Zaloguj się, aby obserwować  
Liloboot

koła do 12245

Polecane posty

Liloboot    0

mam pytanie bo kupiłem zetora 12245 i nie mam żadnej książki jeszcze

czy koła 18,4 r 38 tył, przód 14,8 85 24 to dobre zestawienie czy powinno być

18,4 r34 14,8 r 24

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    269

tak tylko na feldze można mieć różny balon

38 może mieć 18,4 - mieliśmy w C385

34 może mieć 16,9 i 18,4

24 może mieć 12,4 i 13,6 lub nawet 14,9

ile może mieć 28 i 38 nie chce mi się szukać teraz w katalogu.

No i muszą się oba rozmiary z pierwszego koła zgrywać z drugim (przód/tył).


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukasz12145    0

ja bym na twoim miejscu kupił nowe opony chyba ze masz nowe kupione lub troszke podjechane

a co do felg to jak masz te przod 24 i tył 38 i jak ci dobrze chodzi to dobrze ale za zrobił bym albo 24 i 34 lub 28 i 38 co ci taniej wyjdzie bo musi troche dziewnie wygladac on na tych felgach gdy porownamy z fabrycznie nowymi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
look1990    0

Jeżeli zmienisz rozmiar którychś z kół, to zawsze będzie ci się rozsypywać ta kostka, z której wychodzi wał napędzający przedni napęd. Mój znajomy bez przeróbek przełożył skrzynię 4-biegową zamiast 3-biegowej i taki był właśnie efekt. Jeżeli zmienisz koła przednie na r28, to będzie miał i mniej siły(większe koło robi mniej obrotów w tym samym czasie) i przód będzie szedł szybciej od tyłu. jeżeli zaś założysz koła r34 z tyłu, to e efekt będzie ten sam. Najlepiej byłoby założyć koła r34 z tyłu, bo zwiększysz uciąg poprzez obniżenie środka ciężkości i zużycie paliwa spadnie w porównaniu do r38. W tym celu(jeśli masz możliwość, to kup kompletny układ różnicowy(najlepiej od ciągnika zetor 8011 o kołach r34), bo przełożenia są inne niż przy kołach r38(ilość zębów na kole atakującym).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    269

@sebe1033 - te podawanie danych z konedaty jest juz męczące.

Tam są dane ciągników na rynek skandynawski!!

 

Zobacz odpowiednik zetora -> UR2 i tam są już inne dane - bo osiemdziesiątka zetora jest na kołach 16,9 czego nie ma w osiemdziesiątce ursusa.

 

@look1990 - twój znajomy coś namieszał i to nieźle ;)

Nie pamiętam z kim rozmawiałem na gg (ktoś z AF) i parę rzeczy trzeba wymienić i da się każde koła założyć.

 

Co do głównego pytania - zostawiłbym tak jak jest, ewentualnie jeśli konieczna wymiana to pomyślałbym o lowprofile.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Zostaw tak jak jest, 14,9/24 - 18,4/38 to normalna kompletacja.

A przełożenie dobiera się w sprzęgle przedniego napędu a nie w mechanizmie różnicowym ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, są 3 koła zmianowe i tam się dobiera przełożenia w zależości od posiadanego przełożenia.


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Liloboot    0

panowie problem polega na tym-

kupiłem go w tym tygodniu w dokumentach z Austrii (BRIF) jest że opony przód 28 tył 38

a na ciągniku są nówki na przedzie 24 a na tyle zużyte 38 a jak włączy sie przedni napęd to jest wrażenie ze coś go trzyma

i teraz pytanie czy jak na tył założę nowe 38 to Bedzie dobrze ?

mam w domu nowe koła i felgi 18,4 34 czy mogę je założyć bez zmiany trybów i przełożeń gdziekolwiek bo proporcja napędu 28 38 jest taka sama 24 34?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    41

Proporcja jest taka sama dla opon 18,4 i 14,9. Możesz założyć te 18,4R34 i przekonasz się czy nastąpiła poprawa. Dodam tylko że opona oponie nie równa, niektóre przy tym samym rozmiarze są większe.

Kiedyś porównałem kormorany do fuldy to da druga była o jakieś 10 cm wyższa(obie na tym samym typie felgi).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

Jeżeli zmienisz rozmiar którychś z kół, to zawsze będzie ci się rozsypywać ta kostka, z której wychodzi wał napędzający przedni napęd. Mój znajomy bez przeróbek przełożył skrzynię 4-biegową zamiast 3-biegowej i taki był właśnie efekt. Jeżeli zmienisz koła przednie na r28, to będzie miał i mniej siły(większe koło robi mniej obrotów w tym samym czasie) i przód będzie szedł szybciej od tyłu. jeżeli zaś założysz koła r34 z tyłu, to e efekt będzie ten sam. Najlepiej byłoby założyć koła r34 z tyłu, bo zwiększysz uciąg poprzez obniżenie środka ciężkości i zużycie paliwa spadnie w porównaniu do r38. W tym celu(jeśli masz możliwość, to kup kompletny układ różnicowy(najlepiej od ciągnika zetor 8011 o kołach r34), bo przełożenia są inne niż przy kołach r38(ilość zębów na kole atakującym).

