Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Ja myślę ze każde serwo da się doprowadzić do porządku tylko od podstaw trzeba wszystko przekopać luzy, ubytki ciśnienia itp.

Problem w tym że nie jest to najtrwalsze urządzenie i trzeba z tym grzebać często.

Opublikowano

Bo nic więcej nie zrobi. Osi zębate pracują w aluminiowej obudowie i o ile może to dało by się zatulejować to frezowanie otworów i zrobienie tulejek przekroczy wartość pompy. Do tego przy wyrobionych otworach pod ośki zębatki piłują obudowę a z tym nie zrobi nic.

Opublikowano

Panowie jaki olej wlać do wspomagania chce wymienić stary olej i wyczyścić filtr, czy wlać taki jak w silniku czy może agrol lub boxol, doradzcie pompa jest oryginalna 91 rok na którym oleju będzie lepsze wspomaganie.

Opublikowano

A czy czasem jak puści pompa wspomagania olej na silnik (gdzieś przy napędzie pompy) to się nie miesza z silnikowym wtedy ? tak mi jeden gość tłumaczył, ja mam zalane takim samym jak w silniku na wszelki wypadek.

Opublikowano

Może się tak zdarzyć jak Zbychu mówi rzadko prędzej zacznie pompa powietrze ciągnąć i ją wywalisz bo wspomaganie zniknie. Od strony wałka napędowego pompy  kanały rozprowadzające olej do jego smarowania są tak ułożone że jest tam podciśnienie. 

Druga sprawa nawet jeśli w silnik wpompujesz cały olej z wspomagania i tak mu nic nie będzie a ty wyczaisz to w momencie.

Opublikowano

Witam. Mam nadzieję że jeszcze ktoś tu zagląda. Chcę wymienić pompę wspomagania w pronarze 82 SA. Jest tam jeszcze oryginalna z 2004 roku, a już przy wożeniu belek ładowaczem czołowym mogę skręcić tylko na pełnym gazie. Bez gazu na postoju i gorącym oleju nawet pustym nie skręcę. Jak się zabrać za wymianę? Z tego co podpatrzyłem to trzeba spuścić olej, odkręcić przewody z pompy, cztery śruby mocujące i pompę wysunąć do tyłu. Mogą spotkać mnie tam jakieś niespodzianki? Koło rozrządu nie opadnie jak wyjmę pompę? 

Opublikowano

Ja wymieniałem już chyba 2 razy w 82 TSA czyli to samo i żadnych problemów. Jedynie do dwóch śrub nieco trudny dostęp. Tak jak piszesz 4 śruby, niowe uszczeelki na wszelki wypadek (pod pompę i dwie pod króćce od oleju i tyle. Spuszczać nawet nie trzeba. Niewiele wycieka. Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie było potrzebny klucz nasadowy 12. Ogólnie prosta i szybka robota.

A mam przy okazji pytanie jaki masz przy nim ładowacz? Hydraulika daje radę? Da radę podnieść 1500 kg? Myślę żeby do swojego dokupić bo od dłuższego czadu stoi bezrobotny na emeryturze a tur by się czasem przydał,

Opublikowano

Wymiana to pół godziny żadnych niespodzianek nie ma tylko te śruby co widać. Tylko osłony od otworów nowej pompy zdejmij ja zapomniałem z pospiechu😂😅

Opublikowano (edytowane)

Ok. Dzięki. W takim razie idę to wyjąć i jutro do sklepu. Bo wiecie, jak to jest. Bóg dał sześć dni do pracy, a siódmy do remontów 😅

Odkręciłem tą pompę. Łatwiej było mi ją wyjąć razem z tą podstawą z kołem zębatym. Spuściłem olej, ale i tak uciekło może trzy litry. Dodatkowo musiałem odkręcić rurkę od filtra oleju, bo pompa nie chciała wyjść. Typ to NSZ 14Ż 3L więc jeszcze inna, niż trzy możliwe w katalogu części 

Edytowane przez TomaszStach
Opublikowano (edytowane)

jak teraz zamontowałem tura to w MTZ 70 przy obciążenia tura około 600kg czuć jak ciężko kręcić kierownicą nawet na średnich obrotach a jak w miejscu to często się zawiesza i muszę lekko ruszyć żeby dało się kręcić, olej w wspomaganiu wlany na full pod nakrętkę.

Możliwe że i jest czas na wymianę pompy od wspomagania, bo na pusto z gołym turem elegancko się kręci.

Edytowane przez MariuszKlim
Opublikowano (edytowane)

jest część zamalowane, ale widać napis 10E- więc stawiam na NSZ 10, a będzie pasowała na mocowania większa NSZ16? 

Ktoś może ma tura i pompę nsz10 i jak chodzi pod obciążeniem?

Bo u mnie w MF 255 jest pompa 16,5 litrów na minutę i fajnie palcem się kreci z obciążeniem tura, a tu już trzeba ręką albo się blokuje jak w miejscu kręcę

Edytowane przez MariuszKlim
Opublikowano (edytowane)

Pewnie masz na 4 frezy, a wszystkie inne mają 6 frezów. Samego trybu na 6 frezów raczej nie kupisz. Można by kupić pompę i przystawkę z trybem, to może by to pasowało. Ale to mówię tylko teoretycznie, bo tego nie robiłem.

Edytowane przez LTZ55a
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

LTZ55a  czyżby było u Ciebie to  zamontowane tak, że  siedzi sama pompa bez tej  przystawki? Tryb na 4 frezy  bez  tulejki? Bo ja tak mam, a chcę zmienić pompę z NSZ10e -3-L na NSZ16,  bo to nerwicy idzie dostać, żebym z orbitrolem musiał dawać gaz w podłogę żeby pustym traktorem w miejscu skręcić...

Tylko teraz się zastanawiam, czy to zagra w ogóle. Poza tym "L" oznacza, że  lewa pompa czy niekoniecznie?

Dnia 4.07.2020 o 08:39, LTZ55a napisał:

Pewnie masz na 4 frezy, a wszystkie inne mają 6 frezów. Samego trybu na 6 frezów raczej nie kupisz. Można by kupić pompę i przystawkę z trybem, to może by to pasowało. Ale to mówię tylko teoretycznie, bo tego nie robiłem.

Zamontowałem u siebie  nsz16. Tak jak pisałeś, trzeba było dokupić przystawkę i  wszystko prawie pięknie pasuje. Prawie, bo stara pompa była zamontowana na innym rozstawie śrub niż przystawka, jedna śruba szła przelotowo przez rozrząd i pozostała dziura w obudowie, ale to wystarczyło przewiercić otwór w przystawce, nagwintować i wkręcić śrubę z drugiej strony :)

Mtz 50 to jednak jest franca jakich mało. Wszystko jest inne, "nietypowe". W moim już prawie wszystko powywalałem i przerobiłem jak w 82,  ale jednak jeszcze mnie czasem zaskakuje.

 

 

 

Edytowane przez JarekPasawski
  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v