Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam następujące pytanie do posiadaczy tego ciągnika. Ciągnik posiadam od niedawna i pewna sprawa bardzo mnie denerwuje więc promień skrętu w prawą i lewą strone bardzo się rózni tzn. w prawo ciagnik bardzo ladnie skręca na miejscu a w lewo skręt to porażka trzeba bardzo duzo miejsca by zawrocić. Czy ten typ tak ma? czy coś jes "przestawione" ?

Opublikowano (edytowane)

Od siłownika idzie ramię osadzone na wałku z wieloklinem. Może masz przesunięte o jeden lub dwa ząbki? Ile wyniosło Cię uszczelnienie siłownika?

Edytowane przez MF675ursus
Opublikowano

hamulec napewno
nietrzyma
tez wlaśnie obstawiam ze musi być przestawione na tym wieloklinie ale najpierw chcialem zapytać jak to jest u Was. Uszczelnienie siłownika 220 zl :/

Opublikowano

Uszczelnienie pomogło? Prowadzał, czy co jakiś czas lekko skręcał w jedną stronę, tak że było trzeba kontrować, w efekcie po przejechaniu kilku kilometrów kierownica robiła pełen obrót w jedną stronę?

Opublikowano

Niestety uszczelnienie niepomoglo i obiawy są takie jak mówisz po przejechaniu nawet nie kilometra kierownica robi obrót o 360 ° w wyniku kontrowania. Orbitrol tez podmieniałem i dalej to samo :/ Jedynym miejscem gdzie jest luz w ukladzie jest osadzenie tego wieloklinu o którym pisaliśmy ale czy to mialo by takie obiawy ze trzeba kontrowac kierownicą?

Opublikowano

a dźwignij przód, odpal silnik. Ciekawe czy sam nie zacznie skręcać, poszarp za koła - może układ nie trzyma ciśnienia i jest "gumowy". W serii 3000 w stanie spoczynku po obu stronach siłownika ma być 17 bar... mniejsza o wartość ale musi być te samo zapewne w każdym wspomaganiu na orbitrolu

Opublikowano

Jeżeli w obie strony kręci się z taką samą siłą to szukałbym problemu w ustawieniu ramienia na wieloklinie. 

Skok siłownika o ile się nie mylę to 10 cm ( zresztą łatwo sprawdzisz ), ustaw siłownik na środku i zobacz jak masz ustawione koła.

Opublikowano

Też obstawiam ten wieloklin trzeba bendzie sie wziąść jak sie ociepli. Dzięki za zainteresowanie tematem. Dziś na dodatek okazalo się ze rozrusznik w 3p padł .. ech te sprzęty skarbonka...

Opublikowano

Niestety uszczelnienie niepomoglo i obiawy są takie jak mówisz po przejechaniu nawet nie kilometra kierownica robi obrót o 360 ° w wyniku kontrowania. Orbitrol tez podmieniałem i dalej to samo :/ Jedynym miejscem gdzie jest luz w ukladzie jest osadzenie tego wieloklinu o którym pisaliśmy ale czy to mialo by takie obiawy ze trzeba kontrowac kierownicą?

Mam tak samo. Na "chłopski rozum" winny powinien być siłownik albo orbitrol, ale skoro oba po regeneracji... To nie mam pomysłu. Daj znać jak dojdziesz o co chodzi, przyda się innym, w tym mi :)

Opublikowano

Na chlopski rozum to w silowniku nie ma zadnej filozofi ale w orbitolu juz jest wiecej rzeczy do spi...olenia wiec ja obstawial bym zle zregenerowany orbitol. Najlepiej jakbys zalozyl go do innego ciagnika albo z innego napewno sprawny

Opublikowano

Kierownica zawsze robi obrót, bo orbitrole tak mają. W instrukcji Ursusa 5314 jest napisane: "Liczba obrotów koła kierowniczego: (4512/5312) 3,2 w prawo; 2,8 w lewo". Jeśli trzeba ciągle kontrować, to jeszcze można sprawdzić zbieżność i ilość płynu we wspomaganiu.

Opublikowano

Orbitrol był podmieniony na próbe od innego ciągnika w którym jest wszystko ok a umnie i tak kierownica co jakis czas robiła obrót o 360° Mam nadzieje ze ten siłownik faktycznie robili a nie tylko rozkręcili i skręcili.

Opublikowano

Niby zaden i trzeba bedzie
sprawdzic
ale skoro cos dajesz do naprawy i placisz niemałe pieniądze to powinno byc ok tym bardziej ze to dość zaufany zakład z wieloletnim doświadczeniem. Sprawdzic masz na mysli skrecić na max i odkręci wąż?

Opublikowano

No u siebie tak sprawdzałem... i te ciśnienie zasilajace siłownik w stanie spoczynku czy jest takie samo z obu stron.... czy w ogóle tam masz ciśnienie... chyba zawór przelewowy za to odpowiada w orbitrolu
@pawel885... jemu gałka też wędruje

Opublikowano

Kolego kąt skrętu sie różni i to juz ustaliliśmy że na wieloklinie trzeba przestawić. Drugą sprawa jest to o czym teraz piszemy ta "wędrująca gałka kierownicy" jak Napisałeś. Raz w trakcie jazdy na wprost jest na godz. 9 a po kilku manewrach kierownicą na godz 3 . Siłownik niby zregenerowany orbitrol był podmieniony i dalej to samo :/

Opublikowano

Ta zmiana pozycji kątowej kierownicy jest normalna. Tak zbudowane są orbitrole że obracając w lewo kierownicę, wykonamy inną ilość obrotów, niż kręcąc w prawo do poprzedniej pozycji kół.

Opublikowano

To że liczba obrotów kierownicy kręcąc w lewo i prawo jest różna od pozycji jazdy na wprost to wiadomo. Ale czy "wędrująca gałka" to zjawisko normalne? jezdziłem kilkoma ciągnikami i wózkami widłowymi " na orbitolu" i tam gałka w trakcie jazdy na wprost zawsze była w tym samym miejscu niezależnie od ilości manewrów i czasu jazdy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez andrev1822
      Jak w temacie. Ostatnimi czasy mam problem z hydraulika. Podnośnik odkąd kupiliśmy podnosił pulsacyjnie i na zgaszonym opadał dość szybko. Przy orce pługami obrotowymi 3x40 waga około 700kg przy obrocie trzeba było gazu dodać. Ale dzisiaj jak założyłem agregat 3.6m to po robocie zaczął wolno podnosić i ciężko było go złożyć. Strasznie szarpie podnośnikiem i można powiedzieć że całym ciągnikiem. Do wymiany pompy? Mam jeszcze trochę roboty w polu 
    • Przez MF255\
      Witam.
      Mam problem z podnośnikiem gdy olej się rozgrzeje to się zacina Tuz (brak reakcji na suwaki) po ostygnięciu wraca gdy przełącze rozdzielacz pod siedzeniem to belki opadają i jest dobrze.
      Nowy filtr hydrauliczny ,zaworek bezpieczeństwa oringi i podkładki na rurce.
      Gdy ciągnik się rozgrzeje to też słychać delikatne drgania . 
      Ma ktoś może pomysł co to może być?
    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v