Polecane posty

Witam serdecznie. 

 

Mam mały problem z zakupionym używanym JD 6930 premium. 

 

Problem polega na tym, że po puszczeniu pedału hamulca słychać strzał w przedniej osi TLS. 

Podejrzewam, iż wynika to z faktu załączania przedniego napędu podczas hamowania, a następnie jego wyłączanie po puszczeniu hamulca. Więc może to być kwestia różnicy prędkości pomiędzy przednią osią a tylną. 

Dodam, że po zahamowania tylko jednym hamulcem ( nie ważne czy lewy czy prawy) nie zanotowałem ani razu takiego uderzenia. 

 

Opony na ciągniku : 

Przód 540/65 R28 - nowe 100 % protektora

Tył 650/65 R38 - ok. 20% protektora

 

Przednia oś zalana olejem Spirax. 

 

Zastanawiam się czy te opony mogą razem ze sobą współpracować. 

Sama oś TLS chodzi perfekcyjnie, nie jest jeszcze wybita. 

 

W instrukcji spotkałem się tylko ze wzorem na procentowe wyprzedzenie w prędkości pomiędzy przodem  a tyłem. Nie ma jednak podane jakie konkretne rozmiary opon mogą ze sobą współgrać bądź też nie. 

 

Jakieś sugestie, doświadczenia, podobne problemy ? Z góry dziękuję :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matiz955    12

Jak naciśniesz 1 pedał, to przedni napęd się nie załącza.
Jak 2 razem to tak.
U mnie tak stuknie jak np są koła skręcone lub jest poślizg kół, a np na drodze gdy jadę równo i wyłączę to nie czuć nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Maro0    10

U mnie też tak stuka, przyczyną luzy na "ósemce" TLS-u

Czytaj ze zrozumieniem. Napisał ,że TLS jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arek    138

Mógł napisać bo dokładnie nie sprawdził, objaw typowy dla luzu na sworzniu osi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek0987    3

Chodzi ci o to, że jak zahamujesz i puścisz pedał hamulca to jest taki dziwny stuk z przodu ciągnika? Ja mam tak w 6100MC i jak rozmawiałem z serwisantem to powiedział, że wynika to z mechanicznego rozłączenia przedniej osi, która załącza się przy hamowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to, że słychać ten stuk gdy wyłącza się przedni napęd po hamowaniu. Zrobiłem mały test. Upuściłem powietrza w przednich oponach, dość znacznie. Stuk zniknął lub jeżeli się pojawia to jest ledwo co słyszalny. 

 

Więc w takim razie czy te opony mogą nie pasować ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PATr    282

Na 102% luz na osi, nie musi być jakiś duży a i tak będzie taki efekt jak piszesz, opony nie zrobią takiej różnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Filipson
      Witam.  Mam problem z podłączeniem zewnętrznej pompy hydrauliki w John Deere 2850. Pod które korki się wpiąć ? W starej mam trzy podłączenia, a w nowej są cztery .Moja nowa pompa wygląda tak:  

    • Przez Krystian6830
      Witam, chciałbym wymienić starą prasę na nową.
      Mam dylemat między tymi dwiema ?
      W John deere nie podoba mi się to ze jest dużo pasów i boję się ze będą na siebie nachodzić, ale mam ciągnik John deere i podobno prasy mają dobre to wszystko by pasowało.
      Z drugiej strony znajomy ma tego New hollanda i mówi że jest bardzo dobry, a New Holland to pewnie tańszy ?
      Która prasa będzie lepsza ?
      Jak te prasy wypadają cenowo ?
      Dodam że ciągnik to John deere 6830
    • Przez Kubek95
      Witam. Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem ciągnika John deere 3140, od pewnego czasu mam problem z hydraulika w nim. Mianowicie pierwszy raz zauważyłem problem przy pracy z pługiem obrotowym Lemken Opal 180, po zaoraniu około dwóch hektarów, na końcu pola nie mogłem podnieść pługa, po przegazowaniu do maksymalnych obrotów, pług podniósł się bez problemu, tak jakby odcielo się coś w hydraulice, oczywiście wspomaganie też nie działało, ale po przegazowaniu kierownicę mozna było kręcić palcem. Innego razu zauważyłem że jak ciągnik stoi tak z 10min na wolnych bardzo obrotach, to zatnie mu się wspomaganie i trzeba przegazowac żeby się odcielo. Nie wie ktoś co to może być za przyczyna? Może jest gdzieś jakiś zawór który steruje hydraulika i on się zacina? Bardzo proszę o pomoc bo jest to troszkę uciążliwe. (Przepraszam że założyłem nowy temat, ale nigdzie nie mogłem znaleźć odpowiedzi na mój problem) 
       
