Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

u mnie wolnossacy krecił na max 2500 obr, jak zamontowałem turbo z max obrotami nic sie nie zmieniło, jak sie mu w deche dało to wtedy szedł jak czołg, U Ciebie albo obrotomierz oszukuje, albo masz ogranicznik na pompie wkręcony, lub juz pompa tak rozdupiona ze nawet w max obroty nie wchodzi.

Opublikowano

Uziu92 ty miałeś mtz pronar 82sa ? jaki miałeś obrotomierz? u mnie na skali jest max 2200 obrotów dalej brak a skala czerwona jest od 2000 obr jutro zrobię zdjęcie obrotomierza a dzisiaj sprawdziłem co jest napisane na tabliczce znamionowej silnika i jest jakiś ruski znak takie d 243 pod spodem kod , numer silnika ( czy jak to się tam nazywa ) i pod spodem że wyprodukowany na Białorusi (made in Belarus bodajże nie wiem nie pamiętam dokładnie bo zająłem się szykowaniem do cięcia kukurydzy)
Więc nie wiem czemu wasze Pronary 82SA kręcą wyższe obroty silnika jak mój nawet takich obr. na skali nie ma ?!
Jakie macie pompy wtryskowe w swoich pronarach ? bo od nich też na pewno zależą obroty silnika

Opublikowano

Pompa od D-60 ma dawać 1800 obr./min. a jest w stanie dać 2000 obr. No ale jak masz czerwoną skalę przy 2000 to tak ma być. Powinieneś mieć normalny wał, jak w każdym mtz 82, ale może polaki obrotomierz źle wyskalowali albo asekuracyjnie zrobili czerwone.

Opublikowano

ja miałem 82 sa 2004 rok to obrotomierz jak dobrze pamietam miałem wyskalowany do 2600, a czerwone było chyba od 2300, ale do 2500 krecił bez problemu. Pompe miałem ruską, moze Twój jest na czeskiej ? ktory masz rok ? czerwony juz czy niebieski ?

Opublikowano

Jak by nie lampił się w instrukcję ten ciągnik osiąga max moc przy 2200 obrotach. Zegary z tego ci widzę czerwone pole od około 2100 jak w 82, 82sa, 1025.Czyli zegara nie ma się co czepiać o wyskalowanie. Pytanie czy dobrze wskazuje, czy silnik faktycznie wyżej nie kręci, jeśli obroty bierze z alternatora to może tam coś nie tak.

Opublikowano

Po objawach jakie ma silnik to do regulacji jest wszystko. Wcale bym się nie zdziwił jeśli z tego powodu silnik nie osiąga nominalnej mocy a roboty z tym niewiele, prostej, krok po kroku opisanej w instrukcji. Jedynie wtryski i ewentualnie pompa do fachury. 

Opublikowano

Co do obrotów jest wszystko wyjaśnione naciag paska alternatora był zbyt słaby i przekłamywał obrotomierz bo wlasnie z alternatora wzięli obroty teraz pokazuje max obroty 2000 / min . Mój pronar jest z 2004 roku niebieski, skalę ma do 2500 obr ale od 2200 jest skala czerwona .
Ten ciśnieniomierz co jest na panelu pod ciśnieniomierzem od układu pneumatycznego (lewa cześć panelu) to jest od ciśnienia w skrzyni czy od silnika ? bo on mi pokazuje 0,5 Mpa na wolnych obrotach tak ok. 750 i to jest na końcówce białego pola ( przy temp ok. 60-70 stopnia C ) a jak da mu się 1500 obr silnika to jest na połowie czerwonego pola .

Opublikowano

To jest raczej nie zdrowe dla silnika że po wymianie oleju a jest na poziom max zalany ani grama więcej ciśnienie jest takie wysokie a na obrotach to już nawet nie mówię jak dochodzi do 3/4 pola czerwonego tj. 5.75 bara .

