Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 :) i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:

Opublikowano

Instrukcji niestety nie mam :) , wg mnie najodpowiedniejse będą 13.6 a może namówić tate na 14.9 tylko wtedy z przodu będą szersze niż z tyłu :), a prędkość naprawdę spora z 40 km/h poleci, myślę że nie bał bym się startować z new hollandem td95d sąsiada :) a propos tylnych błotników to by się zobaczyło, najwyżej opony by się oddało :)

Opublikowano

ja mam ( a tu na forum gdzieś była do ściągnięcia) więc są takie kombinacje :

11,2-24 i 16,9-30

11,2-24 i 12,4-36

12,4-24 i 13,6-36

12,4-24 i 16,9-34

 

A więc z przodu ci wystarczy 13,6 a nawet 12,4 były oryginalnie najszersze ,pamiętaj że masz większe koła a co za tym idzie dłuższy ślad/styk opony z podłożem (nie liczy się tylko szerokość ale i długość)

  • Like 1
Opublikowano

No dobrze - prędkość Ci wzrośnie. Weź pod uwagę że może Ci obcierać opona o drążek kierowniczy przy skręcie w lewo, ale dobra z tym też można sobie poradzić odwracając felgę. Pozostaje kwestia najważniejsza - ile Ci zostanie mocy na oponach 14,9x28 i 16,9x38? :) To jest ogumienie do ciągnika o mocy 100 km :)

PS. Ja w 120 km NH mam z przodu ogumienie 14,9x28 :)

Opublikowano
Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 :) i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:

Wszystko pokopaliście i wszystkie posty pod tym pytaniem to motanie, kolega ma wąskie koła na felgach 28 i 38, jedyno co można zmienić to na opony 11,2/28 przód i tył 14,9 lub 16,9, i tyle w temacie większych opon nie ma sensu i myśle ze taka zmiana będzie się zgrywać i jak zmieniasz to raczej komplet a nie na raty, sam oceń jak to teraz chodzi czy na tym co masz dużo szybciej przód idzie czy nei czy jak skręcasz pcha lekko przód czy nie to wszystko można policzyć ale najprościej o jedne rozmiar przód i o jedne tył większy ja myśle na 11,2 przód i 16,9 tył to minimalnie przód będzie wolniej szedł jak na 9,5 i 13,6 dlatego oceń jak jest teraz jak przód dużo szybciej teraz idzie to zakałdaj 11,2 przód i 16,9 jak teraz przód wolno idzie możesz odważyć się na 12,4 ale chyba nei ma po co

Opublikowano

Dokladnie Ferdek. Gadaem z nim na gg i ma waskie felgi w zetorze i do tego przednia na r28 do tego bardzo waska wiec pola do popisu nie ma praktycznie zadnego. Max co mozna zalozyc to 11.2R28 na przod i 14.9 R38!! na tył zeby napedy sie zgadzały. Przy dobrym dociazeniu ciagnika takie opony wystarcza w zupełnosci bo mocy nie za duzo i nie ma co go mulic dodatkowo. Przejscie na szersze rozmiary to dodatkowy koszt 4 felg ktore z oponami urzywane beda kosztowac w okolicach 4 tys zl wiec nie wiem czy jest sens kombinowac. Nawet te 14.9 moga okazac sie za duze gdyz po obejzeniu fotki stwierdzam ze nia ma za duzo miejsca miedzy błotnikiem a opona na dodatkowy balon. Zdjecie jest w jego galerii.

  • Like 1
Opublikowano

Sory, że tak długo nie odpisywałem :) . Dzięki @Ferdek07 za sprostowanie o to właśnie mi chodzi. Do przodu będą ok raczej 11.2/r 28, ale jest problem z oponami na tył mają z 40%/50% bieżnika i tak jak napisał @szczewko trzeba założyć przód i tył razem, by się napędy zgrały, oto moje pytanie czy można załozyć przód w tym roku a tył na drugi rok ?

Opublikowano

Założyć to napewno możesz ale z włączonym przodkiem to tylko w krytycznych sytuacjach i przy małej szybkości praca, no jak założysz to sam ocenisz czy da sie pracować czy dużo szybcej będzie brał przód, w płocie na lodzie itp przy małych szybkościach nic nie będzie szkodziło ale na twardszym podłoży i szybciej to będzie mocno podcinać, chociaż do końca nie można być tego pewnym bo zależy jak dobrane były te wąskie koła, jak teraz załączysz przód na twardym podłozu podcina mocno przód czy tylko delikatnie podcina?

Jeśli większość prac wykonujesz na 4x4 to tylko razem wymiana, albo spróbuj najpier tył wymienić na kołach 14,9/38 to już chyba zetor będzie miał zaparcie i bez przodka :) a na przód tak na próbe możesz pożyczyć stare opony z t25 od kogoś lub kupićnarazie używane za 100-200zł napewno dostaniesz takie co jeszcze ze 2 lata pochodzą :)

Opublikowano

Napęd używamy przy orce i w wyjątkowych sytuacjach, najprawdopodobniej kupimy do przodu nowe 11.2/r 28, a z tyłu muszą zostać te 13.6/r 38, bo koszt wymiany jest duży i na wiosne kupujemy samozbierającą, więc każdy grosz się przyda :) .

Opublikowano
Napęd używamy przy orce i w wyjątkowych sytuacjach, najprawdopodobniej kupimy do przodu nowe 11.2/r 28, a z tyłu muszą zostać te 13.6/r 38, bo koszt wymiany jest duży i na wiosne kupujemy samozbierającą, więc każdy grosz się przyda :) .

 

To ktos musi Ci wymienic??

Opublikowano

Jakiej firmy polecacie opony do 7245 z tego co słyszałem to mitasy pękają itp czy to prawda nie wiem :) Będą to opony na przód dodam że ciągnik będzie za niedługo pracował z turem :) Ile taka opona powinna mieć płócien ??

P.s kilka odpowiedzi już dostałem ale mod zamknął mój temat

Opublikowano

Osobiście kupiłem w tym roku opony radialne firmy Petlas jak narazie sprawują się świetnie ,do tego cena jest nie najwyższa w stosunku do jakosci.

Opublikowano

Witam. Sorki ze odkopuje stary temat ale nie bede juz zakładał nowego skoro taki istnieje.

 

Moje pytanie: Czy w zetorze 7245 majac z przodu opony 11.2-24 a z tyłu 16.9-28 mozna zmienic tylne koła na wieksze np. 16.9-30 lub np. 16.9-34 ?

Opublikowano

żeby założyć z tyłu 16,9/30 musiałbyś mieć z przodu 12,4/24

przód i tył muszą sie zgrywać... zmiana rozmiaru opon na większy spowoduje to, że przy włączonym przednim napędzie tylną osią będziesz przepychał przednią. Pojawi się również problemy z rozłączeniem przedniego napędu.

W przednim moście stosowano dwa rodzaje kół talerzowych - jedne 49, drugie 51 zębów (chyba tak) - tym właśnie zgrywano rozmiary opon.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v