Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie. 

 

Mam mały problem z zakupionym używanym JD 6930 premium. 

 

Problem polega na tym, że po puszczeniu pedału hamulca słychać strzał w przedniej osi TLS. 

Podejrzewam, iż wynika to z faktu załączania przedniego napędu podczas hamowania, a następnie jego wyłączanie po puszczeniu hamulca. Więc może to być kwestia różnicy prędkości pomiędzy przednią osią a tylną. 

Dodam, że po zahamowania tylko jednym hamulcem ( nie ważne czy lewy czy prawy) nie zanotowałem ani razu takiego uderzenia. 

 

Opony na ciągniku : 

Przód 540/65 R28 - nowe 100 % protektora

Tył 650/65 R38 - ok. 20% protektora

 

Przednia oś zalana olejem Spirax. 

 

Zastanawiam się czy te opony mogą razem ze sobą współpracować. 

Sama oś TLS chodzi perfekcyjnie, nie jest jeszcze wybita. 

 

W instrukcji spotkałem się tylko ze wzorem na procentowe wyprzedzenie w prędkości pomiędzy przodem  a tyłem. Nie ma jednak podane jakie konkretne rozmiary opon mogą ze sobą współgrać bądź też nie. 

 

Jakieś sugestie, doświadczenia, podobne problemy ? Z góry dziękuję :) 

Opublikowano

Jak naciśniesz 1 pedał, to przedni napęd się nie załącza.
Jak 2 razem to tak.
U mnie tak stuknie jak np są koła skręcone lub jest poślizg kół, a np na drodze gdy jadę równo i wyłączę to nie czuć nic.

Opublikowano

Chodzi ci o to, że jak zahamujesz i puścisz pedał hamulca to jest taki dziwny stuk z przodu ciągnika? Ja mam tak w 6100MC i jak rozmawiałem z serwisantem to powiedział, że wynika to z mechanicznego rozłączenia przedniej osi, która załącza się przy hamowaniu.

Opublikowano

Chodzi o to, że słychać ten stuk gdy wyłącza się przedni napęd po hamowaniu. Zrobiłem mały test. Upuściłem powietrza w przednich oponach, dość znacznie. Stuk zniknął lub jeżeli się pojawia to jest ledwo co słyszalny. 

 

Więc w takim razie czy te opony mogą nie pasować ?

Opublikowano

Na 102% luz na osi, nie musi być jakiś duży a i tak będzie taki efekt jak piszesz, opony nie zrobią takiej różnicy

Opublikowano
Dnia 3.10.2017 o 23:03, TheZielonyJohny napisał:

Witam serdecznie. 

 

Mam mały problem z zakupionym używanym JD 6930 premium. 

 

Problem polega na tym, że po puszczeniu pedału hamulca słychać strzał w przedniej osi TLS. 

Podejrzewam, iż wynika to z faktu załączania przedniego napędu podczas hamowania, a następnie jego wyłączanie po puszczeniu hamulca. Więc może to być kwestia różnicy prędkości pomiędzy przednią osią a tylną. 

Dodam, że po zahamowania tylko jednym hamulcem ( nie ważne czy lewy czy prawy) nie zanotowałem ani razu takiego uderzenia. 

 

Opony na ciągniku : 

Przód 540/65 R28 - nowe 100 % protektora

Tył 650/65 R38 - ok. 20% protektora

 

Przednia oś zalana olejem Spirax. 

 

Zastanawiam się czy te opony mogą razem ze sobą współpracować. 

Sama oś TLS chodzi perfekcyjnie, nie jest jeszcze wybita. 

 

W instrukcji spotkałem się tylko ze wzorem na procentowe wyprzedzenie w prędkości pomiędzy przodem  a tyłem. Nie ma jednak podane jakie konkretne rozmiary opon mogą ze sobą współgrać bądź też nie. 

 

Jakieś sugestie, doświadczenia, podobne problemy ? Z góry dziękuję :) 

Witam . Udało się naprawić?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v