Skocz do zawartości

Polecane posty

marekMFLD    0

Witam co możne być przyczyna ze wałek nie chce się załączyć?? MF mam od niedawna wcześniej wałek chodził, teraz czasami chodzi ale jak go zgaszę i odpalę to znowu nie chce się włączyć dodam ze ostatnio wymieniłem olej w skrzyni i wszystkie filtry. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1684

Jeśli działa przedni napęd i półbiegi a tylko WOM Ci szwankuje to albo tarczki do wymiany w sprzęgle WOM albo problem z prądem. Najpierw sprawdź czy to właśnie nie włącznik, kable czy elektrozawór. Jeśli to wszystko działa to będzie wina zużytych tarczek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1962

sprawdź czy napięcie do cewki dochodzi, jak nie to masz odpowiedź, jak dochodzi to sprawdź na krótko np z aku elektrozawor czy wyrzuca.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

marekMFLD    0

Dzięki za podpowiedzi wadliwy elektrozawór po wymianie działa WOM.

Zauważyłem że w nowym oleju jest sporo opilkow i po godzinie pracy zapala się kontrolka nr 7 od cisnienia oleju i zapchany filtr... Po wyjęciu przeczyszczeniu po 5 min to samo. Kontrolka się pali ale traktorowi nic nie dolega jedzie tak samo podnosi też żwawo wspomaganie też nie zwalnia jakieś pomysły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1684

Czyli jeśli chodzi o WOM to poszło po najmniejszej linii oporu ale te opiłki to już dobrze nie wróżą zwłaszcza,że jest tego tak dużo. Ten ciągnik masz długo czy świeżo kupiony ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1962

opiłki pewnie masz z tarcz hamulcowych.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marekMFLD    0

Jak sprawdzić czy to z tarcz?

 

Sprawa WOMu załatwiona działa za każdym razem tak jak powinien. Ciągnik niedawno sprowadziłem... w dobrej cenie i licze sie z tym ze bede musial cos dolozyc. Dzisiaj zauważyłem ze jak podniosę cięższa maszynę to co chwile ja unosi...  w dodatku w skrzyni jakby przybyło oleju na bagnecie jest z 1,5 cm ponad stan a przy zmianie bylo zalane do stanu jakieś 70l. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stachu0007    19

Jak co chwilę unosi to uszczelnienia siłownika padają. Zapewne wynika to też z opiłków o ktorych wspomnaiłeś. Oleju to nie wiem skąd miałoby przybywać-może ciągnik stał na nierówności albo sprawdzałeś na ciepło? Może pracowałeś z jakąś maszyną ktora przy zaczepianiu miała rozłożone siłowniki a po odstawieniu złożone? A np. tura masz? Skrzynia to nie silnik że jak puści uszczelka pod głowicą to przybywa oleju.
Osobiście nie mam MF-a ale na logikę to te opiłki i zapalająca się kontrolka powinna Cię skłonić do poszukania konkretnego mechanika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    1962

jak podnosi skokowo to moga opiłki przytykac np rozdzielacz. Co do ilosci oleju to nigdy wsystkiego nie spuscisz, zawsze zoztanie cos w siłownikach, przewodach, na dnie skrzyni itp, wiec ttym bym się nei martwił. Instrukcja nawet zaleca jak ktoś pracuje z maszynami ktore maja duze zapotrzebowanie na olej, zeby dolac 10 litrów oleju więcej ponad max wiec jak masz te 2-5 litrów więcej to nic się nie stanie.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus C-330, Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    1684

Jeśli opiłki przeszłyby przez filtry i pompę i w końcu trafiły do rozdzielacza to ten rozdzielacz przestałby działać. Same opiłki mogą być ze wszystkiego co siedzi w skrzyni i moście więc ciężko ocenić bez rozbierania. Jedyne co to można określić czy są stalowe, aluminiowe czy mosiężne. Bez względu na to jakie są to jeśli tak szybko zawala filtr to jest to już bardzo poważny problem i nie ma co wróżyć z fusów tylko wstawiać ciągnik do dobrego warsztatu bo im później to zrobisz tym większe będą szkody a więc i koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    624

