Skocz do zawartości

Polecane posty

RedPower    3

Witam dziś zauważyłem że gdy pod obciążeniem na wszystkich biegach szosowych ciągnik nie może zakręcić kołami schodzi z obrotów i tyle (sporym obciążeniem lecz mniejszy 255 bez problemu daje radę). na biegach polowych kręci normalnie. Co może być przyczyną docisk tarcza czy coś innego?

Dekielek na spodzie jest sporawo osmarkany. Gdy ruszam sprzęgło puszcza za połową całego ruchu pedału sprzęgła (nwm jak to fachowo napisać :) )

 

Z góry dziękuje za pomoc

 

EDIT sorry za błąd w nazwie 3065 a nie 3064 :(

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    495

No tam nic innego nie ma tylko sprzęgło do roboty. Od biedy możesz sprawdzić czy na obu półbiegach dzieje się to samo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    495

Znając życie tarcza będzie dobra a docisk i zamach do roboty

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Powiedz co nazywasz biegami polowymi i jaką masz skrzynię, mniejszy może daje radę bo ma mniej biegów i inne przełożenia a temu nie dobierasz odpowiedniego przełożenia jest dużo cięższy i nawet nie grzebnie sam mam takie doświadczenia jak nie przerzucę skrzyni na B żółw to szarpania ciężarówki z błota nie ma jak w ostatnim przypadku było bo na A zając grzebnie i schodzi z obrotów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

"A" zająć nie daje rady ciągnąć jedynie na żółwiu coś tam łapie a tak nic. Skrzynie mam 32X32 Z zakresu "B" na zającu i na 1 to nawet nie daje rady szarpnąć tylko powoli się rozpędza.

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Witam dziś zauważyłem że gdy pod obciążeniem na wszystkich biegach szosowych ciągnik nie może zakręcić kołami schodzi z obrotów i tyle 

Tylko że jak sprzęgło się ślizga to silnik nie powinien schodzić z obrotów, tylko brak ciągu.  Tak masz, czy silnik też spada z obrotów? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    495

Jeszcze nie rozebrane? Takie rzeczy to się diagnozuje w 3h a nie drugi dzień na forum. A potem albo dobry tokarz albo kasa w zęby i do korbanka ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Nie ponieważ nie mam aktualnie czasu na rozpoławianie ciągnika. Może za tydzień - 2 będzie się go rozbierać. Do tego czasu piszcie jak ktoś miał podobne objawy i co było przyczyną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    147

Rozpołowić ten ciągnik to jest 2-3h samemu sprawdziłem na własnej skórze a na co dzień się tym nie zajmuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    495

te 3h to z rozebraniem sprzęgła :) Za drugim razem to już poniżej 2h można zejść... oczywiście samemu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Jednak dziś zacząłem pracę przy nim. Stoi przygotowany do rozjechania. Mam pytanie trochę z innej beczki Jaki olej polecacie do skrzyni ( nie chodzi mi aby był najtańszy ale żeby spełniał swoją pracę jak należy )?

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Dziś udało się go rozpołowić. Co najdziwniejsze wydaje się że wszystko powinno jeszcze chodzić. Tarcza nie jest strasznie zdarta jedynie na kole zamachowym są malutkie pęknięcia. Docisk też wydaje się dobry.

post-140082-0-54293600-1488734726_thumb.jpg

post-140082-0-84898300-1488734871_thumb.jpg

post-140082-0-42401300-1488735027_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    495

a tego oleju na zamachu naprawdę nie widzisz czy tylko udajesz? Cała komora sprzęgła zawalona olejem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Na zamachu jest olej ale znalazł się tam po rozpołowieniu. (olej z przewodów wyciekł) Tak jak pisałem wcześniej w pierwszym poście wspominałem że mocno zasmarkany ma dekielek na spodzie więc wiadomo że oleju trochę puszcza. Za łożyskiem oporowym była taka "harmonijka" (guma) popękana jest i będzie do wymiany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    495

hmmm dobrze że zauważyłeś popękana gumę ale to wierzchołek góry lodowej... trzeba cały siłownik sprzęgła uszczelnić o ile siłownik nie jest porysowany. Tak czy siak, żeby zaoliwić tarcze to musiałby paść uszczelnienie miedzy wałkami sprzęgłowymi...

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
konrad00017    17

docisk "wydaje się dobry" to również może być przyczyną, wypracowana sprężyna nie dociska z odpowiednią siłą, i choćbyś wszystko uszczelnił i założył nową tarczę to może być tak samo jak przed naprawą 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Masz pomysł jak sprawdzić docisk?