Który filtr oleju silnika jest lepszy? ten odsrodkowy bąk czy zwykły filtr taki jaki był zakladany od 2006 r. bodajże

Opublikowano

W LTZ miałem taki problem, że na zimnym oleju ciśnienie zależnie od obrotów silnika wynosiło 3-6 właśnie. Dopiero na gorącym 1.5-4.5. Nikt się tym nie przejmował i tak to sobie chodziło.

Opublikowano

zbyszek rozbierałeś silnik kiedys w jakimś pronarze ? :D to co tam siedzi z silnikiem ze starego MTZ nie ma nic wspólnego :D Kiedyś jak Ci sie trafi do zrobienia, rozbierzesz i zobaczysz co tam siedzi :D

Opublikowano

chłopaki pomóżcie, w pronarze napęd stale ciągnie, jak wyłączę stacyjkę to się rozłączy? co może mieć winę? na jakiej zasadzie działa ten elektromagnes?  wie ktoś w jak te prądy biegną jak to działa? 

Opublikowano

Przejrzałem katalog i wygląda na to ze napęd jest załączany elektrohydraulicznie.  Rozdzielacz sterowany elektrycznie załącza  kieruje ciśnienie i załącza napęd zaciskając sprzęgło wielopłytkowe. Jeśli w czasie pracy silnika nie rozłącza sprzęgła to albo nie dochodzi prąd do rozdzielacza albo dochodzi ale z jakiegoś powody rozdzielacz nie zamyka ciśnienia oleju na sprzęgło.

A po zgaszeniu silnika napęd rozłącza bo spada ciśnienie oleju.

Z prawej strony skrzyni jest pokrywa a za nią rozdzielacz i mechanizm sprzęgła.

Opublikowano

Witam małe pytanie zmieniłem pompę wtryskowa pronar 1025 i po roku chciałem zobaczyć czy jest w niej olej odkręcam śrubę do spustu dolna na korektorze i nic nie leci dolalem trochę i dalej nic. Czy to normalne? Pompa z tego co wiem ma smarowanie centralne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szwagier84
      https://www.olx.pl/oferta/pronar-1025ail-tur-mtz-belarus-CID757-IDxsBLm.html
    • Przez Mrozik137
      Witam mam problem wymieniłem alterantor bo myślałem że od tego nie pala sie nawet nie zapalaja sie na włacznikach te lamki co to by mogło być prosze o pomoc 
    • Przez kaczmi
      Witam, Piszę nowy temat bo tamtego nikt już nie otwiera a sprawa robi się pilna czasu coraz mniej a mianowicie zostały dwie przyczepy do wyboru... Metaltech DHB 14 czy Pronar T680H posiada ktoś takie przyczepy, jakieś opinię? Bardzo interesuje mnie jak się te burty hydrauliczne sprawują?
    • Przez mlody5674
      Witam chce kupić owijarkę samozaładowczą i mam dylemat która wybrać, słyszałem ze Sipma jest troszkę lepsza od pronra, ktoś miał doświadczenie z tymi owijarkami proszę o wasze opinie która wybrać żeby można było pracować bez awaryjnie, z góry dziękuje za odpowiedzi Pozdrawiam !  
    • Przez ReV
      Witam, 
      Ciągnik stał 3 miesiące i podczas próby uruchomienia słychać tylko uderzenia w elektrowłącznik.
      Co zrobiłem dalej: kupiłem nowy rozrusznik z elektrowłącznikiem (nowy) i dalej nie zapala.
      Słyszałem że może być to wina przetwornika z 24V na 12V. Kupiłem nowy i dalej nie zapala. 
      Słyszałem tez że może być to wina jednego akumulatora, kupiłem 2 nowe i dalej jest problem.
      Przekaźniki też są 2 nowe.
      Słyszałem że coś może być nie tak z masą, jednak nie mam siły walczyć.
       
      Czy ktoś ma jakieś wskazówki/pomysły? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v