Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie co do wom w c-385 to zaczynajcie zawsze diagnozowanie od ilości i jakości oleju w skrzyni ...

 

Ja u siebie dolałem 10 litrów i na miarce ledwo się "macza" :P

 

Wam też tak długo włącza się WOM ? W dodatku trzeba "gazować" czyli na obrotach wysokich silnika , i dopiero za chwilę wałek zaczyna się szybciej kręcić ... Gdy go wyłącze dzwignią to też powoli się zatrzymuje a raczej zwalnia bo na wolnych obrotach silnika nadal się kręci (ręką z trudnością można go zatrzymać) .

 

Czy to jest wina zużytej pompki - mikropompki czy problem leży w "tarczkach" ? W kosiarce rotacyjnej niby wom się nie zatrzymuje , ale jak wiadomo nie jest to duże obciążenie .

Opublikowano

ja staram sie ustalic przyczyne problemu , poniewaz WOM moge wlaczyc tylko dzwignia pod siedzeniem bo nie dziala mi to sprzeglo przy kierownicy ... zaczne od wymontowania sprzegla i sprawdzenia tych tarczek i cisniania na przewodach z mikropompy .. dlatego pytam czy musze ten olej spuszczac :)

Opublikowano (edytowane)

Ta 15 tematów naraz odśwież leniu przebrzydły ;) Sprzęgło hydrauliczne WOM wygląda tak: https://www.google.p...&bih=989 A konkretnie- pierwszy obrazek.

 

Ten "detal" znajdziesz z tyłu ciągnika i nasadzasz na niego wałek przegubowy podpinając jakąś maszynę na WOM.

Trzeba odkręcić ten duży stalowy element, (http://sklep.techrol...0-cc20-322.html) do którego przymocowany jest zaczep, ew. siłowniki wspomagające i kliny. Następnie odkręcasz śruby na które przykręcona jest obudowa sprzęgła do tylnego mostu i wyciągasz je.

 

Oczywiście najpierw trzeba spuścić olej z tylnego mostu ;)

Edytowane przez Stefano1
Opublikowano

Witam. Mam problem z wałkiem wom. Od czasu gdy kupiłem ursusa wałek włącza się normalnie a pod obciążeniem nie można włączyć bo jest zgrzyt. Jeśli ciągnik zgasze i wałek włączę i odpale na włączonym ciągniki to pracuje. Chodzi mi o dźwignię po prawej na dole bo to przy kierownicy nie działa. Dziś pod obciążeniem juz nawet po odpaleniu nie chodzi a bez maszyny pracuje normalnie . Co to może być ?

Opublikowano (edytowane)

w tym sprzęcie z tego co pamiętam, to włączanie i wyłączanie było tą dźwignią przy kierownicy, tą w podłodze były zależne/wyłączony/ niezależne

 

tam jest sprzęgło jednostopniowe, napęd wom idzie z silnika na stałe, więc pod obciążeniem włączając dźwignią w podłodze możesz coś uszkodzić, choć mogę się mylić, bo już dawno na takim sprzęcie nie siedziałem

Edytowane przez rafff24
Opublikowano

Tą dźwignią w podłodze włącza się mechaniczne sprzęgło WOM-u i tylko na zgaszonym silniku. A jak już odpalisz to sterujesz hydraulicznym sprzęgłem tą dźwignią przy kierownicy.

A to, że wałek nie chce się kręcić pod obciążeniem oznacza, że jest za małe ciśnienie w sprzęgle wynikające z kończącej się mikropompki lub przepuszczających uszczelniaczy w sprzęgle. Winę mogą ponosić również zużyte tarczki w sprzęgle.

Opublikowano

Tarczki sprzęgło lub mikro pompka Odkręć z tyłu rurke i zobscz czy olej podaje A najpierw uruchom rozdzielacz pod kierownicą Dzwignia w podłodze powinno się włączyć na zgaszonym silniku Bynajmiej jest tak u mnie Ciekaw jestem jaki olej masz w skrzyni bo jak gęsty to rizgrzej skrzynie zimą

Opublikowano

tu dźwignią tylko na zgaszonym lub obr.min.da się włączyć. u mnie raz scięło kołek przy dźwigni i też nie włączało choć niby ciężko dzwignia chodziła a poprostu się obkrecala na wałku.wymiana kołka zalatwila sprawę.

Opublikowano

witam panowie . Wiem że tematów było już wiele ale zadam to pytanie kolejny raz ? W ursusie wałek wom słabo się kręci a pod obciążeniem staje . Czy to mikropompka ?Dodam że gdy odkręciłem te rurki z tyłu ciągnika czy sprzęgle womu to olej nawet nie kapnie. Dzwignie przy kierownicy lata luzno i żadnego oporu nie ma .  Ma ktoś może jakieś filmiki ,zdjęcia pomocnicze  jak to wymienia ? Wiem że trzeba rozpolowić ciągnik dlatego proszę  o jakieś wskazówki . 

Opublikowano

Jak dźwignia luźno lata, to może spadło cięgno przełączające rozdzielacz, ale pomimo to ciśnienie na jednej z rurek powinno być. A co z wzmacniaczem momentu lub przednim mapędem (jeśli takowy jest), bo to też pracuje z mikropompki?

