Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam dziś zauważyłem że gdy pod obciążeniem na wszystkich biegach szosowych ciągnik nie może zakręcić kołami schodzi z obrotów i tyle (sporym obciążeniem lecz mniejszy 255 bez problemu daje radę). na biegach polowych kręci normalnie. Co może być przyczyną docisk tarcza czy coś innego?

Dekielek na spodzie jest sporawo osmarkany. Gdy ruszam sprzęgło puszcza za połową całego ruchu pedału sprzęgła (nwm jak to fachowo napisać :) )

 

Z góry dziękuje za pomoc

 

EDIT sorry za błąd w nazwie 3065 a nie 3064 :(

Edytowane przez RedPower
Opublikowano

Powiedz co nazywasz biegami polowymi i jaką masz skrzynię, mniejszy może daje radę bo ma mniej biegów i inne przełożenia a temu nie dobierasz odpowiedniego przełożenia jest dużo cięższy i nawet nie grzebnie sam mam takie doświadczenia jak nie przerzucę skrzyni na B żółw to szarpania ciężarówki z błota nie ma jak w ostatnim przypadku było bo na A zając grzebnie i schodzi z obrotów

Opublikowano (edytowane)

"A" zająć nie daje rady ciągnąć jedynie na żółwiu coś tam łapie a tak nic. Skrzynie mam 32X32 Z zakresu "B" na zającu i na 1 to nawet nie daje rady szarpnąć tylko powoli się rozpędza.

Edytowane przez RedPower
Opublikowano

Witam dziś zauważyłem że gdy pod obciążeniem na wszystkich biegach szosowych ciągnik nie może zakręcić kołami schodzi z obrotów i tyle 

Tylko że jak sprzęgło się ślizga to silnik nie powinien schodzić z obrotów, tylko brak ciągu.  Tak masz, czy silnik też spada z obrotów? 

Opublikowano

Nie ponieważ nie mam aktualnie czasu na rozpoławianie ciągnika. Może za tydzień - 2 będzie się go rozbierać. Do tego czasu piszcie jak ktoś miał podobne objawy i co było przyczyną

Opublikowano (edytowane)

Jednak dziś zacząłem pracę przy nim. Stoi przygotowany do rozjechania. Mam pytanie trochę z innej beczki Jaki olej polecacie do skrzyni ( nie chodzi mi aby był najtańszy ale żeby spełniał swoją pracę jak należy )?

Edytowane przez RedPower
Opublikowano

Dziś udało się go rozpołowić. Co najdziwniejsze wydaje się że wszystko powinno jeszcze chodzić. Tarcza nie jest strasznie zdarta jedynie na kole zamachowym są malutkie pęknięcia. Docisk też wydaje się dobry.

post-140082-0-54293600-1488734726_thumb.jpg

post-140082-0-84898300-1488734871_thumb.jpg

post-140082-0-42401300-1488735027_thumb.jpg

Opublikowano

Na zamachu jest olej ale znalazł się tam po rozpołowieniu. (olej z przewodów wyciekł) Tak jak pisałem wcześniej w pierwszym poście wspominałem że mocno zasmarkany ma dekielek na spodzie więc wiadomo że oleju trochę puszcza. Za łożyskiem oporowym była taka "harmonijka" (guma) popękana jest i będzie do wymiany.

Opublikowano (edytowane)

hmmm dobrze że zauważyłeś popękana gumę ale to wierzchołek góry lodowej... trzeba cały siłownik sprzęgła uszczelnić o ile siłownik nie jest porysowany. Tak czy siak, żeby zaoliwić tarcze to musiałby paść uszczelnienie miedzy wałkami sprzęgłowymi...

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

docisk "wydaje się dobry" to również może być przyczyną, wypracowana sprężyna nie dociska z odpowiednią siłą, i choćbyś wszystko uszczelnił i założył nową tarczę to może być tak samo jak przed naprawą 

Opublikowano

Jak nie poruszałeś jeszcze, to sprawdz czy wysprzęglik (łożysko oporowe) może się cofnąć do tyłu, bo coś mi się zdaje że przyczyną slizgania sprzęgła jest brak luzu na wysprzęgliku. 

Opublikowano (edytowane)

Mi się ze 2x zdarzyło że sprzęgło "dziwnie" chodziło. Starczyło dotknąć i już traktor stał. Z jakiś powodów wzrosło ciśnienia na wysprzęgliku bo jak wcisnąłem odpowietrznik to mało co dostałem olejem po oczach :P

Redpower twierdzi że sprzęgło łapie w połowie ruchu pedału więc dobrze

A jak sprawdzić docisk hmmm trza zmierzyć siłę potrzebną do zwolnienia docisku tylko jak...

W książce napraw napisano: obciążenie płyty 1300kg. Czyżby taki ciężar cofałby docisk?

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

Nie trzeba mierzyć żadnej siły. Trzeba sprawdzić czy sprężyna nie jest pęknięta (słoneczko). Po drugie w momencie dokręcania sprężyna powinna się cofnąć, to znaczy że ściska tarcze, gdy będzie cienka tarcza lub przetoczony pierścień to sprężyna się słabo naciągnie. Bardzo małe cofnięcie się sprężyny może powodować że będzie napierać o wysprzęglik, który nie może się już cofnąć a po drugie słabo naciągnięta sprężyna słabo ściska tarcze.


 

Edytowane przez ptaszyna
Opublikowano

Jak składałem sprzęgło miedzy zamachem a dociskiem było ze 2-3mm szpary zanim zacząłem dociągać śruby... tyle sprężyna musiała się ugiąć... niby nic a wystarczy. W sumie ewentualne pęknięcia powinien też zobaczyć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v