Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wiem , że podobny temat już istnieje w dziale o Ursusach ale Ursus i MTZ to dwie różne maszyny.

Otóż mam Belarusa 820 ze standardowym filtrem oleju tzw. BĄK i zaczyna mnie wpieniać to całe mycie i składanie tego filtra przy okazji wymiany oleju. Czy są dostępne kpl. do zamiany tego ustojstwa na normalny filtr , który się wymienia razem z olejem???

 

Będę wdzięczny za wszystkie rady w tym temacie.

Opublikowano

Bąk jak dla mnie ma same plusy ;).

Nie trzeba za każdym razem kupować nowego filtra. No i filtry PP nie czyszczą tak dokładnie oleju jak bąk.

Warunkiem jest prawidłowe czyszczenie i montaż tego filtra.

Opublikowano

Ja mam bąka i nie narzekam ale nie o to chodzi. Więc z kompletem do zmiany to się jeszcze nigdy nie spotkałem, ale na pewno można dopasować od jakiegoś innego ciągnika najszybciej to pewnie URSUS albo ZETOR.

PZDR

Opublikowano

Przecież od tych z Euro2 musi posować bo one maja filtr wymienny i moim zdaniem to jedyne wyjscie. Ja bym raczej nie zmieniał bo szkoda kasy na cześci a potem jeszcze filtry trzeba kupowac. Chyba ze komus na czasie zalezy albo wygodzie bo sie baka nie chce czyscic

Opublikowano

Pamiętaj kolego że każdy filtr typu PP ma w sobie zawór przelewowy i dlatego nie polecam kombinowania lub co gorsze złe dobranie filterka może być bardzo ryzykowne.I przy zakupie filtru PP należy kierować się katalogiem i zastosować polecany zamiennik a nie sugerować się że gwint pasuje.

Opublikowano

Taki filtr oleju jest najlepszy z możliwych, żaden tak nie czyści, kwestia dobrego wyczyszczenia i złożenie wg .znaków i nie wymyślaj głupot.

Opublikowano (edytowane)

1. odgrzebie trochę temat :blink:

2. w zetorku 10145 też mam odśrodkowy i jest super. Popieram przedmówców - nie zmieniaj go.

3. w MTZ/Bealrus 952.3 mam PP i za nowego był wstawiony filtr Made in Russia-nie pamiętam modelu, na pierwszym przeglądzie wstawili polski FO-05.219, obecnie jest FO-03.239 WFS Włocławek a się zastanawiam czy mógłbym wstawić np ten filter:

http://allegro.pl/filtr-oleju-silnika-mtz-audi-ford-volvo-i1266099980.html

 

ogólnie jaki filtr powinien być tam wstawiony?

Thx z góry za opinie.

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano

Odgrzeję i ja kotleta? Może ktoś zobrazuje jak zabrać się za czyszczenie tego odśrodkowego filtra, na co zwrócić uwagę? Czy trzeba wymieniać te sitko które jest dostępne na allegro w cenie 10pln? czy zostaje te stare?

z góry dzięki za odpowiedź

Opublikowano

odkręcasz tą górną śrubę osłaniającą cały filtr zdejmujesz to wieko później odkręcasz ten bączek, czyścisz ścianki tego wieka bo tam jest nalot, sitko możesz wymienić ale jeśli jest dobre to zostaw, ja czyszczę go ropą i jest git, zakładasz w odwrotnej kolejności co ściągałeś i po sprawie czyszczenie trwa max 15 min

Opublikowano

Mi chodzi głównie o to , że kiedy go rozkręcam to zawsze ja albo silnik jest ochlapany olejem. Ogółnie cały ten proces jest denerwujący.

Aby uniknąć tego ochlapania olejem,ja ze swego MTZ82 r.90 spuszczam olej wieczorem a filtr rozbieram i czyszczę nazajutrz rano.Też jednak chętnie zmieniłbym ten filtr gdyż mocowanie tura z Sipmy.którego mam na tym ciągniku bardzo utrudnia dostęp do bąka.Zakup tego tura w 2000r był wielką pomyłką.