Opublikowano

A co drodzy koledzy doradzicie w takiej sytuacji. Wom po włączeniu (wajcha po prawej stronie ) od razu po włączeniu ciągnika kreci. Wajcha która jest przy kierownicy niezależnie od położenia nie ma wpływu na działanie wom. Jak podłączam przyczepę wywrotkę i kipruje to czasami ten dolna wajcha potrafi wyskoczyć. Aby się tak nie działo przytrzymywalem noga i wtedy kiprowalo bez problemu. Dzisiaj podłączyłem prasę i po uruchomienie zaczyna kręcić ale już wystarczy tylko ruszyć albo dodać gazu wom staje . Próbowałem przytrzymywać tą wajchę po prawej stronie ale wtedy był straszny zgrzyt w skrzyni. Olej sprawdzony dodatkowego jeżeli to jest istotne to żółw i zająć nie działa a taka wajchę po lewej rozbierałem aż do pokrywy skrzyni biegów wygląda, że "trybik" dziala prawidłowo . Niedawno kupiłem ten ciągnik i nie nie jestem pewny czy taki objawy daje uszkodzona mikropompka czy może są jakiej inne opcje ?

Opublikowano

Możliwe że zerwany seger tryba WOM przy tylnym moście. Trzeba będzie rozpoławiać. Reakcje wajchy przy kierownicy najlepiej sprawdzić pod obciążeniem, może mieć nałożone tyle tarczek do sprzęgła, że nie zatrzyma nawet z podpiętą maszyną. Tylko nie bardzo wiem co ma kiprowanie przyczepy do WOM

Opublikowano

Sprawdzane pod obciążenie to znaczy właśnie pod prasą i niezależnie od położenia dziala to znaczy kręci się całyczas no chyba że "wyskoczy" to samo na pustym .Co do kiprowania myślałem, że to istotne dlatego nadmieniłem :)

Opublikowano

Pompa hydrauliczna działa niezależnie od WOM. Na moje "oko", z tego co opisałeś to jest problem na połączeniu tulei z trybem WOM, które łączysz dźwignią pod siedzeniem, tak czy owak czeka Cie rozpoławianie między skrzynią a tylnym mostem. A co do braku reakcji na położenie wajchy, to jeśli faktycznie cały mechanizm aż do dekla skrzyni działa, to pewnie tarczki w sprzęgle WOM mają za mało luzu (albo wcale) i nie umie się rozłączyć

Opublikowano

wom w ursusie 912 nie chce kręcić na zimnym oleju. Jak ciagnik pochodzi 15-20min to walek zaczyna kręcić.  Jak olej jest ciepły walek rusza obrazu.  Dlaczego zimny ciagnik musi się trochę nagrzać żeby wom zaczął kręcić? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez margoo78
      Mam wielki problem z zakupem dobrej dętki na tył C385. W ubiegłym roku dałem się namówić na wulkanizacji podczas naprawy kapcia na nową dętkę, bo mówili, że stara już ma kupę łatek lepiej wymienić. Odrazu odradzili kabata, bo dużo reklamacji. Załozyli mi nexen, bo to dobre. Po 2 godzinach kapeć. Okazało sìę, że dętka rozeszła się na szwie. Wymienili mi w ramach reklamacji na mammut. Ta miała być lepsza. Po niecałym roku ta się rozłazi na szwie i co robić? Szukam starej grubej dętki.
    • Przez Dzigit189
      Mam takie odciagi w Zetorze 8011 . Jak je dobrze ustawic żeby talerzowka szła w linii . Ustawienie np. Bolca po obu stronach na ten sam otwór powoduje że i tak na jedną stronę ściąga bardziej.

    • Przez elamir
      Pytanie może głupie ale nie znalazłem odpowiedzi. Zgodnie z danymi technicznymi obroty wom 540/min osiąga się przy obrotach silnika 1890. I moje pytanie czy poniżej takich obrotów silnika wom będzie miał mniejsza prędkość i analogicznie przy większych obrotach silnika powyżej 1890 wom przekroczy 540 obr/min? Czy 540obr/min to są maksymalne obroty wom?
    • Przez freshTomato
      Witam.
      Kolega w swoim ursusie 1614 chciał zmienić koła z 18.4 R34 na 18.4 R38, na przodzie ma 14.9 R24 i pytanie czy coś trzeba zrobić aby zmienić przełożenie i aby przednie koła szybciej się kręciły, czy poprostu je zmienić?
      Z naszych wyliczeń wyszło że uwzględniając przełożenie przedniego napędu dla 1614 prędkość koła R24 wynosi 27,67 km/h, dla tylnego napędu R34 wynosi 27,33 km/h, a dla R38  28,98 km/h na 3 biegu. Stąd pytanie, bo słyszałem że przednie koła muszą się trochę szybciej kręcić od tylnych? 
      Słyszałem że trzeba gdzieś zmienić przełożenie dla większego rozmiaru kół tylko gdzie?
      Pozdrawiam.
    • Przez Kurwer21
      Witam, przychodzę z zapytaniem, mianowicie dziś podczas jazdy Ursusem c385, słyszałem takie specyficzne pukanie mniej-więcej na zwolnicy. Później, gdy w ciągniku jeździła ze mną druga osoba, to też to słyszała i czuła to pukanie pod siedzeniem pasażera. Wie ktoś o co może chodzić?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v