Skocz do zawartości
kamil555

regulacja sprzęgła

Polecane posty

Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie wiem jak jest w tym JUMZ ale ja w pronarach i MTZ zawsze ustawiam na 3 mm i chodzi dobrze. Myślę, że jak ustawisz na tę wartośc to będzie prawidłowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

luckywasak    15

Nie wiem jak się tam dostać ale co do momentu dokręcania to ja w ciapku robiłem to na oko (klucz dynamometryczny w dłoniach) - tzn dokręciłem śruby z taką samą siłą i później odkręciłem każdą o tyle samo (na oko) i wyszło tak dobrze, że 3paka wyrywa na 5 biegu (chyba że silnik ustąpi). A wszystko to robiłem na szybko na podwórku. Tylko teraz podwórko pozrywane...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Regulacja sprzęgła kluczem dynamometrycznym nie ma żadnego sensu bo bo docisk dźwigni różni się minimalnie. Tu chodzi o zachowanie tej samej odległości między łożyskiem wyciskowym a dźwigniami. Nie wiem dokładnie ale pod spodem obudowu sprzęgła powinno być okienko. Przynajmniej tak jest w MTZ i PRONARZE.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
trebor33    0

Mam problem z regulacją sprzęgła w JUMZ. Wymieniłem tarczę 1 stopnia i rozłącza albo 1 albo 2 stopień - nie jestem w stanie wyregulować tak żeby działało poprawnie. Łapki są ustawione tak aby było ok 1 mm od łożyska oporowego, a śruby regulacyjne (ze sprężynami) są odkręcone o ok 2 obroty od tarczy dociskowej. Tylko w takiej pozycji rozłącza mi 1 stopień - powiedzmy na 90% ;) , po wciśnięciu pedału dalej nie rozłącza 2 stopnia. Dokręcenie śrub regulacyjnych choćby o 0,5 obrotu powoduje że 2 stopień działa poprawnie, a o 1 stopniu mogę zapomnieć. Mam nadzieję ze dość dobrze wyjaśniłem problem i czekam na porady

Edytowano przez trebor33

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adam8550    14

witam

czy ktoś wie jak wyregulować drugi st sprzęgła w jumzie z 1982 r. Powyższa instrukcja jest od nowszego modelu a w starym jest trochę inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim też mam coś po**bane ze sprzęgłem bo jak zaczepiłem rozsiewacz do nawozu to wciskając sprzęgło do oporu wałek się nie zatrzymuje mogę go jedynie wyłączyć przy siedzeniu. Co w związku z tym?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Eryko    19

I tak jest w każdym MTZ,sprzęgłem nie rozłączysz wałka,od tego masz dźwignie włączania i wyłączania wałka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

To o czym w ogóle rozmawiacie? W mtz 82 jest jeden stopień a w jumzie dwa. Nie mogę się doczytać jak go ustawić. Mój radziecki wyparował już z głowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie no ok jest jeden i tu jest właśnie ból bo przydałoby się jednak dwustopniowe np do prasy co by się przed większą kupką zatrzymać! A w czy masz dokładnie problem z ustawianiem? Ja robiłem niedawno i wydaje się być ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

W czym problem żeby się przed kupką słomy zatrzymać MTZ-tem z prasą? Wciskasz sprzęgło, ciągnik staje a prasa chodzi dalej i chyba o to chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

To jest lepsze rozwiązanie niż dwustopniowe sprzęgło. Odśnieżam w zimie, wałek włączam dziesiątki razy na jednym wyjeździe nie wyobrażam jak by to wyglądało gdybym za każdym razem miał deptać z tego powodu po sprzęgle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Nie no ok jest jeden i tu jest właśnie ból bo przydałoby się jednak dwustopniowe np do prasy co by się przed większą kupką zatrzymać! A w czy masz dokładnie problem z ustawianiem? Ja robiłem niedawno i wydaje się być ok.

 

Czy ty wogóle rozumiesz zasade działania sprzęgla i womu w MTZ Belarus? Bo widze że zero chyba. WOM jest niezależny od sprzęgła. Napęd jest przekazywany przez koło zamachowe od uruchomienia do zgaszenia po prostu włączasz i wyłączasz taśmami w tylnym moście

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

Czy ty wogóle rozumiesz zasade działania sprzęgla i womu w MTZ Belarus? Bo widze że zero chyba. WOM jest niezależny od sprzęgła. Napęd jest przekazywany przez koło zamachowe od uruchomienia do zgaszenia po prostu włączasz i wyłączasz taśmami w tylnym moście

 

Długo nad tym myślałeś? Bo widzę że chyba dokonałeś niesamowitego odkrycia. Napisałem, że takie rozwiązanie to dla mnie lipa i takie jest moje zdanie. Bardziej podoba mi się opcja kiedy mogę wom zatrzymać również sprzęgłem. Kapujesz? Czy tłumaczyć dalej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam,w Jumzie jest dodatkowa dżwignia do włączania sprzęgła umiejscowiona na podłodze, za dzwignią zmiany biegów do przodu patrząc z miejsca kierowcy, i aby wcisnąć drugi stopień sprzęgła należy prawą nogą wcisnąć tą dżwignie, a lewą sprzęgło, wówczas sprzęgło głębiej się wciska i działa drugi stopień sprzęgła, ja mam tak u siebie i tak to działa, a regulacja co do odległości łopatek od łożyska to wynosi 3mm tak jak koledzy wyżej podawali, a ów dojście do regulacji to jest od spodu, jest taki dekielek na cztery śruby i dostęp jest przez ten otwór :) Pozdrawiam.Edit: ja u siebie właśnie ustawiłem na 3mm i działa bez zarzutu tak pierwszy jak i drugi stopień jak był większy odstęp to zgrzyt był przy włączaniu biegów ,a wałka przekażnika nie szło włączyć wcale.

Edytowano przez wieslaw16

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    46

Witam, z miłą chęcią bym zrobił i wstawił zdjęcie ale nie mam dobrego przewodu aby podłączyć do kompa aparat, ale dość szczegółowo opisałem umiejscowienie tego przycisku do sprzęgła, jest on zaraz przed kolumną kierownicy, a prawie obok dżwigni zmiany biegów z jej prawej strony w kiurunku pedałów hamulca, nie sposób tego nie zauważyć jeśli jest, chyba że ktoś wcześniej to zdemontował lub też innej wersji ciągnik i jest bez tej dżwigenki :rolleyes: Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    304

Jeżeli masz dużą kupe to po co chcesz zatrzymywać wom? Bo piszesz tak że nie wiadomo o co Ci chodzi. Chyba oto chodzi żeby wom chodził całą parą a ciągnik stał i tojest mistrzostwo świata w MTZ wciskasz pedał do oporu bez żadnego pier**lamento ciągnik stoi a WOM pracuje i prasa wciąga bo o to odpowiada kosz z taśmami. Wogole w czym masz problem w żandym ciagniku nie masz takiego rozwiązania na dzień dzisiejszy po co chcesz pedałem wom zatrzymywać? Tak było w archaicznych C-360. Dzisiajw żadnym ciągniku nie mjasz beznadziejnego sprzęgła 2 stopniowego tylko 1 stopień. Al;e ty widze raczej nie kumasz o co chodzi w MTZ, JD fendt deutz Fahr itp skoro wolisz drugi stopień jak w C-360 i innych padaczkach

Edytowano przez UrsusCzesio

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
×