Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wyjąłem wałki sprzęgłowe w celu wymiany łożysk, lecz podczas wyjmowania, na łączeniu z wałkiem głównym wysypały mi się wałki-igiełki łożyska, wyczytałem że było tam normalne łożysko wałkowe w obudowie, no i teraz nie wiem czy bawić sie w te igiełki i zakładać? czy można założyć jakieś w obudowie łożysko? 

Opublikowano (edytowane)

Mylisz łożyska,łożysko w obudowie to w tej co się przykręca na 3 śruby nimbusowe M8 w to wchodzi wałek I stopnia,łożysko igiełkowe jest osadzone w środku wałku dokładnie 23 sztuki.Nie przeczytałeś tego tematu a już lecisz postem gdzie było to wałkowane tyle razy,następnym razem delikatnie wyjmuj wałek i przymocuj te igiełki za pomocą sznurka,trytki czy druta miedzianego.Teraz przed włożeniem wałka daj towotu na wałek główny następnie po układaj te igiełki wszystkie i złap trytką na końcu igiełek,wsadź trochę wałek i usuń trytkę.Weź sobie katalog części będziesz widział jak to jest zbudowane,rozkręcasz i nie analizujesz co gdzie siedzi? Dobrze przed rozkręceniem prze studiować katalog części będziesz wiedział na co mniej więcej się przygotować i co po kolei idzie,literatura tak dostępna jest na temat ciągnika że to głowa mała 

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

Nie myle łożysk, to że między walkami idą łożyska to wiem, tylko pytam się o te łożysko co są same wałki, w 4011 jest całe łożysko w obudowie, u mnie są wałki, i chodzi mi tylko czy zakładać te wałki czy może zmienić je na łożysko walkowe w obudownie 

Opublikowano

O które ci łożysko chodzi? O łożysko w wałku II stopnia? Weź mi to pokaż na rysunku bo są ogólnie 3 łożyska na tych wałkach,2 z tych już ci powiedziałem,ostatnie 3 zostaje między wałkami I i II stopnia.

Opublikowano
2 godziny temu, Mikua napisał:

Nie myle łożysk, to że między walkami idą łożyska to wiem, tylko pytam się o te łożysko co są same wałki, w 4011 jest całe łożysko w obudowie, u mnie są wałki, i chodzi mi tylko czy zakładać te wałki czy może zmienić je na łożysko walkowe w obudownie 

Chodzi ci o łożysko giełdowe w główce walka sprzęgłonego to jak masz same igełki to tak musisz założyć bo jak byś chciał zmienić na koszyczekbys musiał byś zmienić ten wałek i górny wałek w skrzyni. 

Opublikowano

Witam znawców c 360.mam pytanie odnośnie wałka pośredniego w skrzyni .wymieniam 8 od strony sprzęgła i łożyska oporowe itp.odkrecam z dołu pokrywę żeby resztę oleju zlać a tam nakrętka odkręcona i to dawno bo gwintu już brak.moje pytanie czy mogę to tak zostawić czy coś poważnego piznie w końcu od tego?

Opublikowano
10 godzin temu, tomek1986 napisał:

Witam znawców c 360.mam pytanie odnośnie wałka pośredniego w skrzyni .wymieniam 8 od strony sprzęgła i łożyska oporowe itp.odkrecam z dołu pokrywę żeby resztę oleju zlać a tam nakrętka odkręcona i to dawno bo gwintu już brak.moje pytanie czy mogę to tak zostawić czy coś poważnego piznie w końcu od tego?

Jest nieciekawie , nie radze jeździć dalej szczęście że wcześniej nic sie nie stalo w polu , trzeba robic teraz :)

 

Opublikowano

To jest ta nakrętka właśnie.pytanie moje czy ten wałek da radę do tyłu tyle wysunąć żeby nową założyć bez rozbierania całej skrzyni

15497803615891095965670.jpg

Wiadomo że z tyłu wałek wiem wyjmne,ale pytanie czy on gdzieś jeszcze trzyma?,,zabezpieczenie gdzieś ma?klin jakiś?i czy żadne łożyska się polecą?

Opublikowano
18 minut temu, tomek1986 napisał:

To jest ta nakrętka właśnie.pytanie moje czy ten wałek da radę do tyłu tyle wysunąć żeby nową założyć bez rozbierania całej skrzyni

15497803615891095965670.jpg

Wiadomo że z tyłu wałek wiem wyjmne,ale pytanie czy on gdzieś jeszcze trzyma?,,zabezpieczenie gdzieś ma?klin jakiś?i czy żadne łożyska się polecą?

Pisz do @Adi96 on udzieli ci zadowalalajacej odpowiedzi ;)

 

Opublikowano

Koło obrotów niezależnych wom wychodzi przez ósemkę,i będziesz mi dojście do nakrętki.Zdejmij pokrywę górną skrzyni,widełko przesówne, wałki I i II,wyjmij tylny wałek z mostu, dźwignia wom maksymalnie do góry,i cofnij dolny napęd womu do tyłu,koło spadnie z wałka.

Opublikowano

temat nakrętki opanowany 😉 dało się bez dzielea na 3 częsci,a skrzynia w środku bez uszkodzeń na szczęscie

A za wszelkiego rodzaju porady wielkie dzięki 😉 🙂

Opublikowano

Pewnie z punku technicznego jest, z praktycznego nie ma, czy zalejesz takim czy takim, będzie chodzić. u siebie zalałem Agro Utto 10w30 i wszystko działa jak powinno 

Opublikowano
Dnia 11.07.2019 o 21:48, Mikua napisał:

Pewnie z punku technicznego jest, z praktycznego nie ma, czy zalejesz takim czy takim, będzie chodzić. u siebie zalałem Agro Utto 10w30 i wszystko działa jak powinno 

UTTO to olej przekładniowo hydrauliczny spełnia normy  gl-4 i HV to lepszy jak hipol 6 80W wychodzi że jest jedno sezonowym olejem na niskie temperatury 80W -WINTER-ZIMA i dlatego zalecają do skrzyni z hydrauliką a latem w wyższych temperaturach ciekawe jak się zachowuje  pewnie 40 lat wstecz nie było niczego lepszego pamiętam hipol superol i lux

Opublikowano (edytowane)
Dnia 11.07.2019 o 15:43, STANK napisał:

witam  koledzy jaka jest różnica w oleju zalecanym do skrzyni c-360 hipol 6 80W gl-4  , a olejem gl-4 80w90

Hipol6 gl-4 80w to olej przekładniowo-hydrauliczny , a Hipol gl-4 80w90 to olej przekładniowy (ten drugi jest gęściejszy) 

Edytowane przez pudło
Opublikowano (edytowane)

Witam, mam pytanko, czy jeśli brakuje kilku igielek w lozysku na walku ataku coś poważnego może się stać? Wymieniałem Uszczelki dolne w skrzyni biegów i było w tej pokrywie kilka popekanych igielek, w sumie 6-7 szt. Wzięły się prawdopodobnie tam dlatego że był luz na walku ataku i wałek chodził przód tył około 0,5 cm. Luz skasowałem, wymieniłem koła ataku i te duże talerzowe , wszystko jest złożone gotowe do malowania i nie wiem co robić, czy zostawić jak jest czy rozbierać znowu co nie za bardzo mi się podoba... 

Edytowane przez panRys87

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v