Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

60-tka ma tak na dobrą sprawę 1 drążek do regulacji zbieżności i tu nie ma napędu przedniego także w 3p to i na sznurek można ustawić i na co się chcę. Schody zaczynają się w np MF255 wtedy chwilę trzeba polatac przy nim . W osiach napędzanych nie wiem jak to wszystko ma się odbywać więc głupot pisać nie będę

Opublikowano

W ciągnikach w osiach napedzanych ustawia się zbieżność,  a nie rozbieżność.

Dlatego że ciągnik po asfalcie  jeździ  bez włączonego napędu a tu tylko dochodzi do zużywania się opony, .Z napedem jeździ tylko  w czasie prac polowych.

Ja na metrówkę ustawiam 4-5 mm zbieżności, jeśli jest możliwość, jak niem ma to rurkę  z podgiętymi końcówkami dorabiam,na środku przecinam i wstawiam  w  środek pręta, tak żeby była możliwość przesuwania  odznaczyć  pisakiem.

Opublikowano

O to widzę nowa teoria ustawiania osi z napędem . W której to uczelni tak nauczają ? :o

Opublikowano

A na ktorej uczelni nauczają żeby ciągnikiem rolniczym jeździć po drogach z włączonym napędem.

Piszę wyraźnie w  każdej instrukcji że  tylko w czasie prac polowych załączać naped   a na drogach nie można jeździć na włączonym i powyżej  15 km/h.

Więc jaka  jest oś napędzana  w ciągniku, w czasie jazdy po drogach i  w czasie  napęd jest nie włączony ?????

Bo na pewno nie napedzana.

Opublikowano

Ty może kup sobie traktor bez napędu , to nie będziesz miał takich dylematów . Póki co w 4x4 koła przednie mają być rozbieżne i tyle .

Opublikowano

A kto tak powiedział? Dla czego ruski ma zbieżnie? A dla czego Proxa ma zbieżnie 0-4? 

W przedniej osi ustawia się zbieżność a koła zbieżnie lub rozbieżnie  lub zbieżność -4-0 mm np. Jeszcze nie słyszałem żeby ktoś ustawiał rozbieżność.

Kolega zadał proste pytanie a wy jakieś pierdoły wypisujecie. 

Jeśli duży ursus jest taki sam pod tym względem to koła mają być ustawione rozbieżnie 8-15 mm.

Opublikowano

@Seweryn20 ale nakręciłeś. Na końcu sam napisałeś że mają być rozbieżne. Wracając do sedna to myślę że decydujące znaczenie o tym czy koła mają być zbieżne czy rozbieżne decyduje model/typ osi napędowej a dokładnie "kąt wyprzedzenia zwrotnicy". W wspomnianym Zetorze były montowane dwa rodzaje napędu, stary i nowy (carraro)typ. Nie zdziwił bym się gdy by jeden był rozbieżny a drugi zbieżny. Danych trzeba szukać po książkach.

Opublikowano

W przednim zawieszeniu ustawia się zbieżność a dopiero KOŁA zbieżnie lub rozbieżnie. Chodzi o samo nazewnictwo.

Tak jak mówisz ogólnie geometria będzie miała wpływ na to czy ma ją być koła zbieżnie czy rozbieżnie kąt wyprzedzenia sworznia i jego pochylenie. Właśnie w carraro koła są ustawione zbieżnie.

Słabi mnie to w żadnym poście nie ma odpowiedzi na pytanie a same bzdury z palca wyssane. Ignorancja i niewiedza.

Opublikowano

Tylko jak będziesz miał rozbieżność to bardziej powinna się zdzierać wewnętrzna strona bieżnika, jak Ci bardziej zdziera się zewnętrzna to sugeruje że masz za bardzo zbieżne koła.

Opublikowano

Skręć kołami na max i na luźnej nawierzchni może zobaczysz w którą stronę ciągnie bieżnik.

Cytat z instrukcji akurat forda 5640, 6640, 7740, 7840. Nie wiem na ile sa podobne do NH.

"Po przestawieniu rozstawu kół, może wymagać poprawienia także zbieżność przednich kół. Do właściwej pracy przednie koła powinny być równoległe lub lekko zbieżne"

A dokładnie 0-6mm.

