Skocz do zawartości
Szulik

Zetor 8045- przedni napęd

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Szulik    0

Witam.Dziś podczas orki pojawił sie problem z przednim napędem.Otóż nie ciągnie on równomiernie tylko coś przeskakuje.Czy trzeba go rozbierać?Ijak się do tego zabrać,zwalać cały przedni most,czy wystarczy rozkręcić i półośki wyjda bez problemu.Dzieki za pomoc z góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look19    29

Trzeba wymienić tarczki w sprzęgle, bo są na pewno zużyte. Koszt nie więcej jak 200zł. Nie trzeba rozkręcać przedniego napędu, wystarczy wjechać ciągnikiem(tylnym lewym kołem) na drewniany klocek i rozebrać sprzęgło od przedniego napędu, wyjąć tarczki i wymienić na nowe.


Jeśli chcesz poznać prawdę na temat Agromy pisz na PW. Na pewno odpowiem. Miałem z nimi do czynienia.

Nie polecam zgrabiarki firmy METAL-TECHNIK z powodu wad konstrukcyjnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
BSZ110    155

Ja w moich 16245 juz tez tak mialem. W moim przypadku to nie były tarczki tylko zawalony filtr olejowy. W moich zetorach jest on od strony komina pod schodami (ty pewnie tez tam bedziesz miec)

Wyczysc go i zobaczysz co bedzie bo ja tak mialem w obydwoch i po wyczyszczeniu napęd ciągnie jak powinien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Szulik    0

Wielkie dzięki za pomoc.Faktycznie tarczki były w lichym stanie ,przy trzech nie było wcale ząbków,a na pozostałych tylko troche wystawały i wkoncu też by ich nie było.Przy okazji wyczyściłem też filtry,było troche syfu na nich.I teraz ciągniczek chodzi ok,nawet tak jakby mu mocy troche przybyło.Jeszcze raz dzięki za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    11

Ja mam podobny problem. Do końca prac jesiennych wszsytko chodziło ok, a teraz po odpaleniu okazało sie, że nie chodzi napęd oraz zółw-zając. Pierwsze co zrobiłem dolałem oleju oraz wymieniłem filtry ale nic to nie pomogło. Nie chce mi się wieżyć, że siadła pompka bo jak zostawiałem ciągnik na zime w stodole to chodziło wszystko. Napęd nigdy nie przerywał i zółw-zając chodził bardzo dobrze. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł bo inaczej czeka mnie rozpoławianie zetorka. :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymek85    11

To przy okazji jak już bedę zmuszony rozpoławiać ciągnik to na co zwrócic jeszcze uwage by potem przy pracach polowych już mnie nic nie zaskoczyło ? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    233

ja bym posprawdzał frezy na napędzie pompy podnośnika, co do mikro to może jeszcze łącznik gumowy na zasilaniu,a sprawdzałeś ciśnienie z tyłu na wałku.Sprzęgła nie musisz rozkręcać,samą pośrednią odkręć i rozjeć z silnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Żeby wymienić mikropompke musisz rozpołowić ciągnik między skrzynią biegów a skrzynią pośrednią i musisz też wyjąć pompe od wspomagania bo inaczej nie wyciągniesz mikropompki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    134

Jaki olej masz w skrzyni? U mnie na hipolu też były problemy zimą z napędem i zającem, jak się olej trochę rozgrzał to wszystko było ok. Po prostu na mrozie tak zgęstniał, że pompa nie miała siły go zassać. Teraz na agrolu wszystko działa jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tompil    3965

Już jakiś czas się zbieram, żeby się spytać dlaczego gdy ciągnik jest zimny nie działa mi przedni napęd, a tu wina hipolu, no właściwie myślałem o tym. a ile wchodzi oleju do skrzyni 8045, jakby tak przyszło wymienić i ile kosztuje litr np. tego agrolu.

 

Jeszcze miałem latem jeden problem z przednim napędem, mianowicie gdy odpaliłem zimny ciągnik to napęd działał ok do momentu zgaszenia, bo gdy ciągnik pochodził trochę czasu i się nagrzał, następnie go zgasiłem, odpalam za 5 minut i przedni napęd nie działa. Jeżeli dłużej jechałem na jakimś biegu to w pewnym momencie się załączył i wyrywało wtedy ciągnik ostro do przodu. Jak zmieniłem bieg to znowu napęd nie działał i przy dłuższej jeździe na danym biegu znowu się włączał. Dopiero po ok 30 minutach od odpalenia ciepłego ciągnika mu przechodziło. Dlatego przy większej robocie nie gasiłem go cały dzień i wtedy działało wszystko ok, problem tylko pojawiał się przy odpaleniu rozgrzanego ciągnika.