ABY SKRZYNIA SIĘ NIE ROZSYPYWAŁA NALEŻY DOBRAC ODPOWIEDNIO KOŁA ZĘBATE W PRZYSTAWCE PRZEDNIEGO NAPĘDU ROZMIARY KOŁ SĄ W TOP AGRAR POLSKA SPRZED KILKU LAT, JAK KTOŚ POTRZEBUJE TO MOGĘ ZNALEŹĆ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Głupoty piszesz z tym, że na kołach '34 ma większy uciąg niż na '38. Także układ różnicowy ma takie same przełożenia niezależnie od zastosowanych kół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    402

Co do siły to się mogę zgodzić,jak założy się koła z 34 na 38 to ciągnik osłabnie ale będzie szybszy.A zetor 8011 to ma akurat najsłabszy układ różnicowy i pierwsze słyszę o różnicach w zębach bo z tego co wiem nie ma żadnych różnic jak z przodu tak i z tyłu.Zębatki trzeba dobierać do opon do napędu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prometeusz    2

Głupoty piszesz z tym, że na kołach '34 ma większy uciąg niż na '38. Także układ różnicowy ma takie same przełożenia niezależnie od zastosowanych kół.

to, że na kołach 34 ma większy uciąg napisał ktoś tam u góry, przekleiłem to,

przy tej samej szerokości opony, wyższe koło ma większą powierzchnię styku z podłożem a więc i przyczepność (tu zależy jeszcze od ciężaru,są na to wzory matematyczne)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Dejwu26
      Witam, 
      Tak jak w temacie, orientuje się ktoś ile udźwigu ma Zetor 8045 bez siłownika wspomagającego? Da radę podnieść agregat uprawowosiewny? 
    • Przez Dejwu26
      Witam, 
      Chciałbym się dowiedzieć jakie spalanie powinno być w orce w zetorze 8045 turbo. Klasa ziemi 4, orka wykonywana na około 20 cm. 
    • Przez Jakubb9
      Witam wszystkich.
      Mam pewien problem z wymianą osłony na przedniej osi (amortyzowana)
      Otóż nie mam pojęcia jak się do niej zabrać. Jest na górze jedna śruba i na dole kolejne 3 i dalej nie wiem co robić. Wybijać coś trzeba czy powinno to luzem jakoś wyjść.
      Pomoże ktoś? Może już ktoś to rozbierał i  podzieli się doświadczeniem.
    • Przez seba1718
      Witam wszystkich mam problem z moim zetorkiem 8245, postanowiłem rozbudować trochę hydraulikę dałem rozdzielacz 2 sekcyjny podłączyłem wydaje mi się książkowo dobrze na zasilanie do starego rozdzielacza dałem trójnik i przewód do zasilania do rozdzielacza, powrót też dobrze podłączony i potem zasilanie i powrót z rozdzielacza do euro złączy ale gdy chciałem podjąć próby testów tych modyfikacji po podłączeniu pługa podnośnik nie da rady go podnieść dopiero gdy wkręci go się na obroty to lekko podskakuje do góry gdzie wcześniej bez problemu praktycznie bez gazu podnosił go bez problemu ( waży ok 1 tony) do tego po podłączeniu przewodów hydrauliki rozdzielacz w ogóle nie reaguje, bo wciśnięciu taj kulki w euro złączce olej leci ciągiem a po naciśnięciu dźwigni nie się nie dzieje gdzie mam jedno wyjście podpięte pod stary rozdzielacz i tam dopiero po naciśnięciu dźwigni idzie olej. Może się to nie którym śmieszne zakładanie takiego tematu ale całkowicie nie mam doświadczenie w tych sprawach i nie mogę się dalej ruszyć bo nie wiem co robić, może ktoś mógłby coś doradzić, może ktoś miał podobny problem, na moje nie wprawione oko układ jest zapowietrzony ale jakoś nie bardzo wiem jak go skutecznie odpowietrzyć do tego sprawa tego rozdzielacza może być uszkodzony fabrycznie ? 
    • Przez remus7
      Witam niedawno robiłem pompę i wtryski w moim ciągniku zetor 12045, co jest jeśli pompa wtryskowa jest popuszczona na srubach chodzi równiutko, jak ją dokręce to kuleją obroty, czy grubsza uszczelka pod pompę coś zmieni? 
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj