Skocz do zawartości

Przedni napęd do C-360 [połączone]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

moze sie myle, ale nie oplaca sie zakladac napedu

zakladajac ze ciagnik jest warty 15 tys. + naped ok. 6 tys. no i jeszcze kabina ok. 3,5tys. a i jeszcze wspomaganie 2.5 tys co daje nam 27 tys.

za taka kase mozna chyba juz cos ciekawego znalesc ?

Opublikowano

Pytanie kolego jak masz zjechany ciagnik zreszta to co masz to wiesz ile jest warte a niewiesz co kupisz nie mowie o wygladzie a mysle ze naped z remontem jak dobrze kupisz wyjdzie maks 4,5 tys a co do wspomagania w około 1,2 -1,5 tys sie zamkniesz tylko sam musisz sobie zrobic a nie gotowiec.

Opublikowano

Jak komuś się nudzi lubi dłubać to takie praktyki są ok lecz wielu z nas nie ma czasu na takie zabawy to bierze mocniejszego 7045 lub 7245 i cieszy się życiem ( i bez dłubania )

Opublikowano

Czy nadaje się na przedni most do c 4011 most od uaza ( oczywiście nie ma tura )

Takie małe zwiekszenie uciagu bardzo by było przydatne do agregowania kombajnu buraczanego klein jak jest trochę miekko w polu. Z tego co wiem C 4011 jeszt szybsza od C 360 o około 11 % bo przełożenie zwolnic jest inne.

Przełożenie popularnego mostu UAZ to 5.125 8/41 zębów czyli dośc duże i bez problemu mozna by założyć przystawke od zetora z 49 zębami lu 51 ale wtedy wieksze koła niz 7.5 18.

Opublikowano

ten od Uaza to troszkę za biednie mi wygląda... na allegro widziałem przodek z multikara wyciągnięty za 1500zł, będzie na pewno pewniejszy niż ten Uaz. Z przełożeniem co i jak nie wiem bo nie interesowałem się tym egzemplarzem.

Opublikowano

Czy moze przodek od stara 660 (pszczółka ( ma przełożenie chyba 43/7)

Bardzo mocny z wygladu tylko trzeba bedzie go pewnie skrócić

Ja was nie rozumiem , taki przodek od 5748 nie jest drogi i można rzec oryginał a wy kombinujecie a później wam dziwadła wychodzą których nawet na drogę nie puszczą :D

Opublikowano

a Wlasnie ze mialy 60-tki oryginalny naped mialy oznaczenai c-360 DT na Pm jest tkai koels co jgo tata pracował pry tym i te 60-tki x4 były pozytwne wyniki we wloszech jest 4x4

Opublikowano

A ja na forum i też inni pisali że żadna C-360 z fabryki z napędem nie wyjechała :P Czytałem kiedyś jakąś historie C-360 itp i że jedynie jakiej modernizacji się 60 doczekała to silnik 3p i wersja C-362.

Opublikowano

Witam agrofotowiczów jestem nowy na AF a można by założyć do URSUS C-360 3P most od gaza 63 i jak wygląda ta przystawka ile zębów i od czego może pasować ?pozdrawiam i sorry jak się powtarzam

Opublikowano

no właśnie!

kiedyś gdy przeglądałem Google na ten temat znalazłem, że odpowiednikiem sześćdziesiątki jest zetor 674, silnik ma taką samą pojemność, moc itp.

różnicą jet tylko to, że ma turbinę i przedni napęd

Opublikowano

Witam wszystkich

Po wielu przeczytanych postach i wielu zebranych informacjach na temat napędu przedniego do c360 postanowiłem wykonać projekt od strony teoretycznej , po czym przeszedłem do wykonania praktycznego.

po sprawdzeniu całej teorii i wszelkich obliczeń wykonałem przedni napęd do c 360 w ciągu jednego miesiąca .

Zgadzam się z wieloma przedmówcami na temat zakładania przednich napędów do traktorów , które nie posiadały takowego w oryginale , ja tekiego nie widziałem jednak mogę wszem i wobec z pewnością oznajmić że nie spodziewałem się takich efektów po tzw. 60 . przód załączony w ogóle nie obciąża ciągnika , poza tym jak to się mówi idzie jak przecinak :) przy załączonym przodzie nie ma problemów z odśnieżaniem nie tak jak to było bez.

jeszcze jedną bardzo ważną rzeczą jest to że traktor c360 jest tani w eksploatacji w odróżnieniu od innych zachodnich ciągników .

