Wojtas3c

Hamulec pomocniczy (ręczny) w Agroshift SDF Same Silver 100.6

Polecane posty

Wojtas3c    0

Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.

Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2

 

Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas3c    0

Tak też mi powiedzieli w serwisie i chyba sam nie dam rady pozostaje tylko serwis i koszt około 6 tysięcy:(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wystarczy na 2 rozjechać przy tylnej ośce nie trzeba na 3


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas3c    0

Można to zrobić samodzielne czy trzeba do serwisu? Jeżeli rozpołowić to kabiny nie ruszamy? Dużo z tym roboty i jak do tego się zabrać?


Kilka zdjęć jak to wygląda w rzeczywistości:

Schemat post-9819-0-17191300-1498732290_thumb.jpg

W skrzyni: post-9819-0-06760200-1498732158_thumb.jpg

post-9819-0-50346600-1498732204_thumb.jpg

post-9819-0-50221800-1498732256_thumb.jpg

post-9819-0-55385600-1498732351_thumb.jpg

post-9819-0-18289600-1498732400_thumb.jpg

post-9819-0-49352700-1498732470_thumb.jpg

post-9819-0-35758800-1498732606_thumb.jpg

post-9819-0-65557900-1498732644_thumb.jpg

post-9819-0-33296700-1498732712_thumb.jpg

post-9819-0-97146200-1498732750_thumb.jpg

post-9819-0-88633100-1498732782_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jak dobrze idzie to 3 dni i masz zrobione a kabinę wystarczy unieść sprzodu i ją podstawiuć jakimiś kołakami  ale na tak co tego nie robiło to bym się nie zabierał bo tego mniejsca co masz te klapkę to musisz go rozebrać  a do jakiego serwisu dzwoniłeś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas3c    0

Byłem w serwisie i powiedzieli że 20-30 roboczych godzin x 90zł netto + części= kosmiczna suma jak za ręczny hamulec. A tak poza tym to dużo rozkręcania i rozłańczania przy rozpoławianiu i czy trzeba odkręcać koła i wózki potrzebne do rozpoławiania?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tak wózki ci są potrzebne kabinę da się o kołkować wiec nie trzeba ściągać jak kolega napisał ogólnie prosty zabieg nic skomplikowanego


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas3c    0

Koledzy podpowiedzcie jak dostać się do tarczek hamulcowych. W korpusie skrzyni znajduje się jeszcze jeden korpus wraz z synchronizatoramipost-9819-0-82938700-1499176636_thumb.jpg

Widać także tarczki sprzęgła mokrego od rewersu które pracują w olejupost-9819-0-01162000-1499176742_thumb.jpg

A tak wygląda kolejny segment skrzyni który pozostaje wraz z silnikiempost-9819-0-66197000-1499176940_thumb.jpg

Tu widać uszczelniacz wraz z wałkiem który jest rozłączany za pomocą synchronizatora post-9819-0-01352100-1499177197_thumb.jpg z wałkiem na którym umieszczone są tarcze hamulcowe.post-9819-0-37436400-1499177139_thumb.jpg jak widać jest zabezpieczenie segera ale od środka.post-9819-0-48105000-1499177373_thumb.jpgpost-9819-0-77244400-1499177410_thumb.jpgpost-9819-0-18865200-1499177446_thumb.jpgpost-9819-0-74074700-1499177470_thumb.jpg

I taraz pytanie jak rozłączyć wałek z tarczami hamulca. Czy pod tym uszczelniaczem jest zabezpieczenie od str. uszczelniacza czy tylko od sierodka? Jak widać aby wyjąć włożyć uszczelniacz trzeba poluzować odkręcić tą drugą skrzynię.

post-9819-0-59199300-1499176883_thumb.jpg

post-9819-0-32501800-1499177532_thumb.jpg

Edytowano przez Wojtas3c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas3c    0

Uszczelniacz wału post-9819-0-25890400-1503413706_thumb.jpg


TARCZE HAMULCA RĘCZNEGO SDF post-9819-0-68622400-1503413960_thumb.jpg

Koła zębate od skrzyni napędowej tylny most post-9819-0-90460500-1503414058_thumb.jpg

Koło zębate przesuwne napędu przedniego  post-9819-0-23679300-1503413888_thumb.jpg

