Skocz do zawartości

Polecane posty

paweleekkk    1

Witam mam następujące pytanie do posiadaczy tego ciągnika. Ciągnik posiadam od niedawna i pewna sprawa bardzo mnie denerwuje więc promień skrętu w prawą i lewą strone bardzo się rózni tzn. w prawo ciagnik bardzo ladnie skręca na miejscu a w lewo skręt to porażka trzeba bardzo duzo miejsca by zawrocić. Czy ten typ tak ma? czy coś jes "przestawione" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldac    11

napewno powinno byc tak samo w obie strony

masz napęd na 4 koła?

ograniczniki skrętu są ustawione tak samo na obu kołach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paweleekkk    1

Napęd tylko na tył. Ograniczniki hmm... a to nie jest tak ze skok siłownika jest "ogranicznikiem"?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

waldac    11

przy 4wd sa dodatkowe ograniczniki

a jaki pracuje ten siłownik u ciebie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    522

A może prawy hamulec trzyma? bo chyba nas nie pytasz czy koła jednakowo się wychylają przy skręcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paweleekkk    1

siłownik raczej napewno jest oryginalny bo nakrętki nienosiły śladów odkręcania. (Dawałem go do uszczelnienia bo "prowadzało" przy większej prędkości)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    166
(edytowany)

Od siłownika idzie ramię osadzone na wałku z wieloklinem. Może masz przesunięte o jeden lub dwa ząbki? Ile wyniosło Cię uszczelnienie siłownika?

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paweleekkk    1

hamulec napewno
nietrzyma
tez wlaśnie obstawiam ze musi być przestawione na tym wieloklinie ale najpierw chcialem zapytać jak to jest u Was. Uszczelnienie siłownika 220 zl :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    166

Uszczelnienie pomogło? Prowadzał, czy co jakiś czas lekko skręcał w jedną stronę, tak że było trzeba kontrować, w efekcie po przejechaniu kilku kilometrów kierownica robiła pełen obrót w jedną stronę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paweleekkk    1

Niestety uszczelnienie niepomoglo i obiawy są takie jak mówisz po przejechaniu nawet nie kilometra kierownica robi obrót o 360 ° w wyniku kontrowania. Orbitrol tez podmieniałem i dalej to samo :/ Jedynym miejscem gdzie jest luz w ukladzie jest osadzenie tego wieloklinu o którym pisaliśmy ale czy to mialo by takie obiawy ze trzeba kontrowac kierownicą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    522

a dźwignij przód, odpal silnik. Ciekawe czy sam nie zacznie skręcać, poszarp za koła - może układ nie trzyma ciśnienia i jest "gumowy". W serii 3000 w stanie spoczynku po obu stronach siłownika ma być 17 bar... mniejsza o wartość ale musi być te samo zapewne w każdym wspomaganiu na orbitrolu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paweleekkk    1

Jutro podniose przód i sprawdze. Czy winą nietrzymania ciśnienia moze być pompa? Bo orbitrol i siłownik odpada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    227

Jeżeli w obie strony kręci się z taką samą siłą to szukałbym problemu w ustawieniu ramienia na wieloklinie. 

Skok siłownika o ile się nie mylę to 10 cm ( zresztą łatwo sprawdzisz ), ustaw siłownik na środku i zobacz jak masz ustawione koła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paweleekkk    1

Też obstawiam ten wieloklin trzeba bendzie sie wziąść jak sie ociepli. Dzięki za zainteresowanie tematem. Dziś na dodatek okazalo się ze rozrusznik w 3p padł .. ech te sprzęty skarbonka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    166

Niestety uszczelnienie niepomoglo i obiawy są takie jak mówisz po przejechaniu nawet nie kilometra kierownica robi obrót o 360 ° w wyniku kontrowania. Orbitrol tez podmieniałem i dalej to samo :/ Jedynym miejscem gdzie jest luz w ukladzie jest osadzenie tego wieloklinu o którym pisaliśmy ale czy to mialo by takie obiawy ze trzeba kontrowac kierownicą?

