Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja mam przerobione w 4011 na dźwignię od ręcznego i nie szlifowałem zębów. Na pedale nie ma siły żeby go utrzymać, przełożenie jest do bani i tyle. Żeby na ręcznym zaciągnąć blokadę muszę ją pociągnąć ponad 20cm. Jest różnica w przełożeniu na sprzęgło kłowe blokady? Nie ma najmniejszego problemu utrzymać tego nawet przy głębokiej orce. Zapadkę wyrzuciłem bo nie jest potrzebna.

Jeszcze lepiej by chodziło gdyby wywalił tą sprężynę na półosi i zrobił tak jak w zetorze a zeszlifowanie kłów... to był by już ideał.

Opublikowano

czy to prawda że w c 360 i pochodnych często lubi się blokada zrywać ?

a jak już to pod wpływem czego ??

 

ja mam blokade w swojej 60 tce czynną od wielu lat i się jeszcze nie zerwała i nie zawiodła

 

podobnież w c330 są najlepsze blokady ?

Opublikowano

no ja tak robie jak zaczyna siadać i ciężko wchodzi ale wątpie żeby były jakieś awaryjne chyba ze sie nie wyłączy jak sie wykonuje manewr skretu bo wtedy może połamać blokade

Opublikowano

ja zawsze wciskam sprzęgło i wtedy blokade i delikatnie puszczam , odblokowuje tak samo , bo niektórzy wtrakcie jazdy (jak się zakopie ) wciskają blokade , może dlatego

 

Od tylu lat korzystam z blokady i nie przypomina mi się żebym używał blokady z postoju. Zawsze w czasie jazdy włączam. Wchodzi lekko. Blokada ma zeszlifowane zęby przez co nie trzeba jej trzymać :) Nigdy blokady dotychczas nie naprawiałem. Chociaz ostatnio musze przyznac czasami lubi wyskoczyć :D

Opublikowano

Że blokady w 60'-kach są awaryjne to fakt.

Główną przyczyną jest to że to sprzęgło kłowe ma skośne zęby,ale można je zeszlifować na proste i wtedy jest git.

Dużo też zależy od użytkownika.

Jak kolega wcześniej napisał lepiej delikatnie włączyć blokadę na wciśniętym sprzęgle i powoli puszczać sprzęgło

a jak już zęby zaskoczą wtedy mocniej docisnąć blokadę i dodać gazu.

Dobrze jest też przerobić załączanie na dźwignie jak od ręcznego,wtedy prawą nogą można używać gazu.

Opublikowano

W sumie to blokada nie jest tyle awaryjna co w oryginale uciążliwa w używaniu. W 4011 przerobiłem ją, przykręciłem drugą dzwignię od ręcznego. Zwiększyło się przełożenie i działała elegancko bez żadnych innych przeróbek i rzadko się zdarzało żebym ją włączał na wciśniętym sprzęgle. Ważne żeby zaciągnąć zanim zacznie ślizgać jedno koło. Zasada jak przy przednim napędzie po prostu trzeba przewidzieć uślizg i włączyć wcześniej.

Opublikowano

ja w swojej 360 blokadę uszkodzoną mam i największy mankament mam bo potrafi załączyć się sama podczas jazdy i wtedy już robi się nieprzyjemnie, ale się zatrzymuje i parę razy puszczę szybciej sprzęgło i wykakuje

Opublikowano

a u mnie w c-360 blokada nie działa tylko jak sie ją wciśnie to słychać takie coś jakby zębatki nie chciały za siebie zaskoczyć, dodam że ok 20 lat temu jak miała remont to mechanik kazał kupić wałek od koła(ten ze szpilkami) ale jednak go nie wymieniał a rok temu śruby od mostu zaczęły sie luzować ale codziennie sie je sprawdzało i wrazie czego dokręcało a nie dawno było tak że jak sie wciśnie sprzęgło żeby zwolnić to nagle hamuje traktor na prawe koło ale pojechaliśmy do mechanika a on dokręcił jakieś śruby i przezestało hamować ale znowu tamte śruby sie luzują Czy to może być wina tego wałka?

Opublikowano

Trzeba wyrzucić stary pedał i w jego miejsce zrobić dzwigniei Jak rozbierzesz to samo ci się nasunie jak to ma wyglądać. Poza tym gdzieś na forum jest już mowa o tym i jest też inna wersja przerobienia blokady na dzwignie ręczną z załączonym zdjęciem.

Opublikowano

Trzeba wyrzucić stary pedał i w jego miejsce zrobić dzwigniei Jak rozbierzesz to samo ci się nasunie jak to ma wyglądać. Poza tym gdzieś na forum jest już mowa o tym i jest też inna wersja przerobienia blokady na dzwignie ręczną z załączonym zdjęciem.

