Skocz do zawartości

Polecane posty

RedPower    3

Witam dziś zauważyłem że gdy pod obciążeniem na wszystkich biegach szosowych ciągnik nie może zakręcić kołami schodzi z obrotów i tyle (sporym obciążeniem lecz mniejszy 255 bez problemu daje radę). na biegach polowych kręci normalnie. Co może być przyczyną docisk tarcza czy coś innego?

Dekielek na spodzie jest sporawo osmarkany. Gdy ruszam sprzęgło puszcza za połową całego ruchu pedału sprzęgła (nwm jak to fachowo napisać :) )

 

Z góry dziękuje za pomoc

 

EDIT sorry za błąd w nazwie 3065 a nie 3064 :(

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

No tam nic innego nie ma tylko sprzęgło do roboty. Od biedy możesz sprawdzić czy na obu półbiegach dzieje się to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    552

Znając życie tarcza będzie dobra a docisk i zamach do roboty

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Powiedz co nazywasz biegami polowymi i jaką masz skrzynię, mniejszy może daje radę bo ma mniej biegów i inne przełożenia a temu nie dobierasz odpowiedniego przełożenia jest dużo cięższy i nawet nie grzebnie sam mam takie doświadczenia jak nie przerzucę skrzyni na B żółw to szarpania ciężarówki z błota nie ma jak w ostatnim przypadku było bo na A zając grzebnie i schodzi z obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

"A" zająć nie daje rady ciągnąć jedynie na żółwiu coś tam łapie a tak nic. Skrzynie mam 32X32 Z zakresu "B" na zającu i na 1 to nawet nie daje rady szarpnąć tylko powoli się rozpędza.

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Witam dziś zauważyłem że gdy pod obciążeniem na wszystkich biegach szosowych ciągnik nie może zakręcić kołami schodzi z obrotów i tyle 

Tylko że jak sprzęgło się ślizga to silnik nie powinien schodzić z obrotów, tylko brak ciągu.  Tak masz, czy silnik też spada z obrotów? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

Jeszcze nie rozebrane? Takie rzeczy to się diagnozuje w 3h a nie drugi dzień na forum. A potem albo dobry tokarz albo kasa w zęby i do korbanka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Nie ponieważ nie mam aktualnie czasu na rozpoławianie ciągnika. Może za tydzień - 2 będzie się go rozbierać. Do tego czasu piszcie jak ktoś miał podobne objawy i co było przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Rozpołowić ten ciągnik to jest 2-3h samemu sprawdziłem na własnej skórze a na co dzień się tym nie zajmuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

te 3h to z rozebraniem sprzęgła :) Za drugim razem to już poniżej 2h można zejść... oczywiście samemu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Jednak dziś zacząłem pracę przy nim. Stoi przygotowany do rozjechania. Mam pytanie trochę z innej beczki Jaki olej polecacie do skrzyni ( nie chodzi mi aby był najtańszy ale żeby spełniał swoją pracę jak należy )?

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Dziś udało się go rozpołowić. Co najdziwniejsze wydaje się że wszystko powinno jeszcze chodzić. Tarcza nie jest strasznie zdarta jedynie na kole zamachowym są malutkie pęknięcia. Docisk też wydaje się dobry.

post-140082-0-54293600-1488734726_thumb.jpg

post-140082-0-84898300-1488734871_thumb.jpg

post-140082-0-42401300-1488735027_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

a tego oleju na zamachu naprawdę nie widzisz czy tylko udajesz? Cała komora sprzęgła zawalona olejem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Na zamachu jest olej ale znalazł się tam po rozpołowieniu. (olej z przewodów wyciekł) Tak jak pisałem wcześniej w pierwszym poście wspominałem że mocno zasmarkany ma dekielek na spodzie więc wiadomo że oleju trochę puszcza. Za łożyskiem oporowym była taka "harmonijka" (guma) popękana jest i będzie do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

hmmm dobrze że zauważyłeś popękana gumę ale to wierzchołek góry lodowej... trzeba cały siłownik sprzęgła uszczelnić o ile siłownik nie jest porysowany. Tak czy siak, żeby zaoliwić tarcze to musiałby paść uszczelnienie miedzy wałkami sprzęgłowymi...

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad00017    17

docisk "wydaje się dobry" to również może być przyczyną, wypracowana sprężyna nie dociska z odpowiednią siłą, i choćbyś wszystko uszczelnił i założył nową tarczę to może być tak samo jak przed naprawą 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Masz pomysł jak sprawdzić docisk?

Bo nie chce kupować nowego docisku jeżeli nie będę pewny że ten jest nie dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Jak nie poruszałeś jeszcze, to sprawdz czy wysprzęglik (łożysko oporowe) może się cofnąć do tyłu, bo coś mi się zdaje że przyczyną slizgania sprzęgła jest brak luzu na wysprzęgliku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

Mi się ze 2x zdarzyło że sprzęgło "dziwnie" chodziło. Starczyło dotknąć i już traktor stał. Z jakiś powodów wzrosło ciśnienia na wysprzęgliku bo jak wcisnąłem odpowietrznik to mało co dostałem olejem po oczach :P

Redpower twierdzi że sprzęgło łapie w połowie ruchu pedału więc dobrze

A jak sprawdzić docisk hmmm trza zmierzyć siłę potrzebną do zwolnienia docisku tylko jak...