Mam tak samo. Na "chłopski rozum" winny powinien być siłownik albo orbitrol, ale skoro oba po regeneracji... To nie mam pomysłu. Daj znać jak dojdziesz o co chodzi, przyda się innym, w tym mi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    190

Na chlopski rozum to w silowniku nie ma zadnej filozofi ale w orbitolu juz jest wiecej rzeczy do spi...olenia wiec ja obstawial bym zle zregenerowany orbitol. Najlepiej jakbys zalozyl go do innego ciagnika albo z innego napewno sprawny


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

Kierownica zawsze robi obrót, bo orbitrole tak mają. W instrukcji Ursusa 5314 jest napisane: "Liczba obrotów koła kierowniczego: (4512/5312) 3,2 w prawo; 2,8 w lewo". Jeśli trzeba ciągle kontrować, to jeszcze można sprawdzić zbieżność i ilość płynu we wspomaganiu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paweleekkk    1

Orbitrol był podmieniony na próbe od innego ciągnika w którym jest wszystko ok a umnie i tak kierownica co jakis czas robiła obrót o 360° Mam nadzieje ze ten siłownik faktycznie robili a nie tylko rozkręcili i skręcili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    522

a co za problem sprawdzić siłownik? 2 min roboty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paweleekkk    1

Niby zaden i trzeba bedzie
sprawdzic
ale skoro cos dajesz do naprawy i placisz niemałe pieniądze to powinno byc ok tym bardziej ze to dość zaufany zakład z wieloletnim doświadczeniem. Sprawdzic masz na mysli skrecić na max i odkręci wąż?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    835

Nieszczelny siłownik to "wędrująca" gałka kierownicy - zmienia położenie ale nie różny kąt skrętu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    522

No u siebie tak sprawdzałem... i te ciśnienie zasilajace siłownik w stanie spoczynku czy jest takie samo z obu stron.... czy w ogóle tam masz ciśnienie... chyba zawór przelewowy za to odpowiada w orbitrolu
@pawel885... jemu gałka też wędruje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paweleekkk    1

Kolego kąt skrętu sie różni i to juz ustaliliśmy że na wieloklinie trzeba przestawić. Drugą sprawa jest to o czym teraz piszemy ta "wędrująca gałka kierownicy" jak Napisałeś. Raz w trakcie jazdy na wprost jest na godz. 9 a po kilku manewrach kierownicą na godz 3 . Siłownik niby zregenerowany orbitrol był podmieniony i dalej to samo :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

Ta zmiana pozycji kątowej kierownicy jest normalna. Tak zbudowane są orbitrole że obracając w lewo kierownicę, wykonamy inną ilość obrotów, niż kręcąc w prawo do poprzedniej pozycji kół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
paweleekkk    1

To że liczba obrotów kierownicy kręcąc w lewo i prawo jest różna od pozycji jazdy na wprost to wiadomo. Ale czy "wędrująca gałka" to zjawisko normalne? jezdziłem kilkoma ciągnikami i wózkami widłowymi " na orbitolu" i tam gałka w trakcie jazdy na wprost zawsze była w tym samym miejscu niezależnie od ilości manewrów i czasu jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Matikrzew24
      Witam wszystkich bardzo serdecznie.
      Posiadam w swoim gospodarstwie ciągnik IMT 577 z mocno uszkodzonym układem napędowym. Posiada on za to sprawny silnik Perkins s 44a po remoncie. Przez co zastanawia mnie kwestia przełożenia tego silnika do jakiegoś Massey Ferguson-a z nieopłacalnym do naprawy silnikiem Perkins A4.248. Konstrukcje są bardzo podobne, ale czy takie same ? Gdzie napotkam problemy ?
    • Przez pawel6200
      Czy wiecie ile oleju wchodzi do MF 590 w  skrzyni , silniku, zwojnicach??
      Nie moge nigdzie znalezc tej informacji.
      Jezeli ktos ma jakas instrukcje llub katalog pdf do tego ciagnika to prosze o pomoc.
      Pozdrawiam
    • Przez marioc14
      Witam
       
         Mam taki problem w swoim MF 255 mianowicie chodzi o to ze jakby za mało "wbija" bendiks na koło wiencowe w wyniku czego mozna zauwazyc ze juz niektóre zeby na kole są uszkodzone. Co moze byc przyczyną takeigo stanu rzeczy. Elektromagnes wymieniłem na nowy
       
      Pozdrawiam
      Mariusz
    • Przez harny666
      Witam,
      Mam ciągnik Massey Ferguson 699 i wystąpił mi w nim problem, podczas ruszania do przodu bez włączonego przedniego napędu po przejechaniu ok 0,5 m, blokują mi się przednie koła i nie da rady jechać, po włączeniu przedniego napędu koła się nie blokują ale strasznie charczy przedni napęd
       
    • Przez Ferguson95
      Witam. Podczas pracy w polu ferdek mi 2 razy podskoczyl  (dziury w ziemi) i coś zazgrzytalo w skrzyni. Dojechałem powoli do domu. Czasem podczas jazdy zazgrzyta, na każdym biegu. Jak wcisne sprzęgło to przestanie. Nie zgrzyta cały czas. Co to może być?  Sprzęgło? Coś w skrzyni? 
      Proszę o pomoc i z góry dzięki. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.