Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dołanczam się do tematu ale z innym problemem choć również z ogrzewaniem.

Otóż mam problem z silniczkami ogrzewania, od jakiegoś czasu (stopniowo) przestały chodzić wcale

Raz je wymontowałem oby dwa i komutator wraz ze szczotkami przeczyściłem papierem ściernym i uruchamiałem przy prostowniku i chodziły.

A jak zamocowałem do ciągnika to już nie, żaden bieg, tylko słychać jak się załancza i tyle.

Opublikowano

W tych silniczkach najczęściej zacierają się łożyska, a właściwie to te tulejki zaczynają się obracać w obudowie.

Proponuję sprawdzić czy swobodnie sie obracają wmontowane na gotowo, czy wentylator gdzieś nie chaczy, a puźniej zasilanie.

Jak włączysz dmuchawy to pewnie przekaźnik "pyknie" i cisza.

Opublikowano

Witam ponownie ;)

Chcialem poinformowac ze ogrzewanie w zetorku samo sie naprawilo. Teraz to w kabinie jest goraco :) Nie wiem czy to zasługa plynu bo wlalem go pare dni temu. Ojciec mowil ze ciagnik byl rozgrzany a nadal nie dzialalo ogrzewanie az w jednej chwili zaczelo grzac i jest Ok, dzialo sie to wczoraj. Dziekuje wszystkim którzy pomagali mi w rozwiazywaniu tego problemu :)

Opublikowano
W tych silniczkach najczęściej zacierają się łożyska, a właściwie to te tulejki zaczynają się obracać w obudowie.

Proponuję sprawdzić czy swobodnie sie obracają wmontowane na gotowo, czy wentylator gdzieś nie chaczy, a puźniej zasilanie.

Jak włączysz dmuchawy to pewnie przekaźnik "pyknie" i cisza.

tak właśnie jest, a te tulejki, to całkiem możliwe że się kręcą w obudowie (choć nie sprawdzałem) bo jak jeszcze 1 dmuchawa chodziła to strasznie hałasowała jak weszła na obroty,

ale chaczyć nigdzie nie chaczą bo nie ma gdzie, swobodnie się także obracają

muszę jakoś sprawdzić czy prąd do nich dochodzi z przekaźników bo może przekaźnik się załanczać a prąd nie dochodzić przez np. zaśnieżenie złącz elektrycznych

Opublikowano

Też miałem kiedyś problem z ogrzewaniem, pierwszą przyczyną był zepsuty ten zawór ktory podaje wodę, cały czas był zamknięty-wymieniłem koszt wysoki jak na taką pierdołę bo 50zł ;) Druga sprawa to miałem jeden wentylator spalony, jak włączyłem to w całej kabina spalenizna, kupiłem od kumpla nowy od kadeta za 15 zł, jest ok ale hałasują trochę.

Opublikowano

Witam,

 

Ja też mam problem z ogrzewaniem w 5211, tzn. z dmuchawami - jedna nie działa (nawet podpięta na krótko) a druga działa tylko na pierwszym biegu. Co może być przyczyną tego, że działa tylko jeden bieg wentylatora? Czy ktoś z Was miał taki problem? Gdzie szukać przyczyny tego zjawiska? Przełącznik? Przekaźnik?

Dzięki z pomoc.

Opublikowano

witam przyłączę się do tematu

 

a mianowicie mam zetora 7211 i wg nie działa mi ogrzewanie dodam że tylko zimne powietrze leci a jak robiłem zimową orkę to wszystko chodziło grzało aż miło co może być przyczyną tego??

Opublikowano

zaworek jest dobry bo wczoraj sprawdzałem, odkręciłem przewód zasilający i powrotny i dmuchnąłem na otwartym zaworze to powrotem poszedł płyn potem zamknąłem zawór i dmuchnąłem znowu to nic nie poleciało

 

czy to może być wina pompy wody??

Opublikowano

dzisiaj właśnie zdjąłem przewód ale powrotny tutaj jak wpada do bloku i sucho nawet na wysokich obrotach nic nie leci na moje oko to wina pompy będzie wg ten przewód od wychodzący od pompy jest zimny

Opublikowano

i mi się właśnie tak zdaje bo kurde nie ma roboty w zimę przy odśnieżaniu bo zimno i szyby zamarzają

 

czeska dokładnie 208 zł kosztuje

 

dzięki za pomoc slawek2209

Opublikowano

dzisiaj właśnie zdjąłem przewód ale powrotny tutaj jak wpada do bloku i sucho nawet na wysokich obrotach nic nie leci na moje oko to wina pompy będzie wg ten przewód od wychodzący od pompy jest zimny

 

Termostat masz sprawny? Silnik osiąga temperaturę pracy 80 stopni?

Zasilanie ogrzewania wychodzi kolektorem wodnym , a powrót jest do króćca pompy.

