Skocz do zawartości
Dewro

Problem z ogrzewaniem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Dewro    16

Witam

Postanowilem w moim zetorze 7011 naprawic ogrzewanie kabiny poniewaz jak go kupilem w tamtym roku to bylo ono nie sprawne. Wymienilem wszystkie przewody, jedną nagrzewnice oraz założylem termostat. Niestety nie ma krążenia wody w nagrzewnicach. Zauwazylem ze czasem troszeczke wody przeleci przez nagrzewnice a potem przesztaje krążyć. Nie mam pojecia czemu sie tak dzieje. Nie mam tego zaworku w kabinie ponieważ przeciekał, jest on zastapiony zwykłym trójnikiem ale gdy jeszcze ten zawór tam byl było tak samo (nowy zawor kosztuje 120zł :) ) Będe wdzięczny za pomoc :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

nimar1999    0

z tego co słyszałem polskie pompy nie są nic warte, lepiej dołożyć troche kasy i kupić oryginalną czeska

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Pompy to ja nie bede na razie kupywac bo jezeli chodzi o chlodzenie to jest bardzo dobre a po drugie to narazie troche cienko z kasa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

Skoro przewody są nowe i jedna nagrzewnica to coś musi być nie drożne.Proponuję zdemontować przewody zasilający, powrotny i poprostu podłączyć normalny przewód z wodą z kranu wtedy zobaczysz co z tą drożnością.

Być może że nagrzewnica (rozumię że są dwie i jedna nowa) jest zakamieniona i ona chamuje to wszystko.Jak tak bedzie to przepłukaj ją octem bo soda i te preparaty do tego mogą być za ostre.

A tak na marginesie to dlaczego wymieniłeś tą jedną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Nagrzewnice wymienilem bo stara była pęknięta i nie dawało sie tego naprawic. Jeżeli chodzi o przeplukanie to tak dzisiaj wlasnie zrobilem. Podłaczylem przewod do kranu i woda wylała sie drugim koncem. Czyli z drożnoscia jest ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

Jeśli wszystko jest drożne to proponuję sprawdzić pompę wodną (muszę potwierdzić to co pisze nimar1999), kiedyś miałem kłopoty z chłodzeniem w 5211 i okazało się że pompa miała wirnik z tworzywa sztucznego który się po rozgżaniu "ślizgał" na ośce i to było powodem bardzo różnej jej wydajności.Aleśmy się tego naszukali.

Co do odpowietrzania układu to nic niema o tym w instrukcji tylko jak termostat się otwoży to należy uzupełnic płyn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Przewody były wymieniane ,są inaczej ułożone samoczynnie się nie odpowietrzny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

juz bylo to walkowane.jakie odpowietrzanie????czego???jesli silnik ma dobra temperature to pompa jest sprawna.ile nim jezdziles zeby sie nagrzal na tyle zeby czuc bylo cieplo.wloz reke przez nawiewy i zobacz czy nagrzewnice sa cieple.jesli tak to wina wentylatorow

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

jacus chodzi o to ze woda nie dostaje sie nawet do nagrzewnic. a jesli sie dostanie to sa to znikome ilosci. Wczoraj byla nim robiona spora trasa i mial temperature około 80 stopni. Nagrzewnice były zimne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Też mam problem z ogrzewaniem.U mnie niema obiegu na małych obrotach na dużych płyn zaczyna krążyć .Do wymiany jest termostat, ale to nie jest główna przyczyna problemu braku obiegu.Pomijając niedrożny układ bo np. zagięty jest gdzieś przewód winna jest pompa wodna .Może być obluzowany wirnik ale prawdopodobnie jest za duża szczelina między wirnikiem a korpusem pompy . Luz likwidujemy dokręcając nakrętkę na wałku pompy ale tak by wirnik obracał się swobodnie.Jeszcze tego u siebie nie robiłem bo niema dostępu.Najlepiej będzie jak wymontuje się pompę wtedy jest dostęp i można ocenić stan wirnika i luzu .

Życzę miłego remontowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Zastanawiam sie jeszcze dlaczego z termostatem temperatura dochodzi do niecalych 80 stopni. Wyjąłem termostat i włożylem go do kubka z woda i podgrzewalem. Otworzyl sie gdy woda miala chyba z 90 stopni bo chwile potem zaczela wrzec. Przypomnialo mi sie że na samym poczatku po zalozeniu wszystkich przewodow i nowej pompy lecz bez termostatu troche grzało (poprzednia pompa nie miala wyjscia do ogrzewania), a potem jak przestalo to do tej pory nie grzeje. I jeszcze mam jedno pytanie: woda ktora idzie do nagrzewnicy wydostaje sie z pompy czy z kolektora wodnego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

Zasilanie idzie z pompy przez kranik do nagrzewnicy, a powrót do kolektora.Jak masz na odwrót to zamień.

