Rolnik221

Case MX 150 -Brak 3 półbiegu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Rowan    222

Aha i po lewej stronie, patrząc na ten dekiel masz dwa korki, które dociskają zatrzaski od wodzików. Wykręć je, żeby wodziki z deklem Ci nie wychodziły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Dzięki za podpowiedź. Mam tylko katalog, serwisówka nie był potrzebna na razie. Ale trza pomyśleć. 

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

 Mógłbym się podłączyć pod wątek i również poprosić o sewisówkę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Serwisówke zamówiłem już.

 A więc tak, Rozebrałem wszystko, jak się okazalo jest to bardzo proste , ale musiałem kupić klucz 16  mm płaski 12 kątna, odciąć koncówke i przez rurkę odkręcić sprzęgło od przedniego napędu. Miałem taki klucz, ale  z kompletu nie chciałem psuć. 

Ogólnie ten ciagnik jest dużo prościejszy od 1224 którą  kiedyś miałem. On praktycznie nie ma sprzęgła,  jego sprzęgło to kosz rewrsu  i pedałem przez linkę dawkuję sie olej do kosza. 

Co do biegów to zatarł się tryb 4 biegu na wałku atakującym, o 4 biegi z wodzikami są na  nim, ten najmniejszy,  lekko z ukosował i dlatego 4 nie wchodziła do końca, a  że był zespawany z wałkiem to 4  była non stop.  Wałek zawiozłem do mechaników  z  serwisu, oni go ledwo rozebrali. 

 Tryb kosztuje 2800 netto, ale nie wiem czy jest sens kupować, bo raczej poszukam firmy co mi go w środku przetoczą i tuleje wstawią i dopasują z walkiem. Zęby są idealne, środek poszedł. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

Przecież mówiłem, że to proste... Jeden z najprostszych ciągników zachodnich. Po tylu latach użytkowania myślałem, że wiesz iż sprzęgło jest sterowane z linki. Dziwne to o czym mówisz... Jak masz rozebrane to, to sprawdź tarczki na rewersie, tarczki ręcznego, a przede wszystkim łożyska wszystkie. U mnie w MC120 dużo łożysk miało już „mleczne” bieżnie. Przy 10tys h. Ori, bo skrzynia nie dotyka była jeszcze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

To ja mam  trudności z włączaniem biegów mechanicznie,  pedał sprzęgła niby rozłącza w połowie jego ruchu, ale przełączanie dźwignią  jest przy użyciu sporej siły, jak rewers przestawię na neutral to wszystkie wchodzą płynnie.

Jak to powinno być ustawione? W mojej skrzyni są ślady silikonu więc jakieś rączki tam kiedyś grzebały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Tarcze wszystkie wymieniam i uszczelnienia. rewers do przodu był podjechany jedna tarcza  metalem już szła, tył jest ok. 

 Nie wiedziałem o sprzęgle, nie interesowało mnie to i nigdy nikogo nie pytałem się czym jeżdże. nie jestem człowiekiem który jak coś kupuję to musi wszędzie zajżeć i wszystko wiedzieć. Mój szwagier może wiecej wie na temat mojego ciągnika niż ja, on taki jest nie robił a wie co i jak. 

A troche znam się na mechanice przeważnie wszystko robię sam, i nie boje się rozebrać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bolek96    9
10 godzin temu, tomek73 napisał:

Tarcze wszystkie wymieniam i uszczelnienia. rewers do przodu był podjechany jedna tarcza  metalem już szła, tył jest ok. 

 Nie wiedziałem o sprzęgle, nie interesowało mnie to i nigdy nikogo nie pytałem się czym jeżdże. nie jestem człowiekiem który jak coś kupuję to musi wszędzie zajżeć i wszystko wiedzieć. Mój szwagier może wiecej wie na temat mojego ciągnika niż ja, on taki jest nie robił a wie co i jak. 

