Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
  • AgroTeam
Opublikowano

Sprawa ma sie następująco ciągnik jest z 90 roku i od nowości nie ruszana kaczka. Niestety po tylu latach jest zniszczona totalnie. Podnośnik podnosi jeszcze ok ale bardzo szybko opada i np przy pługu podskakuje przez co rozwala wieszaki. Zapadła więc decyzja o naprawie/regeneracji. Czy ktoś ostatnio robił coś takiego? Jaka jest cena części, na pewno do wymiany jest tłok i cylinder. A najlepiej było by jak by ktoś znał adres jakiejś firmy która zajmuje sie regeneracją podnośników, ale chodzi Mi wyłącznie o firmy z okolicy Wrocławia max do 150km do Wr. A może ktoś ma taką kaczkę na sprzedaż? Czasem taki coś kupowało się na zapas z PGR-ów itd. Będę wdzięczny za każdy sygnał

Opublikowano

Miałem identyczny problem przy zetorku 7211 wiec dokładnie jak mówisz do wymiany tłok i cylinder. Tak jak u mnie zrobilismy to w jeden dzien tylko przy zetorku było trzeba rozebrac kabine. Koszt całej naprawy wynosił okolo 350zł.

Opublikowano

ja bym nieodawal do regeneracji sasiad oddal caly podnosnik ( ta gorna czesc gdzie sa ramiona itp.) to oddali mu jakis inny pospawany i troche rozwalony dzialal miesiac i znow bylo to samo, ja u siebie robilem rozdzielacz pare oringow i działa juz niepamietem ile dalem

Opublikowano

to może i ja się dołącze. Mam identyczny problem. NA okrągło mi podbija. Pompa jest nowa więc podnosi super ale co z tego skoro nie trzyma rozdzielacz. Tłok i cylinder do wymiany a jak jest z rozdzielaczem?? Wiem że się go regeneruje ale czy mógłby ktoś powiedzieć na czym polega ta cała regeneracja rozdzielacza i czy moge zrobić to samemu czy też trzeba gdzieś oddawać?? Nowy kosztuje w techrolu 750zł a podnośnik po regeneracji moge kupić za 700zł z tym że musze oddać stary a na nowy dostaje gwarancje 30 dni więc zupełnie moi zdaniem się nie opłaca. Wole zrobić to sobie sam tylko niewiem jak z rozdzielaczem. Czekam na jakieś informacje. Pozdrawiam

Opublikowano

ja w swojej 60' pokrywę zawoziłem do pniew (woj.wilekopolskie) to będzie trochę dalej niż 150 ale robią w 2 czy 3 godziny a cena ok 380zł

Opublikowano

ja regenerowalem rozdzielacz wszystko trzeba porozbierac najlepiej wedlug instrukjci napraw wymienic uszczelniacze ( oringi), mialem takie same objawy, jakbys potrzebowal to moze uda mi sie zrobic skany instrukcji napraw:D

  • AgroTeam
Opublikowano
ja w swojej 60' pokrywę zawoziłem do pniew (woj.wilekopolskie) to będzie trochę dalej niż 150 ale robią w 2 czy 3 godziny a cena ok 380zł

A co miałeś robione?? U mnie do wymiany pisałem co jest i jeszcze ukręcony jest ten wałek, bodaj od regulacji siłowej co do niego przymocowane jest górne mocowanie TUZ.

Co do rozdzielacza to w zasadzie Ja też nie wiem jak wygląda :/ Tak czy inaczej trzeba będzie to zrobić i na pewno nie będziemy dawać do regeneracji bo nie wiadomo co dostali byśmy w zamian....

 

ja regenerowalem rozdzielacz wszystko trzeba porozbierac najlepiej wedlug instrukjci napraw wymienic uszczelniacze ( oringi), mialem takie same objawy, jakbys potrzebowal to moze uda mi sie zrobic skany instrukcji napraw:D

 

My jak nie znajdziemy dobrego warsztatu lub cena naprawy będzie kosmiczna to też sami podziałamy juz nie jedną rzecz tak z instrukcją sie naprawiało :-) A i tak cała naprawa będzie robiona na nowych częściach.

