Skocz do zawartości
amix

Jakie opony do Zetora 7245 ?

Polecane posty

amix    0

Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 :) i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

napewno podałeś dobre rozmiary ??? Zawsze to one miały przednie felgi xx-24 a tylne xx-28; -30 ;-34

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amix    0

Oczywiście :) przy zakupie też się zdziwiliśmy, ale rozmiar jest ok czyli r28 i r38 tylko wąskie :angry:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

sebe1033    62

a instrukcje masz ?? to kieruj się może felgami -24 i -34 (mniejsze od twoich o 4 cale) ,tylko jedno ale podejdzie ci z tyłu 16,9 pod błotnik?? To niezłą musi mieć prędkość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amix    0

Instrukcji niestety nie mam :) , wg mnie najodpowiedniejse będą 13.6 a może namówić tate na 14.9 tylko wtedy z przodu będą szersze niż z tyłu :), a prędkość naprawdę spora z 40 km/h poleci, myślę że nie bał bym się startować z new hollandem td95d sąsiada :) a propos tylnych błotników to by się zobaczyło, najwyżej opony by się oddało :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

ja mam ( a tu na forum gdzieś była do ściągnięcia) więc są takie kombinacje :

11,2-24 i 16,9-30

11,2-24 i 12,4-36

12,4-24 i 13,6-36

12,4-24 i 16,9-34

 

A więc z przodu ci wystarczy 13,6 a nawet 12,4 były oryginalnie najszersze ,pamiętaj że masz większe koła a co za tym idzie dłuższy ślad/styk opony z podłożem (nie liczy się tylko szerokość ale i długość)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igorass    31

No dobrze - prędkość Ci wzrośnie. Weź pod uwagę że może Ci obcierać opona o drążek kierowniczy przy skręcie w lewo, ale dobra z tym też można sobie poradzić odwracając felgę. Pozostaje kwestia najważniejsza - ile Ci zostanie mocy na oponach 14,9x28 i 16,9x38? :) To jest ogumienie do ciągnika o mocy 100 km :)

PS. Ja w 120 km NH mam z przodu ogumienie 14,9x28 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62
Witam!!! Od niedawna posiadamy Zetora 7245 :) i w tym roku, po dopłatach planujemy wymienić opony przednie na 12.4/r 28 bądź 13.6/r 28 może zaszaleć i kupić 14.9/r 28 , a aktualnie mamy 9.5/r 28 i oto moje pytanie: Czy zgra się przód z tyłem? Dodam jeszcze, że z tyłu mamy 13.6/r 38, które również planujemy wymienić na 16.9/r 38, ale to już na następne dopłaty :angry:

Wszystko pokopaliście i wszystkie posty pod tym pytaniem to motanie, kolega ma wąskie koła na felgach 28 i 38, jedyno co można zmienić to na opony 11,2/28 przód i tył 14,9 lub 16,9, i tyle w temacie większych opon nie ma sensu i myśle ze taka zmiana będzie się zgrywać i jak zmieniasz to raczej komplet a nie na raty, sam oceń jak to teraz chodzi czy na tym co masz dużo szybciej przód idzie czy nei czy jak skręcasz pcha lekko przód czy nie to wszystko można policzyć ale najprościej o jedne rozmiar przód i o jedne tył większy ja myśle na 11,2 przód i 16,9 tył to minimalnie przód będzie wolniej szedł jak na 9,5 i 13,6 dlatego oceń jak jest teraz jak przód dużo szybciej teraz idzie to zakałdaj 11,2 przód i 16,9 jak teraz przód wolno idzie możesz odważyć się na 12,4 ale chyba nei ma po co

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    31

Dokladnie Ferdek. Gadaem z nim na gg i ma waskie felgi w zetorze i do tego przednia na r28 do tego bardzo waska wiec pola do popisu nie ma praktycznie zadnego. Max co mozna zalozyc to 11.2R28 na przod i 14.9 R38!! na tył zeby napedy sie zgadzały. Przy dobrym dociazeniu ciagnika takie opony wystarcza w zupełnosci bo mocy nie za duzo i nie ma co go mulic dodatkowo. Przejscie na szersze rozmiary to dodatkowy koszt 4 felg ktore z oponami urzywane beda kosztowac w okolicach 4 tys zl wiec nie wiem czy jest sens kombinowac. Nawet te 14.9 moga okazac sie za duze gdyz po obejzeniu fotki stwierdzam ze nia ma za duzo miejsca miedzy błotnikiem a opona na dodatkowy balon. Zdjecie jest w jego galerii.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amix    0

Sory, że tak długo nie odpisywałem :) . Dzięki @Ferdek07 za sprostowanie o to właśnie mi chodzi. Do przodu będą ok raczej 11.2/r 28, ale jest problem z oponami na tył mają z 40%/50% bieżnika i tak jak napisał @szczewko trzeba założyć przód i tył razem, by się napędy zgrały, oto moje pytanie czy można załozyć przód w tym roku a tył na drugi rok ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Założyć to napewno możesz ale z włączonym przodkiem to tylko w krytycznych sytuacjach i przy małej szybkości praca, no jak założysz to sam ocenisz czy da sie pracować czy dużo szybcej będzie brał przód, w płocie na lodzie itp przy małych szybkościach nic nie będzie szkodziło ale na twardszym podłoży i szybciej to będzie mocno podcinać, chociaż do końca nie można być tego pewnym bo zależy jak dobrane były te wąskie koła, jak teraz załączysz przód na twardym podłozu podcina mocno przód czy tylko delikatnie podcina?

Jeśli większość prac wykonujesz na 4x4 to tylko razem wymiana, albo spróbuj najpier tył wymienić na kołach 14,9/38 to już chyba zetor będzie miał zaparcie i bez przodka :) a na przód tak na próbe możesz pożyczyć stare opony z t25 od kogoś lub kupićnarazie używane za 100-200zł napewno dostaniesz takie co jeszcze ze 2 lata pochodzą :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    50

Ja mam w swoim 7245 takie opony tył 16,9/14-30 przód 11,2/10-24 i wiekszych nie mam zamiaru zakladac, bo mu nie potrzebne. I tak jest silny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
amix    0

Napęd używamy przy orce i w wyjątkowych sytuacjach, najprawdopodobniej kupimy do przodu nowe 11.2/r 28, a z tyłu muszą zostać te 13.6/r 38, bo koszt wymiany jest duży i na wiosne kupujemy samozbierającą, więc każdy grosz się przyda :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cezary4514    50
Napęd używamy przy orce i w wyjątkowych sytuacjach, najprawdopodobniej kupimy do przodu nowe 11.2/r 28, a z tyłu muszą zostać te 13.6/r 38, bo koszt wymiany jest duży i na wiosne kupujemy samozbierającą, więc każdy grosz się przyda :) .

 

To ktos musi Ci wymienic??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kopara96    0

Jeśli można się zapytać. Ile mniej więcej może kosztować komplet opon do Zetora 7245?? pomocy!! gg 19855436 prosze o odpowiedz dzieki z góry

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    95

znasz wujka google? z nim pogadaj, on zna odpowiedz na [prawie] wszystkie pytania. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misiu724    0

Jakiej firmy polecacie opony do 7245 z tego co słyszałem to mitasy pękają itp czy to prawda nie wiem :) Będą to opony na przód dodam że ciągnik będzie za niedługo pracował z turem :) Ile taka opona powinna mieć płócien ??

P.s kilka odpowiedzi już dostałem ale mod zamknął mój temat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Osobiście kupiłem w tym roku opony radialne firmy Petlas jak narazie sprawują się świetnie ,do tego cena jest nie najwyższa w stosunku do jakosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SHLrider    0

Witam. Sorki ze odkopuje stary temat ale nie bede juz zakładał nowego skoro taki istnieje.

 

Moje pytanie: Czy w zetorze 7245 majac z przodu opony 11.2-24 a z tyłu 16.9-28 mozna zmienic tylne koła na wieksze np. 16.9-30 lub np. 16.9-34 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
u3512    0

żeby założyć z tyłu 16,9/30 musiałbyś mieć z przodu 12,4/24

przód i tył muszą sie zgrywać... zmiana rozmiaru opon na większy spowoduje to, że przy włączonym przednim napędzie tylną osią będziesz przepychał przednią. Pojawi się również problemy z rozłączeniem przedniego napędu.

W przednim moście stosowano dwa rodzaje kół talerzowych - jedne 49, drugie 51 zębów (chyba tak) - tym właśnie zgrywano rozmiary opon.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×