Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
niudizajn

Zamiana filtra odśrodkowego na zwykły PP

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
niudizajn    11

Witam.

Wiem , że podobny temat już istnieje w dziale o Ursusach ale Ursus i MTZ to dwie różne maszyny.

Otóż mam Belarusa 820 ze standardowym filtrem oleju tzw. BĄK i zaczyna mnie wpieniać to całe mycie i składanie tego filtra przy okazji wymiany oleju. Czy są dostępne kpl. do zamiany tego ustojstwa na normalny filtr , który się wymienia razem z olejem???

 

Będę wdzięczny za wszystkie rady w tym temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenit    0

Co się wpieniać przecież codziennie oleju nie wymieniasz a oczyścić ten filtr to żaden problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

Bąk jak dla mnie ma same plusy ;).

Nie trzeba za każdym razem kupować nowego filtra. No i filtry PP nie czyszczą tak dokładnie oleju jak bąk.

Warunkiem jest prawidłowe czyszczenie i montaż tego filtra.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

niudizajn    11

Mi chodzi głównie o to , że kiedy go rozkręcam to zawsze ja albo silnik jest ochlapany olejem. Ogółnie cały ten proces jest denerwujący.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil555    2

Ja mam bąka i nie narzekam ale nie o to chodzi. Więc z kompletem do zmiany to się jeszcze nigdy nie spotkałem, ale na pewno można dopasować od jakiegoś innego ciągnika najszybciej to pewnie URSUS albo ZETOR.

PZDR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    0

Przecież od tych z Euro2 musi posować bo one maja filtr wymienny i moim zdaniem to jedyne wyjscie. Ja bym raczej nie zmieniał bo szkoda kasy na cześci a potem jeszcze filtry trzeba kupowac. Chyba ze komus na czasie zalezy albo wygodzie bo sie baka nie chce czyscic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    48

Pamiętaj kolego że każdy filtr typu PP ma w sobie zawór przelewowy i dlatego nie polecam kombinowania lub co gorsze złe dobranie filterka może być bardzo ryzykowne.I przy zakupie filtru PP należy kierować się katalogiem i zastosować polecany zamiennik a nie sugerować się że gwint pasuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy    2

Taki filtr oleju jest najlepszy z możliwych, żaden tak nie czyści, kwestia dobrego wyczyszczenia i złożenie wg .znaków i nie wymyślaj głupot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

1. odgrzebie trochę temat :blink:

2. w zetorku 10145 też mam odśrodkowy i jest super. Popieram przedmówców - nie zmieniaj go.

3. w MTZ/Bealrus 952.3 mam PP i za nowego był wstawiony filtr Made in Russia-nie pamiętam modelu, na pierwszym przeglądzie wstawili polski FO-05.219, obecnie jest FO-03.239 WFS Włocławek a się zastanawiam czy mógłbym wstawić np ten filter:

http://allegro.pl/filtr-oleju-silnika-mtz-audi-ford-volvo-i1266099980.html

 

ogólnie jaki filtr powinien być tam wstawiony?

Thx z góry za opinie.

Edytowano przez Nikita_Bennet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

Odgrzeję i ja kotleta? Może ktoś zobrazuje jak zabrać się za czyszczenie tego odśrodkowego filtra, na co zwrócić uwagę? Czy trzeba wymieniać te sitko które jest dostępne na allegro w cenie 10pln? czy zostaje te stare?

z góry dzięki za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

odkręcasz tą górną śrubę osłaniającą cały filtr zdejmujesz to wieko później odkręcasz ten bączek, czyścisz ścianki tego wieka bo tam jest nalot, sitko możesz wymienić ale jeśli jest dobre to zostaw, ja czyszczę go ropą i jest git, zakładasz w odwrotnej kolejności co ściągałeś i po sprawie czyszczenie trwa max 15 min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Mi chodzi głównie o to , że kiedy go rozkręcam to zawsze ja albo silnik jest ochlapany olejem. Ogółnie cały ten proces jest denerwujący.

Aby uniknąć tego ochlapania olejem,ja ze swego MTZ82 r.90 spuszczam olej wieczorem a filtr rozbieram i czyszczę nazajutrz rano.Też jednak chętnie zmieniłbym ten filtr gdyż mocowanie tura z Sipmy.którego mam na tym ciągniku bardzo utrudnia dostęp do bąka.Zakup tego tura w 2000r był wielką pomyłką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    11

W związku , że każdy z omawianych w tym temacie filtrów ma swoje + i - postanowiłem poszukać porady u specjalistów czyli w serwisie PRONAR Narew. Pan potwierdził , że mycie filtra odśrodkowego jest uciążliwe , potwierdził , że są dość dokładne w filtrowaniu , ale dodał również , że filtry odśrodkowe powodują niewielki ale jednak spadek ciśnienia oleju. Co do filtrów pełno-przepływowych (PP) stwierdził , że praktycznie we wszystkich nowych silnikach stosuje się PP i odchodzi od odśrodkowych. Nie potwierdził ani nie zaprzeczył czy zmiana filtra ma wpływ na żywotność silnika. Podstawą jest terminowe czyszczenie/wymiana filtra oraz oleju!

