Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam zamiar zrobić drzwi przesuwne do garażu w którym trzymam ciągnik bo zawsze nawiewa mi liści, wchodzą oba psy i robią ****;),przesuwne ponieważ nie mam za dużo miejsca na inny typ, więc tak.. mam wejście do garażu 5m szer. i 3m wys. (PRZYBLIŻENIE;garaż w stodole obok stajnia wszystko wybetonowane) uwarzywszy na to że trzymam tam ciągnik(c360 3p) jak mam zrobić prowadnice aby ich nie zgiąć przy wjeżdżaniu do garażu? Myślałem aby na górze zrobić prowadnice z takich dwóch kątowników zespawanych-nie wiem jak to się fachowo nazywa:)A NA DOLE CO? i z czego zrobić kółka na których będą się przesuwały drzwi?

 

Pozdrawiam:)

Opublikowano

U góry Teownik musisz przykręcić do ściany, na koncach przyspawać "stopery" i dać rolkę do wrót

 

ten Teownik musisz przykręcić w taki sposób _I_ względem sciany by rolka po tym "garbie" chodziła...

 

Myślę ze to nic trudnego, największą zaletą tych wrót jest to ze nie zajmują tyle miejsca, nie trzaskają, możesz uchylić ile chcesz. Tylko musisz mieć z boku ścianę by miały gdzie wysunąc się ;)

 

 

 

Jeszcze teownik musisz tak podgiąć by te wrota wsuwały się we felc...

 

 

Co do dołu to ja widziałem takie przesuwne wrota ze na dole nic nie było i tez spoko, wisiały tylko u góry...

 

Rolki z czego? hmm możne jakieś kółka pasowe?

Opublikowano

Rolki mozna kupic w wiekszosci sklepow z lozyskami. Jest to zwykle standardowe lozysko kulkowe oblane z zewnatrz plastikiem. Kosz ok 10 zl zaleznie od rozmiaru.

 

Na dole w progu mozesz zrobic prowadnice np. z rurki 1/2 " . Po tej rurce biegaja tez 2-3 rolki. Mozesz rowniezna scianie gdzie odsuwaja sie drzwi zrobic prowadnice w ten sposob, aby rolki biegaly trzymaly drwi przed skreceniami. Takie rozwiazanie jest powszechnie stosowane w bramach przesownych, gdzie cale mocowanie jest wlasnie w tym punkcje. Oczywiscie rama drwi musi spierac sie na lozyskach oddalonych od siemie o odpowiedni dystans.

Opublikowano

Kiedyś będąc na składzie budowlanym rozglądałem się za czymś takim do wiaty. No i mieli specjalne szyny i rolki do tego, szynę przykręca się do ściany i drzwi wiszą na tej szynie a na dole tylko niewielkie prowadnice.

Opublikowano

Mowicie że tylko 10zł za rolki to się rozglądnę, a z ta prowadnicą to będę robił tak ze wytnę szlifierka rowek w betonie na ziemi i wsadzę tam płaskownik i zaleje betonem będzie wystawało jakieś 4-5mm to ciągnik nie zgniecie tego:P

 

Marcin a ja myślałem n ze teownik to coś takiego" |_| " ale nieweim.no i właśnie na takim chciałbym powiesić wrota:)

Opublikowano

kolego c3603p to co narysowałeś to ceowniki i tak samo zda egzamin a może lepiej niż teownik bo wystarczy w niego wpuścić dwa łożyska tak aby w nim się toczyły

Opublikowano

Jeśli w beton wsadzisz płaskownik to z czasem płaskownik beton powykrusza, poluzuje się.

 

W sumie na teowniku na górze może wisieć brama ale jeśli budynek ma niezbyt mocne ściany to brama wisząca może stać się za ciężka i z czasem mocowania się poluzują.

Widziałem kilka budynków z tego typu wrotami i po dłuższym czasie użytkowania widać pęknięcia w murze.

Trzeba pomyśleć czy nawet po "trzaskaniu" wrotami nic się nie stanie, bo raczej nie zawsze sami będziemy je zamykać i otwierać. Zabezpieszenia w formie rączki z uchwytem połączonym z zębatką, czyli hamulec bespieczeństwa. A szyny na dole w formie teownika lub nawet rurki metalowej częściowo wbetonowanej jak najbadziej wskazane.

Pewnie powiecie że przesadzam, ale jak dla mnie solidność to bezpieczne funkcjonowanie.

Opublikowano

Ja mam bramy przesuwne 3,5*3,5m wykonane z lekkich profili zamkniętych wypełnione blachą trapezową/taka jak na dach/z niskim profilem.Bramy są zawieszone na ceowniku 50-tce po którym toczą się rolki z wyfrezowanym rowkiem(jak na pasek klinowy)w rolki zamontowane są łożyska,w które wsunięte są sworznie przyspawane do płaskownika a ten do ramy bramy, rolki toczą się po jednej ścianie ceownika druga przylega do ściany.Na dole ruch bramy(na boki) ogranicza ceownik wsunięty od dołu w bramę długości ok.1 m(szerszy od grubości bramy-70-tka) zamontowany na ścianie na którą nasuwają się drzwi.Do góry bramy przyspawane mam ograniczniki uniemożliwiające podniesienie i zrzucenie bramy z ceownika.Cały ceownik mam zabudowany osłoną która chroni go przed deszczem i śniegiem .

