Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam niedawno nabyłem mf 698 i pasowało by w silniku wymienić olej, i tu moje pytanie jakim olejem go zalać(coś z lepszych) doradzicie coś.Z góry dzięki. :)

Wielosezonowy, 15W40 albo 10W40 jeśli będziesz go często odpalał w wysokie mrozy. Klasa jakościowa wg API między CD a CF, wg ACEA oczywiście E, np. E3 - silnik wiekowy i cudów nie potrzebuje. Marka wg upodobania lub zasobności portfela. Takie jest moje zdanie :(

 

Co ważne, a nie każdy zwraca na to uwage - nie stosujcie olejów w klasie ACEA A i B !! Przeznaczone są do samochodów osobowych i lekkich dostawczych. Do silników ciągników i maszyn rolniczych właściwa jest klasa E.

Opublikowano

ja w pronarze miałem milvus póżniej laliśmy do wszystkiego superol cc, a na jesieni padło mi turbo i spuściłem odrazu olej po 250mth i był żadki jak woda i czarny jak smoła. teraz znowu zastanawiam się nad milvusem lub turdusem, widze że większośc z was leje turdusa, jaka jest jego cena i jakośc w porównaniu do milvusa?

Opublikowano

Chłopie, przepaść jest... Milvus to minerał klasy CC czyli najniższej jaką można jeszcze dostać, parametry lepkościowe ma podobne do Turdusa który jednak ma masę dodatków uszlachetniających kwalifikujących go do jednej z najwyższych klas jakościowych. Posiada dużo lepsze własności myjące i neutralizujące, większą odporność na ścinanie, pienienie, starzenie, mniejszą odparowalność... co ja tu będę truł - dużo lepszy jest :rolleyes:

 

Cenowo 5l. bańka Turdusa stoi w granicach 50-55zł czyli stosunkowo tanio. Tak z ciekawości, jaką minimalną klasę jakości dopuszcza producent tegoż Pronara? W instrukcji powinien być zapis.

Opublikowano

w tabeli płynów i olejów eksplatacyjnych pisze: sinik

misa olejowa Milvus, superol cc, SAE 15W/40, a w całej instrukcji nic nie wyczytałem więcej o klasie oleju, a jeszcze chciałem się zapytac o mobila bo mógłbym miec na niego letki upust tylko nie wiem jakie on ma parametry i czy to jest ten sam co do samochodu mineralny tylko do disla?

Opublikowano

Czyli dopuszcza klasę CC do doładowanego silnika, bo myślałem że nie. Co do Mobila to bez podania nazwy czy parametrów nic nie można powiedzieć. Takiego jak do osobówek bym nie polecał, klasyfikacja ACEA nawet to rozgranicza, do ciągnika odpowiednia będzie klasa E z jakąś cyferką.

 

Za ile możesz mieć u siebie Turdusa a za ile Mobila (podaj choćby nazwę jak możesz)??

Opublikowano

mam fendta 308 ci i ostatnio kupiłem bańkę 60 litrów hydramot 10w40 MC i wlałem do silnika i do skrzyni tenże właśnie olej , wcześniejszy olej także miał lepkość 10W40 claasa, chodzi o to ze hydramot to nie jest olej typowo silnikowy, i nie wiem czy kupić fuchsa 10W40 cargo czy zalać jeszcze tym hydramotem którego mi zostało,a przy następnej zmianie oleju bym zalał fuchs 10W40 cargo? @mirasek mógłbyś doradzić, fendt ma dopiero 900 h

Opublikowano

Faktycznie nie jest to typowy olej silnikowy jednak spełnia on specyfikacje silnikowe (10W40, ACEA E2, API CF-4/SG) i może być tam stosowany, jednak jest wyraźnie gorszy do Cargo pod względem spełnianych norm silnikowych. Dużo Ci go zostało?

Opublikowano

oleju zostało z 11-12 litrów czyli w sam raz na kolejny zmianę oleju w silniku? także jak bym zalał jeszcze raz hydramotem a potem przeszedł na titan cargo, to jak to posunięcie ocenić :D a Titan Hydramot 10W40 MC tak to olej uniwersalny do skrzyni i silnika, dzięki za odpowiedz :rolleyes:

Opublikowano

Muszę zobaczyć dokładnie co my lejemy do NH, bo pamiętam że kiedyś laliśmy to samo do skrzyni i silnika. Laliśmy kiedyś do silnika titana cargo, potem agrifarma, nie pamiętam co ostatnio było wlane.

Opublikowano

także jak bym zalał jeszcze raz hydramotem a potem przeszedł na titan cargo, to jak to posunięcie ocenić :D

Może być :rolleyes: z tym że Cargo ogólnie jest lepszy, a Hydramot taki sobie (jeśli chodzi o silnik).

 

Ja trzymam sie silnikowego ze względu na to że w podobnej cenie dostaje lepszy olej z punktu widzenia zastosowania w silniku, i tyle :D

Opublikowano (edytowane)

ja w pronarze miałem milvus póżniej laliśmy do wszystkiego superol cc, a na jesieni padło mi turbo i spuściłem odrazu olej po 250mth i był żadki jak woda i czarny jak smoła. teraz znowu zastanawiam się nad milvusem lub turdusem, widze że większośc z was leje turdusa, jaka jest jego cena i jakośc w porównaniu do milvusa?

 

Jak lałeś Milvusa to nie lej teraz Turdusa, bo turdus wypłucze ci silnik z nagaru, a co za tym idzie powstaną luzy na pierścieniach i na układzie korbowo-tłokowych, krótko mówiąc efekt będzie taki, że silnik będzie brał duuużo oleju.

 

Z całą odpowiedzialnościa poleciłbym ci w tym wypadku olej Orlen np. PLATINUM ULTOR DIESEL 15W-50 czy Orlen Oil Truck CF-4 15W-40 o 2-3 klasy wyższy od Milvusa.

Edytowane przez Symferopol
Opublikowano

ale on na milvusie był zalany tylko jak był na gwarancji czyli chyba do 300mth a potem laliśmy superol cc teraz ma ponad 800mth mth czyli ostatnie 2 wymiany jeżdził na superolu o milvusie dawno zapomniał czyli nie lac turdusa? z ursusem 3512 mam podobną sytuacje ma 4500mth i przez ostatnie lata chodził na superolu cc to też nie lac mu turdusa?

Opublikowano

panowie, najwazniejsze zeby wymienic na czas!! a marka juz nie jest taka wazna, tylko specyfikacje i klasy zeby sie zgadzaly.

i wymieniamy w zaleznosci od eksploatacji. Jak maszyna systematycznie dostaje po d*pie przy jakiejs ciezkiej robocie to wiadomo ze nie bede czekal do tych 100 czy 200 mth na wymiane.

Prosta zasada - wymiana na czas i zaleznie od stopnia eksploatacji. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
    • Przez arty
      Mam lamborghini 775 f plus z 1993 i zetor major 3011 z 1962r - obydwa aktualnie sa na turdusie 15w40  - czytam ostatnio opinie ze turdus to juz nie to co kiedys i nie ma rewelacji  - chce przejsc w obydwu ciagnikach an Shell Rimula R4x 15w40 lub  valvoline ALL FLEET SAE 15W-40. Ktory z tych 2 byscie wybrali? - Ktory lepiej trzyma parametry?  jakies przeciwwskazania na zamiane oleju ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v