Opublikowano (edytowane)

W związku , że każdy z omawianych w tym temacie filtrów ma swoje + i - postanowiłem poszukać porady u specjalistów czyli w serwisie PRONAR Narew. Pan potwierdził , że mycie filtra odśrodkowego jest uciążliwe , potwierdził , że są dość dokładne w filtrowaniu , ale dodał również , że filtry odśrodkowe powodują niewielki ale jednak spadek ciśnienia oleju. Co do filtrów pełno-przepływowych (PP) stwierdził , że praktycznie we wszystkich nowych silnikach stosuje się PP i odchodzi od odśrodkowych. Nie potwierdził ani nie zaprzeczył czy zmiana filtra ma wpływ na żywotność silnika. Podstawą jest terminowe czyszczenie/wymiana filtra oraz oleju!

Nie wiem jak wy , ale ja raczej skłaniam się do wymiany bąka na PP bo mam tura (ciulowy dostęp) poza tym nie chce mi się babrać w oleju. Pozdro.

 

 

P.S. Dostałem od Pana Jana Siemieniuka z firmy Pronar maila ze zdjęciem podstaw filtra pp.

post-2628-0-89347100-1350282080_thumb.jpg

Edytowane przez niudizajn
Opublikowano

Dzisiaj dzwoniłem do "Grand" Czarna Białostocka i uzyskałem podobne informacje jak "niudizjan" z Pronara.Plusem filtru PP jest to,że wyłapuje również opiłki co nie zawsze udaje się bąkowi.W przyszłym tygodniu zamawiam podstawę,filtr i uszczelkę.Koniec z upierdliwym rozbieraniem i czyszczeniem baka.

Opublikowano

1. odgrzebie trochę temat blink.gif

2. w zetorku 10145 też mam odśrodkowy i jest super. Popieram przedmówców - nie zmieniaj go.

3. w MTZ/Bealrus 952.3 mam PP i za nowego był wstawiony filtr Made in Russia-nie pamiętam modelu, na pierwszym przeglądzie wstawili polski FO-05.219, obecnie jest FO-03.239 WFS Włocławek a się zastanawiam czy mógłbym wstawić np ten filter:

http://allegro.pl/fi...1266099980.html

 

ogólnie jaki filtr powinien być tam wstawiony?

Thx z góry za opinie.

W moim MTZ 1025.3 zainstalowany był filtr oleju silnikowego Baldwin BT216.Ciągnik kupiony był w Pronarze i przy każdej wymianie oleju-przeglądzie zakładany jest taki właśnie filtr.

Opublikowano

Muszę się przyznać, że nigdy nie czyściłem tego bąka (1250 mth), niestety nie mogłem go rozkręcić i rozłożyć. Tam u góry jest nakrętka, której nie mogłem nigdy odkręcić. Prawdopodobnie trzeba przytrzymać, zablokować, bąka i wtedy odkręcić i co potem ? Luźno wysunie się w górę, czy trzeba mocno podważyć i gdzie? Całość czy zewnętrzny dzwon? Nie mogę sobie poradzić, a instrukcja jest niewyczerpująca.

Opublikowano (edytowane)

Bąka wykręcasz na dole pod dzwonem potem na imadło i dopiero góra i pamiętaj o cechach bo jest wywarzany i jak żle złożysz to nie będzie się kręcił.Poza tym napisz co było w środku po tylu mtg ,cud że to jeszcze dziala ;) .

Edytowane przez Tomasz78
Opublikowano (edytowane)

Muszę się przyznać, że nigdy nie czyściłem tego bąka (1250 mth), niestety nie mogłem go rozkręcić i rozłożyć. Tam u góry jest nakrętka, której nie mogłem nigdy odkręcić. Prawdopodobnie trzeba przytrzymać, zablokować, bąka i wtedy odkręcić i co potem ? Luźno wysunie się w górę, czy trzeba mocno podważyć i gdzie? Całość czy zewnętrzny dzwon? Nie mogę sobie poradzić, a instrukcja jest niewyczerpująca.

to jak ty jeździłeś... co ty wogule tego nie rozbierałeś od nowości?

cud że silnika nie zarżnołeś

napisz co było w tym filtrze i jak był bardzo brudny:)

Edytowane przez johenek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v