Bo nie chce kupować nowego docisku jeżeli nie będę pewny że ten jest nie dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Jak nie poruszałeś jeszcze, to sprawdz czy wysprzęglik (łożysko oporowe) może się cofnąć do tyłu, bo coś mi się zdaje że przyczyną slizgania sprzęgła jest brak luzu na wysprzęgliku. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    495

Mi się ze 2x zdarzyło że sprzęgło "dziwnie" chodziło. Starczyło dotknąć i już traktor stał. Z jakiś powodów wzrosło ciśnienia na wysprzęgliku bo jak wcisnąłem odpowietrznik to mało co dostałem olejem po oczach :P

Redpower twierdzi że sprzęgło łapie w połowie ruchu pedału więc dobrze

A jak sprawdzić docisk hmmm trza zmierzyć siłę potrzebną do zwolnienia docisku tylko jak...

W książce napraw napisano: obciążenie płyty 1300kg. Czyżby taki ciężar cofałby docisk?

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    139

Nie trzeba mierzyć żadnej siły. Trzeba sprawdzić czy sprężyna nie jest pęknięta (słoneczko). Po drugie w momencie dokręcania sprężyna powinna się cofnąć, to znaczy że ściska tarcze, gdy będzie cienka tarcza lub przetoczony pierścień to sprężyna się słabo naciągnie. Bardzo małe cofnięcie się sprężyny może powodować że będzie napierać o wysprzęglik, który nie może się już cofnąć a po drugie słabo naciągnięta sprężyna słabo ściska tarcze.


 

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    495

Jak składałem sprzęgło miedzy zamachem a dociskiem było ze 2-3mm szpary zanim zacząłem dociągać śruby... tyle sprężyna musiała się ugiąć... niby nic a wystarczy. W sumie ewentualne pęknięcia powinien też zobaczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Toki112
      Witajcie. Mam problem z moim Ursusem 10014H z 2011r. Napęd cały czas jest załączony. Pomimo tego, że lampka od napędu gaśnie, napęd przedni nie rozłącza się, przez co jakiś czas temu urwała mi się flansza przy przednim moście  Odnalazłem pod siedzeniem elektrozawór odpowiedzialny za rozłączanie przodu, napięcie dochodzi, masa również sprawna. Wyjąłem cały elektrozawór i sprawdzałem na krótko na stole. Zaworek wewnątrz po przyłożeniu napięcie przesuwa się o ok 1cm na zewnątrz, więc jest sprawny. W ciągniku tym napęd jest domyślnie załączony, a podanie napięcia na elektrozawór powinno napęd rozłączyć, co u mnie się nie dzieje. Podniosłem cały ciągnik do góry, wrzuciłem bieg i zacząłem kręcić w powietrzu. Czy napęd był włączony, czy nie przednie koła kręciły się jednakowo. W terenie też widać, że pomimo wyłączonego napędu przód pobiera, przez co mam bardzo zużyte przednie opony. 
      Czy ktoś miał podobny problem i udało mu się go jakoś rozwiązać? Co może być przyczyną nierozłączającego się napędu oprócz elektrozaworów? 
      Korzystając z okazji, może ktoś poleciłby mi jakiś olej do hydrauliki i skrzyni biegów, bo szykuje się do wymiany, ponieważ pod dolaniu do hydrauliki oleju Orlen Gl-4 80w cały układ hydrauliki zaczął się bardzo mocno grzać i na rozgrzanym oleju wspomaganie zaczyna ciężej chodzić. Myślałem nad zastosowaniem oleju 10w30 coś takiego jak UTTO lub STOU, bo są rzadsze i grzanie się hydrauliki powinno ustać. 
    • Przez Oliwier1234321
      Dlaczego tylni podnośnik unosi mi do połowy zamiast do końca. dzieje się tak od miesiąca, czasami tylko załapie do końca
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez mati_43
      Witam w moim jd 2140 po wymianie orbitrola podnosnik nie dziala chyba ze skrece kierownice na max to dziala
    • Przez bercik1995
      Witam mam problem z womem w renault ceres 85 problem polega na tym ze włączylem walek na obroty 540 eco ta dzwignia kolo siedzenia i teraz nie moge zmienic obrotow na 540 dzwignia wydaje sie jakby byla zablokowana prosze o pomoc uzytkowników co moze byc przyczyna 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.