 

Opublikowano (edytowane)

jak już kiedyś pisałem, w ciągniku 4X4 ustawiamy koła równolegle, czyli zbieżność 0 !

Niestety z doświadczeń Tomasza Stachury wynika, że nawet nowe ciągniki nie mają kół ustawionych równolegle. Nieprawidłowości wynoszą najczęściej 4-5 mm, a nie powinny przekraczać 0-2 mm. Dlatego po zakupie każdego ciągnika, nawet nowego, sprawdźmy jego geometrię kół.

http://www.apra.pl/rpt/index.php?content=63

Edytowane przez toorano
Opublikowano

No tak.... tylko że stary duży ursus ma rozbieżnie i to od 8-15 mm, w nowszym odpowiedniku zetora z carraro jest już faktycznie 0 do 4 zbieżnie. 

Nie można wszystkich traktować tak samo  od tego jak ma być jest instrukcja.

Opublikowano

tylko instrukcja tych Ursusów jest z lat 70 ubiegłego wieku, a przez lata badań i doświadczeń okazało się że koła w ciągnikach 4X4 mają być jednak ustawione równolegle

jak jedzie ciągnik z wyłączonym napędem, to koła ustawiają zbieżnie, a jak ma włączony napęd to ustawiają się podczas jazdy rozbieżnie ! 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

To zależy od konstrukcji i geometrii w głównej mierze a nie od lat produkcji. Faktem jest tylko to że w starszych konstrukcjach przeważają koła ustawione rozbieżnie. Zmieniła się trochę technologia, konstrukcja i geometria przednich mostów a z tym ustawienia kół na równe lub zbieżne do kilku milimetrów.    W mostach z tamtych lat w ursusach  opon nie ściera, takie ustawienie kół jest dostosowane do jego geometrii i mogę cię zapewnić że ustawiając na zero poleca ci gumy jak złoto.  

W każdym razie kolega pyta o NH i należało by się na tym ciągniku skupić. 

Edytowane przez seweryn20

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez JAREK2402
      Witam moim problemem jest nie dzialajaca klimatyzacja po jej nabiciu.ogrzewanie na minimum nawiew wl klima na maximum a powietrze idzie c*ple?co jest grane???Druga sprawa resorowanej osi przedniej.Lewe kolo idzie zukosa ? remont zrobiony calkowity osi,mial takie skutki przed remontem i po.Probowalem to naprawic tez potencjometrami przy sworzniach od przodu ale nic nie daje.podobno robi sie jakas kalibracje przyciskami tak twierdza w serwisie ale nikt nie chce puscic pary z buzi.moze ktos z was wie jak to zrobic??
    • Przez Tomik1980
      Witam wszystkich! Rozpocząłem remont Ursusa C-328 z Silnikiem od 330, przód jest na belce żeliwnej, ale zdekompletowanej, dlatego chciałbym kupić najlepiej płaski przód od 330, albo okrągły. Ewentualnie części do belki żeliwnej od 328. Potrzebuje również inne części do tego ciągnika, jakby ktoś miał coś do sprzedania to proszę o kontakt.
    • Przez pawel2806
      Witam mam problem ze wspomaganiem kierownicy od pewnego czasu to znaczy naprawialem skrzynie biegow i po zlozeniu ciagnika wspomaganie zaczelo sie psuc w sensie ze jak olej i zimny to wszystko ok a gdy sie rozgrzeje to prawie nie mozna ukrecic kierownica przed remontem bylo wszystko ok prosze o pomoc  bo nie wiem co nagle moglo sie stac
    • Przez adhock
      Czołem koledzy,
       
      Tak jak w temacie, przy szybszej jeździe na drodze ciapek zaczyna mi wpadać w wibracje, ewidentnie od przedniej osi. Ale pojawiają się one tylko przy pewnej prędkości. Powyżej i poniżej niej drgań nie ma.
      Oś była regenerowana: wymienione tulejki miedziane na osi i na zwrotnicach.
       
      Z czego to może wynikać? Zła zbieżność? Luzy w ukł. kierowniczym?
       
       
    • Przez marcin14-90
      Witam, kieruje do was pytanie czy ktoś próbował przeszczepić oś przednią z Rekorda i jak mógłby ktoś pokazać jak to wygląda w wersjach na podwoziu rekorda(głównie chodzi o mocowanie).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v