Z termostatem też miałem kłopoty ale w sumie to czujnik nawalił.Przy jesiennej orce widzę że tem. rośnie i rośnie a połowa chłodnicy zimna to pewnie termostat nie puszcza.Po wymianie to samo i tak jak ty garnek, woda i termometr.Przy ok 88 stop. sie otwiera i wymieniłem czujnik.Do dziś jest ok a połowa chłodnicy jest wyraźnie chłodniejsza.

Nie polecam użytkowania silnika bez sprawnego termostatu bo jak będzie mu za zimno albo za ciepło to snacznie skraca się jego żywotność

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

farmer7745: przy odpalonym ciagniku gdy odłaczylem przewod od kabiny ktory idzie z pompy to wylecialo z niego troche wody i przestalo, a jak odkrecilem korek od chlodnicy to wtedy zaczela leciec z niego woda. A przy zamknietym korku zasilanie do kabiny idzie z kolektora. Zrobilem jeszcze tak ze przy pracujacym silniku zdjalem przewod powrotny ten na dole kabiny i wcisnalem gaz, to po pewnym czasie woda zaczela nim wyplywac i nagrzewnice byly cieple.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

Po pierwsze to muszę się przyznać że nie sprawdziłem dokładnie i pomyliłem się pisząc że zasilanie idzie z pompy.Po sprawdzeniu w instrukcji napraw (str. 184) okazało sie że zasilanie idzie z kolektora i rozgrzany płyn wędruje do nagrzewnicy a powrót idzie do pompy.

Po odłaczeniu tego przewodu który idzie z pompy wylecało z niego to co w nim było, a korek trzyma dobrze i wytworzyło się podciśnienie.Czyli powinno być ok.

Sprawdź jeszcze czy po rozgrzaniu silnika przewody są ciepłe i do którego miejsca się nagrzewają.

Zeskanowałem stronę z instrukcji z tym układem chłodzenia i nie wiem zabardzo jak go mozna dodać do posta.POMOŻESZ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Zle ułożone noe przewody 9tworzy się banka p[owietrza uniemożliwiająca od[owietrzenie układu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

farmer7745: przewod od kolektora nagrzeje sie gdzies tak do miejsca gdy laczy sie z tym metalowym od kabiny. Zdjecie mozesz dodac na tej stronie http://imageshack.us/ potem wstawiasz linka do zdjecia i jest ok.

 

GoRAL1: A jak miały by byc prawidłowo ułozone przewody?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
farmer7745    11

http;//img222.imageshack.us/img222/219/scan0001fm6.png.Niestety ale wydaje mi się że ta fotka jest nie widoczna. Coś pokrochmaliłem bo mój angielski jest kiepski.

Dziś przegoniłem mojego ZETORKA i z ciekawości sprawdzałem jak się nagrzewają przewody i powiem że oba nagrzewały się równomiernie.Ale nigdy nic nie odpowietrzałem i po rozgrzaniu silnika tylko uzupełniałem płym i koniec.

Wychodzi że gdzieś w tym twoim ogrzewaniu coś chamuje przepływ i pewnie dlatego tak się dzieje.

Zakamienione, albo przewód załamany sam nie wiem dziwne że po podłąszeniu wody z kranu wszystko było drożne!!.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dewro    16

Zdjecie dziala, musialem tylko poprawic linka, plyn juz jest kupiony ale nie bede go wlewac, nie dam za wygrana i bede jeszcze walczyc z tym ogrzewaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    102

dziwne.obstawialbym pompe lub termostat.u mnie silnik wyciaga 70 st.ale grzeje dobrze.moze termostat jest odwrotnie zalozony lub pompa daje slabe cisnienie-czesto czesci sa tragicznej jakosci i po roku nadaja sie na zlom

sprawdzilem w katalogu sposob zalozenia wezy;wyglada na to ze jedna nagrzewnica ma doprowadzenie od gory a druga od dolu a na kraniku ta samo spotyka sie doprowadzenie z odprowadzenie [katalog od 72 str.272 w 70 moze byc inaczej]

a kranik jest na rurze odprowadzenia do pompy

najlepiej idz do kogos kto ma zetora i to sprawdz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    14

Witam

Kolego wymontuj pompę i sprawdz wirnik i luz tak jak napisałem wcześniej .Mam ten sprzęt już 19 lat i na pierwszej pompie ,która chodziła 12 lat nie było

problemów .Potem lało się wodę ,rurki pękły i ich nie naprawiałem .Pompę trzeba wyregulować bo zamiennik to już niższa jakość i cena więc nie dba się o szczegóły a w zetorze trzeba tą wodę pompować na sporą wysokość .

Czy to jest polska czy czeska to nic nie znaczy musi być dobra czyli dobrze wyregulowana.

 

 

Zetor musi chodzić na płynie bo inaczej rurki popękają

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Lepez
      Witam mam problem ze swoim zetorem. Zimny nie ma sily przewalic. Nawet zakrecic. Jak odpale z pociagu to pozniej odpala bez problemu
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
×