Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To tak miałem to samo w swojej 35M i też odkręcała mi się ta nakrętka ;) Ja to rozjeżdżałem ciągnikiem jak do sprzęgła dokładnie i zakręciłem ją i lekko spawem zaspawałem ;) Ale po jakiś paru latach się znowu odkręciła i znowu trzeba było rozpoławiać to przewrciłem ją i założyłem taki jakby plombę taką porządną żeby się nie odkręciło i narazie od 2 lat mam spokój ;)

Opublikowano

To tak miałem to samo w swojej 35M i też odkręcała mi się ta nakrętka ;) Ja to rozjeżdżałem ciągnikiem jak do sprzęgła dokładnie i zakręciłem ją i lekko spawem zaspawałem ;) Ale po jakiś paru latach się znowu odkręciła i znowu trzeba było rozpoławiać to przewrciłem ją i założyłem taki jakby plombę taką porządną żeby się nie odkręciło i narazie od 2 lat mam spokój ;)

 

 

A po rozjechaniu tak jak do sprzęgła co dalej?? Odkręcić docisk sprzęgła z łożyskiem i tą drogą dostać się do tej nakrętki?;)

Opublikowano

Odkręc dekiel w skrzynie wyjąc wałek górny sprzęgłowy obudowę z ślimakiem napędzającym linkę obrotomierza i zablokuj wałki jakimś kluczem.;) No i musisz przez górę wyjmowac te koła ;) A jeździ ten ciapek z prasą bo to dlatego się ona odkręca że ciągnik pracuje z prasą;) Aha jak będziesz dokręcał to wiesz porządnym kluczem i lekko cheftnąc ;) Im musowo już musisz nową tą śrubę kupic i nowe zabezpieczenia a jeśli gwint jest zrąbany o musisz cały dolny wałek wymienic ;)

Opublikowano

Z prasą nie chodzi od 5 lat bo wtedy kostkę zmieniłem na rolkę, z kosiarką rotacyjną też niewiele pracuje(niecały 1ha łąk w małych kawałkach-większe łąki koszę większym ciągnikiem).Jakbym jeszcze czegoś nie wiedział to będę pytał.Dzięki

Opublikowano

Przyjdzie kiedyś rozkręcać skrzyń to ciekawe jak rozkręcicie tą pospawaną nakrętkę>?? Brak słów!!!!!!!! Ja zrobiłem tak bo też to miałem.Kupuje się nową nakrętke i nową inną podkładkę nie pamiętam od czego wiem że jest grubsza i ma lepsze zabezpieczenie.Dokręcam na maxa , zabezpieczam z wszystkich stron i nie ma mowy o odkręceniu.Orginalne podkładki zrywa i stąd ta usterka.

Opublikowano

Przyjdzie kiedyś rozkręcać skrzyń to ciekawe jak rozkręcicie tą pospawaną nakrętkę>?? Brak słów!!!!!!!! Ja zrobiłem tak bo też to miałem.Kupuje się nową nakrętke i nową inną podkładkę nie pamiętam od czego wiem że jest grubsza i ma lepsze zabezpieczenie.Dokręcam na maxa , zabezpieczam z wszystkich stron i nie ma mowy o odkręceniu.Orginalne podkładki zrywa i stąd ta usterka.

 

 

Masz racje naprawa po przez zaspawanie nie zawsze jest dobra. Może zakręcę na kleju, zobaczę jak rozbiorę.A nie pamiętasz od czego ta inna podkładka pasuje? Oryginalna jest zgrzewana z dwóch części i może te zgrzewy puszczają??

Opublikowano

Tak to ta orginalna ........ale sprawdż jak wygląda gwint na wałku i kup nową nakrętke daj nową podkładke , dokręc na maxa z przedłuzką , zabezpiecz z każdej strony i nie ma szans by się odkręciła.Ta podkładka była zgrzewana jedna część grubsza około 2 mm a druga 1 mm.

