Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jaki masz dokładnie model pioter? i jaki silnik w nim siedzi? Mam wrażenie, że przekładnia dyna-4 daje spore opory wewnętrzne i na koła przekazywane jest zdecydowanie mniej mocy niż wychodzi z silnika.

Opublikowano

ja mam 5455 ale ze skrzynią speedshift, silnik prekis 1100-44AT i jak jest zimny olej w skrzyni to po wciśnięciu pedału sprzęgła ciągnik od razu się zatrzymuje-hamuje go.ale jak się olej rozgrzeje to jest lepiej ale nie super...

Opublikowano

Jaki olej masz w skrzyni?

U mnie podobnie, na zimnym oleju jest słabo, wolno i szarpiąco. Zalaliśmy Veco AgriUTTO, ale mam wrażenie, że jest odrobinę za gęsty i przez to półbiegi nie wchodzą tak płynnie jakbym chciał. Czy możesz opisać działanie pokrętła agresywności zmiany kierunku? U mnie mam prawie na -5 , bo inaczej za ostro szarpie. Nie wyobrażam sobie jazdy na +5. To ile koni ma Twoja maszyna?

Opublikowano

ja tylko w pracy z ładowaczem (przy oborniku, jak mam bardzo dużą masę), i transportu większych ciężarów (pozwala to na ruszanie na wyższym biegu) ustawiam tak mniej więcej na -3 ten potencjometr. Półbiegi jak już ciągnik stwierdzi, że można ich używać wchodzą bez szarpnięć

Opublikowano

skiet135 powiedz proszę czy wujek rozwiązał jakoś ten problem, bo piszesz, że "miał taki okres". Czy teraz coś się zmieniło? Jak pisałem wcześniej, zalałem do niego AgriUTTO z VECO, żeby wszystkie ciągniki współpracujące z przyczepami chodziły na tym samym oleju hydrauliczno- przekładniowym ze względu na mieszanie oleju po przeczepieniu przyczepy do innego ciągnika. Korci mnie teraz, żeby przy kolejnej zmianie zalać olej o mniejszej lepkości. Czy orientujecie się, jaki olej lany jest fabrycznie? Czy macie może jakieś przypuszczenia, bądź doświadczenia, jak olej John Deere typu Hy-Gard. który wydaje mi się mniej lepki, wpłynie na pracę i żywotność przekładni Dyna-4?

Ciekawi mnie również kultra pracy skrzyni w innych egzemplarzach MF5435 i dlatego zastanawiam się, czy któryś z użytkowników tego ciągniczka gospodarzy w woj. pomorskim lub ościennych abym mógł wpaść i ewentualnie przejechać się dla porównania?

Opublikowano

Nie, nie robiłem. Czy kalibrację wykonuje się po każdej zmianie oleju? Co sądzisz o moim pomyśle na temat innego oleju? Ile kosztuje kalibracja skrzyni i czy robił Ci to serwis?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie, nie robiłem. Czy kalibrację wykonuje się po każdej zmianie oleju? Co sądzisz o moim pomyśle na temat innego oleju? Ile kosztuje kalibracja skrzyni i czy robił Ci to serwis?

Nie. kalibracji nie robi sie po zmianach oleju - co do jego zmiany to ryzykowne - lepiej zainwestować i przepłukać przyczepy nowym olejem.

Co do kalibracji:

- robi to serwis - koszta zależy jak trafisz od 150 do 300 + kilometrówka za dojazd

 

 

Sama kalibracja jest prosta i przebiega niemalże automatycznie więc można ja zrobić samemu wiedząc jak - ale jak coś to wiecej na PW or gg

Opublikowano

do silnika może byc każdy olej który spełnia normę, a wybór jest ogromny: Mobil, Total (właśnie ten Claasa), Lotos i wiele innych. Dużo mniejszy jest wybór z olejami do skrzyni biegów, ja Mam dolewany Dyna Trans z Totala 72zł za 5 litr, pewnie przy zakupie większej ilości było by dużo taniej

Opublikowano

no właśnie ten claasa to niby total z beczki :blink: a co do fuscha to chyba raczej jest lepszy od totala ale teraz te oleje muszą te same normy spełniać to raczej nie ma lepszych i gorszych olejów tylko jak już to sie ceną różnią bo za reklamę trzeba dopłacić

Opublikowano

Mam problem ze swoim ciągniczkiem, więc napiszę tutaj... Chodzi o wymianę oleju w osi przedniej i w zwolnicach przednich kół. Mianowicie instrukcja podaje że w osi mieści się 6,8 litra, zaś w zwolnicach po 1,1 litra, czyli lącznie 9 litrów. Poodkręcałem korki i mniej więcej tyle spuściłem. Problem stanowi zalanie nowego oleju. Do osi zmieściło mi się koło 4,5 litra, do zwolnic po jakies 0,9, więc jeszcze sporo brakuje. Pojeździłem chwilę, potem ciągnik stał dłuższy czas aby olej osiadł, ale mimo to po odkręceniu korków olej wycieka! Czy koledzy mają jakieś sugestie i porady?

Opublikowano

Mój Massey to poprzednia seria z roku 2007... b0gdan,to co napisałeś dotyczy serii najnowszej? Mam prośbę, czy osoba posiadająca Masseya 5435 ze starszej serii (83KM) mogła by przytoczyć dokładne dane z instrukcji?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v