News
tomek97777

Zasady zjeżdzania z ciężarem z górki

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pola
tomek97777    1

Witam. Chciałem zapytać jakie są zasady zjeżdzania z górki z ciężką przyczepą ? Wjeżdzać to wiem że bieg trzeba dobrać taki żeby silnik nie zadusić przed wjazdem bo źle się to mogły by skończyć. Zjeżdzając też chyba lepiej jest trochę wolniej i nie można wciskać mocno hamulca. A tak np zjeżdzając po ubitym śniegu c-360 z przyczepą mającą 5 ton to jakim biegiem najlepiej zjeżdzać ? Co zrobić gdy czuję że zaczyna trochę pchać ? Czy jeżeli po drodze jest góra na której jest ubity śnieg to czy wogóle ciągnięcie c-360 załadowanej przyczepy pod i z tej góry jest bezpieczne ? Bede wdzięczny za odpowiedzi, bo - w przeciwieństwie do jazdy samochodem - o jeździe ciągnikiem w takiej sytuacji nie ma chyba w necie informacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    207

Z góry zawsze zjeżdża się małym biegiem, żeby nie rozganialo w miarę możliwości silnika, hamulec na lodzie może się źle skończyć, tymbardziej że pneumatyczne albo hamują w opór albo nie.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    304

podobne zasady są co do samochodów ciężarowych.c360 jak jest pneumatyka sprawna to możesz próbować z ciężką przyczepą a i przyczepa musi być sprawna bo możesz frunąć z ta przyczepą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lukbold    691

co ci po hamulcach na śniegu? raz bloknie koło i możesz wybrać sobie drzewo na którym się zatrzymasz tym bardziej że przyczepa cięższa od tej zabawki
A niski bieg też nic nie pomoże jak tak czy inaczej popchnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    439

Właśnie hamujemy pulsacyjne i zjeżdżamy na małym biegu, jeszcze w tym ciągniku proponuję trzymać biegi bo jak wyskoczą to moze być problem i pamiętaj nigdy nie wciskaj sprzęgła zjeżdżająć chyba ze sie zestaw zatrzymał bo wtedy można skrzynie roz***... :) powodzenia !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    490

Podstawowe i najważniejsze  zasady to

-  nie  dac  sie  wyprzedzić przyczepie ;)

-mieć  sprawne i podpiete hamulce 

jak lód  i mocno z  górki , lub pod  górke  - to  siedzieć  w domu na  d*pie  i  czekac  wiosny


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    290

Święte słowa, jak ślisko to w domu się siedzi.

Na górze wrzuca się nisi bieg, jak zaczyna pchać  z góry t wyższe biegi się wrzuca żeby przyczepa nie wyprzedziła ciągnik, gazu nie żałować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

niski bieg i powoli zjeżdżasz możesz depnąć blokadę żeby oba koła trzymały i dociążyć się podnośnikiem ale jak zaczyna pchać do coraz wyższy bieg i co najważniejsze nie hamować żeby koła stawały. powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
coffey23    19

dociąża sie tak że listwe zakładasz i podnośnik z czuciem jak przedobrzysz to pęknie dekiel albo pogniesz zaczep

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dominic    33

Nigdy tego nie robiłeś? Solidna belka i spięty podnośnik pod dyszlem i podnosisz. Można tak robić z górki i pod górkę, ale wtedy musisz trzymać rękę na dźwigni i regulować podnośnik na bieżąco, żeby Cię nie obróciło do tyłu.


c 330
4011
mf 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    6167

Jaka przyczepę masz na myśli , bo nadal nie łapię jak wzrośnie nacisk na oś traktora ?


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    192

Każdą zwykłą przyczepę. No normalnie nacisk wzrośnie jak listwa będzie cisnąć w zaczep od tej przyczepy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    6167

No wydaje Mi się że ze względu na długość zaczepu efekt będzie żaden . To tak jakby sam się za włosy do góry podnosił żeby być lżejszym . No ale może się mylę  .


