Skocz do zawartości
News
arkady12

Naprawa Skrzyni Biegów zo56 Wyjmowanie skrzyni

Polecane posty

arkady12    6

Witam Panowie mam do zrobienia skrzynie biegów, a dokładnie łożysko biegu wstecznego ( na pewno ) i teraz pytanie jakie znacie sposoby na dostanie się tam, po za wyjechaniem osi do przodu ( nie mam już miejsca żeby tak zrobi ) pomysły są takie : podnieść Bz do góry podstawić coś, zdjąć koła, zdjąć oś opuścić ją na czymś i wyjechać w lewo ( np paleciakiem ) albo podnieść Bz do góry podstawić coś tak żęby koła były w powietrzu odkręcić skrzynie ( powinna się opuścić do tyłu ) ten pomysł najbardziej by mi pasował ale czy jest bezpieczny robił już ktoś tak ???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    6

jak możesz to podpowiedz coś tam jest dość ciasno, kogo się nie spytać to każe wyjechać. Dostępu tam bardzo nie ma żeby nawet coś podejrzeć może te wzmocnienie z ceownika nad skrzynią odkręcić ?? Mam go pół roku wiec nie mam bladego pojęcia 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Renault145    4

ja skrzynie jak robiłem to nic nie wyjeżdżałem, możesz sobie usprawnić przez odczepienie gardzieli trochę więcej miejsca. ale też nie koniecznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lisek    3

Zdejmujesz dekiel i powinieneś dostać się od góry . Ja pomagałemm sobie lustrem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    6

ok pokrywa zdjęta :) w końcu trochę czasu na to jest  :) ciasno że aż szkoda gadać ale jakoś musze ogarnąć temat dobrze że to tylko 2 zębatki od wstecznego jedna http://www.farmexpert.pl/kolo_biegu_wstecznego_bizon_sk_produkt9369.aspx a drugie jest na pierwszym wałku od tyłu skrzyni idąc za uchwytem wybieraka czyli 2 w kolejności wydaje mi się że to jest to http://www.farmexpert.pl/kolo_przesuwne_wstecznego_bieg_produkt10963.aspx ( linki dla przykładu ) wyjmę to będę więcej coś wiedzieć. Na pewno na tej pierwszej łożysko sie rozsypało i za to taki problem. trzeba było bieg na 1 i mocno do tyłu i jak chciał to załączył jak nie to nie póki co dzięki za info

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    3

spokojnie dasz rade zrobić bez zdejmowania kół ,w tym sezonie przeżyłem dwa remonty skrzyni -mój pierwszy raz -, kupuj porządne łożyska , dorób sobie ściągacz do piasty wałka głównego(pod hamulcem ręcznym) ,ruchy węża nad skrzynią  :D ps. nawet wałek sprzęgłowy można wymienić bez ruszania sprzęgła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    184

Kolego, nie trzeba wyjeżdżać skrzynią na bok. Najlepiej ściągnąć gardziel, później pokrywa, poprzeczka nad pokrywą i żeby było miejsce wywalić duże koła zwolnicowe. Do tego trzeba ściągać koła i wyjechać trochę dużymi półosiami. Wtedy możesz robić co się chce w skrzyni. Jak kupujesz części to sprawdzaj czy pasują a nie sugeruj się ceną. Kiedyś kupiłem wałek i wszystkie zębatki z jednej firmy i koło III biegu nie wchodziło w wałek sprzęgłowy... Wymieniłem na tańsze i zagrało tak jak trzeba. Aha, nie kupuj indyjskich części bo są za twarde i się kruszą. Drugi raz trzeba robić dość szybko. U mnie po postawieniu skrzyni od nowa, wszystkie bebechy wymienione, lata już 3 sezony bez remontu. Wszystko ładnie, cicho i lekko chodzi.

 

@pawlik- rozszerz swoją myśl odnośnie wałka


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    3

Ściągacz ,trzy śruby 8 kawał blachy i śruba na środku do wyciskania
Co do wałka sprzęgłowego ,po wyjęciu wałka głównego odkręcasz dwie śruby zabezpieczające łożysko wałka sprzęgłowego ,wyciągam za pomocą łapki do wyciągania gwoździ ,zapierasz się o obudowę skrzyni i zęby wałka i pamiętaj nie ruszaj pedału sprzęgła bo tarcza się obsunie