w wypadku naprawy takiego ciągnika wszystkie części są bardzo tanie i można to zrobić za przysłowiowe grosze , a nie jak to bywa w zachodnich wymiana przedniego łożyska jak w JD za 4000 zł .

a teraz w skrócie opiszę swój projekt.

mianowicie zastosowałem przedni most od uaza ze względu na jego koszty czyli w granicach 500 zł i to prawie nówka , przekładnią odbioru mocy jest wykonana ze stali ( ponieważ to prototyp ) w obecnej chwili jednak bede miał gotowe odlewy do obróbki , w przekładni są oryginalne koła zębate ursusa , wieć nie muszę sie martwić o żywotność tych kół , wał napedowy uaz , felgi oryginalne 16" z ursusa z oponami 7.50 / 16 , przykładałem sie do większych ale przy obliczaniu wyszło że na oponach 20 " są bardzo duże momenty skrętu , ewentualnie wchodziły w gre jeszcze 18" ale , takl sie złożyło że facet na allegro sprzedaje opony , wcześniej wspomniane przeze mnie chyba za 250 komplet z detkami , wiec czemu nie spróbować . Pamiętać należy że czym większe koła przednie tym większe siły działają na półosie i traktor odczuwa większe obciążenie , może na większych ładniej wygląda ale na 16 też nie ma co mu zarzucić , mi się akurat bardzo podoba .

Całość napędu to koszty rzędu 2500 zł .

Czytając różne posty spotkałem się z wątpliwościami dotyczącymi wytrzymałości "mostu" w związku z tym postanowiłem na moście osadzić całą belkę przedniego zawieszenie , w której tylko wyciąłem otwory na most , co prawda nie miałem cybantów pod ręką o odpowiedniej długości więc trochę niefachowo przyspawałem je ale jeszcze to poprawię .

wspomaganie kierownicy to inna sprawa ale tez założyłem na orbitrolku i siłowniku dwustronnego działania o długości roboczej 300 mm co pozwala na 100 % skrętu w jedna i druga stronę . całość wspomagania to coś około 900 zł na nowych elementach (siłownik , przewody, orbitrol ).

a teraz do sedna :) jeżeli bedzie kogoś interesowała taka skrzynka do napędu przedniego to bardzo proszę o pisanie do mnie na maila (priv) koszt takiej skrzynki to okolo 1700 zł reszta we włąsnym zakresie , oczywiście służę wszelką pomocą . powtarzam że na zdjęciu znajduje sie skrzynka prototypowa , a ta któą proponuję jest z pełnego odlewu .

 

w razie jakichkolwiek pytań piszcie

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/917ea2e5dd4abcde.html

Opublikowano

No nie zgodzę się z tobą że C-360 nie posiada przedniego napęd w oryginale

 

 

może i były , ja tylko tak stwierdziłem , ponieważ nigdzie nie widziałem udokumentowanego faktu , to tak jak z yeti , wszyscy o nim mówią a nikt go nie widział , ps. to tylko taka żartobliwa dygresja :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Majorfarm
      Witam szukam kogoś ponieważ planuje przerobić swojego Kosika rozsiewacz kos aby wchodził big bag 500kg używamy tego kosa do wapna a znudziło się sypać wiadrem obrabiamy 40ha i nie opłaca mi się kupić rcw tak że proszę nie pisać aby kupić coś lepszego do nawozu mam rozsiewacz 800kg ale wapno granulowane nim nie idzie dlatego kos 
    • Przez Hubert21
      Witam Koledzy mam takie pytanie odnośnie świecy płomieniowej chciałbym  się dowiedziećjakiej wielkości jest mufka którą wspawóje się w kolektor i czy jest możliwość dokupienia samej takiej mufki bo chodzi mi o to że  mam aktualnie zdjęty kolektor ale nie chce narazie kupować świecy ale chciałbym już wspawać mufke na przyszłość żeby było już gotowe i żebym mógł założyć tylko świece
    • Przez jaco512
      Myślał ktoś nad tuningiem : turbo czy inne zabiegi żeby było z 60 km?
      może praktykował ktoś wyciszenie jej?
    • Przez tomiorliko
      Dostałem od znajomego nagrzewnicę wodną taką jak na zdjęciu (model Tenere II).
      Wiecie może w jaki sposób podłączyć to do C360?? Przyznam szczerze, że nie znam się na tym kompletnie. 

    • Przez karolas123
      co sadzice o zało0żeniu turbosprężarki do 3p podobno to daje około 10 koni mocy wiecej jak sadzicie czy taka modyfikacja jest opłacalna???
      c60 3p

      :wacko:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v