W książce napraw napisano: obciążenie płyty 1300kg. Czyżby taki ciężar cofałby docisk?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    140

Nie trzeba mierzyć żadnej siły. Trzeba sprawdzić czy sprężyna nie jest pęknięta (słoneczko). Po drugie w momencie dokręcania sprężyna powinna się cofnąć, to znaczy że ściska tarcze, gdy będzie cienka tarcza lub przetoczony pierścień to sprężyna się słabo naciągnie. Bardzo małe cofnięcie się sprężyny może powodować że będzie napierać o wysprzęglik, który nie może się już cofnąć a po drugie słabo naciągnięta sprężyna słabo ściska tarcze.


 

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

Jak składałem sprzęgło miedzy zamachem a dociskiem było ze 2-3mm szpary zanim zacząłem dociągać śruby... tyle sprężyna musiała się ugiąć... niby nic a wystarczy. W sumie ewentualne pęknięcia powinien też zobaczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marco007
      Witam. Zakupiłem prasę jak w temacie i nie działa mi w niej owijanie siatką. Chodzi o to że ten siłownik elektryczny który odpowiada za rozpoczecie i chyba za zakończenie owijania ma ucięte dwa kabelki i nie wiem jak to wszystko podłączyć aby zadziałało. Ma ktoś doświadczenie w tej prasie?? Mogę zamieścić zdjęcia jeżeli to komuś coś pomoże.
    • Przez tadi77
      witam panowie mam taki problem ,nagle silownik dwusronnego dzialania ten od wydluzania ramienia zaczal wolno sie wsuwac ,dodam ze wysuwa sie bez problemu a wsuwanie idzie bardzo wolno i czuc ze az ciagnik lekko schodzi z obrotow dodam ze to cyklop polski,moze jakies sugestie
    • Przez SzymonPraat
      Witam serdecznie piszę z problemem dotyczącym prawdopodobnie elektroniki, chciałbym jeszcze prosić o pomoc na forum zanim wezwę fachowca, a nóż się uda.

      Pacjent to 5080R, 1250 mth, do tej pory bez awarii, rocznik 2011, nastąpiła wymiana oleju silnikowego, wszystko według instrukcji, no i nadszedł moment aby włączyć zasilanie pompki elektrycznej zasilającej co by paliwo we filtry poleciało(oczywiście czujnik wody w odstojniku również podłączony), ale niestety pompka się nie załączyła, sprawdzane przekaźniki  i bezpieczniki w kabinie odpowiadające za sterowanie elektroniką i podzespołami oraz w komorze silnika, bezpieczniki nie przepalone a przekaźniki były sprawdzone na tzw 'cyknięcie' czyli prąd przezeń płynie, nie śmierdziały spaleniem, obwodu nie sprawdzaliśmy czy jest gdzieś przerwany bo kable są tak pochowane że ciężko się połapać, sprawdzona pompka zasilająca i tam prąd do niej nie dochodzi, również sprawdzone 2 bezpieczniki odpowiedzialne za podgrzewanie paliwa i samą pompke zasilająca- nie przepalone ale prąd do nich nie dochodzi.

      Poruszałem przekaźnikiem w komorze silnika na chwilę pompka załączyła i podała paliwo, od tego czasu ciągnik pali i jeździ z tym że po odpaleniu jest sygnał dźwiękowy i żółta kontrola z wykrzyknikiem na desce rozdzielczej, dziś doszedł jeszcze problem braku wysprzęglania przyciskiem na dźwigni od przekładni. chciałem sprawdzić styki od przekaźnika w k.s ale za Boga nie mogę wyciągnąć tej plastikowej obudowy a nic nie chce połamać. 

      Nie mam pomysłu więcej co mógłbym zrobić, jakieś porady ? 
       
    • Przez Kawasaki
      problem wygląda tak;po dłuzszej pracy po przełaczeniu rewersu do tyłu ciągnik cofa poprawnie ale gdy włacze do przodu nie  jedzie,rusza dopiero gdy zmienię półbieg.Dzieje to się na kazdym półbiegu.Kontrolka z trybikiem mruga 5 razy
    • Przez DawidBaran
      Witam przymierzam się do kupna ciągnika w przedziale mocy 70-95. Ciągnik chce kupić nowy używany nie wchodzi w grę. W gospodarstwie pracuje ursus 3512 Zetor forterra 115 i MTZ(który został sprzedany i szukam coś na jego miejsce). Podzielcie się swoimi opiniami na temat ciągników w tym przedziale mocy. Posiadacie takie?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.