 

Wymieniłem na jesieni idąc za waszą radą ten filtr pod schodkami, oprócz niego mam jeszcze obok drugi, rozkręcany z wkładem. Niestety takiego wkładu nawet w sklepie z częściami do zetorów nie widzieli na oczy, więc tylko wymyłem w ropie i wsadziłem z powrotem. Jest tam jeszcze pod schodkami 3 filtr, taki ukośny z dekielkiem on jest we wszystkich ciągnikach z tej serii i na dole jest śruba którą podobno spuszcza się wszystkie syfy które się tam zbiorą, niestety nie mogę jej w żaden sposób odkręcić, nawet przez rurkę nie chce drgnąć, a nie chce urwać tam czegoś. Ale filtry nie były jakoś mocno zabrudzone. Więc pewnie te problemy z napędem nie były ich winą, co według was może być jeszcze przyczyną?

dzięki za wszelką pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor10045    11

To masz słabo zaopatrzone sklepy i nie obeznanych sprzedawców u nas właśnie wczoraj ojciec kupił ten wkład bez problemu mieli na stanie ;[ mógł byś zrobić fotkę tego 3 filtra co pisałeś o nim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toreto    0

Witam, Pytanie odnośnie włącznika przedniego napędu, mianowicie napęd został załączony, po czym kiedy wcisnąłem guzik żeby sie wyłączył to zero reakcji, cały czas napęd jest włączony i nie ma możliwości go wyłączyć, problem może leżeć w lince która go załącza czy cos innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Linka albo rozdzielacz się zacina i cały czas daje olej na sprzęgło.


Jeżeli pomogłem wciśnij zieloną strzałkę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Voitek
      Witam,
      mam problem z przednimi zwolnicami w moim zetorku, mianowice cieknie olej. Nie leci on tam gdzie wchodzą przeguby, ponieważ tulejka i simeringi były wymienione, bo wtedy tam ciekł. Olej teraz wycieka cały czas, nawet na postoju. Wycieka górą po jakimś tak jakby "korkiem" od wewnętrznej strony felgi. Zaczęło ciec po wymianie oleju w zwolnicach. Proszę o pomoc.
       
       
      linki do fotek (strzałka wskazuje miejsc wycieku)
       
      http://img402.imageshack.us/img402/6246/dsc000141h.jpg
      http://img141.imageshack.us/img141/1230/dsc000151z.jpg
    • Przez janek884
      Witam,
      Chciałbym się Was poradzić w sprawie wycieku z przedniej zwolnicy. W miejscu gdzie zaznaczyłem na zdjęciu strzałką wycieka olej i jest luz w miejscu w którym wałek wchodzi do koła.  Luz jest wyczuwalny ręką i wynosi ok 2mm. Niedawno został wymieniony uszczelniacz w tym miejscu, jednak luz powoduje to że olej wciąż cieknie (po kilku mth od naprawy).
      Wyciek jest od strony koła, a od strony mostu przedniego jest szczelnie.
      Ma ktoś pomysł jak usunąć luz 2mm w miejscu strzałki na zdjęciu? Dodam że w drugim kole jest bez luzu.

    • Przez Zetorek11245
      Witam wszystkich, niedawno kupiłem zetora 11245 wszystko działa tak jak powinno. Ale ostatnio zauważyłem że podczas cofania przód nie ciągnie a do przodu działa wszystko normalnie. Ktoś z was spotkał się z taką sytuacją? Czym to może być spowodowane? 
      Piszę na tym forum dlatego że nigdzie nie znalazłem takiego tematu. Jeśli coś napisałem nie w tym wątku/dziale z góry przepraszam. 
      Dzięki za rady/odpowiedzi  
    • Przez skok
      Witam
      Mam do wymiany łożyska w zwrotnicy koła w zetorze 12145 wystarczy je tylko przebić na nowe czy trzeba coś ustawiać ?????
    • Przez Dido12045
      Witam! założyłem dziś sprzęgło kłowe zamiast tarczek, jadąc na próbe na rozłączonym napędzie na 4 szosowej zblokowało mi przedni most tak ze prawie wybiłem zęby o kierownice! żeby wrócic do domu musiałem odpiąć wał. Póżniej ponownie go podpiąłem i było ok?! tzn naped działał załączał się i rozłączał prawidłowo..rozebrałem ponownie sprzęgło by sprawdzić czy coś tam nie zmieliło, żadnych uszkodzen i co ważne działa prawidłowo?? czy to wina sprzęgła kłowego, dlaczego tak nagle zblokowało przy prędkości, czy ktoś z Was miał taka nieprzyjemną akcje?

      ciągnik zetor 12045:)
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.