Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

;Zobacz w katalog co i jak powinno być złożone, bo u Ciebie coć nie tak lub czegoś brakuje.

Z założeniem taśmy jest tragedia, znajdź kogoś z małymi i długimi rękami i niech od góry to zakłada.

 

Proszę przyłożyć się do polskich znaków.

Pozdrawiam kris14

Opublikowano (edytowane)

Dziś kupiłem od razu dźwignie na wałek, wymienię i zobaczę czy to rozwiązuje problem.

Izydor - sprawdzałem już z katalogiem, złożone jest dobrze, jedyne co, to brakuję sprężyny (nie ta od góry mała, tylko założona na tą srubę regulacyjną, która odpycha górne mocowanie taśmy), ale w niektórych schematach ona jest a w niektórych już nie ma. Wątpię, żeby po obydwu stronach zniknęła od tak.

Z zakładaniem taśmy mówisz, żeby przykręcić wspornik i później próbować te czopy powsadzać na wlaściwe wcięcia od góry? Tak się da?

A jak się robi remont i zdejmuje pochwę ze zwolnicą to wtedy od boku to wszystko się sprawnie montuje, dopiero później bęben itd. czy też jest problem?

PS: Takie pytanie jeszcze - czy ręczny w tych ciągnikach da się zrobić, żeby trzymał rzeczywiście a nie tylko spowalniał? Bo jak mam wszystko powymieniać i czasu stracić a nic z tego nie wyjdzie to już lepiej wymyślić coś z blokowaniem pedału nożnego...

Edytowane przez Fenek
Opublikowano

Witam. Mam C 360 3p. Jest problem z hamulcami. Ojciec mówi że siadły jak ciągnik miał nie cały rok(był kupiony nowy) ale nie wie co się zepsuło,bo mój dziadek wzioł się za przerabianie a nie naprawianie. Zrobił coś takiego że pedał nożny jest podpięty pod ręczny. Chce zrobić tak jak być powinno. podejrzewam że poprostu pęk przewód, bo nie ma przewodu na lewe koło. Chodzi mi czy cylinderki które pracowały nie cały rok. będą działać. zamierzam wymienić pompki i brakujący przewód. 

Opublikowano

Przewody masz na wierzchu to bez problemu możesz zobaczyć czy są wycieki itp.
Z treści nie wiadomo do końca czy masz na myśli, że wysiadła któraś strona hamulców roboczych (cylinderek, przewody) czy ręczny. A w ręcznym nie ma żadnej hydrauliki.

Jeśli chodzi o sam ręczny to spróbuj wyregulować go wg instrukcji (była podawana tutaj w temacie też) i ogólnie sprawdź czy układ jest kompletny. Może poprostu wymagał regulacji po roku...

Opublikowano

Mam problem z tymi hamulcami, wcześniej nie było hamulca na lewą stronę myślałem że cylinderek poszedł ale przemieniłem rurki w wyrównywaczu i hamowało lewe (prawym pedałem) więc kupiłem nową krótką pompkę (fragokov wcześniej też taka była) przy okazji zmieniłem zbiorniczek przewód gumowy przewód do pompek i do wyrównywacza. Problem polega na tym że nie mogę odpowietrzyć wogóle hamulców pedały lecą do końca  i wogóle nie twardnieją a z cylinderków leci troche płynu.

  

Pompki są puste, z nowymi tak bywa, że nie zaciągają płynu jak są suche.

Mam podobny problem Ale z prawym hamulcem. Wymieniony cały układ na nowy fragokov. Lewe Koło odpowietrzylo się od razu a prawe wpada do końca. Wymieniłem na nową długą pompke ale dalej to samo. Pedal opada do końca z odpowietrznika płyn leci jak krew z nosa. Po zamianie rurek jest na odwrót czyli z cylinderkami chyba wszystko ok. Poradzcie coś, jak odpowietrzyc prawe Koło?