Już wiadomo dlaczego cena była dobra. Ktoś wiedział, ze naprawa będzie droga. Opiłki mogą być z tarcz hamulcowych i wszelkich innych mechanizmów skrzyni. A skoro po godzinie zapycha się filtr to coś bardzo obficie je produkuje. A ty bardzo mocno upierasz się by jeszcze lepiej zarżnąć tą skrzynię bo to czyścisz i dalej jeździsz. Opiłki kursują wewnątrz skrzyni z olejem i niszczą wszystkie elementy. Najbardziej dostaje pompa i wszelkie elementy cierne. Jak najszybciej to rozbieraj. Chyba od hamulców będzie najłatwiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dymek333
      Witam
      Jakiś czas temu kupiłem MFa 6480 dyna 6 z 2006 roku z przebiegiem 6000 mth. Problem polega na tym, że gdy olej w skrzyni osiągnie temperaturę około 35 stopni to giną połówki i mryga kontrolka od danego przełożenia na którym ciągnik się znajdował. Po zatrzymaniu się, wciśnięciu sprzęgła i poruszaniu potencjometrem od automatu problem znika, ale gdy minie około 10 min sytuacja się powtarza. Przy pługu czy gruberze nic się nie ślizga i traktor ciągnie tak jak powinien. Drugi mankament to bardzo nerwowe przerzucanie biegów, aż wyrywa z fotela. Próbowałem kalibrowac ale z marnym skutkiem. Zauważyłem też że podczas kalibracji zmieniają się parametry od automatu na DOT MATRIX ( potencjometr jest w pozycji neutralnej a wyświetlacz pokazuje tak jakby ktoś się nim bawił; czy tak ma byc ? ). Serwis z Korbankowa był cały dzień, ale rozłożył ręce i dowiedziałem się tylko tyle, że z podobnym przypadkiem się jeszcze nie spotkali. Czy ktoś z forumowiczów spotkał się z czymś podobnym ?

       
    • Przez radekFT675DT
      Witam mam problem z moim mf a mianowicie, ciągnik jeździ normalnie do póki wrzucę N na rewersie i ponownie chce ruszyć, wtedy wyskakuje błąd i nie chce jechać, ale wystarczy pobawić się rewersem kilka razy wcisnąć sprzęgło i załapie, dzieje się to tak raz na jakiś czas ale tylko wtedy gdy przełączę rewers w pozycje N, a gdy nie wrzucę rewers na N to jeździ cały dzień bez problemu, myślałem że to może czujnik dolnego położenia sprzęgła ale chyba to nie on bo mogę cały dzień używać sprzęgło i nic się nie dzieje do póki nie wrzucę N na rewersie Czy ktoś wie co to może być ?
    • Przez Nowak5425
      Witam, Mam problem z Mf 5425. Problem polega na tym że giną kontrolki. Po przekreceniu kluczyka na zapłon zaświecą się wszystkie kontrolki i zgasną czyli problem nie polega na żarówkach. Gdy włączę przedni napęd czy światła itp nie zaświeca się kontrolka Nie ma kontrolki również od biegów polowe/szosowe ostatnio zaginęła również kontrolka od półbiegu. W czym może być problem ?
    • Przez witch
      Witam mam mf 6290 i ciagnik po odpaleniu na zimnym nie działa przedni napęd podczas hamowania a gdy ciągnik się rozgrzeje chwile pochodzi w polu przedni naped działa gdy nacisne na pedał hamulca co to może być? Myślałem ,że może coś z elektrozaworem albo cewką
    • Przez Nemo123
      Witam mam taki jak rozgrzeje się olej w skrzyni to zapala mi się kontrolka od zapchanego filtra oleju. Olej i filtry wymieniane jakieś 20h temu (olej Fuchs agrifarm stou 10w40, filtry ten puszkowy i ten mały wkład donaldson, duży wkład mann). Jak ciągnik chodzi pod ładowaczem czyli jakieś lekkie prace to nic się nie dzieje. Kontrolka zapala się przeważnie podczas transportu po przejechaniu 2-3 km. Przed wymianą oleju nic takiego się nie działo.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.