Opublikowano

Nadal mam problem z dostaniem się do tej nakrętki... Rozjechałem ciągnik tak jak do sprzęgła i od strony skrzyni pod łożyskiem dociskowym sprzęgła odkręciłem obudowę ze ślimakiem od linki-pod nią znajduję się tryb napędzający linkę a za nim łożysko-to też trzeba ściągnąć w kierunku przodu ciągnika??Powyżej ściągnąłem docisk sprzęgła i całą reszte która była na tym cienkim wałku który wchodzi do sprzęgła, ale czy ten właśnie wałek też wyjdzie w kierunku przodu ciągnika?? Od góry skrzyni ściągnąłem pokrywę i jeden wodzik. To tyle, proszę jeszcze o pomocne rady;)

Opublikowano

Tak to ta orginalna ........ale sprawdż jak wygląda gwint na wałku i kup nową nakrętke daj nową podkładke , dokręc na maxa z przedłuzką , zabezpiecz z każdej strony i nie ma szans by się odkręciła.Ta podkładka była zgrzewana jedna część grubsza około 2 mm a druga 1 mm.

 

Udowodnic ci że się odkręci ;[ Ja tak swoją zakręciłem i lekko spawnołem i tak się odkręciła <_<

Opublikowano (edytowane)

AAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa noi sprawa się wyjaśniła :P Kolego kluczem dynamometrycznym to sobie możesz głowice do motoru dokręcać a nie taką śrubę.

Edytowane przez zonk28
Opublikowano

jest jeszcze jedno ale tam są 2 nakrętki :P na dolnym wałku ten co widać to jest od WOM i pompy a jak zdejmiesz koło z niego to on jest osadzony w tulei pośredniej od skrzyni i tam też lubi się rozkręcać nakrętka ;[ . Ojciec raz robił i musiałem poprawiac bo właśnie tą pierwszą widoczną od wom zrobił a drugiej nie widział i za rok biegów nie bylo a by sie do niej dostac trzeba skrzynię zrucić by walek do tyłu wyciagać :unsure:

Opublikowano

ciekawi mnie koledzy którzy przyspawali tą nakrętke jak ja póżniej odkręcicie(boszem?) do tej dziury nic nie wejdzie oprócz szlifierki czołowej nie każdy ja ma.ja ją zawsze dokręcam na nowych nakrętkach nowym zabezpieczeniu zrobionym przez siebie z blachy 1.2-1,5mm a nie sklepowym z blachy 0.8mm i jest git majonez. jeszcze nie miałem reklamacji a naprawde dużo tego zrobiłem.

Opublikowano

jest jeszcze jedno ale tam są 2 nakrętki :P na dolnym wałku ten co widać to jest od WOM i pompy a jak zdejmiesz koło z niego to on jest osadzony w tulei pośredniej od skrzyni i tam też lubi się rozkręcać nakrętka ;[ . Ojciec raz robił i musiałem poprawiac bo właśnie tą pierwszą widoczną od wom zrobił a drugiej nie widział i za rok biegów nie bylo a by sie do niej dostac trzeba skrzynię zrucić by walek do tyłu wyciagać :unsure:

 

Mi chodzi o nakrętkę która znajduję się w skrzyni biegów na dolnym wałku pomiędzy pierwszym a drugim trybem(od przedniej strony ciągnika). Gdy popatrzę od góry do skrzyni to ją trochę widać ale trzeba wyjąć pierwszy tryb na dolnym wałku żeby sie do niej dostać ale nie wiem jak. Dodam iż cały czas planuję wymienić tą nakrętkę i podkładkę zabezpieczającą bez wyciągania skrzyni na stół, bo cały czas myślałem że to się da w ten sposób naprawić, ale teraz już nie wiem...

