Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam pytanie bo kupiłem zetora 12245 i nie mam żadnej książki jeszcze

czy koła 18,4 r 38 tył, przód 14,8 85 24 to dobre zestawienie czy powinno być

18,4 r34 14,8 r 24

Opublikowano

tak tylko na feldze można mieć różny balon

38 może mieć 18,4 - mieliśmy w C385

34 może mieć 16,9 i 18,4

24 może mieć 12,4 i 13,6 lub nawet 14,9

ile może mieć 28 i 38 nie chce mi się szukać teraz w katalogu.

No i muszą się oba rozmiary z pierwszego koła zgrywać z drugim (przód/tył).

Opublikowano

ja bym na twoim miejscu kupił nowe opony chyba ze masz nowe kupione lub troszke podjechane

a co do felg to jak masz te przod 24 i tył 38 i jak ci dobrze chodzi to dobrze ale za zrobił bym albo 24 i 34 lub 28 i 38 co ci taniej wyjdzie bo musi troche dziewnie wygladac on na tych felgach gdy porownamy z fabrycznie nowymi

Opublikowano

Jeżeli zmienisz rozmiar którychś z kół, to zawsze będzie ci się rozsypywać ta kostka, z której wychodzi wał napędzający przedni napęd. Mój znajomy bez przeróbek przełożył skrzynię 4-biegową zamiast 3-biegowej i taki był właśnie efekt. Jeżeli zmienisz koła przednie na r28, to będzie miał i mniej siły(większe koło robi mniej obrotów w tym samym czasie) i przód będzie szedł szybciej od tyłu. jeżeli zaś założysz koła r34 z tyłu, to e efekt będzie ten sam. Najlepiej byłoby założyć koła r34 z tyłu, bo zwiększysz uciąg poprzez obniżenie środka ciężkości i zużycie paliwa spadnie w porównaniu do r38. W tym celu(jeśli masz możliwość, to kup kompletny układ różnicowy(najlepiej od ciągnika zetor 8011 o kołach r34), bo przełożenia są inne niż przy kołach r38(ilość zębów na kole atakującym).

Opublikowano

@sebe1033 - te podawanie danych z konedaty jest juz męczące.

Tam są dane ciągników na rynek skandynawski!!

 

Zobacz odpowiednik zetora -> UR2 i tam są już inne dane - bo osiemdziesiątka zetora jest na kołach 16,9 czego nie ma w osiemdziesiątce ursusa.

 

@look1990 - twój znajomy coś namieszał i to nieźle ;)

Nie pamiętam z kim rozmawiałem na gg (ktoś z AF) i parę rzeczy trzeba wymienić i da się każde koła założyć.

 

Co do głównego pytania - zostawiłbym tak jak jest, ewentualnie jeśli konieczna wymiana to pomyślałbym o lowprofile.

Opublikowano

Zostaw tak jak jest, 14,9/24 - 18,4/38 to normalna kompletacja.

A przełożenie dobiera się w sprzęgle przedniego napędu a nie w mechanizmie różnicowym ;)

Opublikowano

panowie problem polega na tym-

kupiłem go w tym tygodniu w dokumentach z Austrii (BRIF) jest że opony przód 28 tył 38

a na ciągniku są nówki na przedzie 24 a na tyle zużyte 38 a jak włączy sie przedni napęd to jest wrażenie ze coś go trzyma

i teraz pytanie czy jak na tył założę nowe 38 to Bedzie dobrze ?

mam w domu nowe koła i felgi 18,4 34 czy mogę je założyć bez zmiany trybów i przełożeń gdziekolwiek bo proporcja napędu 28 38 jest taka sama 24 34?

Opublikowano

Proporcja jest taka sama dla opon 18,4 i 14,9. Możesz założyć te 18,4R34 i przekonasz się czy nastąpiła poprawa. Dodam tylko że opona oponie nie równa, niektóre przy tym samym rozmiarze są większe.

Kiedyś porównałem kormorany do fuldy to da druga była o jakieś 10 cm wyższa(obie na tym samym typie felgi).

Opublikowano

Jeżeli zmienisz rozmiar którychś z kół, to zawsze będzie ci się rozsypywać ta kostka, z której wychodzi wał napędzający przedni napęd. Mój znajomy bez przeróbek przełożył skrzynię 4-biegową zamiast 3-biegowej i taki był właśnie efekt. Jeżeli zmienisz koła przednie na r28, to będzie miał i mniej siły(większe koło robi mniej obrotów w tym samym czasie) i przód będzie szedł szybciej od tyłu. jeżeli zaś założysz koła r34 z tyłu, to e efekt będzie ten sam. Najlepiej byłoby założyć koła r34 z tyłu, bo zwiększysz uciąg poprzez obniżenie środka ciężkości i zużycie paliwa spadnie w porównaniu do r38. W tym celu(jeśli masz możliwość, to kup kompletny układ różnicowy(najlepiej od ciągnika zetor 8011 o kołach r34), bo przełożenia są inne niż przy kołach r38(ilość zębów na kole atakującym).

