Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie wiem jak jest w tym JUMZ ale ja w pronarach i MTZ zawsze ustawiam na 3 mm i chodzi dobrze. Myślę, że jak ustawisz na tę wartośc to będzie prawidłowo.

Opublikowano

Nie wiem jak się tam dostać ale co do momentu dokręcania to ja w ciapku robiłem to na oko (klucz dynamometryczny w dłoniach) - tzn dokręciłem śruby z taką samą siłą i później odkręciłem każdą o tyle samo (na oko) i wyszło tak dobrze, że 3paka wyrywa na 5 biegu (chyba że silnik ustąpi). A wszystko to robiłem na szybko na podwórku. Tylko teraz podwórko pozrywane...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Regulacja sprzęgła kluczem dynamometrycznym nie ma żadnego sensu bo bo docisk dźwigni różni się minimalnie. Tu chodzi o zachowanie tej samej odległości między łożyskiem wyciskowym a dźwigniami. Nie wiem dokładnie ale pod spodem obudowu sprzęgła powinno być okienko. Przynajmniej tak jest w MTZ i PRONARZE.

Opublikowano (edytowane)

Mam problem z regulacją sprzęgła w JUMZ. Wymieniłem tarczę 1 stopnia i rozłącza albo 1 albo 2 stopień - nie jestem w stanie wyregulować tak żeby działało poprawnie. Łapki są ustawione tak aby było ok 1 mm od łożyska oporowego, a śruby regulacyjne (ze sprężynami) są odkręcone o ok 2 obroty od tarczy dociskowej. Tylko w takiej pozycji rozłącza mi 1 stopień - powiedzmy na 90% ;) , po wciśnięciu pedału dalej nie rozłącza 2 stopnia. Dokręcenie śrub regulacyjnych choćby o 0,5 obrotu powoduje że 2 stopień działa poprawnie, a o 1 stopniu mogę zapomnieć. Mam nadzieję ze dość dobrze wyjaśniłem problem i czekam na porady

Edytowane przez trebor33
Opublikowano

To jest lepsze rozwiązanie niż dwustopniowe sprzęgło. Odśnieżam w zimie, wałek włączam dziesiątki razy na jednym wyjeździe nie wyobrażam jak by to wyglądało gdybym za każdym razem miał deptać z tego powodu po sprzęgle.

Opublikowano

Nie no ok jest jeden i tu jest właśnie ból bo przydałoby się jednak dwustopniowe np do prasy co by się przed większą kupką zatrzymać! A w czy masz dokładnie problem z ustawianiem? Ja robiłem niedawno i wydaje się być ok.

 

Czy ty wogóle rozumiesz zasade działania sprzęgla i womu w MTZ Belarus? Bo widze że zero chyba. WOM jest niezależny od sprzęgła. Napęd jest przekazywany przez koło zamachowe od uruchomienia do zgaszenia po prostu włączasz i wyłączasz taśmami w tylnym moście

Opublikowano

 

Czy ty wogóle rozumiesz zasade działania sprzęgla i womu w MTZ Belarus? Bo widze że zero chyba. WOM jest niezależny od sprzęgła. Napęd jest przekazywany przez koło zamachowe od uruchomienia do zgaszenia po prostu włączasz i wyłączasz taśmami w tylnym moście

 

Długo nad tym myślałeś? Bo widzę że chyba dokonałeś niesamowitego odkrycia. Napisałem, że takie rozwiązanie to dla mnie lipa i takie jest moje zdanie. Bardziej podoba mi się opcja kiedy mogę wom zatrzymać również sprzęgłem. Kapujesz? Czy tłumaczyć dalej?

Opublikowano (edytowane)

Witam,w Jumzie jest dodatkowa dżwignia do włączania sprzęgła umiejscowiona na podłodze, za dzwignią zmiany biegów do przodu patrząc z miejsca kierowcy, i aby wcisnąć drugi stopień sprzęgła należy prawą nogą wcisnąć tą dżwignie, a lewą sprzęgło, wówczas sprzęgło głębiej się wciska i działa drugi stopień sprzęgła, ja mam tak u siebie i tak to działa, a regulacja co do odległości łopatek od łożyska to wynosi 3mm tak jak koledzy wyżej podawali, a ów dojście do regulacji to jest od spodu, jest taki dekielek na cztery śruby i dostęp jest przez ten otwór :) Pozdrawiam.Edit: ja u siebie właśnie ustawiłem na 3mm i działa bez zarzutu tak pierwszy jak i drugi stopień jak był większy odstęp to zgrzyt był przy włączaniu biegów ,a wałka przekażnika nie szło włączyć wcale.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano

Witam, z miłą chęcią bym zrobił i wstawił zdjęcie ale nie mam dobrego przewodu aby podłączyć do kompa aparat, ale dość szczegółowo opisałem umiejscowienie tego przycisku do sprzęgła, jest on zaraz przed kolumną kierownicy, a prawie obok dżwigni zmiany biegów z jej prawej strony w kiurunku pedałów hamulca, nie sposób tego nie zauważyć jeśli jest, chyba że ktoś wcześniej to zdemontował lub też innej wersji ciągnik i jest bez tej dżwigenki :rolleyes: Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli masz dużą kupe to po co chcesz zatrzymywać wom? Bo piszesz tak że nie wiadomo o co Ci chodzi. Chyba oto chodzi żeby wom chodził całą parą a ciągnik stał i tojest mistrzostwo świata w MTZ wciskasz pedał do oporu bez żadnego pier**lamento ciągnik stoi a WOM pracuje i prasa wciąga bo o to odpowiada kosz z taśmami. Wogole w czym masz problem w żandym ciagniku nie masz takiego rozwiązania na dzień dzisiejszy po co chcesz pedałem wom zatrzymywać? Tak było w archaicznych C-360. Dzisiajw żadnym ciągniku nie mjasz beznadziejnego sprzęgła 2 stopniowego tylko 1 stopień. Al;e ty widze raczej nie kumasz o co chodzi w MTZ, JD fendt deutz Fahr itp skoro wolisz drugi stopień jak w C-360 i innych padaczkach

Edytowane przez UrsusCzesio

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v