Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

@Bodzio dobra polecasz Ursusa O.K

 

Ale widze ze chcesz na siłe udowodnic ze Ursus to lepsza marka technika i jakośc od MF-a ale Ci się to nie udaje więc po co dalej to ciągniesz. Mówisz ze do MF-a takie drogie czesci itp a nawet nie znasz ich cen tylko wymyslasz jakies bajeczki. Po co ?alby udowodnic wyzszośc Ursusa chyba nie ma sensu. Mf jest 20 lat technicznie przed Ursusem i ma także lepsza jakośc za taką sama cene wiec co się zastanawiac. jedyna wada to to ze w MF-ie trzeba dbac o oleje i filtry.

Zobacz jak prosperuje MF dzisiaj a jak Ursus to chyba mówi samo za siebie nie?

Opublikowano

Słuchaj @pablo21 ty masz swoje poglądy na dany temat a ktoś inny ma swoje poglądy na dany temat i powiedz szczerze czy części do MF są tańsze od części do ursusa ;)

Opublikowano
@Bodzio dobra polecasz Ursusa O.K

 

Ale widze ze chcesz na siłe udowodnic ze Ursus to lepsza marka technika i jakośc od MF-a ale Ci się to nie udaje więc po co dalej to ciągniesz. Mówisz ze do MF-a takie drogie czesci itp a nawet nie znasz ich cen tylko wymyslasz jakies bajeczki. Po co ?alby udowodnic wyzszośc Ursusa chyba nie ma sensu. Mf jest 20 lat technicznie przed Ursusem i ma także lepsza jakośc za taką sama cene wiec co się zastanawiac. jedyna wada to to ze w MF-ie trzeba dbac o oleje i filtry.

Zobacz jak prosperuje MF dzisiaj a jak Ursus to chyba mówi samo za siebie nie?

Od samego poczatku polecam Ursusa. W pierwszym poscie tak napisalem, ale zaraz wszyscy na mnie ze glupoty gadam bo mf jest lepszy. Dobra oki niech bedzie ze lepszy, ale to wy zaczeliscie na mnie ze gadam glupoty. Poprostu napisalem swoje zdanie

Opublikowano

A czy ja powiedziałem ze tańsze. Sa jednymi z najtańszych z zachodnich jak ktos chce sie tłuc Ursusami bez dobrego ogrzewania i wyciszenia to ja mu nie bronie ale zapamiętajcie ze Zdrowie jest najważniejsze a słuch tez na stare lata jest potrzebny. ;) (nikogo nie chce obrazic uzytkowników Ursusów takze poprostu to taka przestroga)

 

Ale kiedys usłysałem takie cos co z tego ze częsc droga jak się ja wymienia raz na pare/parenascie lat to wcale nie jest droga tylko tania a jesli tanie czesci wymienia się dosc czesto to dopiero sa drogie czesci.

 

Dobra @Bodzio skończmy te kłótnie raz na zawsze i spokój O.K?

Opublikowano

Dobrze, koniec klotni. Ale nastepnym razem jak napisze swoje zdanie w jakims temacie to nie zaczynajcie znowu mnie uswiadamiac, bo ja swoje wiem i mam prawo miec swoje zdanie.

tomasek jak na drugi raz bedziesz chcial mnie straszyc policja to lepiej zrob to na forum, oki?

Opublikowano (edytowane)

robie to na forum człowieku bez jakiego kolwiek pojecia zniszcze cie i twoje układy z policja cwaniaczku ;)

 

 

kolejne ostrzeżenie

Edytowane przez wsk125ccm
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano

Tak tak juz sie boje ;) Wiesz co lepiej zajmi sie swoja psychika anie pisz takich glupot :)

A co jesli znowu klamalem z ta policja? :P

Sorry za odejscie od tematu, ale ten czlowiek najpierw tu potem na pw i teraz znowu tu dziala mi na nerwy

 

Kolejne ostrzeżenie za OT

Opublikowano
Nie zaczynaj znowy silnik w MF-ie powinien bez remontu przechodzić spokojnie 15ty mth. Trwałośc silników Perkinsa na pewno jest duzo wieksza niz tych w Ursusach bo w Ursusie nie ma takich materiałów jak w Perkinsie. I co do tego nie ma zadnych watpliwosci.

Zgodzę się z "Pablo" pytałem się mechanika i mówił że silniki Perkins w seriach 30XX 61XX wytrzymują 15tyś wątpię czy 920 Ursus wytrzyma tyle mtg druga sprawa koszty remontu pytałem się ile wyniósł by kapitalny remont mojego silnika razem z turbiną to zaśpiewał mi 5,5tyś uważam że to wcale nie dużo jak na taki silnik 15tyś ma wychodzić bez problemów.

Opublikowano

Jak mi ktoś pokaże że jego MF wytrzymał tyle na podbnych terenach jak moje to stawiam litre porządnej wódki. Czyli żyłowanie po górach-myślę że wielu z was by się zdziwiło ;)

 

A to że 15tys mth ma chodzić bez problemów to jest tylko w teori, w praktyce jeden wytrzyma 5 tys a drugi rzeczywscie 15. Oj cięzka z wami gadka, przekonać się nie dajecie tylko uważacie ze perkinsy to już są najlepsze silniki. Ja bym mechanikowi nie wierzył bo teraz to oni są tacy że nawet dobrze ciapka zrobić nie potrafią.

 

Przypominam tylko ze perkins po pierwszym remoncie to juz całkiem inny silnik jak orginał.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

A ile tak naprawdę wytrzyma Zetor do pierwszego remontu? 7 tyś i będzie koniec, a większość sprowadzonych MF ma ponad 10 tyś. Tez mam duże góry i dla mnie Zetor czy Ursus(seria ciężkich oczywiście) za swoimi 6 biegami odpadają.

Perkins nie jest najlepszym silnikiem, Martin tym bardziej(dlaczego MF czy Claas nie wstawia silników Martina?).

Mam nadzieje, że cały czas mówimy o serii ciężkich-100 KM czyli np Zetor 10245-tak jak w temacie.

Opublikowano

Może nie o dużych Zetorach ale...-mój 7211 z pewnością ma powyżej 10000 mth i jakoś o żaden remont nie prosi-ba nawet od wymiany do wymiany oleju nie muszę dolewać-ewenement ?-wątpię-znam sporo tych Zetorków z większym niż u mnie przebiegiem i też bez remontu-więc raczej reguła.Może zamiast dyskutować o wyższości Świąt Bożego etc. załóżmy że Zetor (przynajmniej ten sprzed iluś tam lat)robił całkiem solidne,wytrzymałe,niepaliwożerne ( http://www.dlg-test.de/pbdocs/traktoren/zetor-5340.pdf)-żeby nie było ;) nie ustępujące (w owym czasie i w swojej klasie oczywiście) zachodniej konkurencji-zresztą chyba każdy widzi że te ciągniki jeżdżą a o ich jakości świadczy też cena używanych sztuk.

Opublikowano
starych MF nie ma co sie czepiać.problem z częsciami i naprawą...lepiej kupić coś nowszego,bedzie mniej problemu ;)

 

czesci jest dużo i są niedrogie. POza tym dużo części pasuje od nowych Ursusów

 

 

Nie byłem pewny i dlatego napisałem tłoki i coś jeszcze :P A napewno jak by przyszło wymienić tłoki i tuleje w MFie to by chyba drożej wyszło;)

Od samego początku mi o to chodzi, a przyznaj że w polsce jest więcej takich rolników "aby do przodu" -mówie o użytkowaniu ciągników :)

 

 

Sąsiad robił kapitalkę w 698T. Za kompllet części dał 4,5 tysiąca (w tym wał 2000). to nie jest drogo.

 

Poza tym na przykład tarcza sprzęgłowa oryginał MF-a 360 zl ale pasuje Ursusowska - niecałe 100 zł

Opublikowano

Nikt nie powiedział ze silniki Prerkinsa sa najepsze ale nie sa złe chyba jesli w tylu maszynach na całym swiacie się je montuje i napewno sa wytrzymalsze od silników Ursusa. Z tego co wiem to tylko jeden użytkownik robiłe remont silnika w 3060 na AF a jakoś reszta chodzi.

 

Jesli ma się dużo biegów to nawet po górach silnik nie musi być strasznie żyłowany i przeciązany.

 

Nie mówcie ile wytrzymal 7211 bo on nie ma 100km a Cięzka seria ursusów to juz całkiem co innego nie ma co porównywac.

 

Zaden silnik czy to perkinsa czy zetora czy deutza po remoncie nie bedzie taki jak w oryginale i tu nie ma co się spierac.

 

A i sobie przypomniałem coś: Dziwne ze ten 904dl po 2 latach nieodpalania wymagał remontu jak Władek którego mam teraz tez stał 2 czy 3 lat nieodpalany i teraz normalnie pracuje bez zadnych napraw silnika.(tak na marginesie kłótni nie chce rozpoczynac znowu)

Opublikowano
A ile tak naprawdę wytrzyma Zetor do pierwszego remontu? 7 tyś i będzie koniec, a większość sprowadzonych MF ma ponad 10 tyś. Tez mam duże góry i dla mnie Zetor czy Ursus(seria ciężkich oczywiście) za swoimi 6 biegami odpadają.

Perkins nie jest najlepszym silnikiem, Martin tym bardziej(dlaczego MF czy Claas nie wstawia silników Martina?).

Mam nadzieje, że cały czas mówimy o serii ciężkich-100 KM czyli np Zetor 10245-tak jak w temacie.

Z reguły skrzynia w zetorach jest mocniejsza od silnikow ale u mnie posypała się skrzynia a silnik póki co (odpukać) nie ruszany. Jak był u mechanika to dawali mu ponad 10tys i jedyne co ma do roboty to pompe paliwową ale to jeszcze nie konieczne. Bardzo mechanikom wierzyć mi się nie chce ale coś w tym jest.

Opublikowano

Doszedłem do siódmej strony i zwątpiłem :P

 

ja swoje wiem i mam prawo miec swoje zdanie.

Każdy swoje wie, ale nie każdy ma elastyczne poglądy i względnie obiektywne spojżenie :)

 

Co do trwałości, jakie przebiegi mają ciągniki z zachodu wie każdy, bywa że trafiają sie całkiem dobre egzemplarze, tak samo z samochodami (poprzeglądaj ogłoszenia np. na mobile.de a potem porównaj przebiegi aut z tymi "typowymi" w Polsce ;)). Ciągle wałkuje sie temat skrzyni w MF, no a Zetory i Ursusy to sie chyba nie psują wcale :) Znajomy z sąsiedniej wsi miał Ursusa 914 którego kupił z byłego PGR, oby tylko skrzynie w nim naprawiał... robiony był każdy podzespół, kapitalka silnika, skrzynia, wom, pompa, wzmacniacz, przedni napęd, etc., ciągnik już sprzedany ale znajomy "osiemdziesiątke" ma w jednym palcu :)

 

Użytkuje od nowości MF i ciężkiego Ursusa/Zetora, różnica w przebiegu to ok. 1000 mth więcej w Ursusie, a jeśli przeliczyć przez mnożnik motogodzin (MF wolniej nalicza) to różnica jest jeszcze mniejsza. W MF nie naprawiałem jeszcze nic, w Ursusie nie licze już mniejszych napraw, większe opisywałem na forum, wystarczy poszukać. Według mojego skromnego doświadczenia opowieści że silnik Zetora chleje jak smok to mit, choć pewne ziarno prawdy w tym jest ale ciężka seria z założenia miała być wołem roboczym do tyrania w polu i tam sprawdza sie najlepiej - pod obciążeniem na wysokich obrotach ten silnik okazuje sie całkiem wydajny przy odpowiednio dobranym sprzęcie. Dochodzi jeszcze kwestia stanu technicznego. Perkins 1004.4T w MF to zupełnie inna bajka. Praca z gazem w podłodze powoduje tornado w baku i na dobrą sprawde jest bezsensowna, silnik najlepiej sie czuje w okolicach 1800rpm, osiąga wtedy niemal pełną moc, pod pełnym obciążeniem z wydechu widać jedynie gorące bezbarwne spaliny a obroty trzyma stabilne jak skała - tego Ursus nie potrafi.

 

Bodziu, jak tak nie lubisz MF to załóż sobie temat w HP i pluj tam do woli na tą marke a nie histeryzujesz w każdym temacie bo trafił Ci sie używany bubel i pojeździłeś nim kilka miesięcy a teraz kontrastujesz to z nowym Zetorem :) chcesz to porównaj swojego Zetora do mojego MF, bardzo chętnie podyskutuje na rzeczowe argumenty :)

Opublikowano

Dobrze może teraz jakieś konkrety.Wybrałem Ursus 914 i MF 3065 ponieważ to o nich była głównie mowa w tym temacie oraz to one mają zbliżone parametry techniczne. Dane brane z konedata. Więc tak:

spalenie: Ursus z racji iż ma większą pojemność skokową(4562ccm) ma większe spalanie niż MF(3860ccm). Spalanie jest na korzyść MF ponieważ MF ma nowszą konstrukcję pomp paliwowych.

waga: Ursus waży 4380kg zaś MF 4240kg (bez obciążników na kolach z tyłu których można założyć 150 kg na jedno koło). Wniosek MF będzie miał większy uciąg.

kabina i wyposażenie: Ursus (nawiew i to bardzo słaby w najlepszym przypadku radio i obita wewnątrz tapicerką, brak regulacji kierownicy, możliwa jest instalacja siedzenia pneumatycznego, brak blokady mostów(jest co prawda na tył ale w przodzie nie ma, wszystko dokonuje się za pomocą różnych mechanicznych wajch jest to bardzo uciążliwe, słaba widoczność). MF (klimatyzacja, radio w standardzie, obita tapicerką, siedzenie pneumatyczne, regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, podnośnik EHR co ułatwia sterowanie narzędziami na tylnym TUZ-ie, napęd załączany przyciskiem, blokada mostów załączana przyciskiem). Wniosek MF ma bardziej bogate wyposażenie w porównaniu do URSUSA.

silnik: Ursus 82 KM przy 2200 obr/min i 268Nm przy 1450 obr/min. MF 85 KM przy 2200 obr/min i 320Nm przy 1400 obr/min. Wnioski MF ma mocniejszy, a zarazem większy moment obrotowy co skutkuje szybkim przyrostem mocy podczas dodawania gazu oraz trudniej go zadusić.

hydraulika: URSUS dysponuje pompą hydrauliczną o wydajności 40 l/min, zaś MF pompą o wydajności 50 l/ min.

skrzynia biegów: Ursus mechaniczna z jednym wzmacniaczem momentu, biegi 16 w przód 8 w tył zakres prędkości od 1,8km/h do 25,5 km/h, brak rewersu, brak większej ilości biegów. MF skrzynia biegów w dwóch rodzajach z biegami 32 do przodu i 32 do tyłu z czterema półbiegami lub 16 do przodu i 16 do tyłu z dwoma półbiegami. Prędkości skrzyń w zależności albo od 2,5 km/h do 37,6 km/h albo od 2,5km/h do 30km/h. Wniosek MF posiada większą liczbę przełożeń, a co za tym idzie lepsze dostosowanie prędkości do obciążenia.Wygodniejsze przełączanie biegów w MF.

Zwrotność: Ursus najmniejsza średnica zatoczonego koła przy największym skręcie wynosi 10,5m. MF najmniejsza średnica zatoczonego koła przy największym skręcie wynosi 8,4m. Wniosek MF jest bardziej zwrotny, co pomaga na małym polu lub w wąskich pomieszczeniach.

Podnośnik: Ursus sterowany mechanicznie o udźwigu 3050kg. MF sterowany elektro hydraulicznie o udźwigu 4055kg.

Wałek przekaźnika mocy: URSUS ma tylko dwie prędkości 540 oraz 1000 obr/min. MF ma cztery prędkości WOM-u 540, 540ECO, 1000, 1000ECO. Wniosek MF posiada więcej prędkości WOM-u co za tym idzie można bardziej dostosować obciążenie do mocy i prędkości.

 

Myślę że to tylko najważniejsze z porównanych zalet i wad tych ciągników. Na pewno jeden jak i drugi ciągnik jest dobry ale moim zdaniem MF jest lepszy od Ursusa a świadczą o tym powyższe zdania. Zarówno URSUS jak też MF się psują gdyż są to ciągniki które posiadają przebieg więc to jest zjawisko występujące przy każdym ciągniku. Nie ma ideału. To jest zadanie moje i nie mówię tego dlatego iż ja posiadam MF, poza tym nie chce tu nikogo urazić. Jeśli ktoś ma inne zdani to juz jego problem ja tylko mówię jak wygląda sprawa ze strony technicznej. Pozdrawiam wszystkich z AF

Opublikowano

Ja mysle ze nic dodac nic ując oprócz skrzyni bo w 3065 jest skrzynia 32x32 z 1 półbiegiem i 16x16 też z jednym półbiegiem. W większych jest dopiero dyna 4 z 4 półbiegami.

 

Wszystko ładnie wyjaśniłes i mysle ze to jest bardzo dobre zakończenie sporów bo teraz kazdy to sobie przeczyta i sam oceni co woli wybrac a reszta jest napisana wczesniej moze troche w kłótliwy sposób ale jest.

Opublikowano

pablo21 dzięki że mnie poprawiłeś z tą skrzynią (niestety nie wiedziałem o tym) ale na szczęście już wiem. Teraz wszyscy użytkownicy AF będą wiedzieli jak sprawa wygląda. Przynajmniej próbowałem dokonać analizy tych ciągników, na pewno wszystkich wad i zalet nie wymieniłem, ale zawsze jest od tego forum aby wyjaśnić i dopowiedzieć to czego nie ma.

Opublikowano
@Dante: Co rozumiesz przez słowo wypasiona jakie ona mniała wyposarzenie EHR półbiegi klime 76db w kabinie Tak jak MF? ;)

 

 

NO lepsze wyposażenie : maska ta nowsza , pełne robocze oświetlenie , dodatkowy zbiornik paliwa , komplet zaczepów obciążników , belka , szersze ogumienie z przodu , podgrzewacz oleju i płynu chłodniczego .

Opublikowano

Dobrze może teraz jakieś konkrety.Wybrałem Ursus 914 i MF 3065 ponieważ to o nich była głównie mowa w tym temacie oraz to one mają zbliżone parametry techniczne. Dane brane z konedata. Więc tak:

spalenie: Ursus z racji iż ma większą pojemność skokową(4562ccm) ma większe spalanie niż MF(3860ccm). Spalanie jest na korzyść MF ponieważ MF ma nowszą konstrukcję pomp paliwowych.

waga: Ursus waży 4380kg zaś MF 4240kg (bez obciążników na kolach z tyłu których można założyć 150 kg na jedno koło). Wniosek MF będzie miał większy uciąg.

