Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry

 

Czy ma ktoś może wartości momentów dokręcenia śrub głowicy oraz stóp korbowodów do silnika Perkins A4 248? Jest to prawie identyczny silnik jak w np. ursusie 4512 jednak różnią się na pewno średnicą tulei, tłoka itp. A może orientuje się ktoś czy momenty nie są takie same jak w Ursusie? Jeśli tak to poprosiłbym o wartości :)

 

Druga sprawa to zestaw naprawczy do tego silnika, do ursusa jest tego pełno, ale w ursusie jest tuleja mniejsza.

Szukałem z firmy mahle ale okoliczni dilerzy rozkładają ręce i mówią że nie dostępne, a dzwoniąc bezpośrednio Do Mahle Krotoszyn odsyłają mnie do dilerów (dali mi 2 nr tel) ale gdy dzwonie to zaden z nich nie współpracuje z nimi.

Może ktoś wie lub robił ten silnik i ma jakiś namiar na jakiegos dilera czy sklep który to ma? Tuleja ma w  srodku 101.3 a na zewnątrz 104.2

 

A może ktoś  powiedzieć coś o Firmie Złotecki? Pierwszy raz o nich słyszę. 

Opublikowano

Nie ruszam wału bo panewki są ok i i dlatego blok jest na ciągniku. Tuleje już wyjęte a świeże będę wkładał z pomocą suchego lodu, tak jak na filmiku do którego link podaje niżej.

 

Opublikowano (edytowane)

Jeśli masz suchy lód to najlepszy, jeśli nie to są środki do zamrażania w sprayu do -45*C. Można jeszcze zamrozić w zamrażarce ( wsadzić na dobę i dać na max. zamrażarkę ). Każda z tych metod pozwoli bez problemu osadzić tuleję choć przy suchym lodzie nie ma praktycznie oporu.

 

Co do silnika A4.248 jest to bliźniacza konstrukcja A4.236, oparta o ten sam blok tylko ma cieńsze tuleje, większe tłoki itd. Jest to bardzo popularny silnik i mahle robi do niego tuleje - co do dostępności to nie wiem jakie masz tam sklepy ale aż dziwne że się dziwią :)

 

Momenty takie same jak w A4.236

-moment dokręcania głowicy 132-137 (wg. chełmna ) i 136 wg. Perkins

 

Odnośnie instrukcji naprawy:

http://www.endeavourowners.com/dscsn/info/manuals/4236M%20Workshop%20Manual.pdf

 

Otwory ładnie obrabia ( czyści ) się honownicą nawet taką zabawkową z allegro. Wyczyść sobie dobrze pogłębienia pod kołnierz tulei i sprawdź fazy na przejściu pogłębienia w otwór po tuleję. No i oczywiście przed zamontowaniem sprawdź czy tuleja nie będzie za nisko lub za wysoko.

 

W tej instrukcji co wyżej podałem jest dokładnie opisany sposób pomiaru wału - możesz sobie korbowe sprawdzić :)

Edytowane przez akmaly
  • Thanks 1
Opublikowano

Witam Mam problem z silnikiem w podobnym ciągniku (mf 274) silnik a4.236 płyn w chłodnicy jest bardzo spieniony i wyrzuca mi go przez korek.? Czy jest to na pewno uszczelka pod głowicą? Dodam że olej jest w porządku i płyn później w miarę czysty.

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję za odpowiedzi :)
 
No na razie zamówione (w sklepie, nie muszę odbierać) są od Złoteckiego po 230 zł na dziurę ASOGCURSUS, ale nie mam pojęcia co to za firma i czy są dobrej jakości. Ma ktoś może pogląd na nich? 
 
No u mnie w okolicy każdy sklep twierdzi że z Mahle nie mają a z tymi miałem właśnie doczynienia (c 360) i złego słowa nie mogę o nich powiedzieć. Dlatego pytam tutaj, czy ktoś nie wie może gdzie mogę dostać Mahle. W internecie też nic nie znalazłem, a sprzedawcy z allegro którzy mają Mahle mniejsze (te do A4 236) też mówią że nie mają albo poprostu spławiają klienta. Pomoże ktoś?

 

akmaly Masz coś takiego na myśli?

 

http://allegro.pl/honownica-do-szlifowania-cylindrow-51-177mm-geko-i6710578092.html

 

witejus pisze, żeby nie smarować olejem. To wyczyścić tylko dokładnie i wkładać "na sucho" ?

 

Mf255fan przyczyny są różne, tak jak piszesz może być to uszczelka, może być także pęknięcie w głowicy. Jak bardzo wywala to zrzuć głowicę i się okaże, jak uszczelka to przedmuch na niej będzie na pewno widoczny a jeśli nie to będziesz szukał dalej.

Edytowane przez Massey294s
Opublikowano

Wg. mnie 3.

Zakładasz nowe zestawy więc nie ma co kombinować tylko standard.

4 pierścienie to zawsze większy opór, a co za tym idzie więcej ciepła no i lepsza kompresja.

 

Ale to jest tylko moje zdanie. Jak chcesz się konkretniej dowiedzieć to zadzwoń do Gorzyc, powinni coś podpowiedzieć:)

Opublikowano

 No u mnie w okolicy każdy sklep twierdzi że z Mahle nie mają a z tymi miałem właśnie doczynienia (c 360) i złego słowa nie mogę o nich powiedzieć. Dlatego pytam tutaj, czy ktoś nie wie może gdzie mogę dostać Mahle. W internecie też nic nie znalazłem, a sprzedawcy z allegro którzy mają Mahle mniejsze (te do A4 236) też mówią że nie mają albo poprostu spławiają klienta. Pomoże ktoś?

 

Dokładnie, jeśli chodzi o jakość to Mahle w tym wypadku jest niezastąpiony.

 

I jak udało się zdobyć?

Opublikowano (edytowane)

Niestety ale na razie nic z tego. Ci z okolic wciskają mi z marki Sparex, kojarzy ktoś lub wie jak z jakością? 

 

Chciałem dopytać jeszcze w kwestii balansera, jak sprawdzić czy aby na pewno jest dobrze ustawiony? Porobiłem sobie znaki przed rozebraniem ale warto sprawdzić czy jest ok.

Edytowane przez Massey294s
Opublikowano (edytowane)

święte słowa... przez taki detal świeżo po zakupie zezłomowałem silnik bo jakiś amator handlarz pazury tam wepchał ;/ a znaki jak byk widoczne

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

chciałem jeszcze dopytać o wartość momentu dokręcenia korbowodu, ile Nm?

 

A i druga sprawa, gdzie na tym balanserze są znaki?

Balanser znaki ma na kołach jak reszta rozrządu.

Moment dokręcania korbowodów to ok 125 Nm (+/- 18Nm)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
       
      ____________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v