Opublikowano

A ja mam brame ktora spoczywa na dolnej prowadnicy a u gory ma tylko szyne prowadzaca, inaczej sie nie dalo bo mialem za slaba sciane zeby ja podwiesic. brama ma 3.5m na 4m wysokosci i spoczywa na 2 wytoczonych i ułozyskowanych rolkach ktore jezdza po solidnie zabetonowanej rurce (druty rbrojeniowe wspawane od dolu i zalane betonem) brama wykonana z profili zamknietych a wypelnienienie z plyty warstwowej grubosci 5cm.

Opublikowano

przy drzwiach suwanych nie robi się żadnych prowadnic ;) wystarczy na górze oryginalna szyna (jest to taki profil zamknięty z na którym z jednej strony jest wycięty taki jak by rowek) Niestety latem za taką prowadnice chyba 50 płaciłem 20 zł za metr i tego nie chcą ciąć tylko musisz zazwyczaj kupić sztangę 6m do tego kupujesz "wózki" po 50 zł jeden i one jeżdżą w tej szynie a ramę robi się z profila a na dole daję się ceownik i tylko w narożnikach daje się takie plastikowe kostki które zabezpieczają drzwi prze wyrwaniem przez watr ;) takie rozwiązanie ma jeden plus nie ma żadnych prowadnic na dole po których się jeździ i się je psuje ;) Jak byś chciał to podaj mi maila to postaram się zrobić jakieś fotki ;)

 

PS

Dodam ze tak samo są zrobione oryginalne drzwi przy halach i np przy szklarniach ;)

Opublikowano

Ja mam przesuwane drzwi w przechowalni i u góry jest prowadnica tam są 3 łożyska bodajże a na dole drzwi jest jakby (jak to nazwać |-| taka listwa i z prawej strony łożysko wbetonowane dzięki czemu drzwi chodzą wyłącznie przy ścianie a nie bujają się :)

Opublikowano

Właśnie najlepsze są takie bramy jak mówi @pronarek i są one "przeciwieństwem" popularnych bram wjazdowych na wózkach (podobne wykonanie tylko wisi do góry nogami ;) My mamy zrobioną jedną bramę która jeździ po zatopionym w betonie kątowniku, latem fajnie, ale teraz zimą złapał mróz i lekko słupek musiało pod mrozić że się ciężko zamyka. Przy budowie wiaty planuję robić je tym opisanym wariantem z szyną i wózkami.

Opublikowano

No tak taka prowadnica jak powiedział @pronarek jest dobra do ciężkich drzwi ja mam taką w drzwiach 2,5m na 5m masywne bo blacha chyba 1 to one sporo ważą to taki "profil zamknięty" jest dobry ale jeśli są mniejsze drzwi to wystarczy aby go umocować tak w kątowniku o tak /\ i rolka chodzi po tym na górze. A jak myślicie da się wyprofilować taki kątownik tak że jak się go otwiera to idzie 1-2cm w górę i 1-2cm oddala się od ściany. I wtedy mielibyśmy tak że nie potrzeba prowadnic na dole tylko przy końcach jeśli by te drzwi opadały i przybliżał się do ściany to byłby płaskownik który by je dociskał i w to uszczelka i były by szczelne. Jak myślicie dało by się tak zrobić aby były szczelne do przechowalni??

Opublikowano

Ja mam takie drzwi które chodzą po górnej prowadnicy w przechowalni wiec tak jak pisałem wcześniej chodzą one po górnej prowadnicy na 3 łożyskach. Na dole mają taki ceownik? Coś takiego /-\ tylko wzdłuż drzwi i z jednej strony oraz drugiej drzwi są wbetonowane łożyska przez co drzwi się nie bujają. No i na końcu ten ceownik? (nie wiem czy to napewno ceownik. Chodzi o to /-\) jest wygięty co powoduje dociśnięcie drzwi do uszczelki :) Trzyma się na prawdę mocno.

Przepraszam ale inaczej nie umiem tego wytłumaczyć :(

Opublikowano

Nie, na dole jest tylko wmurowany płaskownik ale nie wystaje względem wylewki a jest chyba po to bo cała furtryna była razem wmurowana tak mi się wydaje nie pamiętam :) bądź co bądź nie ma żadnych zmian w powierzchni wylewki :)

Opublikowano (edytowane)

A możesz zrobić dokładniejsze fotki bo nie za bardzo czaje o co chodzi. Wogóle to jest konstrukcja fabryczna czy sam to spawałeś??