Uwzględnij ,że zimą silnik tak szybko się nie nagrzewa i od razu nie będzie grzać. Ja zasłaniam chłodnice żaluzją i wtedy szybciej grzeje. Może masz zapowietrzony układ? I nie licz ,ze na wolnych obrotach będzie pompa pchać na górę płyn.

Opublikowano

na dniach mam właśnie rozebrać i sprawdzić czy termostat jest sprawny bo mam zamiar wszystkie gumowe przewody co idą od chłodnicy do pompy wody powymieniać bo kiepsko wyglądają. Prosta sprawa że zimą wolniej się nagrzewa ale łapał 80 stopni jak odśnieżałem i wraz nic nie grzało jak termostat będzie dobry to albo pompa albo zapowietrzone ale to raczej mało prawdopodobne

Opublikowano

no i ogrzewanie chodzi zajrzałem do termostatu jest dobry wymieniałem przewody te które idą do pompy wody zalałem płynem tak jak należy i grzeje :)

 

już mi zima nie straszna :D

Opublikowano

Witam,

 

Ja też mam problem z ogrzewaniem w 5211, tzn. z dmuchawami - jedna nie działa (nawet podpięta na krótko) a druga działa tylko na pierwszym biegu. Co może być przyczyną tego, że działa tylko jeden bieg wentylatora? Czy ktoś z Was miał taki problem? Gdzie szukać przyczyny tego zjawiska? Przełącznik? Przekaźnik?

Dzięki z pomoc.

Przyczyną jest Prawdopodobnie odlutowanie się "drucika w kształcie sprężynki" który odpowiada za obniżenienie napięcia. Jest chyba koło środka wentylatorów, kwadratowej czarnej puszcze 3 cm kwadrowe około ma. Idą do niego chyba 3 czerwone kable,

Opublikowano

Witam mój problem polega na tym, że chciałbym naprawic ogrzewanie w swoim zetorze 7245, ale któraś z metalowych rurek w słupku kabiny jest pęknieta po wlaniu w nie środka penetrujacego (WD-40) wypływa on po zbiorniku paliwa. Moje pytanie brzmi czy ktoś już wymieniał te rurki i czy jest to wogóle mozliwe?

Opublikowano

ApaczAgro -Witaj da się je wyciągnąć poniewaz one sa przykrecone do zbiornika paliwa i oile sie niemyle ugory przy kabinie,musisz zdemontoweać bak i odkrecic sruby zabezpieczajace rurki i powinny ci same wyjść,

 

Witam,czy mogłby mi ktoś cos poradzić,pomoz:)mam taki problem a mianowicie chodzi o to ze mam zetora 5211 i niepracuje mi ogrzewanie kabiny,uklad mam zalany woda gdyz jesli naprawie ogrzewanie to zaleje plynem,kupilem nowe weze,podlaczylem i zalalem woda zrobilem pare kursow zetorkiem i weze byly cieple a jak niebylo ciepla w kabinie tak niema,niewiem dlaczego,ten przelacznik na lince od cieplego i zimnego powietrza byl zatkany wiec przeczyscilem go i sie otwiera i zamyka wiec to musze wykluczyc,termostatuu niemam,ale jesli silnik jest zagrzany do swojej temperatury czyli tam okolo 80 stopni to powinno grzac bo weze sa wtedy cieple ale jednak w kabinie jest inaczej:(cala elektryka bylo robiona u fachowcy wiec jest zrobiona na tip top.czekam na odpowiedz:)

Opublikowano

Bez termostatu od razu układ chodzi w dużym obiegu(silnik-chłodnica). Więc mały obieg (nagrzewnica) może być zapowietrzony. Pompa pchnie wodę gdzie ma lżej więc do chłodnicy.

I bez termostatu raczej się nie odpowietrzy.

Więc zacznij od jego montażu, albo jakoś zablokuj wodę do chłodnicy dla sprawdzenia.

Opublikowano

Załozyłem nowy czeski termostat i temp wody jest 80 st waż doprowadzajacy jest letni a odprowadzajacy jest goracy,dlaczego tak?jak odkrecilem weza odprowadzajacego to nic nie lecialo a powinno??moim zdanie powinno,czy to wina pompy wody(bodajze jest zalozona polska poniewaz byla kupywana tanim kosztem i na szybko bo praca byla w polu ale wytedy niemyslano o naprawieniu nagrzewnicy).jesli dmuchne w waz odprowadzajacy to leci wtedy woda z rurki odprowadzajacej od nagrzewnicy,moglby mi ktos to jakos wytlumaczyc po ludzku bo juz sie pogubilem,ja stawiam na to ze pompa niema tyle,,sily"aby popchnac wode az na gore do nagrzewnicy i moje pytanie jest takie czy pompe Polska da się wyregulować jesli tak to w jaki sposób i czy trzeba ja demontowac aby ja wyregulowac?proszę o pomoc czekam:)pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v