Skocz do zawartości
AgroRolnikŚląskiTeam

Co jest z tymi ruskimi - Pronar 82 SA

Polecane posty

Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 

Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583
Napisano (edytowany)

To może zamiast siedzieć przed komputerem, pierdzieć w stołek przejrzał byś instrukcję okresowych przeglądów i poprawił ustawienia silnika......

To o czym piszesz to nic innego jak rozregulowany silnik. 

Pomijając fakt że ten ciągnik 100-120 koni nie ma.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O i na taką odpowiedź czekałem , tylko sam nie wiem co z nim jest ?! 

Drogi sewerynie20 nie raz mi pomogłeś i bardzo Ci za to DZIĘKUJĘ i jestem wdzięczny ;) bo takim ludzi jak Ty często się nie spotyka . 

Wracając do tematu ciągnika to od czego powinienem zacząć bo na zimę jest do zaorania 40 ha u mnie  i nie wiem jak się za to zabrać a wiem że nawet rusek może nie kopcić bo są dwa takie mtz`y 82 i to jeszcze w okrągłych kabinach u jednego gospodarza , które nie kopcą tylko że on się do nikogo nie odzywa .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    583

A czego się spodziewałeś że śrubokrętem w 5 minut naprawisz? Czarny dym to za mało powietrza w stosunku do paliwa. Przyczyna zawalony filtr powietrza, lejące wtryskiwacze,  złe luzy na zaworach, rozregulowana pompa.

Ogień z rury to lejące wtryskiwacze, złe luzy na zaworach, zły kąt wtrysku paliwa. 

Brak mocy czytaj wyżej plus zużyty silnik przez długotrwałą pracę z rozregulowanymi podzespołami, złą eksploatację. Bo przebiegu to on nie ma. 

Na necie jest dostępna instrukcja reguluj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    885

A ja się kiedyś dziwilem że pronar kopcil jak głupi przy uprawowo siewnym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

mój też kopcil to końcówki złom, po wymianie mniej ale jednak, myślę że pompa też była do zrobienia. ale u mnie było 1400 mtg.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Regulacja to nie robota. Zawory ustaw, kąt wtrysku, wtryskiwacze załóż wzm  około 40 zł jedna, kilka uszczelek i tyle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

tak jeszcze silnik do niego wstaw nowy za 16 tys a cały traktor 30 nie wart, zrób podstawowe rzeczy i na pewno pomoże

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Też mi się tak wydaję że to będzie wina układu wtryskowego i od niego będę musiał zacząć . Ponadto widzę że poci się dość poważnie spod głowicy cały blok ulany olejem :( i chyba wygwizdało uszczelkę .

Co zrobić z tym fantem że poci się na połączeniu skrzynia-silnik i skrzynia-tylny most ? uszczelki czy coś innego poszło ?

 

Edytowano przez AgroRolnikŚląskiTeam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    111

Proponuję wezwać kogoś, kto bardziej się na tym zna. Po twoich wypowiedziach widać, że nie masz zbyt dużego pojęcia o mechanice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    36
Napisano (edytowany)

Czyli jednak to prawda że z ruskiem to jak z winem i skrzypcami im starszy tym lepszy. Mój 86r jedyne wycieki to ta cholerna skrzynia pośrednia, a ściślej mowiąc magiczna śrubka od napędu pompy hydraulicznej, i wyciek z tylnego mostu, lewa strona obie usterki do ogarnięcia w góra dwa dni. Poza tym suchutki, a silnik to już w ogóle najmocniejszy punkt tego ciągnika, poza układem wtryskowym nic nie ruszane.

Edytowano przez Skoczek1994

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Charakterystykę ciężko znaleźć pomijając fakt że nic ci to nie da bo twój silnik dogorywa. Jak nic z nim nie zrobisz polecisz w coraz większe koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1411

ruskim najlepiej sie robiło na 1800-2200 obr w sumie jak kazdym ciagnikiem, no chyba ze jakies popiardywanie z opryskiwaczem czy czyms podobnym gdzie mocy nie trzeba to mozna i mniej. Silnik i tak kreci na pusto wtedy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest u was ale u mnie bodajże od 1900 - 1950 obr jest skala na czerwono ale z drugiej strony w instrukcji(2010) jest napisane że wałek WOM osiaga 540 obr przy 2081 obr silnika a u mnie na zegarach jest 540 WOM przy 1500+/- obr silnika (zielone pole na obrotomierzu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

To wygląda na to że masz wersję TS z obrotami silnika do zdaje się 1900 i mocą 90 koni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583
Napisano (edytowany)

To masz coś dobrze pokręcone. Albo faktycznie z jakiegoś dziwnego powodu ma takie małe obroty, albo cygani obrotomierz.

Edytowano przez seweryn20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    25

Powinien ci na 2200 huczeć. Na 1900 to stare białoruśki 50/52 śmiało chodziły. Co masz na tabliczce?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Seweryn
      Wiecie cokolwiek na temat tych ciągników? Najbardziej interesuje mnie moc, wyposażenie i cena.
    • Przez Silver
      który lepszy by był w gospodarstwie 35 ha z maszynami do c 360 (pług bym sobie dokupił), jaka jest różnica w spalaniu w lekkich pracach i czy jest jakaś regóła który bardziej awaryjny, dodatkowo chciał bym wozić nim drzewo z lasu i z prasą zwijającą pracować, więc jakie spalanie jednego i drugiego i który będzie mniej awaryjny?
    • Przez Pronar82a
      Jak mam przestawić zawór od butli ciśnieniowej w Pronarze 82A i gdzie on się znajduje, tak żeby mi lepiej przyczepy hamowały i żeby pierwsze przyczepy zaczęły hamować anie ciągnik.
    • Przez ursus914
      Temat założony na prośbe wuja, mianowicie gdy ciągnik stoi (niejest odpalany) dłużej niż dobe to z przewodów paliwowych zchodzi paliwo,i niemożna go odpalić, żeby odpalić trzeba podpompować ręczną pompką. Sprawa ta ma miejsce od nowości, instrukcja o takim czymś niepisze , próby zakładania zaworka zwrotnego nic niedały, dodam że układ jest szczelny. Ten egzemplaż jest jednym z pierwszych 10 szt. Może ktoś spodkał się u siebie z tym problemem lub wie co z tym zrobić . Za wszelkie porady z góry dzięki
    • Przez Pronarek82a
      Chce zalożyc do swego Pronara wiekszą pompe olejową! I chcę sie dowiedźiec ile kosztuje? Może ktoś u siebie założyl?
×