Skocz do zawartości

Case MX 150 -Brak 3 półbiegu


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Aha i po lewej stronie, patrząc na ten dekiel masz dwa korki, które dociskają zatrzaski od wodzików. Wykręć je, żeby wodziki z deklem Ci nie wychodziły.

Opublikowano

Serwisówke zamówiłem już.

 A więc tak, Rozebrałem wszystko, jak się okazalo jest to bardzo proste , ale musiałem kupić klucz 16  mm płaski 12 kątna, odciąć koncówke i przez rurkę odkręcić sprzęgło od przedniego napędu. Miałem taki klucz, ale  z kompletu nie chciałem psuć. 

Ogólnie ten ciagnik jest dużo prościejszy od 1224 którą  kiedyś miałem. On praktycznie nie ma sprzęgła,  jego sprzęgło to kosz rewrsu  i pedałem przez linkę dawkuję sie olej do kosza. 

Co do biegów to zatarł się tryb 4 biegu na wałku atakującym, o 4 biegi z wodzikami są na  nim, ten najmniejszy,  lekko z ukosował i dlatego 4 nie wchodziła do końca, a  że był zespawany z wałkiem to 4  była non stop.  Wałek zawiozłem do mechaników  z  serwisu, oni go ledwo rozebrali. 

 Tryb kosztuje 2800 netto, ale nie wiem czy jest sens kupować, bo raczej poszukam firmy co mi go w środku przetoczą i tuleje wstawią i dopasują z walkiem. Zęby są idealne, środek poszedł. 

Opublikowano

Przecież mówiłem, że to proste... Jeden z najprostszych ciągników zachodnich. Po tylu latach użytkowania myślałem, że wiesz iż sprzęgło jest sterowane z linki. Dziwne to o czym mówisz... Jak masz rozebrane to, to sprawdź tarczki na rewersie, tarczki ręcznego, a przede wszystkim łożyska wszystkie. U mnie w MC120 dużo łożysk miało już „mleczne” bieżnie. Przy 10tys h. Ori, bo skrzynia nie dotyka była jeszcze.

Opublikowano

To ja mam  trudności z włączaniem biegów mechanicznie,  pedał sprzęgła niby rozłącza w połowie jego ruchu, ale przełączanie dźwignią  jest przy użyciu sporej siły, jak rewers przestawię na neutral to wszystkie wchodzą płynnie.

Jak to powinno być ustawione? W mojej skrzyni są ślady silikonu więc jakieś rączki tam kiedyś grzebały.

Opublikowano

Tarcze wszystkie wymieniam i uszczelnienia. rewers do przodu był podjechany jedna tarcza  metalem już szła, tył jest ok. 

 Nie wiedziałem o sprzęgle, nie interesowało mnie to i nigdy nikogo nie pytałem się czym jeżdże. nie jestem człowiekiem który jak coś kupuję to musi wszędzie zajżeć i wszystko wiedzieć. Mój szwagier może wiecej wie na temat mojego ciągnika niż ja, on taki jest nie robił a wie co i jak. 

A troche znam się na mechanice przeważnie wszystko robię sam, i nie boje się rozebrać. 

Opublikowano
10 godzin temu, tomek73 napisał:

Tarcze wszystkie wymieniam i uszczelnienia. rewers do przodu był podjechany jedna tarcza  metalem już szła, tył jest ok. 

 Nie wiedziałem o sprzęgle, nie interesowało mnie to i nigdy nikogo nie pytałem się czym jeżdże. nie jestem człowiekiem który jak coś kupuję to musi wszędzie zajżeć i wszystko wiedzieć. Mój szwagier może wiecej wie na temat mojego ciągnika niż ja, on taki jest nie robił a wie co i jak. 

A troche znam się na mechanice przeważnie wszystko robię sam, i nie boje się rozebrać. 

powiedz mi ile ci zajęło rozjechanie ciągnika, bo też mam zamiar rozjechać aby zajrzeć do rewersu bo do przodu jadąc ma poślizg lekki

Opublikowano

Podstawowe czesci typu tarczki, uszczelnienia, to jak poszukasz, to ludzie w dużych sklepach w PL maja bardzo dużo. Wystarczy nr czesci w googlach wpisac i zadzwonic.

