Skocz do zawartości
News
AgroRolnikŚląskiTeam

Co jest z tymi ruskimi - Pronar 82 SA

Polecane posty

Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 

Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786
(edytowany)

To może zamiast siedzieć przed komputerem, pierdzieć w stołek przejrzał byś instrukcję okresowych przeglądów i poprawił ustawienia silnika......

To o czym piszesz to nic innego jak rozregulowany silnik. 

Pomijając fakt że ten ciągnik 100-120 koni nie ma.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O i na taką odpowiedź czekałem , tylko sam nie wiem co z nim jest ?! 

Drogi sewerynie20 nie raz mi pomogłeś i bardzo Ci za to DZIĘKUJĘ i jestem wdzięczny ;) bo takim ludzi jak Ty często się nie spotyka . 

Wracając do tematu ciągnika to od czego powinienem zacząć bo na zimę jest do zaorania 40 ha u mnie  i nie wiem jak się za to zabrać a wiem że nawet rusek może nie kopcić bo są dwa takie mtz`y 82 i to jeszcze w okrągłych kabinach u jednego gospodarza , które nie kopcą tylko że on się do nikogo nie odzywa .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    786

A czego się spodziewałeś że śrubokrętem w 5 minut naprawisz? Czarny dym to za mało powietrza w stosunku do paliwa. Przyczyna zawalony filtr powietrza, lejące wtryskiwacze,  złe luzy na zaworach, rozregulowana pompa.

Ogień z rury to lejące wtryskiwacze, złe luzy na zaworach, zły kąt wtrysku paliwa. 

Brak mocy czytaj wyżej plus zużyty silnik przez długotrwałą pracę z rozregulowanymi podzespołami, złą eksploatację. Bo przebiegu to on nie ma. 

Na necie jest dostępna instrukcja reguluj.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    1076

A ja się kiedyś dziwilem że pronar kopcil jak głupi przy uprawowo siewnym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1962

mój też kopcil to końcówki złom, po wymianie mniej ale jednak, myślę że pompa też była do zrobienia. ale u mnie było 1400 mtg.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ehhh czyli wszystko do roboty w nim jest  :(  Za 16 tyś . można kupić silnik nowy d 245 z turbo gotowy do wsadzenia xD .

Dawcio a ty co nim robiłeś że Ci pękł wał w silniku ? :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Regulacja to nie robota. Zawory ustaw, kąt wtrysku, wtryskiwacze załóż wzm  około 40 zł jedna, kilka uszczelek i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1962

tak jeszcze silnik do niego wstaw nowy za 16 tys a cały traktor 30 nie wart, zrób podstawowe rzeczy i na pewno pomoże


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
(edytowany)

Też mi się tak wydaję że to będzie wina układu wtryskowego i od niego będę musiał zacząć . Ponadto widzę że poci się dość poważnie spod głowicy cały blok ulany olejem :( i chyba wygwizdało uszczelkę .

Co zrobić z tym fantem że poci się na połączeniu skrzynia-silnik i skrzynia-tylny most ? uszczelki czy coś innego poszło ?

 

Edytowano przez AgroRolnikŚląskiTeam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    199

Proponuję wezwać kogoś, kto bardziej się na tym zna. Po twoich wypowiedziach widać, że nie masz zbyt dużego pojęcia o mechanice.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    80
(edytowany)

Czyli jednak to prawda że z ruskiem to jak z winem i skrzypcami im starszy tym lepszy. Mój 86r jedyne wycieki to ta cholerna skrzynia pośrednia, a ściślej mowiąc magiczna śrubka od napędu pompy hydraulicznej, i wyciek z tylnego mostu, lewa strona obie usterki do ogarnięcia w góra dwa dni. Poza tym suchutki, a silnik to już w ogóle najmocniejszy punkt tego ciągnika, poza układem wtryskowym nic nie ruszane.

Edytowano przez Skoczek1994

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Charakterystykę ciężko znaleźć pomijając fakt że nic ci to nie da bo twój silnik dogorywa. Jak nic z nim nie zrobisz polecisz w coraz większe koszty.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1962

ruskim najlepiej sie robiło na 1800-2200 obr w sumie jak kazdym ciagnikiem, no chyba ze jakies popiardywanie z opryskiwaczem czy czyms podobnym gdzie mocy nie trzeba to mozna i mniej. Silnik i tak kreci na pusto wtedy.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

To masz albo ts-a albo totalnie zdezelowanym ciągnik.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    76

Albo złe wskazania,

 

3cd23d509b2919525bca2f29c837f4fe_orig.jp


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest u was ale u mnie bodajże od 1900 - 1950 obr jest skala na czerwono ale z drugiej strony w instrukcji(2010) jest napisane że wałek WOM osiaga 540 obr przy 2081 obr silnika a u mnie na zegarach jest 540 WOM przy 1500+/- obr silnika (zielone pole na obrotomierzu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

To wygląda na to że masz wersję TS z obrotami silnika do zdaje się 1900 i mocą 90 koni.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786
(edytowany)

To masz coś dobrze pokręcone. Albo faktycznie z jakiegoś dziwnego powodu ma takie małe obroty, albo cygani obrotomierz.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    76

Powinien ci na 2200 huczeć. Na 1900 to stare białoruśki 50/52 śmiało chodziły. Co masz na tabliczce?


Sprzedam: 

- Katalog części MTZ 50/52.

- Części silnika MTZ 552.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rogeryk
      Odkryłem dzisiaj w naszym paszowozie z Pronaru, że na przekładni pod naklejką firmy włoskiej jest druga plakietka metalowa a na niej napis.... zgadnijcie jaki
    • Przez zarzeckimichal
      Witam, planuję zakup lawety do bel, wybrałem trzy i proszę o pomoc z której będę na pewno zadowolony, każda ma swoje plusy i minusy, więc proszę najlepiej z własnego doświadczenia.
      A lawety to PRONAR T022, URSUS T-665, Metal-Fach T014.
      Jeżeli już taki temat był to przepraszam, ale przeszukałem forum i nie znalazłem.
      Dziękuję za wszystkie odpowiedzi
      Pozdrawiam
    • Przez dawidek223
      Witam,planuję zakupić taki zestaw
      Link:
      https://www.olx.pl/i2/oferta/zestaw-do-przerobki-turbo-mtz-tkr6-turbosprezarka-belarus-CID757-IDnEU0k.html#:c64fad5f93
      Co myślicie czy to dobre rozwiązanie zeby 82 miało 105 kuca ?planuje ponieważ zakupiłem do niego pługi 4 obrotowe uni i żeby miał lżej warto to zamontować?
    • Przez Danek123
      Witam mam pytanie jak powinny iść tarcze sprzęgłowe w Pronar 1025A?????
    • Przez arion650
      Witam.Mam pytanie odnośnie wymiany radia oryginalnego w Pronarze 1025 ponieważ nie wiem jak je wyjąć i nie wiem czy nie trzeba zdejmować do tego podsufitki.Prosze o szybką odpowiedz jeżeli ktoś to robił.
       
      PS.Z góry dziękuje,pozdrawiam
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.