Opublikowano

najpierw odkręcaj rurkę przy pompce na takiej samej zasadzie jak byś odpowietrzał hamulce czyli ruszasz kilka razy pedałem hamulca wciskasz i popuszczasz rurkę i tak kilka razy powinno pomuc

Opublikowano

jakieś 5-6 lat u nas pompki nie wiadomego pochodzenia, cylinderki też, jeden padł dopiero w tym roku

jak widać loteria, większość nie wiedzieć czemu ma sentyment do czeskich wyrobów, bo niby lepsze

od kilku dni jest akcja na złość czechom nie kupujemy ich produktów, radzę wziąść sobie to do serca, może skończą się wasze problemy, nie tyko z hamulcami  :lol:

Opublikowano

najpierw odkręcaj rurkę przy pompce na takiej samej zasadzie jak byś odpowietrzał hamulce czyli ruszasz kilka razy pedałem hamulca wciskasz i popuszczasz rurkę i tak kilka razy powinno pomuc

Próbowałem tak jak piszesz i nic z tego. Próbowałem nawet sprężarka dmuchać w zbiorniczek, odkrecilem odpowietrznik, płyn leciał Ale dalej bez zmian. Czuć pod palcem ze cylinderek się rozchyla ale oddał wpada do końca i nie ma ciśnienia żeby docisnąć go do bębna. Zauwarzylem jeszcze jedna rzecz jak nacisne lewy hamulec, sprawny, to światła stop na chwilę się zapala i gasną, tak jakby na chwilevtylko do czujnika poszło ciśnienie i zaraz spadło.

Zostaje mi chyba już tylko wymiana krótkiej pompki teoretycznie sprawnej, ale może ona ma wpływ na działanie długiej pompki. Ewentualnie ponawiam pytanie czy pompka zasysa płyn ze zbiorniczka czy spływa on do niej swobodnie , bo może ten płyn do pompki za wolno spływa i pompka nie ma co tloczyc.

Opublikowano

Kolego @majes  nie wiem czy sprawdzałeś tak ale sprawdz po kolei: czy tłoczek pompki cofa cię całkowicie i jest delikatny luz (ze 2mm) pomiedzy trzpieniem dociskajacym a tłoczkiem pompki  gdy pedał jest nie wcisniety(trzeba najlepiej zdjąć z pompy i odchylić mieszek ochronny inaczej ciężko jest wyczuć luz). Następnie sprawdzasz samą pompkę odkrecając rurke która jest odpowiedzialna za ta pompkę i pompujesz pedałem i patrzysz czy pompa podaje płyn. Jak jest w porządku to pompka jest dobra. Sprawdzasz dalej na kolejnym połączeniu popuszczasz rurki i obserwujesz .W ten sposób odpowietrzysz tez układ bo może gdzieś w pompce jest  bąbel powietrza i nie daje rady przepchać.  

 

Co do zasilania pompki to przeważnie w tego typu układach hamulcowych  zbiorniczek jest powyżej pompek i tak powinno być. Jak bedzie nizej to mozliwe że nie zassie płynu i układ cieżko sie będzie odpowietrzać, bo część powietrza automatycznie wychodzi do zbiorniczka który zawsze jest wyżej pompek. 

 

 

Opublikowano

Zestaw nie pomorze kiepskim pompką. Odpowietrza się je tak fajnie że nie jest potrzebny pod warunkiem że same pompki są sprawne. A z nimi jest już różnie. 

W 4011 miałem jedna pompkę i nie było z nią najmniejszego problemu. Te z  wyrównywaczem mimo że to proste urządzenie potrafią już dać w kość.

Można spróbować przerobić na wyrównywacz zewnętrzny jak jest w 80-ce czy zetorze. Nie ma w nich problemów z hamulcami.

Opublikowano

Miałem niedawno problem z odpowietrzeniem prawej strony(lewe poszło szybko prawe za cholerę nie mogłem) kombinowałem jakoś tak że pompowałem na przemian samym prawym pedałem i obydwoma jednocześnie raz odkręcałem odpowietrznik przy wciśniętym tylko prawym następnie naciskając oba trochę to bez sensu ale w moim przypadku pomogło.

Opublikowano

Mam podobny problem jak kolega Majes. Prawe koło hamuje,że z fotela ściąga a lewe po wymianie na nową pompkę i cylinderek też ledwie hamuje. Ze światłami było podobnie, że zapaliły się na sekundę i gasły,ale pomyślałem, że nowy i lipny. Muszę jeszce raz ściągać zwolnicę, bo po wymianie uszczelnień cieknie jeszcze bardziej. Pomyślałem, żeby własnie założyć dwie krótkie i wyrównywacz z 80ki, tylko nie wiem, czy odległość między pompkami jest taka sama. Wymieniłem na fragokov.