Opublikowano

No tarcze i uszczelniacze w serwisie 1800 brutto. Tylko rewers. 

 Chyba trzeba za tańszymi sklepami zacząć się  rozglądać. 

 Ile kosztuje i gdzie można kupić akumulator hydrauliczny do półbiegów, bo 1 tys mechanicy wołają, a mój pusty. 

Opublikowano (edytowane)

Skoro ciśnienie na 3 półbiegi jest 19bar, tarczki są dobre to czy winny może być elektrozawór? 

Nie napisałem najważniejszego... Slizga się 3 półbiegi pod większym obciążeniem.

 

Kiedyś wymieniałem elektrozawór be się cewka spaliła. Teraz odkręciłem go i porównałem oba. Ten stary na końcu ma dziurkę a ten nowy sitko. Czy ten z sitkiem nie jest czasami nie dobry?

IMG_20200418_122804.jpg

Edytowane przez Ziel
Opublikowano

No dobra, ale gdyby była wina elektrozaworu to i z czwartym byłby problem. Bo one wtedy wspólnie działają. Po za tym skoro ciśnienie jest dobre, to i zawór raczej niema nic wspólnego z tym. A ilość tarczek dobra jest? Jak rozebrałeś to wymieniłeś dla pewności tarczki i przekładki? W nich czesto zrywa ząbki w środku tarczek, a okładziny są dobre. 

Opublikowano

No właśnie ciśnienie jest ok. jak właczam 3 półbieg do w ułamku sekundy zegar wskakuje na 19bar.

Jeden elektrozawór jest na 1 i 3 bieg a drugi na 2 i 4. :)

Trzeba znowu rozpoławiać.

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich na forum

Panowie ma ktoś serwisowke do case mx80c nie działa mi 3 polbiegi 1,2,4 mam, może ktoś napisać mi jak za to się zabrać z serwisowka o ile dostanę wyczytałem że tarczki do wymiany lub pęknięty kosz albo uszkodzona cewka.

Edytowane przez Ed2000
Opublikowano

To ostatnie jest niemożliwe jeśli nie masz trójki, a masz czwórkę. Tarczki lub uszczelnienia. Nie mam do małej serii, mam do 6cyl, ale jesli chodzi o skrzynie, to jest to to samo. Przy 4cyl jest łatwo rozjechać. Musisz odjechać silnikiem i zdjąć płyte przednią. Za nią są kosze.  

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez kada2k
      Witam, wyświetliło mi się ostrzeżenie w Case Farmall 85C w instrukcji znalazłem że odpowiada to za zbyt niskie ciśnienie w przekładni i układzie kierowniczym. Poziom oleju się zgadza, hydraulika działa jak wcześniej, wspomaganie tak samo, płynność rewersu i półbiegu również. Ktoś miał podobny przypadek lub ma jakiś pomysł co mogło się stać, jutro jeśli będzie dalej to samo dzwonie do serwisu ale z uwagi na godzinę chciałem się tutaj dopytać.
    • Przez masacase
      Witam Proszę o radę czy w Case mx gdy wyświetla się błąd od sensora położenia ramienia( miga na przemian 5 i 1) da radę poprowadzić sygnał z tylko tego dobrze dzialacego sensora tj lewego (chyba) i przytym wykasować błąd z wyświetlacza? Z góry dziękuję za pomoc
    • Przez siwy10071
      Witam. Mam problem z licznikiem prędkości. Pokazuje cały czas 0000 i do tego te zera migają cały czas. Gdzie szukać przyczyny? Czujnik prędkości wymieniony na nowy. Nie mam już pomysłu gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez krzychuvx
      Pacjent: Case Maxxum 115 Pro: przy przełączaniu biegów przód Tył wyrzuca na neutral, z komunikatem CP na wyświetlaczu, ze sprzęgłem wciśniętym przerzuca bez błędu. Jaką może być przyczyna? Zaczęło się tak po prostu w trakcie pracy przy entym nawrocie... Może ktoś już coś takiego przerabiał?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v