      Pozdrawiam i liczę na jakąś pomoc. 
    • Przez tomiis
      Witam,
      Mam problem z lewym hamulcem w john deere 6400, po wymianie pękniętej rurki lewe koło nie hamuje. Lewy pedał jest miękki. Jak poprawnie odpowietrzyć ten układ? Po kilku próbach brak hamulca  A może macie inne pomysły co może być przyczyną. 
    • Przez danielo2007
      Witam. Chciałem sie podzielic moimy spostrzezeniami i awariami z krótkiego użytkowania ciagnika John Deere 5100R w nadzieji że komus to pomoże w wyborze, albo ktoś też sie podzieli uwagami na temat swojej 5R.
      Ciagnik zakupiony u dealera wanicki agro w swidniku przepracowane ma 80mth. Jeszcze przed odbiorem go z placu u dealera stwierdziłem niepokojace głosne stuki i trzaski w hydraulice-objawy nasilaja sie przy wciskaniu hamulca lub przesuwaniem dzwigni hydrauliki. Usterka mimo naprawy nie została usunieta do dnia dzisiejszego (serwis nie za bardzo wie czego sie czepic).Po 30mth sie zaczeło:
      -opadanie tura po dłuzszym postoju
      -awarie rewersora (kalibrowany i wgrywany soft przez serwis 2 razy, nic to nie dało)
      -odczuwalny spadek mocy i właczanie sie kontrolki inteligentnego zarzadzania moca(+10KM) przy kazdym wcisnieciu pedału gazu bez obciazenia(wczesniej kontrolka zapalała sie w transporcie przy obciazeniu)
      -skrzynia biegów przełacza biegi po 5sekundach od ruszenia dzwignia(w tym czasie ciagnik jest na luzie) co doprowadza tzw.pchniecia zestawu na wzniesieniu luz stoczenia do tyło(mi przydazyło sie to juz dwa razy i mało brakowało do wywrócenia zestawu).
      -po nagrzaniu sie hydrauliki bywa ze ehr przestaje na chwile reagowac.
      -wyzuca przewody z gniazd hydrauliki podczas próby wywrotu załadowanej przyczepy
      -spalanie na pusto transport 18-21L/h w pracy np. agregatem scierniskowym to 20-26L/h
      -ciagłe błedy przekładni głownej, rewersu, podnosnika, brak komunikacji ze sterownikami, nawet z wyswietlaczem.
      Pochwalic ciagnik moge tylko za zwrotnosc i oswietlenie zewnetrzne, reszta jak narazie kicha do kwadratu. Zapomniałbym jeszcze o tym że dealer zle przekazał do zamówienia ciagnik i konfiguracja sie nie zgadza, cała hydraulika jest inna niz zamowiłem. Zamowiona była zamknieta z pompa tłoczkowa z lepszymi gniazdami hydrauliki, a dostałem układ otwarty z pompa zembata o gorszym wydadtku z najtanszymi badziewnymi gniazdami w których nie da sie zablokowac wydadku.
      Mam nadzieje ze ktos z urzytkownikow tej wspaniałej maszyny też sie podzieli swoja opinia i wyprowadzi mnie ze złej opini na temat tego badziewia.
      pozdrawiam
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.