Skocz do zawartości

Polecane posty

nradek96    0

Witam, mam problem z WOM w Zetorze 16145. Zakupiłem bronę aktywną i bez obciążenia działał w porządku, a gdy zaczyna pracę w ziemi to się zatrzymuje. Wymieniłem już tarczki na sprzęgle WOM i znajomy powiedział mi żeby sprawdzić ciśnienie na rurkach które wchodzą do sprzęgła. Na wolnych obrotach wychodziło 2 atmosfery, a na wysokich około 8 więc wymieniłem mikropompkę i teraz na wolnych jest 4, a na wysokich ponad 10. Podobno na wolnych obrotach powinno być 10 atmosfer. Dokręciłem 3 obroty zawór na rozdzielaczu pod pokrywą skrzyni i też nie ma różnicy. Uszczelniłem też wszystkie przewody, aby nigdzie nie było wycieków. Podejrzenie pada na ten właśnie rozdzielacz, ale tani on nie jest dlatego pytam czy ktoś ma pomysł gdzie jeszcze można poszukać przyczyny? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Zamontować manometr na stałe w układ i zobaczysz gdzie ucieka ciśnienie najbardziej. To prosty układ niema tam żadnych tajemnic. A wzmacniacz działa dobrze? przy takim ciśnieniu nie powinien. Ciśnieni powinno być zawsze wysokie niezależnie od obrotów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nradek96    0

Problem polega na tym, że półbiegi (żółw/zając) zostały zdemontowane i zaślepione przez poprzedniego właściciela. Doradził mi jeszcze jeden znajomy żeby zaślepić przewód od przedniego napędu i sprawdzić ciśnienie. Po zaślepieniu na wolnych obrotach jest 10 atmosfer z tyłu na rurce do sprzęgła WOM. To oznacza że coś z rozdzielaczem jest nie tak? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kobra66    3

Tarczki wymieniłeś a tłok na tym sprzęgle sprawdzałeś czy nie jest uszkodzony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

To jak pracować tym ciągnikiem bez półbiegu. Wyraźnie widać że ciśnienie ucieka przez przystawkę przedniego napędu. Trzeba ją naprawić. Jednak jak przedni jest wyłączony ciśnienie powinno być. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nradek96    0

Tarczki wymieniłeś a tłok na tym sprzęgle sprawdzałeś czy nie jest uszkodzony?

Zacznijmy od tego, że nie ma odpowiedniego ciśnienia, które napędzi WOM, więc nie będę się zajmował póki co tym tłokiem dopóki nie będę miał pewności że reszta jest w porządku, ale każda rada jest przydatna i jeśli rozwiążę problem ciśnienia i coś będzie nie tak, to zajrzę i tam :)

 

To jak pracować tym ciągnikiem bez półbiegu. Wyraźnie widać że ciśnienie ucieka przez przystawkę przedniego napędu. Trzeba ją naprawić. Jednak jak przedni jest wyłączony ciśnienie powinno być. 

Pracuję już prawie 10 lat i daje radę bez półbiegów. Owszem, przydały by się, ale nie są aż tak konieczne, żebym kupował wszystko i wkładał :) Masz na myśli tą przystawkę pod kabiną po lewej stronie (siedząc w ciągniku) która jest sterowana linką z kabiny? Jeśli tak, to jest problem z tym, bo kupiłem nową linkę i tą przystawkę właśnie, a przedni napęd i tak nie chce się wyłączyć. Tylko teraz pytanie czy konstruktorzy wymyślili to tak, że abym uciągnął coś cięższego na WOM, to muszę jechać bez przedniego napędu? :) Mógłbym to zostawić zaślepione i ciśnienie będzie ale bez przedniego napędu nie da się zrobić nic porządnie. 

 

Podsumowując to czy jakieś przeczyszczenie tego rozdzielacza coś pomoże? Czytałem gdzieś na forum że jest w nim jakiś tłoczek który lubi się przyciąć ale nie zrozumiałem wypowiedzi i nie wiem czy wtedy w ogóle nie załączy się WOM, czy właśnie jak u mnie może nie mieć odpowiedniego ciśnienia. 

 

Czekam na kolejne porady, bo nie znalazłem na forum dokładnie takiego problemu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Wom , wzmacniacz momentu i przedni napęd są na tym samym obwodzie więc jak masz nieszczelność na którymś z tych układów masz problem bo nie działa reszta jak trzeba. Skoro już wiesz że zaślepienie przewodu do przystawki przedniego napędu poprawia ciśnienie musisz naprawić tą przystawkę. Nie wiesz jak oddaj do mechanika. Do wymiany tarczki i uszczelniacze tuleja i pierścienie tłokowe koszt niewielki problemy ustąpią.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cichy94    72

Ciśnienie powinno być ok. 12 atmosfer. Proponował bym dobrze sprawdzić kosz WOM lub podkręcić ciśnienie na rozdzielaczu pod pokrywa skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nradek96    0

Ciśnienie powinno być ok. 12 atmosfer. Proponował bym dobrze sprawdzić kosz WOM lub podkręcić ciśnienie na rozdzielaczu pod pokrywa skrzyni.

Dokręciłem już 3 obroty i nic to nie zmieniło. Dodam że jak tam zajrzałem to była plomba więc nie było to ruszane nigdy. 

 

Wszyscy piszą o tarczkach i tłoczkach, a ja jeszcze nie mam odpowiedniego ciśnienia które to napędzi ;) 

Zajrzę dzisiaj do tej przystawki od przedniego napędu i zobaczę co tam może być nie tak. Dam znać jak znajdę przyczynę :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nradek96    0

Problem chwilowo rozwiązałem tak, że naprawiłem włączanie/wyłączanie przedniego napędu. Do agregatu uprawowo-siewnego powinien wystarczyć napęd na tył, a zimą będę szukał nieszczelności żeby działało to i to :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Soltys85
      Witam. Na łączeniu pomiedzy tylnim mostem a skrzynia cieknie całyczas olej dodam ze było to robione juz dwa razy, raz była dawana zwykła uszczelka raz specjalny silikon. Przy ciagniku jest tur, pod ciagnikiem jest wzmocnienie a i tak sruby sie luzowały za pierwszym razem, za drugim razem juz nie ale i tak cieknie. Teraz bede go rozbierał bo nie działa mi wom jak to uszczelnic żeby juz był spokój ?? Jaka dac uszczelke? Co zrobić zeby sróby sie nie luzowały??
    • Przez Vroobel
      Witam
      Co poradzić na cieknacy olej na walku miernika impulsow? Uszczelniacze byly juz wymieniane dwa razy, jesli wymiana walka to wyjdzie bez rozbierania mostu?
    • Przez golfdriver
      Jadę sobie z pustą przyczepą, gdy nagle bęc. Koło leży z boku. Ukręcona oś. Jakieś pomysły i opinie Czo tu się odwaliło?
      Zdjęcia:



      I już podniosłem ładowarką:

      W środku:

    • Przez tadzio
      Witam. mam taki problem. Po załączeniu dżwigni po prawej stronie przy ręcznym hamulcu od WOM od razu obraca mi się wałek WOM a tak nie powinno być, bo dopiero po załączeniu dźwigni przy kierownicy powinien się załączyć.
    • Przez Voitek
      Witam,
       
      otóż po jesiennych pracach polowych, gdy odpinałem agregat zauważyłem, że jest nakapane olejem we feldze od wewnątrz. Co może być tego przyczyną? Jak można by było to naprawić.
×