Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam mam nietypowy problem.
Massey ferguson 6265
Rocznik 2001
Godzin 6700 mth
Kupiony w lutym 2017 roku.
Ciągnik ma nowe filty i olej w silniku u nas zrobił juz na tym 70 mth po wymianie.
Pracuje głównie tylko z kosiarka bijakowa 2.5 m gdzie średnia prędkość robocza to 6.5 km/h
A w momencie spadku mocy możliwe tylko 3.5 km/h i cignik sie dusi. Występowało to nam tylko 2 x taki spadek mocy.
Kosilismy po 13 godzin i ciągnik chodził przez 10 h non stop z małymi przerwami nie bylo problem a po czym nagle zaczał po 10 h słabnać i nierówno pracować.
To samo następnego dnia ale juz po 5 godzinach pracy tez zaczął słabnac. A przez 5 h było wszystko okej.
Dodam jeszcze że przez te 70 mth ubyło okolo 0.5 l oleju w silniku.
A podczas tych 13 godziny pracy okolo 2 l płynu chłodniczego.
W oleju nie widać żeby było cos płynu. Może po prostu wywaliło bo bylo gorąco.
Może strata mocy występuje według mnie tak myślę przez:
1. Filt paliwa zapchany (sprawdzałem jest czysty)
2. Problem z pompa wtyskowa
3. Turbo (ciągnik po otwarciu na siłę zawory na turbo przy max obrotach przymula od razu czyli turbo funkcjonuje normalnie i daje ciśnienie)
4. Pompka paliwa cos szwankuje
5. Wina paliwa ze nagrzalo sie w baku lub coś innego jakości jest dobrej. Kupowane na stacji benzynowy na której nie bylo nigdy problemu z jakością.

Caly problem z spadkiem mocy znika jeżeli zgasi sie ciągnik na około pół minuty i odpali na nowo to przez 10-15 min jest okej i znów sie zaczyna.
Tak samo jeżeli ciągnik ostygnie to też nie ma problemu.
I to wszystko występuje dopiero od tych ostatnich 2 dni tak to od początku jak jest u nas przez 5t h nie bylo w ogóle takiego problemu zawsze to był wariat mocy.

Proszę was o POMOC bo tak sie nie da pracować jak sie tak dzieje.
Założyłem nowy temat ponieważ nie znalazłem podobneho a temat jest obszerny. Pozdrawiam

Edytowane przez luki9610
Opublikowano

sprawdź jak koledzy piszą, a jak nie pomoże to może jakaś blacha sprawa i np coś przytyka w zbiorniku dopływ paliwa, jakiś paproch, a co do płynu chłodniczego to sprawdź czy nie masz wycieku gdzieś, jak nie znajdziesz to koniecznie test uszczelki pod głowica, 2 litrów nie powinno wygonic, w zasadzie nic nie powinno bo jest zbiornik wyrównawczy, to nie c 360 że wywali przelewem.

Opublikowano (edytowane)

Właśnie jestem na polu dziś po 1 h roboty starcił moc. Wracam do domu wymienię filtry i wyczyszcze przewody. Bo jak nie da to nic to dzwonie po serwis


EDIT:
Polanie pompy wodą nie dało nic. Dalej pracował tak samo ze obroty skakały i przyduszał.

Edytowane przez luki9610
Opublikowano

To tak przeczyscilem i przedmuchalem caly układ paliwowy węże do zbiornika i filty.
Zauważyłem tez ze jeżeli ręcznie sie pompuje pompka to wówczas obroty na biegu jałowym nie faluja i tak samo ciągnik nie gaśnie w momencie jak gwałtownie zmniejszy mu sie obroty.
Też sprawdzałem kilku krotnie polewnie pompy wtryskowej nie daje nic.
Najprawdopodobniej wymienię pompke zasilająca a jak co to dopiero bede szukał mechanika lub serwis

Opublikowano

Przyczya była pompka zasilająca. Na jej wejściu było zatkane sitko. Sama tez miała wrobioną dźwignię napędową. Plus do tego wejście i wyjście bylo przez poprzedniego właściciela uszczelnione silikonem a nie oringami i to dodatkowo przytykało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v