Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Chciałem zapytać jakie są zasady zjeżdzania z górki z ciężką przyczepą ? Wjeżdzać to wiem że bieg trzeba dobrać taki żeby silnik nie zadusić przed wjazdem bo źle się to mogły by skończyć. Zjeżdzając też chyba lepiej jest trochę wolniej i nie można wciskać mocno hamulca. A tak np zjeżdzając po ubitym śniegu c-360 z przyczepą mającą 5 ton to jakim biegiem najlepiej zjeżdzać ? Co zrobić gdy czuję że zaczyna trochę pchać ? Czy jeżeli po drodze jest góra na której jest ubity śnieg to czy wogóle ciągnięcie c-360 załadowanej przyczepy pod i z tej góry jest bezpieczne ? Bede wdzięczny za odpowiedzi, bo - w przeciwieństwie do jazdy samochodem - o jeździe ciągnikiem w takiej sytuacji nie ma chyba w necie informacji.

Opublikowano

co ci po hamulcach na śniegu? raz bloknie koło i możesz wybrać sobie drzewo na którym się zatrzymasz tym bardziej że przyczepa cięższa od tej zabawki
A niski bieg też nic nie pomoże jak tak czy inaczej popchnie

Opublikowano

Właśnie hamujemy pulsacyjne i zjeżdżamy na małym biegu, jeszcze w tym ciągniku proponuję trzymać biegi bo jak wyskoczą to moze być problem i pamiętaj nigdy nie wciskaj sprzęgła zjeżdżająć chyba ze sie zestaw zatrzymał bo wtedy można skrzynie roz***... :) powodzenia !

Opublikowano

Podstawowe i najważniejsze  zasady to

-  nie  dac  sie  wyprzedzić przyczepie ;)

-mieć  sprawne i podpiete hamulce 

jak lód  i mocno z  górki , lub pod  górke  - to  siedzieć  w domu na  d*pie  i  czekac  wiosny

Opublikowano

Święte słowa, jak ślisko to w domu się siedzi.

Na górze wrzuca się nisi bieg, jak zaczyna pchać  z góry t wyższe biegi się wrzuca żeby przyczepa nie wyprzedziła ciągnik, gazu nie żałować.

Opublikowano

Nigdy tego nie robiłeś? Solidna belka i spięty podnośnik pod dyszlem i podnosisz. Można tak robić z górki i pod górkę, ale wtedy musisz trzymać rękę na dźwigni i regulować podnośnik na bieżąco, żeby Cię nie obróciło do tyłu.

Opublikowano

Jaka przyczepę masz na myśli , bo nadal nie łapię jak wzrośnie nacisk na oś traktora ?

Opublikowano

No wydaje Mi się że ze względu na długość zaczepu efekt będzie żaden . To tak jakby sam się za włosy do góry podnosił żeby być lżejszym . No ale może się mylę  .

Opublikowano (edytowane)

Być może , trzeba by wrócić do książek z fizyki . B) Najprościej byłoby pojechać na wagę i sprawdzić nacisk osi , bo jak to obliczyć to nie wiem . B)

Edytowane przez Gość
Opublikowano

@zetorki12 gdy podnosisz podnosnik i dostawi go do dyszla przyczepy, to jego siła działa wtedy na ciągnik dociskając go do podłoża. Im większy udźwig podnośnika, tym bardziej można się w ten sposób dociążyć. Wszystko trzeba robić z umiarem, bo można pogiąć dyszel, albo co gorsza - uszkodzić podnośnik.

Opublikowano (edytowane)

No , tylko jeżeli to będzie to element wagi (ten z którym się waży) to waga pozostanie bez zmian . Znacie ten kawał jak facet jadąc furmanką wziął worek zboża na kolana żeby ulżyć koniowi ? :P Tak sobie myślę że jakiś tam efekt w sumie da takie dociążanie , ale większość mocy podnośnika pójdzie na sam zaczep . Czasami i kilka kg może pomóc .