ABY SKRZYNIA SIĘ NIE ROZSYPYWAŁA NALEŻY DOBRAC ODPOWIEDNIO KOŁA ZĘBATE W PRZYSTAWCE PRZEDNIEGO NAPĘDU ROZMIARY KOŁ SĄ W TOP AGRAR POLSKA SPRZED KILKU LAT, JAK KTOŚ POTRZEBUJE TO MOGĘ ZNALEŹĆ

Opublikowano

Co do siły to się mogę zgodzić,jak założy się koła z 34 na 38 to ciągnik osłabnie ale będzie szybszy.A zetor 8011 to ma akurat najsłabszy układ różnicowy i pierwsze słyszę o różnicach w zębach bo z tego co wiem nie ma żadnych różnic jak z przodu tak i z tyłu.Zębatki trzeba dobierać do opon do napędu.

Opublikowano

Głupoty piszesz z tym, że na kołach '34 ma większy uciąg niż na '38. Także układ różnicowy ma takie same przełożenia niezależnie od zastosowanych kół.

to, że na kołach 34 ma większy uciąg napisał ktoś tam u góry, przekleiłem to,

przy tej samej szerokości opony, wyższe koło ma większą powierzchnię styku z podłożem a więc i przyczepność (tu zależy jeszcze od ciężaru,są na to wzory matematyczne)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Rzepakowiec
      Czesc, przychodzę z pytaniem o wzmacniacz momentu w moim zetorze 8145. na zimnym wszystko wydaje sie być w porządku natomiast na rozgrzanym po wrzuceniu zająca ciągnik jakby lekko dostaje " kopa " ale nie dokońca i potem za chwilę sie załącza do końca. Czasem jak schodzę z obrotów to potrafi sam zrzucić na żółwia. Olej w skrzyni jest, śruba od regulacji pod schodkami rozkontrowana jakimś cudem. Mam plan ją lekko dokręcać o jakies pol obrotu i sprawdzać oczywiście na gorącym 
    • Przez Latashi
      Witam wszystkich, noszę się z zamiarem wymiany mojego Zetora 10045 na coś innego, zachodniego. Ale pojawiają się wątpliwości czy warto bo nie wiadomo co się kupi, a tu wiem co mam i co jest do naprawy ( trochę by się uzbierało, ale to w większości pierdoły, wyciek, elektryka, lakier, przedni napęd, hamulce i można by do skrzyni zajrzec bo jak się rozgrzeje to ślizga się na żołwiu) wszystko do ogarnięcia ale już trochę denerwuje że zawsze coś i nie wiadomo co jeszcze wyjdzie. Jeżeli doszło by do wymiany to na pewno byłby komfort, być może lepsze wykonanie części zamiennych i na pewno młodszy, ale tak jak mówię czy warto. Podpowiedzcie coś bo sam nie wiem co robić. Pracuje na 20 hektarach jako główny traktor z pługiem obrotowym, agregatem uprawowo siewnym i talerzowka.
    • Przez rolkam72
      Witam. 
      Posiada ktoś a może zna dobrze pod którym bezpiecznikiem co powinno być podłączone .
      Nie chodzi mi nawet o cały schemat lecz sam opis gdzie co ma być  
      Ciągnik to Zetor 10245 więc cała seria ..245 
      Zdjęcie bezpieczników poniżej .
      Tak dla pewności podkresle słowo ,,powinno'' być fabrycznie podłączone .
      Dziękuję za każdą odpowiedź 

    • Przez damianhaczynski
      Witam wszystkich
      Mam taki problem gdyż ponieważ jadą swoim zetorem 8011 normalnie na 4 biegu przy zerowym obciążeniu, to jadący taki sam ciągnik wyprzedza mnie bez żadnego problemu. I teraz jest taki w tym wszystkim problem, że nie wiem o co chodzi,  na początku myślałem, że może mam włączonego tak zwanego żółwia, ale był on wyłączony. Po pewnym czasie też przyszło mi na myśl że to może być wina kół ponieważ w moim mam koła balonowe, ale myśląc nad tym dłużej stwierdziłem że nie jest to też przyczyna mojego problemu. I teraz pytanie do was w czym może być ten problem że mój ciągnik tak wolno się porusza, bo patrząc tak poglądowo instrukcja mówi że dany ciągnik powinien poruszać się z max prędkością 28km/h no a mój w przybliżeniu porusza się tak max do 23km/h. Macie może jakiś pomysł co jest przyczyną? 
    • Przez Kilus25
      Witam, mam problem z podnośnikiem w zts Zetor 16245, problem jest taki że podnosi tylko do pewnego momentu i przestaje.Filtry pozmieniane olej nowy tłok cylinder rozdzielacz chodzi dobrze.Pomocy!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v