Napęd WOM tylny most post-9819-0-17059300-1503414142_thumb.jpg post-9819-0-97176500-1503414282_thumb.jpg

Rozjechana skrzynia post-9819-0-32723300-1503414354_thumb.jpg


post-9819-0-28789600-1503414733_thumb.jpg

SKRZYNIA AGROSHIFT post-9819-0-30156100-1503414789_thumb.jpgpost-9819-0-58506700-1503414817_thumb.jpgpost-9819-0-59335300-1503414847_thumb.jpgpost-9819-0-35516800-1503414888_thumb.jpgpost-9819-0-15328900-1503414961_thumb.jpgpost-9819-0-69013400-1503414987_thumb.jpg


Nowe klocki i tarcze hamulcowe SDFpost-9819-0-89417600-1503415317_thumb.jpg post-9819-0-39864000-1503415285_thumb.jpg

Tylny most post-9819-0-88863300-1503415683_thumb.jpg

Wałek frezowany od napędu post-9819-0-81061100-1503415726_thumb.jpg

Edytowano przez Wojtas3c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtas3c    0

teraz masz łatwiej ponieważ opisałem na forum dużo szczegółów ja poszedłem jak w ogień ale się udało i opłacało

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zacx18    40

czy normalne  że  w tych skrzyniach gdy reduktor  jest na zółwiu  na  4 i 5 biegu jęczy trochę skrzynia  w sensie trochę hałasuje  ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Odkopię trochę temat, coś stuka w środku na włączonym wom. Obstawiam że łożysko się skończyło. Rozbierać tak jak tutaj na dwie części i w której szukać winowajcy? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67
Dnia 29.06.2017 o 09:24, piotrbm_211320 napisał:

wystarczy na 2 rozjechać przy tylnej ośce nie trzeba na 3

A czy do wymiany części z ręcznego i synchronizatora z rewersu wystarczy rozjechać go również na 2 czy na więcej? I w którym miejscu? 


FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

do synchronizatora trzeba go bardziej połupać


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    393

A do półbiegów dużo rozbierania? Ślimak żółw niby ok, ale na zającu czasem hałasuje i szarpie przy przełączeniu. Ciśnienie jest pompa nowa wspomaganie działa na postoju 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    393

Dwie; jedna do wspomagania i dalej hydrauliki sterowniczej, druga podnośnik rozdzielacz i hamulec przyczepy. Same Antares II to samo co silver czy formula 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PronarekP5    67

Gdzie znajduje się ta od wspomagania i skrzyni? Gdzie mogę podpiac manometr i sprawdzić ciśnienie na skrzyni? Jakie powinno być? 

Edit :już mam cały katalog, 18 bar na skrzyni, 150 bar na orbitrolu. 

Edytowano przez PronarekP5

FENDT PoweR i nie ma mocnych !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mamjuzdosc
      Witam, Jaki powinien być luz zaworowy w silniku Deutz 1000.6 AT 130KM, traktor Same Antares II 130 Turbo?
      Nie znalazłem nigdzie konkretnych informacji na ten temat. Pozdrawiam.
    • Przez JasiekAgriculture
      Witam mam problem z ciagnikem same Explorer 60 88r mam spory luz na pedale sprzęgła przez co rewers wchodzi ciezkawo z lekkim zgrzytem wie ktoś może jak podregulowac pedał lub co innego zrobić? 
       
    • Przez gogo500
      witam posiadam ciagnik same laser 90 i mianowicie co uzupełnie olej w silniku do stanu max pojezdze pare dni i oleju  nie  ma ciagnik  nie kopci a zauwazułem ze zwieksza sie stan w tylnich zwolnicach co moze sie dziac??
    • Przez Kargul652
      Witam. Mam problem z ciągnikiem same iron 150s a mianowicie sam w czasie jazdy, pracy przy wyłączonym napędzie i blokadach, z balastem i bez, oś sama podnosi się i opuszcza,co to może być za przyczyna? 
    • Przez Rafał11
      Witam, otóż dziś zauważyłem w moim Same że kopci na niebiesko. Gdy wyciągam bagnet oleju na odpalonym silniku nie wygania oleju po odkręceniu nakrętki od wlewu oleju też nie wygania oleju. Jak dodam gazu ciągnik ma normalny dźwięk chodzi ładnie równo pracuje. Czym może byc spowodowane że kopci na niebiesko??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj