Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do tej pory montowałem tylko polskie grzałki z Nowej Dęby. Koszt takiej do MF 4 ( 820W ) to ok 80-100zł. Jeśli chcesz mieć podobnie jak oryginał z przewodem itp to musisz szykować przynajmniej 500-600 zł ( są dostępne grzałki podobne do oryginału na allegro). Jeśli zdecydujesz się na tą droższą to zapytaj przed zakupem jaką ma moc bo przewody i inne duperele nie mają większego znaczenia jak słaba grzałka.

Ja montowałem w mniejszym silniku niż jest w 3080 choć zapewne będzie pasowała. Montaż dziecinnie prosty - spuszczasz płyn z bloku, wybijasz brok ( zaślepkę bloku) i wbijasz ( wciskasz ) grzałkę. Najlepiej ją jeszcze dodatkowo uszczelnić klejem uszczelniającym lub silikonem. 

Odnośnie mocy to do tej 6 cyl. dobrze jakby było ok 1000 W choć i te mniejsze spokojnie dadzą radę. Ja jak jest mróz to podłączę sobie na 20-30 min. i odpala bez większych problemów ( pomimo że 4 Perkinsa przeważnie gorzej odpala niż 3 czy 6 cylindrów i dalej nie wiem dlaczego).

Opublikowano (edytowane)

Jak najniżej no i najlepiej na środku. W 4 cylindrowym montowałem zawsze pomiędzy filtrem paliwa a pompa wtryskową ( tam ogólnie za dużo miejsca nie ma ). Co do świecy płomieniowej to racja ( przy sprawnym silniku ma zapalić ) ale grzałka ma taki dodatkowy plus że silnik pracuje równiej po odpaleniu no i rozruch jest jeszcze lepszy, nawet w duże mrozy.

Jeżeli bardzo chcesz to mogę sprawdzić gdzie montowana jest oryginalna ale musisz mi dać trochę czasu.

Edytowane przez akmaly
Opublikowano

jak już zagrzejesz to żadna świeca niepotrzebna... u mnie też wczoraj -4... w MF3060 aku na padnieciu a on od strzała odpalił bez grzania świecy bo nawet o tym nie pomyślałem a pewno i tak zapowietrzona o ile w ogóle sprawna... zaskoczył mnie... Z U5314 tak łatwo nie poszło a niby silnik kosmetycznie się tylko różni

Opublikowano

To zwarcie gdzieś masz, napraw to to może i reszta wróci do normy.

 

Namierzyliśmy zwarcie w okolicach tylnego prawego koła i dosłownie wróciło do normy. Wciskasz hamulec, wyłączasz napęd. Dziękuję bardzo za wszelkie wskazówki. :)

 

Opublikowano

Problem dotyczy MF 3060. Muszę wymienić przedni atak z kołem talerzowym. Może ktoś powiedzieć ile zębów ma mieć atak a ile koło talerzowe ? Bo znalazłem używke i koło talerzowe ma 33 zęby a atak 9.

Opublikowano (edytowane)

Problem z MF 3085 ubywało płynu chłodniczego odmą z pokrywy klawiatury leciała para wodna w oleju ślady płynu po rozgrzaniu więc uszczelka pod głowicą wymiana uszczelki planowanie głowicy i ??? znowu to samo a nawet gorzej nie sprawdzałem głowicy na pęknięcia. czy oprócz pękniętej głowicy ma ktoś jakieś pomysły bardzo proszę o pomoc A zapomniałem traktor kupiony jest u nie tylko 20 mth więc nie wiem co się działo wcześniej ogólnie stan bardzo zadbany a na zegarze nie całe 8000mth z roku 93 choć podchodzę do tego sceptycznie

Edytowane przez lukesz
Opublikowano

Masz w nim wymiennik ciepła (chłodnica oleju silnika). Tam morze być przeciek, jak nie to zostaje głowica, może korek w głowicy się rozszczelnił albo jak piszesz pęknięta.

Opublikowano

z tym wymiennikiem ciepła to bardzo ale to bardzo optymistyczna wersja no ale... nadzieje trzeba mieć :) Głowica to ta wersja ze średnej półki cenowej tymbardziej że jak ją ruszyłeś to twierdzisz że jest gorzej... pękniętego bloku nie życze największemu wrogowi bo przerabiałem to, tyle że 4cyl a i tak koszt znaczny

 

Ja bym się skupił na innej kwestii.. 20mth czyli świeżo po zakupie? wady ukryte produktu? jest sens walczyć czy to walka z wiatrakami? Ja po swoich przejściach nacytaem się różnych opini ale czy jest podstawa do zwrotu czy nie to wkońcu nie wiem

Opublikowano

gwarancja i  inne rękojmy odpadają zastanawia mnie jedna rzecz z lewej strony silnika po stronie pompy wtryskowej przy bloku silnika jest prostokąt z napisem Perkins przykręcane na jakieś 10 śrub czy to jest wymiennik ? bo już oglądałem kilka sztuk i tego nie miały. wszelkie sugestie będą pomocne z góry dziękuje   

Opublikowano (edytowane)

ta blacha z napisem perkins to chyba zwykły cooler zamykający silnik.. pewno woda będzie za tym.

A wymiennik ciepła to przeważnie był w obudowie filtra oleju... podłaczone są do niego węże wodne. Ale patrząc po ogłoszeniach tam tego nie ma

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

On ma 3085 a tam już jest nowy typ silnika QUADRAMET i wymiennik będzie inny. Niezmienny fakt to doprowadzone przewody wodne, nie koniecznie węże, po tym można poznać wymiennik.

Opublikowano

Mam problem z moim MF w czasie jazdy po asfalcie powstają drgania :/ drgania ustają na  maxymalnych obrotach i po puszczeniu gazu znów się nasilają gdy ciągnik zwalnia przy małych prędkościach bieg 1 i 2 nie występują, ktoś może się domyśla co się może dziać ? dodam że przednie opony kwalifikują się już do wymiany 5% bieżnika natomiast tył ok 50% ale jeżeli napęd jest rozłączony to nie powinno to mieć chyba znaczenia ? w czasie jazdy po polu nic takiego się nie dzieje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v