Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam! 

Kupiłem wczoraj JD 2030 4x4 (1979r.) tak na spontanie w okazyjnej cenie i nawet tak dokładnie sie mu nie przyglądałem tylko sprawdziłem główne podzespoły czy są sprawne itp. Sprawdzałem wałek, kręcił sie dobrze wszystko chodziło jak należy. Dziś już u siebie na gospodarstwie podjeżam pod rozrzutnik i chce sprawdzić moj nowy nabytek w polu i wgl. Zakładam wałek od maszyny i jak zawsze po podpięciu sprzetu sprawdzam "na sucho" czy wszystko działa. Włączam przekaźnik i nic sie nie dzieje. Łańcuchy sie nie przesuwają wałek sie nie rusza. Odpinam sprzęt, odjeżdżam kawałek i sprawdzam wałek. Nie działa. Duże obroty wałek ani drgnie. Gdy jest włączony nie działa nawet próbowałem ręką go przekręcić ale nic to nie dało. Jest zablokowany, ale gdy traktor jest wyłączony wałkiem można ruszać i nie stawia oporów w obydwie strony. Nie wiem co może byc przyczyna :( Bardzo Prosze o Pomoc i Rade! Zaczynam swoją przygode z JD a tu taka niemiła niespodzianka :( Co może być przyczyną i jak sie do tego zabrać by to naprawić. Sezon na całego sie już, ciągnik stoi a ja nie moge nic nim zrobic :( POMOCY ! 

Edytowane przez RolPro10
Opublikowano

wyglada to tak jakby nie był włączony dzwignią bo te ciągniki posiadaja hamulec wom i teraz putanie czy masz właczanie walka przy kierownicy tak jak w 1640 czy gdzie?
popatrz gdzie prowadzi dzwignia do wlączania wom i przestaw bezpośrednio przy skrzyni bo mogło jakieś cięgiełko spaść albo ma duze luzy i nie załącza

Opublikowano (edytowane)

Tak mam przy kierownicy. Na placu działało wszystko elegancko a u mnie włączam i zero reakcji :( Nic nie strzeliło ani nic skrzynia i tylni most cichutko 

A gdzie jest ten hamulec womu i jak sie go wyłacza/włacza ?

 

post-157751-0-68606700-1491417488_thumb.jpg

Edytowane przez RolPro10
Opublikowano

trza mu wytłumaczyć precyzyjniej że po uruchomieniu silnika w układzie hydraulicznym pojawia się ciśnienie i ono działa w koszu sprzęgłowym wom,       przy      NIE  włączonym wom  powoduje zaciśnięcie tarczek hamulca i niemożności obrotu wałka . Gdy włączysz wom ciśnienie oleju zmienia kierunek i zwalnia hamulec a z kolei zaciska tarczki napędu wom . Jeśli nie ma przyczyny na połączeniu wajchy z rozdzielaczem to problem może być w nieszczelności lub zużyciu tarczek kosza wom.

Opublikowano

A po prawej stronie przy siedzeniu masz dźwignię od ustawiania obrotów na 500 i na 1000? Może być tak że jest ona w położeniu neutralnym i nie będzie wałek się kręcić. wiem że czasami ciegielko luzuje się od tego przełącznika i niby jest włączone 500/min a nie dosuwa ciegla i wałek nie kręci się. Ale jeśli tam byłoby na neutralnym to chyba mógłbyś kręcić go ręką przy oddalonym ciagnika.

Opublikowano (edytowane)

W moim egzemplarzu nie ma zmiany miedzy 1000 a 540. Są stałe obroty 540 jest tylko jedna dzwignia od WOM (załaczanie) Ale to wszystko dobrze jest podłaczone. Dziś podłaczyłem pod rozrzutnik i drgną wałek delikatnie sie przekręcił ale pozniej znów sie nie kręcił 

 

 

Edytowane przez RolPro10

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez yacenty
      Hejka,
      czy ktoś z was dokładał we własnym zakresie 2 komplety lamp aby uzyskać oświetlenie 360st?
      Moja kabina ma miejsca na boku kabiny i wewnątrz z przodu.
      Pytanie jest takie czy w brakujących miejscach jest wyprowadzona wiązka okablowania czy trzeba coś pokombinować? Coś dokładać czy ewentualnie pociągnąć tylko prąd kablem z lampy obok?
    • Przez plati
      Witam
       
      Niestety kolejny raz przyszło mi się zmagać z usterka złomu jako kupiłem, a mianowicie MF 6190. 
       
      Po problemach ze sprzeglem, jazda po rozgrzaniu, rewersem itd, pojawił się kolejny problem...
       
      Przy prasowaniu rozłaczył się wom. Okazało się że końcówka mocy zaczęła się ruszać. Po wyciągnięciu jej w kierunku prasy pojawił się opór i wałek ruszył na moment. 
      Po rozebraniu okazało się, że zatarlo się łożysko tak mocno że wytarlo obudowę tylnego mostu. 
      Nigdy nie spotkałem się z tym, żeby łożysko które jest w oleju tak się zatarlo. 
       
      Szczerze mówiąc jestem załamany. 
       
      Jest na to jakaś rada, czy zostaje tylko wymiana tylnego mostu? 
       
      Za wszystkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny. 
       
      Pozdrawiam 
       
    • Przez bialy1989
      Witam. Poszukuję kogoś kto podłączy mi antenę Star fire 3000 jako antenę wysyłającą sygnał rtk na moim budynku. Chodzi też o zrobienie wiązki zasilajacej. Temat jest pilny bo wiosna się zbliża a gość który miał to zrobić nie odbiera telefonu. Pokryje koszty dojazdu,miejscowość Kowalewo Pomorskie. Pozdrawiam
    • Przez Dwaidko
      Witam
      Byłem dziś oglądać deutz fahr agrotron 120 mk3. Zastanawia mnie dlaczego po przełączeniu obrotów wałka na 1000 występuje zgrzyt i załącza się on bez wciskania przełącznikia od załączania wom.  Po włączeniu dwa albo trzy razy problem nie wystąpił i załączył się za pomocą przełącznikan Ale następnym razem znów wystąpił zgrzyt. Dodam że obroty 540 załączyły się bez zgrzytu. Może wie ktoś co może być przyczyną i jakie są koszty naprawy.
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v