcześniej nie było wcale 2 biegu zaraz wyskakiwał. 

 

Co doradzicie bo ja coś nie jestem przekonany ???

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v