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    6167

Być może , trzeba by wrócić do książek z fizyki . B) Najprościej byłoby pojechać na wagę i sprawdzić nacisk osi , bo jak to obliczyć to nie wiem . B)

Edytowano przez zetorki12

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlaQ24    143

@zetorki12 gdy podnosisz podnosnik i dostawi go do dyszla przyczepy, to jego siła działa wtedy na ciągnik dociskając go do podłoża. Im większy udźwig podnośnika, tym bardziej można się w ten sposób dociążyć. Wszystko trzeba robić z umiarem, bo można pogiąć dyszel, albo co gorsza - uszkodzić podnośnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlaQ24    143

Prosty sposób na sprawdzenie tego patentu. Stań na wadze i spróbuj odepchnąć się od czegoś co jest nad Tobą. Tak samo działa dociążenie podnośnikiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorki12    6167

No , tylko jeżeli to będzie to element wagi (ten z którym się waży) to waga pozostanie bez zmian . Znacie ten kawał jak facet jadąc furmanką wziął worek zboża na kolana żeby ulżyć koniowi ? :P Tak sobie myślę że jakiś tam efekt w sumie da takie dociążanie , ale większość mocy podnośnika pójdzie na sam zaczep . Czasami i kilka kg może pomóc .

Edytowano przez zetorki12

ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

A jak musisz? W 60-ce można delikatnie zaciągnąć ręczny i przyczepa tylko przyhamuje. W razie gdyby ciągnik pchało blokada i trzymać się pobocza, jeśli górka krótka sprzęgło  i stoczyć się na dół. Jeśli już na prawdę ciężko a się da to lepiej traktor w rowie na kole położyć. Jeżdżę w zimie i często na prawdę trzeba stanąć, popatrzyć co i gdzie, przetestować hamulce obojętne czy jedziesz w dół czy chcesz wyjechać pod górę. Bo jak ci koła stracą przyczepność przy podjeździe to powodzenie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KlaQ24    143

@zetorki12 coś w tym jest... :D. Wracając do zjazdu z góry gdy jest pokryta śniegiem/lodem. Jeśli koniecznie musisz jechać, to radzę na szczycie wrzucić niski bieg i na nim zjeżdżać. Czasami przy zmianie biegu na śliskiej powierzchni lubi zablokować koła, a co wtedy się stanie, to już chyba każdy wie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    799

60-ka jest lekka na oblodzonej górce nie utrzyma ciągnik już 3 ton koła po prostu stracą przyczepność. Delikatnie ręczny, blokada, pobocze i niski bieg.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez S-Piotr
      To już druga instalacja gazowa jaką zamontowałem w ciągniku ,pierwsza W MTZ-cie 820 http://www.agrofoto...._957_180941.jpg
      A druga do C360 tą instalację wykonałem testowo bez żadnych dodatkowych urządzeń tylko butla, reduktor, zaworek, ciągnik pracował 3 god. Reduktor nie zamarzł,po dodaniu gazu silnik wszedł na wyższe obroty,Instalacja wymaga małych poprawek ,ale testy wypadły pozytywnie. http://www.agrofoto...._957_258595.jpg
    • Przez Arek
      Mam kilka pytań odnośnie płomieniówki:
      Czy paliwo do świecy jest doprowadzone bezpośrednio z pompy czy przez jakiś zaworek?
      Załączanie świecy jest 100% ręczne ale jak długo trzeba grzać żeby paliwo się zapaliło? czy jak się wystarczająco nagrzeje to jest jakaś kontrolka kiedy puścić wyłącznik?
    • Przez robi57362
      witam od dawna mnie zastanawia czemu w różnych ciągniki mth są naliczanie inaczej . chodzi mi o prędkość np w mf 255 lecą jak szalone a w mtz 82 bardzo wolno jeżdżę na podobnych obrotach więc nie wiem dlaczego są takie rozbieżności . z góry dziękuje za odpowiedź i sugestie .
    • Przez karpiol
      co trzeba pokazać w ciągniku na egzaminie?? Egzamin mam na Zetorze 3320...
      - rozrusznik
      - alternator
      - wlew oleju
      - wlew płynu hamulcowego
      - wyłącznik prądu
      - filtr powietrza
      - wlew płynu chłodzącego
      - miarka do sprawdzania poziomu oleju
      - wlew płynu do spryskiwaczy
      coś jeszcze??
       
      prezentacja ciągnika jest przed połączeniem z przyczepą czy po??
       
      Proszę o odpowieź
    • Przez Blusik
      Witam czy ktoś może powiedzieć mi z jakiego auta jest ta felga z opona 
      Wiem że felga jest zabezpieczona pierścieniem do okoła. 
      Traktor ma 30-40 lat 

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.