A troche znam się na mechanice przeważnie wszystko robię sam, i nie boje się rozebrać. 

powiedz mi ile ci zajęło rozjechanie ciągnika, bo też mam zamiar rozjechać aby zajrzeć do rewersu bo do przodu jadąc ma poślizg lekki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Dokładnie, ja sam  z synem co podawał klucze to dzień na spokojnie. 

Przed robotą radził bym części kupić, bo teraz to tragedia dostać, Francja jeszcze otwarta. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

Podstawowe czesci typu tarczki, uszczelnienia, to jak poszukasz, to ludzie w dużych sklepach w PL maja bardzo dużo. Wystarczy nr czesci w googlach wpisac i zadzwonic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

Ja kupuje na serwisie. Tarcze do rewersu 56 zł netto oryginał. Wiem że można po 30 kupić, ale ja  nie chcę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

No tarcze i uszczelniacze w serwisie 1800 brutto. Tylko rewers. 

 Chyba trzeba za tańszymi sklepami zacząć się  rozglądać. 

 Ile kosztuje i gdzie można kupić akumulator hydrauliczny do półbiegów, bo 1 tys mechanicy wołają, a mój pusty. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

Kup w agricoli. „sklepdlarolnika.pl” Tylko trzeba będzie złącza przerobić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579

A ile on ma mieć ciśnienia ? I jaka pojemność.

Edytowano przez tomek73

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

Ciśnienie o ile dobrze pamietam to okolo 15bar, pojemność chyba okolo 0.75, ale dokladne informacje w serwisówce są.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Skoro ciśnienie na 3 półbiegi jest 19bar, tarczki są dobre to czy winny może być elektrozawór? 

Nie napisałem najważniejszego... Slizga się 3 półbiegi pod większym obciążeniem.

 

Kiedyś wymieniałem elektrozawór be się cewka spaliła. Teraz odkręciłem go i porównałem oba. Ten stary na końcu ma dziurkę a ten nowy sitko. Czy ten z sitkiem nie jest czasami nie dobry?

IMG_20200418_122804.jpg

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

No dobra, ale gdyby była wina elektrozaworu to i z czwartym byłby problem. Bo one wtedy wspólnie działają. Po za tym skoro ciśnienie jest dobre, to i zawór raczej niema nic wspólnego z tym. A ilość tarczek dobra jest? Jak rozebrałeś to wymieniłeś dla pewności tarczki i przekładki? W nich czesto zrywa ząbki w środku tarczek, a okładziny są dobre. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

No właśnie ciśnienie jest ok. jak właczam 3 półbieg do w ułamku sekundy zegar wskakuje na 19bar.

Jeden elektrozawór jest na 1 i 3 bieg a drugi na 2 i 4. :)

Trzeba znowu rozpoławiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

1 - 0:0

2 - 0:1

3 - 1:0

4 - 1:1

Taki jest schemat pracy.

A w momencie ślizgania sprawdzałeś jak zachowuje się ciśnienie? Może kosz ma mikropęknięcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ed2000    5
Napisano (edytowany)

Witam wszystkich na forum

Panowie ma ktoś serwisowke do case mx80c nie działa mi 3 polbiegi 1,2,4 mam, może ktoś napisać mi jak za to się zabrać z serwisowka o ile dostanę wyczytałem że tarczki do wymiany lub pęknięty kosz albo uszkodzona cewka.

Edytowano przez Ed2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

To ostatnie jest niemożliwe jeśli nie masz trójki, a masz czwórkę. Tarczki lub uszczelnienia. Nie mam do małej serii, mam do 6cyl, ale jesli chodzi o skrzynie, to jest to to samo. Przy 4cyl jest łatwo rozjechać. Musisz odjechać silnikiem i zdjąć płyte przednią. Za nią są kosze.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez johny
      Witam czy miał ktoś z was styczność z ciągnikami tej serii JX a szczególnie chodzi mi o JX 90 a jak wiał to jakaś opinia jak wygląda itd >??
    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj