News
AgroRolnikŚląskiTeam

Co jest z tymi ruskimi - Pronar 82 SA

Polecane posty

Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 

Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

To może zamiast siedzieć przed komputerem, pierdzieć w stołek przejrzał byś instrukcję okresowych przeglądów i poprawił ustawienia silnika......

To o czym piszesz to nic innego jak rozregulowany silnik. 

Pomijając fakt że ten ciągnik 100-120 koni nie ma.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

O i na taką odpowiedź czekałem , tylko sam nie wiem co z nim jest ?! 

Drogi sewerynie20 nie raz mi pomogłeś i bardzo Ci za to DZIĘKUJĘ i jestem wdzięczny ;) bo takim ludzi jak Ty często się nie spotyka . 

Wracając do tematu ciągnika to od czego powinienem zacząć bo na zimę jest do zaorania 40 ha u mnie  i nie wiem jak się za to zabrać a wiem że nawet rusek może nie kopcić bo są dwa takie mtz`y 82 i to jeszcze w okrągłych kabinach u jednego gospodarza , które nie kopcą tylko że on się do nikogo nie odzywa .

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

seweryn20    798

A czego się spodziewałeś że śrubokrętem w 5 minut naprawisz? Czarny dym to za mało powietrza w stosunku do paliwa. Przyczyna zawalony filtr powietrza, lejące wtryskiwacze,  złe luzy na zaworach, rozregulowana pompa.

Ogień z rury to lejące wtryskiwacze, złe luzy na zaworach, zły kąt wtrysku paliwa. 

Brak mocy czytaj wyżej plus zużyty silnik przez długotrwałą pracę z rozregulowanymi podzespołami, złą eksploatację. Bo przebiegu to on nie ma. 

Na necie jest dostępna instrukcja reguluj.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2478

mój też kopcil to końcówki złom, po wymianie mniej ale jednak, myślę że pompa też była do zrobienia. ale u mnie było 1400 mtg.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Regulacja to nie robota. Zawory ustaw, kąt wtrysku, wtryskiwacze załóż wzm  około 40 zł jedna, kilka uszczelek i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2478

tak jeszcze silnik do niego wstaw nowy za 16 tys a cały traktor 30 nie wart, zrób podstawowe rzeczy i na pewno pomoże


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też mi się tak wydaję że to będzie wina układu wtryskowego i od niego będę musiał zacząć . Ponadto widzę że poci się dość poważnie spod głowicy cały blok ulany olejem :( i chyba wygwizdało uszczelkę .

Co zrobić z tym fantem że poci się na połączeniu skrzynia-silnik i skrzynia-tylny most ? uszczelki czy coś innego poszło ?

 

Edytowano przez AgroRolnikŚląskiTeam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    218

Proponuję wezwać kogoś, kto bardziej się na tym zna. Po twoich wypowiedziach widać, że nie masz zbyt dużego pojęcia o mechanice.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    153

Czyli jednak to prawda że z ruskiem to jak z winem i skrzypcami im starszy tym lepszy. Mój 86r jedyne wycieki to ta cholerna skrzynia pośrednia, a ściślej mowiąc magiczna śrubka od napędu pompy hydraulicznej, i wyciek z tylnego mostu, lewa strona obie usterki do ogarnięcia w góra dwa dni. Poza tym suchutki, a silnik to już w ogóle najmocniejszy punkt tego ciągnika, poza układem wtryskowym nic nie ruszane.

Edytowano przez Skoczek1994

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Charakterystykę ciężko znaleźć pomijając fakt że nic ci to nie da bo twój silnik dogorywa. Jak nic z nim nie zrobisz polecisz w coraz większe koszty.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    2478

ruskim najlepiej sie robiło na 1800-2200 obr w sumie jak kazdym ciagnikiem, no chyba ze jakies popiardywanie z opryskiwaczem czy czyms podobnym gdzie mocy nie trzeba to mozna i mniej. Silnik i tak kreci na pusto wtedy.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    89

Albo złe wskazania,

 

3cd23d509b2919525bca2f29c837f4fe_orig.jp


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak jest u was ale u mnie bodajże od 1900 - 1950 obr jest skala na czerwono ale z drugiej strony w instrukcji(2010) jest napisane że wałek WOM osiaga 540 obr przy 2081 obr silnika a u mnie na zegarach jest 540 WOM przy 1500+/- obr silnika (zielone pole na obrotomierzu)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

To wygląda na to że masz wersję TS z obrotami silnika do zdaje się 1900 i mocą 90 koni.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

To masz coś dobrze pokręcone. Albo faktycznie z jakiegoś dziwnego powodu ma takie małe obroty, albo cygani obrotomierz.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    89

Powinien ci na 2200 huczeć. Na 1900 to stare białoruśki 50/52 śmiało chodziły. Co masz na tabliczce?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Jakub766
      Witam Szukam osoby, która zna się na instalacji EHR i mogła by go zainstalować w moim pronarze. Chodzi mi o wykonanie całej instalacji łącznie ze sterownikiem, przewodami itd. w rozsądnej cenie. Mieszkam w Wielkopolsce. Wiecej informacji na pw. Pozdrawiam
    • Przez Jakub766
      Witam Poszukuję osoby lub firmy, która założyła by w moim pronarze kompletną instalację EHR (sterownik, przewody itp.) w rozsądnej cenie. Pozdrawiam
    • Przez Rolnik551
      Da radę rozjechac ciągnik od tyłu muszę doiść do skrzyni a nie chce reduktora i wszystkiego rozbierać 
    • Przez Papina
      Czy te przyczepy dobrze zdają wam egzamin ? Jak sprawa wygląda z ramą ? siłownikami ? Nie ciekną ? Blacha czy jest dobrze zabezpieczona przed eksploatacją ? Czy ceny są dość przystępne ?
    • Przez pafeu
      Witam. W pronarze 82a z 2010 roku podczas orki na biegu polowym 3,4 oraz 5 zaczęło zgrzytać i nie można zmienić biegów na szosowe. Tylny bieg działa ale bez gazu bo inaczej zgrzyta.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.