Opublikowano

co do rozdzielacza w c-360 to jest to taka podłużna kostka z 2 suwakami przykręcona do pokrywy podnośnika-regeneracja polega na wymianie uszczelnień i przepolerowaniu zaworków i suwaków-do niedawna brałem za to 80zł, obecnie 100

co do wyjęcia podnośnika w zetorze to trzeba wyjąć tylną ściankę kabiny z szybą i podłogę pod fotelem-co do rozdzielacza w zetorze jest on podobny do tego w c-360 tylko wizualnie z zewnątrz- ma bardziej skomplikowaną budowę, a pomylenie tylko 2 sprężynek powoduje nieprawidłową pracę rozdzielacza-nowy polski rozdzielacz do zetora w Archimedesie kosztuje ok 850 zł, czeski ok 1100-1200 zł

Opublikowano

t-tas dokładnie czeba odkręcic podłoge jest z tym troche roboty bo trzeba odkręcic wszytkie gałki które znajduja sie na tej podłodze. U nas jak robilismy to mechanik kazał jeszcze odkręcic ramiona bo pózniej jak sie wkłada tłok z cylindrem to trzeba podnies ramiona w góre a to troche wazy

Opublikowano

Dzięki za informacje. U mnie jest tak:jak podniose to sam opada i jak jest zimny olej to jest ok ale jak sie nagrzeje to już problem. Więc jak robić to chyba cały podnośnik czyli tłok, cylinder, pompa, zawór bezpieczeństwa czy jakos tak i rozdzielacz do regeneracji- co o tym myslicie?

Opublikowano

ja bym sie najpierw zastanowił czy warto ten podnośnik regenerować. W Pniewach koło Poznania jest zakład który sie tym zajmuje. ludzie mówią że po regeneracji całego podnośnika nie mogli se dac z nim rady potem, ale ja u nich regenerowałem rozdzielacz w 360 i jest na razie oki(2 lata temu). Może jednak warto samemu najpierw wymienić gumy i pierścień na tłoku. Jeśli będzie chodził dłuższy czas to moim zdaniem nie ma sensu robić całej hydrauliki, jeśli szybko sie spiepszy to kupiłbym tłok i tuleje. A koszt mniejszy i to dużo. Poza tym jeśli problemem jest tylko opadanie i trochę wolne podnoszenie to na pewno pomoże. A robić całą hydraulikę?? Naprawdę zastanowiłbym sie nad tym.

Opublikowano

czyli co proponujesz, bo ja już w sobote musze się za to zabrać?? Wiem napewno że wymieniam wszystkie oringi, zakładam nowy tłok i cylinder, wszystkie uszczelniacze, a co z rozdzielaczem?? Regenerować go czy wymienić tylko na nim uszczelnicze i zostawić go w spokoju??

Opublikowano

do rozdzielacza to sie lepiej nie dotykaj. taka moja rada. on z opadaniem raczej nie ma nic wspólnego (bynajmniej nie widziałem takiego przypadku jeszcze. Wymień uszczelniacze i pierścień i powinien trzymać dobrze. Tylko dobrze załóż gumy, bo jak odwrotnie je założysz to za długo nie wytrzymają. Olej musi je rozwierać. Sądze ze jak zaczniesz kombinować z rozdzielaczem to narobisz sobie tylko biedy...

Opublikowano

hej chlopcy a moze to dolna pompa szwankuje?? U mnie jak sie w niej oringi popsuja to ojciec nituje te dziurki w pokrywce i jest lux, albo tam jest taka tulejeczka laczaca rozdzielacz ze skrzynia tam zmien oringi noi dobrze by bylo tez na tloku zmienic i najlepiej na tloku zrobic w tokarni jeszcze jeden rowek na oring wtedy znacznie zwiekszy sie moc podnosnika noi nie bedzie opadal;) pozdro

Opublikowano

pompe mogę wykluczyć. Założona niedawno nowa i to w dodatku wzmocniona ta do tura a tura niemam. Więc zostaje tylko podnośnik. Albo tłok i cylinder albo rozdzielacz. Czy ktoś może dać jakieś konkretne rady bo sobota za pasem a ja niewiem jak mam się zabrać za remont tego podnośnika.