Edytowane przez andrzej2110
Cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Robili mi to "wiejscy fachowcy" Nie to żeby jakaś fabryka czy coś po prostu robili to przedtem i powiedzieli że mogą mi to zrobić tzw "prywaciarze" :) Postaram się cyknąć jakąś fotkę :)

Opublikowano (edytowane)

A ja drzwi przesuwne do przechowalni zrobiłem z profila 10 cm do budowy ścian szkieletowych czyli bardzo cienkie a zarazem lekkie. Z zewnątrz osb a od środka styropian 15cm. W pustkę w profil pianka z puszki. Drzwi nic się nie wichrują a wymiary 280x250. A na górze szyna z ceownika 60x40 mm a sanki z jakichś kółek gumowych co kiedyś wózki w państwowych zakładach jeździły dosyć dużych to elegancko jeździ. Przesuwam bez problemu dwoma palcami

Edytowane przez saszeta
Opublikowano

Myśmy z Tatą zrobili też drzwi przesuwne do garażu....

 

Tutaj je trochę widać...Na wiatry jakie w zimie u nas wieją sprawdzają się super....

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/260780-ursus-c-360/

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/253290-ursus-c-360/

 

U góry do wcześniej wypuszczonych z płyty płaskowników przyspawaliśmy ceownik. U dołu ceownik tego samego rozmiaru został wbetonowany w płytkę....Całość jeździ na ogumionych kołach, dzięki temu wszystko cichutko chodzi(koła jeżdżą w górnej szynie, dolna pełni rolę prowadnicy)

Opublikowano

Ktoś kiedyś na forum podał link z osprzętem do drzwi przesuwnych (rolki, prowadnice itp.), nie mogę teraz znaleźć.

Jak ktoś by znał taki link to proszę o pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fliegl
      Jaki jest kod RAL lub nazwa tego koloru?
       



    • Przez aniszek1
      Witam,
      Ponieważ po przeczytaniu tu na forum kilku obszernych tematów o malowaniu w tej chwili więcej nie wiem niż wiem, dlatego pozwoliłem sobie założyć ten wątek aby dowiedzieć się co jak i czym malować aby było dobrze
       
      Mam kilka sprzętów do pomalowania mianowicie:
      1: stare pługi -stan: farba oryginalna z odpryskami zadrapaniami i rdzą.
      2: sanki do bel, kulek,  - stan: sama stal bez żadnego podkładu ani farby w tej chwili cała pokryta rdzą.
      3: nowa dwukółka dopiero co pospawana - stan: stal nowa hutnicza ze składu więc gdzie nie gdzie trochę nalotu rdzy - zwłaszcza na belkach stalowych.
       
      Jakie efekty chce osiągnąć:
      - zabezpieczyć i odnowić maszyny aby nie rdzewiały,
      - farba na maszynach nie wyblakła za 2 lata. Maszyny będą pracowały w różnych warunkach deszcz, słońce, mróz
      - nie dało się tak łatwo sprzętów uszkodzić, zadrapać, porysować etc.. Wiadomo są to sprzęty rolnicze nie samochód wiec nikt nie będzie na nie dmuchał i chuchał.
       
      No i teraz od początku:
      To że trzeba oczyścić materiał ze rdzy i starych odprysków farby (czy cała farbę zdzierać?), potem odpylić i odtłuścić benzyną ekstrakcyjną to to wiem. Dalej nie wiem jaki podkład użyć? PROTECT 360 - PODKŁAD EPOKSYDOWY ANTYKOROZYJNY, Unikor C, Urekor S Podkład Antykorozyjny śnieżki?  coś innego? - w żadnym ze sprzętów nie uda mi się w 100 % pozbyć rdzy czy to w zakamarkach czy innych miejscach trudno dostępnych. Piaskowanie odpada. Więc z tego co się orientuje inne podkłady odpadają.
      Dalej czy jak już podkład wyschnie to go mam zmatowić papierem? nakładać jeszcze inny podkład? chciałbym użyć farby poliuretanowej, bo z tego co się orientuje jest  najlepsza do maszyn, ciężko ją uszkodzić i takie tam . Tylko że jest jedno ale, na stronach producentów unikor-u urekor-u (swoją drogą to czym się te dwa podkłady różnią?)  nigdzie nie jest wyszczególnione że można na nie kłaść farbę poliuretanową. więc jak to jest?

      Więc podsumowawszy gdyby ktoś mądry mógł napisać co i jak zrobić aby było dobrze i dlaczego akurat tą farbę czy podkład użyć a nie inny  to był bym ogromnie wdzięczny.
    • Przez patrykrolnik11
      Witam,mam problem .Rozcieńczam farbę chlorokauczukową podczas malowania, i gdy dużo dodam farbę to farba spływa. Jeśli doleję mało  robi się pajęczynka. Proszę o pomoc !
    • Przez sandrii
      Witam czy da się jakoś przerobić ten siewnik konny na siewnik do kukurydzy czytałam stare wpisy ale żeby dopytać co i jak stworze nowy wpis 
      i dokładnie co to jest ten górny wysiew?
    • Przez ursucolo1214
      Witam, ja zapytaniem czy da się przerobić Tur 1 na 3A z siłownikiem od cyklopa.

      Tur ten będzie pracował przy Ursusie c330. chcę już zlikwidować linkę z tego tura na rzecz właśnie tego siłownika 

      i też mam tutaj drugie zapytanie jaki by był najlepszy rozdzielacz dwusekcyjny do tego 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v