kabina i wyposażenie: Ursus (nawiew i to bardzo słaby w najlepszym przypadku radio i obita wewnątrz tapicerką, brak regulacji kierownicy, możliwa jest instalacja siedzenia pneumatycznego, brak blokady mostów(jest co prawda na tył ale w przodzie nie ma, wszystko dokonuje się za pomocą różnych mechanicznych wajch jest to bardzo uciążliwe, słaba widoczność). MF (klimatyzacja, radio w standardzie, obita tapicerką, siedzenie pneumatyczne, regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, podnośnik EHR co ułatwia sterowanie narzędziami na tylnym TUZ-ie, napęd załączany przyciskiem, blokada mostów załączana przyciskiem). Wniosek MF ma bardziej bogate wyposażenie w porównaniu do URSUSA.

silnik: Ursus 82 KM przy 2200 obr/min i 268Nm przy 1450 obr/min. MF 85 KM przy 2200 obr/min i 320Nm przy 1400 obr/min. Wnioski MF ma mocniejszy, a zarazem większy moment obrotowy co skutkuje szybkim przyrostem mocy podczas dodawania gazu oraz trudniej go zadusić.

hydraulika: URSUS dysponuje pompą hydrauliczną o wydajności 40 l/min, zaś MF pompą o wydajności 50 l/ min.

skrzynia biegów: Ursus mechaniczna z jednym wzmacniaczem momentu, biegi 16 w przód 8 w tył zakres prędkości od 1,8km/h do 25,5 km/h, brak rewersu, brak większej ilości biegów. MF skrzynia biegów w dwóch rodzajach z biegami 32 do przodu i 32 do tyłu z czterema półbiegami lub 16 do przodu i 16 do tyłu z dwoma półbiegami. Prędkości skrzyń w zależności albo od 2,5 km/h do 37,6 km/h albo od 2,5km/h do 30km/h. Wniosek MF posiada większą liczbę przełożeń, a co za tym idzie lepsze dostosowanie prędkości do obciążenia.Wygodniejsze przełączanie biegów w MF.

Zwrotność: Ursus najmniejsza średnica zatoczonego koła przy największym skręcie wynosi 10,5m. MF najmniejsza średnica zatoczonego koła przy największym skręcie wynosi 8,4m. Wniosek MF jest bardziej zwrotny, co pomaga na małym polu lub w wąskich pomieszczeniach.

Podnośnik: Ursus sterowany mechanicznie o udźwigu 3050kg. MF sterowany elektro hydraulicznie o udźwigu 4055kg.

Wałek przekaźnika mocy: URSUS ma tylko dwie prędkości 540 oraz 1000 obr/min. MF ma cztery prędkości WOM-u 540, 540ECO, 1000, 1000ECO. Wniosek MF posiada więcej prędkości WOM-u co za tym idzie można bardziej dostosować obciążenie do mocy i prędkości.

 

Myślę że to tylko najważniejsze z porównanych zalet i wad tych ciągników. Na pewno jeden jak i drugi ciągnik jest dobry ale moim zdaniem MF jest lepszy od Ursusa a świadczą o tym powyższe zdania. Zarówno URSUS jak też MF się psują gdyż są to ciągniki które posiadają przebieg więc to jest zjawisko występujące przy każdym ciągniku. Nie ma ideału. To jest zadanie moje i nie mówię tego dlatego iż ja posiadam MF, poza tym nie chce tu nikogo urazić. Jeśli ktoś ma inne zdani to juz jego problem ja tylko mówię jak wygląda sprawa ze strony technicznej. Pozdrawiam wszystkich z AF

 

 

ursus 914

 

Masa ciągnika gotowego do pracy w wykonaniu standardowym bez dodatkowych mas obciążających, kg: 4520 z obciążnikami 5050kg.

-max udźwig podnośnika: 4125 kg

-wydatek układu hydrauliki zewnętrznej - dm³/min: 41 (55)

 

mf 3065

 

waga-3840kg

Zastanów się co wypisujesz, po prostu wprowadzasz innych w błąd.

Nie masz pojęcia o czym piszesz, więc jak ma być to porównanie wiarygodne?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v