Opublikowano

ciekawi mnie koledzy którzy przyspawali tą nakrętke jak ja póżniej odkręcicie(boszem?) do tej dziury nic nie wejdzie oprócz szlifierki czołowej nie każdy ja ma.ja ją zawsze dokręcam na nowych nakrętkach nowym zabezpieczeniu zrobionym przez siebie z blachy 1.2-1,5mm a nie sklepowym z blachy 0.8mm i jest git majonez. jeszcze nie miałem reklamacji a naprawde dużo tego zrobiłem.

 

 

Kolego poradź mi proszę czy da radę wymienić tą nakrętkę i podkładkę zabezpieczającą bez wyciągania skrzyni na stół,a jeśli tak to jak?? Mi chodzi o nakrętkę która znajduję się w skrzyni biegów na dolnym wałku pomiędzy pierwszym a drugim trybem(od przedniej strony ciągnika).

Opublikowano

Ponawiam pytanie, jak wymienić nakrętkę w skrzyni w C-330M-znajduje się ona na dolnym wałku, w miejscu wskazanym strzałką za pierwszym trybem. Posłużyłem się zdjęciem z innego tematu ale ja mam rozebrane w 100% identycznie jak na zdjęciu + plus odkręcona górna pokrywa skrzyni.Jak dalej to rozbierać?? :blink:

post-3622-0-06457800-1298835941_thumb.jpeg

post-3622-0-06457800-1298835941_thumb.jpeg

Opublikowano

to oto mnie chodziło musisz odkręcić nakrętkę tę co widać i wyjąć wałek niestety do tyłu :( i dopiero uzyskasz dostęp do nakrętki w środku na rurze jak wspominałem (no chyba że to tez wałek ale wydrążony )

Opublikowano

to oto mnie chodziło musisz odkręcić nakrętkę tę co widać i wyjąć wałek niestety do tyłu :( i dopiero uzyskasz dostęp do nakrętki w środku na rurze jak wspominałem (no chyba że to tez wałek ale wydrążony )

 

 

Czyli żeby cofnąć ten wałek do tyłu to trzeba wyjąć skrzynię-innego sposobu nie ma? :( A czy zanim odjadę skrzynią od tylnego mostu to muszę zdejmować klapę pod siedzeniem i coś rozłączać, czy po prostu samo się rozłączy podczas odjeżdżania skrzynią? Dzięki za info :rolleyes:

Opublikowano

Mostem nie trzeba odjeżdżać.Zdjać klape z siedzeniem.Odłączyć.wyjąć widełka od dzwigni którą włancza się WOM co pozwoli na przesunięcie wspomnianego wałka do tyłu.Trzeba tylko odkręcić z tyłu tę pokrywke z symeryngiem .Za wałek z tyłu nie ćiągnij bo on jest z dwuch kawałków i na tej przesuwnej tulejce ktura łączy te wspomniene dwa kawałki jest w środku kulka i sprężynka to wpadną do oleju i będzje kłopotliwe ponowne założenie wspomnianej kulki i spręrzynki.Wałek przesuń za przednią częśc do tyłu pare centymetry topozwoli Ci wyjąć tryb pierwszy na dolnym wałku do góry i wtedy odsłoni ci się ferelna nakretka.

Opublikowano

Zrobiłem tak jak napisał Antoni, gdyż wyciąganie skrzyni było mi nie na rękę. Feralną nakrętkę zakręciłem na kleju anaerobowym Technicoll do połączeń gwintowanych(nie spawałem), a dokręcałem kluczem z 50cm przedłużką do póki nie stanęła. Zobaczymy ile wytrzyma B) Aha, zauważyłem że stara podkładka zabezpieczająca która składa się z dwóch zgrzanych ze sobą części była zgrzewana w 4 miejscach a ta którą założyłem w 6, więc też powinna być mocniejsza. Dziękuję wszystkim za pomoc! :rolleyes:

