Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam od pewnego czasu zastanawiam się co jest z tymi ruskimi silnikami d 243 (Pronar 82 SA) że gówno widzą a kopcą jak głupie . Mój nawet na pusto pod górkę niewielką z turem łc 1650 na pełnej czwórce po asfalcie kopci na czarno , podczas orki pod górę z 10 stopni - góra 13 w pługu 4x40 na 2 polowej z reduktorem puszcza taki dym że aż jest ciemno a w nocy to i widać ogień z tłumika na 5-10 cm , rozumiem że jest dość spore obciążenie i w instrukcji jest napisane 100-120 km ale dajcie spokój prosty ursus c 360-3P w pługu 2 skibowym na 3 szosowej dymka nie puści a nieraz jest tak że aż z obrotów spada . Ostatnio dość sporo jeździłem Pronarem (82 SA) w przyczepie autosance z 7 t jęczmienia i byle jaka górka i do 3 szosowej trzeba było redukować . 

Dodam że mój egzemplarz ma ok. 3300 mtg .

Opublikowano (edytowane)

To może zamiast siedzieć przed komputerem, pierdzieć w stołek przejrzał byś instrukcję okresowych przeglądów i poprawił ustawienia silnika......

To o czym piszesz to nic innego jak rozregulowany silnik. 

Pomijając fakt że ten ciągnik 100-120 koni nie ma.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

O i na taką odpowiedź czekałem , tylko sam nie wiem co z nim jest ?! 

Drogi sewerynie20 nie raz mi pomogłeś i bardzo Ci za to DZIĘKUJĘ i jestem wdzięczny ;) bo takim ludzi jak Ty często się nie spotyka . 

Wracając do tematu ciągnika to od czego powinienem zacząć bo na zimę jest do zaorania 40 ha u mnie  i nie wiem jak się za to zabrać a wiem że nawet rusek może nie kopcić bo są dwa takie mtz`y 82 i to jeszcze w okrągłych kabinach u jednego gospodarza , które nie kopcą tylko że on się do nikogo nie odzywa .

 

Opublikowano

A czego się spodziewałeś że śrubokrętem w 5 minut naprawisz? Czarny dym to za mało powietrza w stosunku do paliwa. Przyczyna zawalony filtr powietrza, lejące wtryskiwacze,  złe luzy na zaworach, rozregulowana pompa.

Ogień z rury to lejące wtryskiwacze, złe luzy na zaworach, zły kąt wtrysku paliwa. 

Brak mocy czytaj wyżej plus zużyty silnik przez długotrwałą pracę z rozregulowanymi podzespołami, złą eksploatację. Bo przebiegu to on nie ma. 

Na necie jest dostępna instrukcja reguluj.

Opublikowano (edytowane)

Też mi się tak wydaję że to będzie wina układu wtryskowego i od niego będę musiał zacząć . Ponadto widzę że poci się dość poważnie spod głowicy cały blok ulany olejem :( i chyba wygwizdało uszczelkę .

Co zrobić z tym fantem że poci się na połączeniu skrzynia-silnik i skrzynia-tylny most ? uszczelki czy coś innego poszło ?

 

Edytowane przez AgroRolnikŚląskiTeam
Opublikowano (edytowane)

Czyli jednak to prawda że z ruskiem to jak z winem i skrzypcami im starszy tym lepszy. Mój 86r jedyne wycieki to ta cholerna skrzynia pośrednia, a ściślej mowiąc magiczna śrubka od napędu pompy hydraulicznej, i wyciek z tylnego mostu, lewa strona obie usterki do ogarnięcia w góra dwa dni. Poza tym suchutki, a silnik to już w ogóle najmocniejszy punkt tego ciągnika, poza układem wtryskowym nic nie ruszane.

Edytowane przez Skoczek1994
Opublikowano

ruskim najlepiej sie robiło na 1800-2200 obr w sumie jak kazdym ciagnikiem, no chyba ze jakies popiardywanie z opryskiwaczem czy czyms podobnym gdzie mocy nie trzeba to mozna i mniej. Silnik i tak kreci na pusto wtedy.

Opublikowano

Nie wiem jak jest u was ale u mnie bodajże od 1900 - 1950 obr jest skala na czerwono ale z drugiej strony w instrukcji(2010) jest napisane że wałek WOM osiaga 540 obr przy 2081 obr silnika a u mnie na zegarach jest 540 WOM przy 1500+/- obr silnika (zielone pole na obrotomierzu)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szwagier84
      https://www.olx.pl/oferta/pronar-1025ail-tur-mtz-belarus-CID757-IDxsBLm.html
    • Przez Mrozik137
      Witam mam problem wymieniłem alterantor bo myślałem że od tego nie pala sie nawet nie zapalaja sie na włacznikach te lamki co to by mogło być prosze o pomoc 
    • Przez kaczmi
      Witam, Piszę nowy temat bo tamtego nikt już nie otwiera a sprawa robi się pilna czasu coraz mniej a mianowicie zostały dwie przyczepy do wyboru... Metaltech DHB 14 czy Pronar T680H posiada ktoś takie przyczepy, jakieś opinię? Bardzo interesuje mnie jak się te burty hydrauliczne sprawują?
    • Przez mlody5674
      Witam chce kupić owijarkę samozaładowczą i mam dylemat która wybrać, słyszałem ze Sipma jest troszkę lepsza od pronra, ktoś miał doświadczenie z tymi owijarkami proszę o wasze opinie która wybrać żeby można było pracować bez awaryjnie, z góry dziękuje za odpowiedzi Pozdrawiam !  
    • Przez ReV
      Witam, 
      Ciągnik stał 3 miesiące i podczas próby uruchomienia słychać tylko uderzenia w elektrowłącznik.
      Co zrobiłem dalej: kupiłem nowy rozrusznik z elektrowłącznikiem (nowy) i dalej nie zapala.
      Słyszałem że może być to wina przetwornika z 24V na 12V. Kupiłem nowy i dalej nie zapala. 
      Słyszałem tez że może być to wina jednego akumulatora, kupiłem 2 nowe i dalej jest problem.
      Przekaźniki też są 2 nowe.
      Słyszałem że coś może być nie tak z masą, jednak nie mam siły walczyć.
       
      Czy ktoś ma jakieś wskazówki/pomysły? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v