Opublikowano

marcin974-zaślepiając te otworki w pokrywie zwiększa się moc kompensacji hydraulicznej w pompie ale nie o to chodzi- o-ringi jak padną się wymienia, ale one same nie padają tylko siada pompa-zwiększa się luz wewnętrzny kasowany kompensacją hydrauliczną która jest uszczelniana tymi właśnie o-ringami, a te otworki w pokrywie są odpowiedzialne za odpowiednią siłę kompensacji-przecież nowa pompa to jakieś 190 zł, nie mówiąc już o regeneracji która kosztuje koło 100 i daje nowe życie pompie

wracając do zatkania tych otworków to można w ten sposób troszkę przedłużyć żywot pompy ale z technicznego punktu widzenia jest to psucie pomy-przecież ktoś tę pompę zaprojektował i policzył

Opublikowano

tutaj sie zgodze z toba t-tas. Pompe mam z 2003r ale zatkalismy dopiero 2 tygodnie temu ale mowie Ci jak sie wbije w liscie i chce wyrwac to przod bez wlaczania biegu sie unosi:) u mnie to najczesciej te oringi (w pompie i na tloku) nie wytrzymywaly bo jak ojciec wyzezdzal z pola to mial zalozona belke i jak zaczynal siadac to zapieral o zaczep od przyczepy (taka zwykla belka sie giela ale mamy taka od anny) no i w kombajnie anna tez pompa siadala pozdro dla Ciebie:)

Opublikowano

nie ma potrzeby zaślepiania otworów w pompie. wystarczy dobrać nieco grubsze gumy i je włożyć pod dekiel. One zminimalizują luzy które już są w pompie i nawet stara słaba pompa pokaże jeszcze co potrafi. Próbowałem na kilku pompach i zawsze działa (o ile oczywiście obudowa nie jest pęknięta)

Opublikowano

max2505-teoretycznie masz rację ale to tylko półśrodki-gdyby tak było nie trzeba by szlifować kół zębatych, wymieniać przekładek, szlifować korpusów,wymieniać igiełek itd tylko po to by uzyskać luz mierzalny w setnych milimetra(granice luzów zachowam dla siebie) który zapewnia skuteczna i bezpieczną pracę pompy na następne lata

marcin974-może warto by pomyśleć o wymianie pompy na tą pochodzącą z zetora(dodam tak tylko od siebie, ze jakość obecnie produkowanych pomp do c-360 ma się nijak do tych z "dobrych czasów") która to pompa od zetora ma inną konstrukcję wewnętrzną-inny rodzaj kompensacji(hydrauliczno-mechaniczna-ciśnienie oleju+ nacisk sprężyn)-z powodzeniem te pompy wytrzymują większe obciążenia-nie wiem jak to jest tylko z podłączeniem tej pompy do rurki wylotu z pompy od c-360-może pasuje rurka od zetora-tak osobiście dodam, że dość szybko się ta Twoja pompa zwaliła-rocznik 2003 i już po niej...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez versus
      jak mozna wzmocnic podnosnik w 60-ce????
    • Przez gibos95
      Witam Panowie, dzisiaj od tak przestał podnosić mi ursus c360, tur działa normalnie oraz wom, jednak nie reaguje tylni podnośnik, gdzie szukać przyczyny?
    • Przez Borekk17
      cześc mam problem z pompą hydrauliki mianowicie wywala na okragło uszczelniacze czego to moze byc przyczyna bo juz nie wyrabiam zeby sciagac i robic pompe
      pomocy !!!
    • Przez tomekxx1
      Witam. Dzis napotkalem się z dość sporym problemem i nie za bardzo wiem co mogło się stać. Po przerobieniu pokrywy pompy, i zamontowaniu nowego rozdzielacza do tura podnośnik przestał pracować. Nie działają ani wyjścia ani podnośnik. Rozdzielacz mam zamontowany 2 sekcyjny, podłączone jest zasilanie, powrót do skrzyni, i powrót do rozdzielacza w podnośniku przez tuleje ciśnieniową. Wcześniej podnośnik działał a teraz nie wiem, kompletnie przestał reagować. Może ktoś miał podobny problem i wie jak to rozwiązać.
    • Przez Irek86
      Witam czy ktos posiada Fiata 980 DT i miał jakiekolwiek problemy z hydrauliką 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v