Opublikowano

koledzy nie spawac tylko napunktowac punktakiem i starczy przechodziłem to samo zabawa sie zaczyna wtedy gdy z skrzyny wyciagacz dwa bolce i wiesz skad one sa ;d od ramion podnosnika gdzie zmaiast nich ktos wkrecił sruby , mina niezapomniana

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez KonradBugaj
      Witam serdecznie. Prosił bym, jeśli ktoś takową wiedzę posiada, i chciał by się podzielić, o sposób jeśli takowy istnieje uszczelnienia (naprawy) połączenia rozpylacza (czoła) z korpusem wtryskiwacza. Próbuję naprawić wtryskiwacz otworowy z ryską. Wymieniłem 3 rozpylacze Gwint kręcę na 80 Nm. Zawór w rozpylaczu trzyma, na otworkach nie cieknie, chrypi przy swoim ciśnieniu bardzo wyraźnie. Lecz ciśnienie Bardzo szybko spada od 150 do 50 bar i niżej. Jestem przekonany iż jest to spowodowane tym połączeniem. Dziękuję za wszelką pomoc. Zapomniałem dodać iż tester na szczelność, po nabiciu ciśnienia 180 bar po 30 minutach trzymał 150bar.
    • Przez marcinl43
      witam mam problem, na rozgrzanym silniku leci mi olej pomiędzy silnikiem a skrzynia . Czeka mnie zapewne rozpolowienie silnika do wymiany uszczelniacza. rozpolawialem już c360 c330 , czy poradzę sobie z rozpolowienie case? na co uważać? znajomy mówił że można uszkodzić walek od revers jak się za szybko to rozciagnie
    • Przez NorbertKolk
      Witam posiadam Renault 180.94 skrzynia multishift .
      Ciągnik ogólnie super skrzynia sama w sobie również ciekawa . Mam mały problem który wynika z faktu iż nie mogę w internecie znaleźć informacji serwisowych to tej skrzyni ani odnaleźć rzetelnych osób które posiadają jakąkolwiek wiedzę techniczną dotyczącą jej sterowania zależności itd .
      Mianowicie Ciągnik po wrzuceniu rewersu dosyć często próbuje ruszyć z ostatniego biegu tj 9 . Jest to problematyczne jadąc po w ruchu miejskim bo niestety traktor trzeba zatrzymać i ruszać rewersem kilkukrotnie aż zaskoczy na bieg pierwszy . Można kombinować również z zakresem itd  a to kłopotliwe.
      Jakie ta skrzynia ma zależności tj np jak ustawią się biegi po wciśnięciu sprzęgła  a jak powinny się ustawić po wyłączeniu  skrzyni rewersem i ponownym włączeniu jazdy . Cw przypadku gdy jedziemy z dużym obciążeniem i musimy skorzystać z ruszenia z zakresu pośredniego Żółw  (Ślimak żółw zając ) bo mój ciągnik się rozłącza i trzeba stanąć przerzucić na zakres szybki i ponownie ruszać nie mogę zrobić płynnego przejścia pomiędzy zakresami .?
      Jak to powinienem obsługiwać bo być może to ja popełniam błąd . Kto ma do tej skrzyni kody błędów bo są lampki które migają lecz nie mogę znaleźć żadnych informacji w internecie co one oznaczają . Pozdrawiam i z góry dziękują za pomoc .
      Potrzebuje informacji jak kalibrować tą skrzynię ? w jakich innych ciągnikach ona występowała konkretnie bo informacje na forach są ogólnikowe a być może z tych danych wyciągnę potrzebne informacje lub znajdę kogoś kto ma jakieś pojęcie . 
    • Przez DamianChuchro
      Witam. Zapewne temat już był poruszany nie raz ale nie ma nic nowego wszystko przed kilku lat.  Robię remont silnika i moje pytanie brzmi jakiej firmy zestaw naprawcze kupić ursus, thm czy mahle. Następne pytanie jakiej firmy panewki? I z jaką siłą skręcać to wszystko ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v