 

Witam wszystkich serdecznie. :) To mój pierwszy post tutaj,ale mam nadzieję,że nie ostatni.Do rzeczy.Mam taką blokadę już z pięć lat.Spisuje się doskonale,a niedawno zrobiłem taką samą koledze i też jest zadowolony :rolleyes: Roboty nie dużo,dosłownie między śniadaniem i obiadem można spokojnie to zrobić.Jak większość tu pisze,miałem dosyć bolącej nogi i pewnego pięknego dnia postanowiłem coś z tym zrobić ;[

U mnie wygląda to tak:

http://imageshack.us/photo/my-images/13/obraz007gv.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/341/obraz004fv.jpg/

Opublikowano

Czym szlifujecie zęby kłowe,czy szlifujecie tylko w zapadce czy też w mechanizmie różnicowym?

Czy zdaje egzamin takie szlifowanie?

ja najpierw zeszlifowałem kątówką tą stronę w zapadce bo był dostęmp, dużo dało, ale jak przyszło mi zżucać zwolnice jak nawalił hamulec, to przy okazji pod szlifowałem tą stronę w mechaniżmie, jak się ma małą ślusarską szlifierkę to fajnie, ja musiałem się trochę po nagimnastykować, ale było warto

Opublikowano

Witam.

Robię generalny remont Ursusa c355, a właściwie c360, bo wiadomo, że nie ma części do 355.

Tak więc. Odkąd pamiętam blokada nie działała, nigdy jej nie używałem. Nie wiem co było tak do końca tego przyczyną i szczerze mówiąc nie interesowało mnie to. Być może kwestia naciągnięcia cięgiełka. Mniejsza z tym, ale w trakcie remontu chcę naprawić w miarę wszystko co się da, żeby działało jak powinno. Rozebrałem wszystko i mam zamiar zrobić tą blokadę. Okazało się, że dwa zęby na trybie są ułamane. Chodzi tu o tryb, który siedzi w moście. Drugi tryb, który siedzi w obudowie blokady jest w dobrym stanie. I tu pojawia się moje pytanie. Czy te dwa ułamane zęby przeszkadzają w jakiś sposób w działaniu blokady? Czy blokada będzie działać bez tych dwóch zębów? Ile kosztował by nowy tryb?

Tu macie fotkę tego trybu:

dsc00367yifjh.jpg

Z góry dzięki za odpowiedzi.

Opublikowano

To jest poważny problem, wymienić musisz obudowę mechanizmu różnicowego i sprzęgło kłowe które włącz blokadę.Wtedy będziesz miał wymieniony komplet i na pewno będzie dobrze włączać się i rozłączać.Skoro robisz gruntowny remont lepiej wymień, bez tych dwóch zębów nie będzie działać dobrze i może wyłamać kolejne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Celownik07
      co macie zamocowane/ albo co powinno byc zamocowane do tego otworu ? Jakaś wersja kabiny na 3otwory? wersja c355






    • Przez bolo12121
      Panowie co może być przyczyną stukania w zwolnicy np przy ruszaniu z miejsca do tyłu lub do przodu ale tylko pod obciążeniem np z załadowaną przyczepą słychać takie stuknięcie dodam jeszcze ze na łączeniu pochwy i zwolnicy od czasu do czasu kapnie olej ??????
    • Przez Celownik07
      Dzień dobry,
      Dużo roboty jest z wymianą tych uszczelniaczy (14 i 17) w tylnym moście c355 ? mam wyciek od spodu w zaznaczonym miejscu (nie pamietam ktory to otwor dokładnie) i zastanawiam sie czy dużo jest przy tym dłubaniny, bo jakiegoś spektakularnego wycieki nie ma ale wolna chwilą chciałbym tam zajrzeć. Da rade samemu zwalić zwolnice/pochwe czy trzeba jakiegos pomagiera?
      Majac już to rozebrane warto cos sprawdzic/wymienić dodatkowo? 
       





    • Przez agrodara
      Witam.Mam od pewnego czasu problem polega on na tym że podczas ruszania piszczy i zgrzyta  w zwolnicicy dzieje się tak przez kilka metrów póżniej cicho macie jakieś przypuszczenia co może się tam dziać  .Pozdrwaiam
    • Przez jerry4424
      Cześć nadszedł czas na zmianę przewodow chlodnicy w mojej siuntce jakiej marki są teraz najlepsze , żeby wytrzymało trochę ,a nie ciekło po tygodniu ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v