Edytowane przez Gość
Opublikowano

A jak musisz? W 60-ce można delikatnie zaciągnąć ręczny i przyczepa tylko przyhamuje. W razie gdyby ciągnik pchało blokada i trzymać się pobocza, jeśli górka krótka sprzęgło  i stoczyć się na dół. Jeśli już na prawdę ciężko a się da to lepiej traktor w rowie na kole położyć. Jeżdżę w zimie i często na prawdę trzeba stanąć, popatrzyć co i gdzie, przetestować hamulce obojętne czy jedziesz w dół czy chcesz wyjechać pod górę. Bo jak ci koła stracą przyczepność przy podjeździe to powodzenie.

Opublikowano

@zetorki12 coś w tym jest... :D. Wracając do zjazdu z góry gdy jest pokryta śniegiem/lodem. Jeśli koniecznie musisz jechać, to radzę na szczycie wrzucić niski bieg i na nim zjeżdżać. Czasami przy zmianie biegu na śliskiej powierzchni lubi zablokować koła, a co wtedy się stanie, to już chyba każdy wie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianFanDeutz
      Gdzie mozna kupic ile kosztuje obciaznik do ciagnika na przedni tuz waga jaka mnie interesuje to ok 800kg
    • Przez Dastan
      W zimie poskładałem silnik Cumminsa, robiona głowica, pompa paliwa, wtryskiwacze, nowe pierścienie blok honowany. Przyczyną remontu była zatarta panewka. Od początku dwa cylindry po odpaleniu bardzo kopcą na jasny gryzący dym dopóki się silnik nie zagrzeje potem to nie występuje. Dodam że przed remontem tak nie było.  Pompa ustawiona na znaki. Silnik ma przepracowane 30mtg i dalej to samo, a liczyłem że muszą się pierścienie dotrzeć, ale nie jestem pewny czy to to bo oleju nic nie ubywa. Jak to zdiagnozować? Może źle pierścienie założone? Ale to by brał olej? Kąt wtrysku?
    • Przez KatarzynaJeziorkowska
      dzień dobry,
       
      jestem pośrednikiem kredytowym i pozwoliłam sobie napisać do Państwa z propozycją finansowania skierowaną do Waszej grupy zawodowej a mianowicie - kredyt dla rolników poz zastaw ziemi na max 15 lat
      max kwota BRAK
      pod zastaw hipoteczny
      uproszczone procedury - do 500 tys na oświadczenie o osiąganym dochodzie
      na okres 15 lat
      szybka decyzja
      bez wpisu do bik
      spłacamy inne zobowiązania do 500k na uproszczonej procedurze, powyżej polisa i zestawienie faktur(bez faktur i przelewów;)) konsolidujemy inne zobowiązania wpisane na hipotece
      w każdej chwili możliwa wcześniejsza spłata bez żadnych dodatkowych kosztów hipoteka możliwa i na domu i na ziemi, itd, itp   zapraszam do kontaktu dkfinanse.spzoo@gmail.com tel 695 588 952 w swojej ofercie mam produkty zarówno dla osób z dobrymi bazami bik jak i złymi cała Polska   pozdrawiam   Katarzyna Jeziorkowska DK Finanse sp. z o.o. wpis do KNF RPK037045
    • Przez Fugeo
      Poszukuję sprawdzonych lamp roboczych ledowych na tył ciągnika.  Na chwilę obecną będą założone dwie. Preferowane z wbudowanym złączem typu AMP. Pierwsze jakie znalazłem to takie:
      https://elmoto.pl/lampy-robocze/4562-lampa-robocza-led-4000-lm-owalna-amp-wesem-kat-60-5905445633354.html
      Mogą być? Mają odpowiednią moc, strumień świetlny i kąt?
    • Przez przemyslaw111187
      Witam
      Mam dwie duże przyczepy Pronar 14 ton ciągnik 150km mam problem z wyjechaniem z kukurydzy po kiprowaniu na bok . Jazda prawie na wprost nie ma możliwości wykręcenia na bok lub zajechania drugi raz.Do tej pory miałem mniejsze przyczepy i nie było problemu
      Może ktoś doradzi jaka kolejność i jaka technika wyjeżdżania?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v