Skocz do zawartości

Polecane posty

RedPower    1
Napisano (edytowany)

Witam dziś zauważyłem że gdy pod obciążeniem na wszystkich biegach szosowych ciągnik nie może zakręcić kołami schodzi z obrotów i tyle (sporym obciążeniem lecz mniejszy 255 bez problemu daje radę). na biegach polowych kręci normalnie. Co może być przyczyną docisk tarcza czy coś innego?

Dekielek na spodzie jest sporawo osmarkany. Gdy ruszam sprzęgło puszcza za połową całego ruchu pedału sprzęgła (nwm jak to fachowo napisać :) )

 

Z góry dziękuje za pomoc

 

EDIT sorry za błąd w nazwie 3065 a nie 3064 :(

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

No tam nic innego nie ma tylko sprzęgło do roboty. Od biedy możesz sprawdzić czy na obu półbiegach dzieje się to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    413
Napisano (edytowany)

Znając życie tarcza będzie dobra a docisk i zamach do roboty

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Powiedz co nazywasz biegami polowymi i jaką masz skrzynię, mniejszy może daje radę bo ma mniej biegów i inne przełożenia a temu nie dobierasz odpowiedniego przełożenia jest dużo cięższy i nawet nie grzebnie sam mam takie doświadczenia jak nie przerzucę skrzyni na B żółw to szarpania ciężarówki z błota nie ma jak w ostatnim przypadku było bo na A zając grzebnie i schodzi z obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    1
Napisano (edytowany)

"A" zająć nie daje rady ciągnąć jedynie na żółwiu coś tam łapie a tak nic. Skrzynie mam 32X32 Z zakresu "B" na zającu i na 1 to nawet nie daje rady szarpnąć tylko powoli się rozpędza.

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Witam dziś zauważyłem że gdy pod obciążeniem na wszystkich biegach szosowych ciągnik nie może zakręcić kołami schodzi z obrotów i tyle 

Tylko że jak sprzęgło się ślizga to silnik nie powinien schodzić z obrotów, tylko brak ciągu.  Tak masz, czy silnik też spada z obrotów? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

Jeszcze nie rozebrane? Takie rzeczy to się diagnozuje w 3h a nie drugi dzień na forum. A potem albo dobry tokarz albo kasa w zęby i do korbanka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    1

Nie ponieważ nie mam aktualnie czasu na rozpoławianie ciągnika. Może za tydzień - 2 będzie się go rozbierać. Do tego czasu piszcie jak ktoś miał podobne objawy i co było przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    131

Rozpołowić ten ciągnik to jest 2-3h samemu sprawdziłem na własnej skórze a na co dzień się tym nie zajmuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

te 3h to z rozebraniem sprzęgła :) Za drugim razem to już poniżej 2h można zejść... oczywiście samemu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    1
Napisano (edytowany)

Jednak dziś zacząłem pracę przy nim. Stoi przygotowany do rozjechania. Mam pytanie trochę z innej beczki Jaki olej polecacie do skrzyni ( nie chodzi mi aby był najtańszy ale żeby spełniał swoją pracę jak należy )?

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    1

Dziś udało się go rozpołowić. Co najdziwniejsze wydaje się że wszystko powinno jeszcze chodzić. Tarcza nie jest strasznie zdarta jedynie na kole zamachowym są malutkie pęknięcia. Docisk też wydaje się dobry.

post-140082-0-54293600-1488734726_thumb.jpg

post-140082-0-84898300-1488734871_thumb.jpg

post-140082-0-42401300-1488735027_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

a tego oleju na zamachu naprawdę nie widzisz czy tylko udajesz? Cała komora sprzęgła zawalona olejem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    1

Na zamachu jest olej ale znalazł się tam po rozpołowieniu. (olej z przewodów wyciekł) Tak jak pisałem wcześniej w pierwszym poście wspominałem że mocno zasmarkany ma dekielek na spodzie więc wiadomo że oleju trochę puszcza. Za łożyskiem oporowym była taka "harmonijka" (guma) popękana jest i będzie do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413
Napisano (edytowany)

hmmm dobrze że zauważyłeś popękana gumę ale to wierzchołek góry lodowej... trzeba cały siłownik sprzęgła uszczelnić o ile siłownik nie jest porysowany. Tak czy siak, żeby zaoliwić tarcze to musiałby paść uszczelnienie miedzy wałkami sprzęgłowymi...