Edytowano przez pawlik794

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    6

wałek wyjąłem normalnie tzn. zwaliłem pas napędowy przystawkę  docisk, tarcze sprzęgłową odkręciłem mocowania 2 części obudowy  sprzęgła i rurę osłonową wałka od skrzyni i zeszło jeszcze trzeba wodzik od wyprzęgania rozpiąć nie było źle może 3 h sie zeszło a tu no co, już jest gorzej ale  panowie a może jakieś sprawdzone łożyska do skrzyni i zębatki w sumie przyznam się że chce wymienić te dwie tylko co się rozwaliły od wstecznego chyba nie będzie problemu z tego powodu jak sądzicie ?  na razie czyszczę  dno z resztek łożyska 
tarcza sprzęgłowa ma 8,5 mm nowa 9,3 wiec raczej spoko jeszcze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Hubert2605
      Witam 
      Mam problem z renault 551(1981r). Zakupiłem ostatnio renówkę i napotkałem problem ze skrzynią, jak ciągnik jest na równej nawierzchni (zauważyłem to w garażu ) po wyrzuceniu biegu na luz ciągnik toczy się do przodu, po wciśnięciu hamulca stoi nic w skrzyni nie "zgrzyta" .Mam zamiar wymienić olej w przekładni ,ale jest taki problem że nigdzie nie ma miarki i nie wiem jaki jest stan tego oleju . Ile litrów w tej przekładni powinno być (3x4, rewers)? 
    • Przez patryk555591
      Nie mam 1 biegu w moim mfie, reszta normalnie pracuję. Miał ktoś podobny problem lub zna przyczynę?
    • Przez pitraszek1
      więc mam dziwny problem z ehr w fergusonie bo działają wszystkie pokrętła oprócz tego dużego do regulacji głębokości niby jest podłączony po jak nim kręce to migają kontrolki ale jakoś dziwnie bo na 4 podnosi i opuszcza na 5 podnosi na 6 znowu opuszcza i tak jest cały czas nie trzyma pozycji tylko opuszcza do samego dołu i podnosi do samej góry jak podniosę go do samej góry tylko nie tym pokrętłem tylko tym pstryczkiem góra dół mam nadzieje że wiecie o który chodzi i ustawie na 5 to gdy dam tym pstryczkiem w dół to podnośnik idzie na sam dół i się nie zatrzymuje widziałem filmiki na youtube jak działa ten ehr i tam właśnie się zatrzymuje na wybranym poziomie nie wiem co może być przyczyną bo rozkręciłem  ehr i pod nim są jakieś trzy niepodpięte kostki nie wiem od czego  są podejrzewam zepsuty czujnik położenia ramion podnośnika ale nie jestem pewien i nie wiem jak to sprawdzić  
    • Przez pitraszek1
      więc mam dziwny problem z ehr w fergusonie bo działają wszystkie pokrętła oprócz tego dużego do regulacji głębokości niby jest podłączony po jak nim kręce to migają kontrolki ale jakoś dziwnie bo na 4 podnosi i opuszcza na 5 podnosi na 6 znowu opuszcza i tak jest cały czas nie trzyma pozycji tylko opuszcza do samego dołu i podnosi do samej góry jak podniosę go do samej góry tylko nie tym pokrętłem tylko tym pstryczkiem góra dół mam nadzieje że wiecie o który chodzi i ustawie na 5 to gdy dam tym pstryczkiem w dół to podnośnik idzie na sam dół i się nie zatrzymuje widziałem filmiki na youtube jak działa ten ehr i tam właśnie się zatrzymuje na wybranym poziomie nie wiem co może być przyczyną bo rozkręciłem  ehr i pod nim są jakieś trzy niepodpięte kostki nie wiem od czego  są podejrzewam zepsuty czujnik położenia ramion podnośnika ale nie jestem pewien i nie wiem jak to sprawdzić  
    • Przez kubatedi
      Cześć
      Moje pytanie może wydać się dla niektórych głupie ale ja nigdy wcześniej nie miałem z tym styczności i wolę zapytać
      We wrześniu 2018 będę chciał posiać żyto hybrydowe kws bono i tutaj  moje pytanie jak ustawić siewnik poznaniak ? wiem tam w tabeli nie ma tego bo to dawne czasy
      Na worku kws jest napisanie ze waży 35 kg a jak bym chciał na przykład wysiać na 1,12h  2j/h i chciałbym ustawić ilość 80kg/h to według mojego prostego rozumowania braknie mi 10 kg czyli co jeszcze jedna muszę kupić  pomóżcie bo jestem kompletnie zielony za każdy komentarz hejtu dziękuję z góry Pozdroski 
×