Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od dłuższego czasu mam problem z moim MFem. Wszystko zaczęło się wczesną wiosną kiedy zauważyłem sporą plamę oleju pod przednim mostem. Na podniesionym przodzie olej kapie bardzo intenswywnie. Po wyłączeniu amortyzacji olej przestał kapać ale po niedługim czasie zaswiecala się kontrolka wysokiego ciśnienia kiedy silnik miał obroty wyższe niż 1500 rpm. Zajżałem do filtrów i okazało się ze są zassane co mnie zdziwiło bo traktor miał niedawno remontowaną skrzynię i wszystko było wymienione. Wymieniłem filtry i na dzień był spokój z kontrolką ale później znów zaczęła świecić i filtry też zassane. Kupiłem drugi komplet filtrów i do dzisiaj w tej kwestii jest spokój chociaż czasem kontrolka wysokiego ciśnienia potrafi się zaświecić.
Po ceregielach z kontrolką, olej z siłownika unoszącego przednią oś zaczął kapać pomimo tego że amortyzacji nie włączałem. Praktycznie w tym samym dniu zamówiłem komplet uszczelniaczy do amortyzacj przedniej osi i wymieniłem je razem z ojcem. Problem niestety się nie rozwiązał i olej nie kapie tylko na opuszczonym przodzie a na podniesionym leci bardzo intenswywnie.
Dodam jeszcze że przy wyłączaniu amortyzacji, przez ok. 30 sekund słychać mocne buczenie hydrauliki.
Miał ktoś może podobny problem albo zna kogoś kto mógłby to naprawić ?

Opublikowano

Zapraszam do warsztatu 501832246. a co do kontrolki to raczej obsługi skrzyni a nie jakiegoś wysokiego ciśnienia? i skoro skrzynia była robiona to nie ma prawa się zapalać chyba że mylisz ją z kontrolką zapchanego filtra.

Opublikowano

Dzięki, odezwę się jak robota trochę ucichnie.
Co do kontrolki to jest ona chyba od zapchania filtra. Nr 4 na obrazku.
Dziwi mnie to, że się zapala bo dbam o wszystkie płyny i wymieniam filtry systematycznie.

post-29094-0-47102700-1495622458_thumb.jpg

Opublikowano

Witam podepnę się do tematu, mam problem z mf 6480 po dodaniu gazu do obrotów 1200 zapala się kontrolka nr 4 z powyższego obrazka i nie wiem jak sprawdzić czy to wina czujnika czy coś innego. Ma ktoś jakiś pomysł? 

20220827_185147.jpg

Opublikowano
5 minut temu, 6465 napisał:

Fajnie zatankowany.

O co chodzi z tym tankowaniem ?

28 minut temu, luckyy napisał:

Witam podepnę się do tematu, mam problem z mf 6480 po dodaniu gazu do obrotów 1200 zapala się kontrolka nr 4 z powyższego obrazka i nie wiem jak sprawdzić czy to wina czujnika czy coś innego. Ma ktoś jakiś pomysł? 

20220827_185147.jpg

Jest to kontrolka od  ciśnienia (zapchania filtra) (LS) na filtrze wysokociśnieniowym. Najłatwiej to wymienić filtr.

Opublikowano

tak właśnie myślałem i wymieniłem filtr na nowy w sumie wszystkie trzy i dalej to samo dodam że były wymieniane tarcze hamulcowe bo jedną zjechało i trochę opiłków było z tłoka hamulcowego i nowy olej był zalany do skrzyni po wymianie tarcz. 

Opublikowano
1 godzinę temu, ppiotr napisał:

O co chodzi z tym tankowaniem ?

 

Że dużo. Tam zbiornik chyba jest że 400l. W moim jak ślazówka paliwa zejdzie do połowy to bardzo szybko spada do 0. Od pełnego to po woli ubywa.

Opublikowano
42 minuty temu, luckyy napisał:

tak właśnie myślałem i wymieniłem filtr na nowy w sumie wszystkie trzy i dalej to samo dodam że były wymieniane tarcze hamulcowe bo jedną zjechało i trochę opiłków było z tłoka hamulcowego i nowy olej był zalany do skrzyni po wymianie tarcz. 

Jeśli opiłków narobiło dużo to będzie ciężko, wyciągaj te filtry wysokiego ciśnienia i sprawdz czy są opiłki, albo zapal ciągnik bez wkładu filtra i zobacz czy zapali się kontrolka.

Opublikowano

sprawdzałem bez wkładu i dalej się świeci powyżej 1200 obrotów, jak rozepnę czujnik przestaje świecić.  Przy tym filtrze jest dwa czujniki jeden od zapchania filtra to świoeci na pomarańczowo a ten to chyba będzie od ciśnienia bo ta kontrolka na czerwono świeci.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v