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad00017    17

docisk "wydaje się dobry" to również może być przyczyną, wypracowana sprężyna nie dociska z odpowiednią siłą, i choćbyś wszystko uszczelnił i założył nową tarczę to może być tak samo jak przed naprawą 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    1

Masz pomysł jak sprawdzić docisk?

Bo nie chce kupować nowego docisku jeżeli nie będę pewny że ten jest nie dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125

Jak nie poruszałeś jeszcze, to sprawdz czy wysprzęglik (łożysko oporowe) może się cofnąć do tyłu, bo coś mi się zdaje że przyczyną slizgania sprzęgła jest brak luzu na wysprzęgliku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413
Napisano (edytowany)

Mi się ze 2x zdarzyło że sprzęgło "dziwnie" chodziło. Starczyło dotknąć i już traktor stał. Z jakiś powodów wzrosło ciśnienia na wysprzęgliku bo jak wcisnąłem odpowietrznik to mało co dostałem olejem po oczach :P

Redpower twierdzi że sprzęgło łapie w połowie ruchu pedału więc dobrze

A jak sprawdzić docisk hmmm trza zmierzyć siłę potrzebną do zwolnienia docisku tylko jak...

W książce napraw napisano: obciążenie płyty 1300kg. Czyżby taki ciężar cofałby docisk?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    125
Napisano (edytowany)

Nie trzeba mierzyć żadnej siły. Trzeba sprawdzić czy sprężyna nie jest pęknięta (słoneczko). Po drugie w momencie dokręcania sprężyna powinna się cofnąć, to znaczy że ściska tarcze, gdy będzie cienka tarcza lub przetoczony pierścień to sprężyna się słabo naciągnie. Bardzo małe cofnięcie się sprężyny może powodować że będzie napierać o wysprzęglik, który nie może się już cofnąć a po drugie słabo naciągnięta sprężyna słabo ściska tarcze.


 

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    413

Jak składałem sprzęgło miedzy zamachem a dociskiem było ze 2-3mm szpary zanim zacząłem dociągać śruby... tyle sprężyna musiała się ugiąć... niby nic a wystarczy. W sumie ewentualne pęknięcia powinien też zobaczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez wojo123
      Cześć jestem ciekaw jak się spisuje sprzęgło hydrokinetyczne w valtrach. Jakie są plusu tego sprzęgła w porównaniu ze zwykłym???
    • Przez Hubert12011
      Witam, w mojej valtrze wyskoczyły 2 kody błędu 
      001639--31--000
      i 008019--08-003
      Valtra seria t 183 2011r czekam na odp. z góry dzieki 
    • Przez dexter00
      Witam. Posiadam elektrozawory i mam problem w 2 parami wyjść hydraulicznych dokładniej to podłączone przewody wyskakuja. Kiedy bez przewodów poruszam przyciskami  otwierającymi zawory widzę że gniazda są wypychane co zapewne sprawia że przewody wyskakują, Nawet gdy uruchamiam 1 gniazdo to wypycha też to z drugiej pary. 3 para działa ok.Proszę o pomoc
    • Przez grzesik65
      Witam od niedawna jestem posiadaczem ciągnika John deere 6220 skrzynia 4 polbiegi przełączanie dźwignią plus 4 zakresy a.b.c.d rewers obok kierownicy hydrauliczny mechaniczny na ewno nie elektro hydrauliczny. Ciągnik z 2006 roku. Otóż mam taki problem ruszając do przodu że sprzęgła czy też z samego rewers bez użycia sprzęgła ciągnik rusza pięknie wręcz książkowo bez żadnych szarpniec sprzęgło bierze i puszcza w połowie długości tak jak powinno być natomiast gdy chcemy jechać do tyłu i tu zaczyna się problem ciągnik jak by nie miał sprzęgła padał do samej podłogi i puszczając nawet delikatnie on już jedzie wręcz zrywa i na rewersie jest tak samo jak rewersem się wrzuci do tyłu to też zrywa wręcz od razu jedzie bardzo mnie to denerwuje wiem że tak nie powinno być raczej kalibracja tu nie pomoże bo tu nie ma żadnej elektryki czyżby to coś w skrzyni ?
    • Przez DzikiSimental25
      Witam wszystkich !! Mam takie cedzidło oraz takie filtry
      Moim problem jest to, że mleko nie chce przechodzić szybko przez to cedzidło, zatrzymuje się.  Jakich używacie filtrów ? Z góry dziękuję i Pozdrawiam. Mam nadzieję, że ktoś ma ciekawy sposób jak ten problem rozwiązać
×