Opublikowano

Zestaw nie pomorze kiepskim pompką. Odpowietrza się je tak fajnie że nie jest potrzebny pod warunkiem że same pompki są sprawne. A z nimi jest już różnie. 

W 4011 miałem jedna pompkę i nie było z nią najmniejszego problemu. Te z  wyrównywaczem mimo że to proste urządzenie potrafią już dać w kość.

Można spróbować przerobić na wyrównywacz zewnętrzny jak jest w 80-ce czy zetorze. Nie ma w nich problemów z hamulcami.

 

Czy ty wogóle kiedyś przestaniesz krytykowac moją każdą wypowiedź,czy muszę się już do tego przyzwyczaić?

Opublikowano

Nie krytykuje twojej wypowiedzi tylko pompki jakie teraz sprzedają do 60-ki. Ale jeśli już koniecznie chcesz to nie ma sprawy. 

Te zestawy co cena koło stówki goni o kant tyłka można rozbić to jedno.

A druga sprawa to nadaje się to głównie do samochodów gdzie samemu nie dasz rady deptać hamulcem i obserwować powietrze w węży a nie w 60-ce gdzie i pedał i odpowietrzniki masz dostępne z jednego miejsca fotela.

 

Opublikowano

Tu nie chodzi o wygodne odpowietrzanie tylko o napełnienie pompki płynem gdy ona sama nie może sobie poradzić a później to już działa we właściwy sposób.

Wierz mi że to sprawdzony sposób w osobówce i w C-360 też pewnie pomoże.

Opublikowano

Sprawa dyskusyjna. Jeśli pompki są sprawne nie trzeba żadnego wspomagacza. Problem w tym że z pompkami jest różnie. Nie wiadomo kto je robi, kto składa, kiedy były zrobione i ile leżały w magazynie u producenta, hurtowni czy sklepu. Wystarczy że jej nowej nie posmarują jak należy i po krótkim czasie guma się przyklei. Sam kupiłem nowa i miała podwinięty uszczelniacz.

Przed założeniem wypadało by tłoczek wyjąć, posmarować choć by hydrolem i dopiero zamontować.   Osobiście ci powiem że jeszcze nie miałem problemu z odpowietrzeniem hamulców w ursusie. W zetorze tak. Ale tam pompka ma inną budowę z racji tego że zasilanie jest z przodu gdzie w 60-ce jest wyjście. W samej 60-ce najbardziej razi przynajmniej mnie wyrównywacz. Jakoś mi on nie leży i tyle.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Witam !
      Niewiem co sie dzieje ale jak jezdze dłuzej c-355 to zaczyna mi isc dym z bębnow hamulcowych (biały) jak sie szybciej jezdzi, az w kabinie sie robi biało i trzebo po wode jechac zeby to zgasic.Co moze byc przyczyną, dodam ze hamulce były 2/3 lata temu robione wymienione zostały szczeki, przewody i opaski na beben do recznego
    • Przez Grubson124
      Witam mam taki problem gdyż w moim deutzu zaczęły łapać hamulce na przednim wale pedynm więc postanowiłem to rozebrać i naprawić i odkręciłem ten zasisk wyciągłem stare klocki a raczej kawelk blachy co po nich pozostało i jeden tłoczek cofkem ładnie a tego drugiego co jest do mostu przykręcony nie mogę próbuje na siłę breszka to aż się tarcz wygina a to ani mam się nie wsunie. Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ceston
      Witam mam nowe cylinderki tarcze i przewody. jak to prawidłowo odpowietrzyć? zdjąć ta gumkę z odpowietrznik a i go jeszcze zluzować? bo pompuje pompuje a efektu brak jak tylko zdejmę gumke
    • Przez ceston
      Jak w temacie macie jakiś sposób na to poza wymiana samego cylindra? początek gwintu jest uszkodzony reszta jest ok. jak to wkręcić. Swoją drogą brawo dla konstruktora za tak wlfantastyczne umieszczenie gwintu
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem ostatnio cylinderek hamulcowy i bęben okładziny zostały stare bo nie były jeszcze mocno zużyte i jest teraz taki problem że po kilku krotnym odpowietrzeniu słabo hamuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v