Nie wiem jak wy , ale ja raczej skłaniam się do wymiany bąka na PP bo mam tura (ciulowy dostęp) poza tym nie chce mi się babrać w oleju. Pozdro.

 

 

P.S. Dostałem od Pana Jana Siemieniuka z firmy Pronar maila ze zdjęciem podstaw filtra pp.

post-2628-0-89347100-1350282080_thumb.jpg

Edytowano przez niudizajn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Dzisiaj dzwoniłem do "Grand" Czarna Białostocka i uzyskałem podobne informacje jak "niudizjan" z Pronara.Plusem filtru PP jest to,że wyłapuje również opiłki co nie zawsze udaje się bąkowi.W przyszłym tygodniu zamawiam podstawę,filtr i uszczelkę.Koniec z upierdliwym rozbieraniem i czyszczeniem baka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

1. odgrzebie trochę temat blink.gif

2. w zetorku 10145 też mam odśrodkowy i jest super. Popieram przedmówców - nie zmieniaj go.

3. w MTZ/Bealrus 952.3 mam PP i za nowego był wstawiony filtr Made in Russia-nie pamiętam modelu, na pierwszym przeglądzie wstawili polski FO-05.219, obecnie jest FO-03.239 WFS Włocławek a się zastanawiam czy mógłbym wstawić np ten filter:

http://allegro.pl/fi...1266099980.html

 

ogólnie jaki filtr powinien być tam wstawiony?

Thx z góry za opinie.

W moim MTZ 1025.3 zainstalowany był filtr oleju silnikowego Baldwin BT216.Ciągnik kupiony był w Pronarze i przy każdej wymianie oleju-przeglądzie zakładany jest taki właśnie filtr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    26

Muszę się przyznać, że nigdy nie czyściłem tego bąka (1250 mth), niestety nie mogłem go rozkręcić i rozłożyć. Tam u góry jest nakrętka, której nie mogłem nigdy odkręcić. Prawdopodobnie trzeba przytrzymać, zablokować, bąka i wtedy odkręcić i co potem ? Luźno wysunie się w górę, czy trzeba mocno podważyć i gdzie? Całość czy zewnętrzny dzwon? Nie mogę sobie poradzić, a instrukcja jest niewyczerpująca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    345

Bąka wykręcasz na dole pod dzwonem potem na imadło i dopiero góra i pamiętaj o cechach bo jest wywarzany i jak żle złożysz to nie będzie się kręcił.Poza tym napisz co było w środku po tylu mtg ,cud że to jeszcze dziala ;) .

Edytowano przez Tomasz78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    3

Muszę się przyznać, że nigdy nie czyściłem tego bąka (1250 mth), niestety nie mogłem go rozkręcić i rozłożyć. Tam u góry jest nakrętka, której nie mogłem nigdy odkręcić. Prawdopodobnie trzeba przytrzymać, zablokować, bąka i wtedy odkręcić i co potem ? Luźno wysunie się w górę, czy trzeba mocno podważyć i gdzie? Całość czy zewnętrzny dzwon? Nie mogę sobie poradzić, a instrukcja jest niewyczerpująca.

to jak ty jeździłeś... co ty wogule tego nie rozbierałeś od nowości?

cud że silnika nie zarżnołeś

napisz co było w tym filtrze i jak był bardzo brudny:)

Edytowano przez johenek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez wieslawa_olo
      WItam. Planuje sprzedać ciągnik MTZ 82 TS i zakupić coś zachodniego. Interesuje mnie ciągnik o mocy 100km. Nie wiem czy lepiej kupić 4cyl + turbo czy lepszy 6cyl bez turbo który jak myśle miałby większy zapas mocy. Zastanawiam się nad dwoma maszynami: Case 5130 a Renault Ares 550 RX. Chciałbym usłyszeć kilka opini od osób posiadających takie ciągniki. Na co trzeba zwracać uwagę przy zakupie. Czym różnią się te Case maxxtrack, magnum, pro i plus? Podobno są dobre tylko trzeba zwracac uwagę na pompe. A na co zwrócić uwagę w Renault? Jak ktoś chce sie przesiąść ze wschodu na zachód to jest sporo nowych rzeczy do wzięcia pod uwage. Ciągnik na 20h, staltech U170 4 skiby, agregat agrofactory 3,4m,  taleerzówka bomet 3,15m.  Wystawiłem już MTZ na olx i liczę że uda się poczynić jakąś zmianę. Czekam na odpowiedzi.

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

×