Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam co możne być przyczyna ze wałek nie chce się załączyć?? MF mam od niedawna wcześniej wałek chodził, teraz czasami chodzi ale jak go zgaszę i odpalę to znowu nie chce się włączyć dodam ze ostatnio wymieniłem olej w skrzyni i wszystkie filtry. 

Opublikowano

Jeśli działa przedni napęd i półbiegi a tylko WOM Ci szwankuje to albo tarczki do wymiany w sprzęgle WOM albo problem z prądem. Najpierw sprawdź czy to właśnie nie włącznik, kable czy elektrozawór. Jeśli to wszystko działa to będzie wina zużytych tarczek.

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi wadliwy elektrozawór po wymianie działa WOM.

Zauważyłem że w nowym oleju jest sporo opilkow i po godzinie pracy zapala się kontrolka nr 7 od cisnienia oleju i zapchany filtr... Po wyjęciu przeczyszczeniu po 5 min to samo. Kontrolka się pali ale traktorowi nic nie dolega jedzie tak samo podnosi też żwawo wspomaganie też nie zwalnia jakieś pomysły?

Opublikowano

Czyli jeśli chodzi o WOM to poszło po najmniejszej linii oporu ale te opiłki to już dobrze nie wróżą zwłaszcza,że jest tego tak dużo. Ten ciągnik masz długo czy świeżo kupiony ?

Opublikowano

Jak sprawdzić czy to z tarcz?

 

Sprawa WOMu załatwiona działa za każdym razem tak jak powinien. Ciągnik niedawno sprowadziłem... w dobrej cenie i licze sie z tym ze bede musial cos dolozyc. Dzisiaj zauważyłem ze jak podniosę cięższa maszynę to co chwile ja unosi...  w dodatku w skrzyni jakby przybyło oleju na bagnecie jest z 1,5 cm ponad stan a przy zmianie bylo zalane do stanu jakieś 70l. 

Opublikowano

Jak co chwilę unosi to uszczelnienia siłownika padają. Zapewne wynika to też z opiłków o ktorych wspomnaiłeś. Oleju to nie wiem skąd miałoby przybywać-może ciągnik stał na nierówności albo sprawdzałeś na ciepło? Może pracowałeś z jakąś maszyną ktora przy zaczepianiu miała rozłożone siłowniki a po odstawieniu złożone? A np. tura masz? Skrzynia to nie silnik że jak puści uszczelka pod głowicą to przybywa oleju.
Osobiście nie mam MF-a ale na logikę to te opiłki i zapalająca się kontrolka powinna Cię skłonić do poszukania konkretnego mechanika

Opublikowano

jak podnosi skokowo to moga opiłki przytykac np rozdzielacz. Co do ilosci oleju to nigdy wsystkiego nie spuscisz, zawsze zoztanie cos w siłownikach, przewodach, na dnie skrzyni itp, wiec ttym bym się nei martwił. Instrukcja nawet zaleca jak ktoś pracuje z maszynami ktore maja duze zapotrzebowanie na olej, zeby dolac 10 litrów oleju więcej ponad max wiec jak masz te 2-5 litrów więcej to nic się nie stanie.

Opublikowano

Jeśli opiłki przeszłyby przez filtry i pompę i w końcu trafiły do rozdzielacza to ten rozdzielacz przestałby działać. Same opiłki mogą być ze wszystkiego co siedzi w skrzyni i moście więc ciężko ocenić bez rozbierania. Jedyne co to można określić czy są stalowe, aluminiowe czy mosiężne. Bez względu na to jakie są to jeśli tak szybko zawala filtr to jest to już bardzo poważny problem i nie ma co wróżyć z fusów tylko wstawiać ciągnik do dobrego warsztatu bo im później to zrobisz tym większe będą szkody a więc i koszty.

Opublikowano

Już wiadomo dlaczego cena była dobra. Ktoś wiedział, ze naprawa będzie droga. Opiłki mogą być z tarcz hamulcowych i wszelkich innych mechanizmów skrzyni. A skoro po godzinie zapycha się filtr to coś bardzo obficie je produkuje. A ty bardzo mocno upierasz się by jeszcze lepiej zarżnąć tą skrzynię bo to czyścisz i dalej jeździsz. Opiłki kursują wewnątrz skrzyni z olejem i niszczą wszystkie elementy. Najbardziej dostaje pompa i wszelkie elementy cierne. Jak najszybciej to rozbieraj. Chyba od hamulców będzie najłatwiej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v